مهاجرت کاری هلند

لیست مشاغل مورد نیاز هلند

لیست مشاغل مورد نیاز هلند

آشنایی با لیست مشاغل مورد نیاز هلند به متقاضیان کمک می کند تا از فرصت های شغلی در صنایع مختلف دراین کشور آگاه شوند. بدین ترتیب حرفه را برای کار انتخاب کنند. در راهنمای لیست مشاغل مورد نیاز توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، از فرصت های شغلی مختلفی در صنایع پرتقاضاء این کشور آگاه می شوید. این کشور یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل، اشتغال و زندگی به شمار می رود. کیفیت بالای زندگی در این کشور یک دلیل بسیار مهم برای جذب مهاجران خارجی به هلند بوده است.

لیست مشاغل مورد نیاز هلند و دلایل کار

با در نظر گرفتن رشد اقتصاد این کشور، دلایل زیادی برای مهاجرت کاری به این کشور وجود دارد. علاوه بر اشاره به لیست مشاغل مورد نیاز، قصد داریم در این بخش به برخی از برجسته ترین دلایل کار در هلند اشاره کنیم:

  • پیش بینی می شود که میزان اشتغال در سال های آینده افزایش می یابد.
  • تا سال 2025، بیشترین رشد اشتغال در بخش توزیع و حمل و نقل و تجارت و سایر خدمات خواهد بود. این موجب افزایش فرصت های شغلی برای مهاجران خارجی خواهد شد.
  • تا سال 2025 در هلند فرصت های شغلی برای متخصصان حدود 34% رشد خواهد داشت.
  • تا سال 2025، در حدود 30.8% از نیروی کار در هلند دارای مدارک سطح بالا خواهند بود (در حالی که در سال 2013، تنها 20.7٪ از افراد دارای مدرک تحصیلی سطح بالا بوند.) این موضوع باعث جذب سرمایه گذاران بیشتری برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت خواهد شد.
  • پس از بحران اقتصادی در سال 2008، تولید ناخالص داخلی هلند در سال 2011 شروع به بازیابی کرد و امروزه در حال رشد روزافزون است.

در نمودار زیر به رشد نرخ اشتغال در این کشور اشتغال شده است:

در سال 2023، در بخش ها و صنایع خاص هلند، تقاضای فعلی و پایداری برای متخصصان های واجد شرایط به ویژه مهندسین، متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع خلاق و متخصصان مراقبت های بهداشتی وجود دارد.

مهندسی در لیست مشاغل مورد نیاز هلند

مانند همسایه خود آلمان، هلند در مهندسی پیشرفته، نوآوری و علوم دارای یک شهرت بین المللی می باشد. در یک نظرسنجی توسط یک دفتر جهانی استعدادهای درخشان، مشخص شد که با داشتن حدود 13% از کل آگهی های شغلی در بخش مهندسی، دومین تقاضا برای مهندسان در سطح جهان دارد. این بدان معناست که برای تمامی مهندسان در بخش های مختلف فرصت های شغلی زیادی وجود دارد. اگر اتفاقاً مهندس آب باشید، مطمئنا این کشور مکان مناسبی برای جستجوی کار برای شما خواهد بود. این کشور از دیرباز کنترل و محافظت در برابر سیلاب، فناوری لایروبی و مهندسی رودخانه برخوردار بوده است. به یک کشور مهم در ساخت و سازهای سازگار با آب و هوا تبدیل شده است. جهت کار در این کشور ابتدا مقاله ویزای کاری هلند را مطالعه بفرمائید.

در جدول زیر به درآمد مهندسان در بخش های مختلف اشاره شده است:

زمینه اشتغالمتوسط درآمد ماهانه به یورو
مهندسی مکانیک€12300
مهندسی عمران€14700
مهندسی برق€11300
مهندسی انرژی€10200

هلندی ها با حضور جدی در زمینه انرژی های تجدید پذیر، بهره وری انرژی و موقعیت پیشرو در انرژی بادی فراساحلی، فرآوری زیست توده و کشاورزی گلخانه ای، چالش های بلندپروازانه ای را برای خود به وجود آورده اند. این کشور متعهد شده است كه تا سال 2050 دارای یك سیستم انرژی قابل اعتماد، پایدار و مقرون به صرفه داشته باشد. بدین ترتیب 40% از انرژی آنها را از منابع پایدار تولید می كند. بنابراین این کشور سرمایه گذاری زیادی در زمینه نوآوری، طراحی و مشارکت های دولتی و خصوصی دارد.

شرایط کار متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات در هلند

این کشوردارای اقتصاد دانش محور و با تمرکز جدی بر صنایع پیشرفته، نوآوری های فناوری و اجتماعی و بهره وری بالای نیروی کار است. متخصصان حرفه ای آموزش دیده در فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال حاضرمورد تقاضاء زیادی هستند. تعداد سالانه موقعیت و فرصت شغلی برای این افراد در سال 2022 تا 37000 مورد افزایش یافته است که رشدی برابر با 1.2% داشته است. این بخش یکی از سریعترین بخش های صنعتی از لحاظ رشد در این کشور است. به طور کلی در هلند در زمینه های مختلف ICT تقاضای زیادی وجود دارد. اگر بتوانید مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات خود را با مهارت های خوب ارتباطی تلفیق کنید، می توانید به راحتی وارد بازار کار فناوری اطلاعات و ارتباطات در هلند شوید.

در اصل، هر ترکیبی از فناوری اطلاعات و ارتباطات با مهارت های دیگر (به عنوان مثال امنیت، بهداشت، آموزش و پرورش) در حال حاضر در این کشور مورد توجه زیادی می باشد.

صنایع خلاق در لیست مشاغل مورد نیاز هلند     

صنایع خلاق در لیست مشاغل مورد نیاز هلند

در طی قرن ها، خلاقیت هلندی ها الهام بخش و راهنمای اکثر مردم دنیا بوده است. طراحی و خلاقیت هلندی همچنین نوآوری، خلاقیت و تجارت را با یکدیگر ترکیب می کند. خلاقیت هلندی ثابت می کند که خلاقیت باعث می شود تا تجارت نوآوری، رقابتی و رونق بیشتری پیدا کند. صنایع خلاق در حال حاضر حدود 3% تولید ناخالص داخلی هلند را در بر می گیرد. حدود 170.000 نفر در صنایع خلاق مشغول به کار هستند. بیش از دو سوم این متخصصان خلاق خود اشتغال هستند. پیش بینی می شود، این بخش طی سال های آینده 0.9% رشد کند. اگر می خواهید کار خود را در صنایع خلاق شروع کنید، هلند جای بسیار خوبی می باشد. همچنین جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در هلند را مطالعه بفرمائید.

مراقبت های بهداشتی از لیست مشاغل مورد نیاز هلند

به دلیل افزایش جمعیت، فرصت های کاری زیادی در بخش مراقبت های بهداشتی و بخش های مرتبط در هلند وجود خواهد داشت. بخش مراقبت های بهداشتی یکی از بزرگترین بخش های هلند است. پیش بینی می شود تا سال 2024 به طور پیوسته رشد کند. از آنجا که تعداد سالمندان (65 سال) در هلند تا سال 2040، 2 برابر خواهد شد. چشم اندازی برای فرصت های شغلی عالی و مرتبط با مسائل اجتماعی در بخش مراقبت های بهداشتی حداقل برای 3 دهه وجود دارد. تقاضاء زیادی برای متخصصان در مراقبت از سالمندان، دندانپزشکی، امور اضطراری و مراقبت از سلامت روان وجود دارد. اگر قصد دارید برای ورود به بازارکار این کشور اقدام به مهاجرت به هلند کنید و یا اقامت هلند را از طریق کار بدست آورید. همچنین می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای انجام امور مرتبط در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *