مهاجرت تحصیلی اتریش

معرفی دانشگاه اینسبروک اتریش

معرفی دانشگاه اینسبروک اتریش

اتریش دارای دانشگاه‌ های متعددی از جمله دانشگاه های خصوصی و دولتی است که در این مقاله به معرفی دانشگاه اینسبروک اتریش جهت تحصیل می پردازیم. اتریش کشوری اروپایی است در حوزه شنگن که از لحاظ اقتصادی و آموزشی و سایر حوزه‌ ها در بالاترین رتبه قرار دارد. مهاجرت تحصیلی یکی از روش‌های مهاجرت به اتریش است. متقاضیان بسیاری از بین کشورهای اروپایی، کشور اتریش را جهت دستیابی به این هدف نشانه رفته‌ اند. چنانچه روش مهاجرت تحصیلی را برای مهاجرت ‌به اتریش انتخاب نموده‌ اید، می‌ توانید تا پایان این ‌مقاله همراه ما باشید.

زمینه های اصلی تحقیق در زمینه های تحصیلی در دانشگاه اینسبروک در اتریش به شرح زیر می باشد:

  • فیزیک
  • فضای آلپ
  • انسان و محیط زیست
  • برخوردهای فرهنگی
  • تضادهای فرهنگی
  • محاسبات علمی
  • علوم زیستی مولکولی

تاریخچه دانشگاه اینسبروک اتریش

در معرفی دانشگاه اینسبروک جالب است که به تاریخچه آن بپردازیم. از آنجا که قدمت این دانشگاه به سال 1562 میلادی برمی‌گردد. لذا جزء دانشگاه‌ های سنتی اتریش به شمار می‌ رود. در 15 اکتبر سال 1669 میلادی، امپراتور Leopold یک دانشگاهی واقعی با تحمیل مالیات ویژه تاسیس نمود. پس از 8 سال در سال 1677 میلادی، منشور رسمی به امضاء رسید. تعداد 4 دانشکده آموزش عالی تاسیس گردید. در طول 150 سال نابسامانی و تغییر و تحول حاکم بود. در همین راستا، این شهر به تعداد 2 بار از امتیاز داشتن دانشگاه محروم شد. مدتی بعد، امتیار ترمیم توسط امپراتور Franz 1 صادر گردید. در نتیجه در سال 1826 میلادی، مجددا دانشکده‌‌ های فلسفه و حقوق بازگشایی شد. از آن پس، دانشگاه اینسبروک همچنان به فعالیت پرداخت و دانشکده‌ های دیگری نیز افتتاح گردید.

دانشگاه لئوپولد فرانتسنس اینسبروک (Leopold-Franzens-Universität Innsbruck) به دانشگاه اینسبروک شهرت دارد که در سطح جهانی جزء دانشگاه‌ های برتر محسوب می‌گردد. سال تاسیس این دانشگاه 1669 میلادی و در شهر اینسبروک قرار دارد. معروفیت این دانشگاه در سطح جهانی در زمینه ورزش‌ های زمستانی نیز هست. عمارت بام طلایی شهر اینسبروک از سال 1500 میلادی بر جای مانده است. بزرگترین مرکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در غرب کشور اتریش به دانشگاه اینسبروک اختصاص دارد. در نتیجه دانشکده‌ های مختلفی در این رشته دارد. همچنین می‌ توان گفت اختر فیزیک و گروه نجوم دانشگاه اینسبروک در سطح جهانی بسیار معروف است. با توجه به این که در منطقه‌ ای کوهستانی واقع گردیده است. بنابراین بهترین مکان جهت انجام پروژه‌ های زیست‌ محیطی و اقتصادی است.

اساتید مشهور در تاریخچه اینسبروک اتریش

در قرن بیستم، جایزه نوبل به 4 استاد از دانشگاه اینسبروک تعلق گرفت که اسامی آنها عبارتند از:

  • استاد فریتس پرگل (Fritz Pregl) از سال 1913 به مدت 3 سال از استادان دانشگاه اینسبروک بود. این دانشگاه برنده جایزه نوبل در زمینه توسعه تکنیک در میکرو آنالیز از ترکیبات آلی شد.
  • استاد آدولف وینداوس (Adolf Windaus) در سال‌ های 1916 تا 1918 در زمینه پژوهشی فعالیت داشت. وی برنده جایزه نوبل در زمینه کشف ترکیب استرول و ارتباط آنها با ویتامین‌ ها گردید.
  • استاد هانس فیشر (Hans Fischer) شیمی‌دان که در سال‌ های 1916 الی 1918 کرسی دانشیاری این دانشگاه را دارا بود. وی برنده جایزه نوبل در زمینه سنتزهیمن شد.
  • استاد ویکتور فرانسیس هس (Victor Franz Hess) فیزیکد‌ان که در سال 1931 در این دانشگاه پژوهش نمود. وی برنده جایزه نوبل در زمینه کشف اشعه کیهانی شد.

شرایط تحصیل در اتریش به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

اساتید مشهور در تاریخچه اینسبروک اتریش

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه اینسبروک اتریش

اخذ پذیرش در دانشگاه اینسبروک مستلزم ارائه مدارکی است که به شرح ذیل می‌باشد:

  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات
  • ارائه رزومه فردی و تحصیلی توسط متقاضی
  • ارائه توصیه نامه اخذ شده از مرکز تحصیل قبلی
  • ارائه مدرک تسلط به زبان آلمانی (مختص دانشجویان غیربومی می‌ باشد)
  • پرداخت هزینه های مربوط به دانشگاه
  • ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه مربوطه بر روی سر برگ رسمی

شرایط اعزام دانشجو به اتریش در مقاله مذکور شرح داده شده است.

سیستم آموزش دانشگاه اینسبروک اتریش

سیستم‌ آموزشی در این دانشگاه در دوره‌ های مختلف ارائه می‌گردد:

  • دوره‌ های سخنرانی (VO) : به صورت 2 ساعت در هفته ارائه می‌گردد. در هر ساعت، 45 دقیقه سخنرانی انجام می‌شود. سخنرانی اجباری نبوده و حضور غیاب الزامی ندارد. اما شایسته است انجام گردد.
  • دوره‌ های تمرینات عملی (UE)
  • ترکیبی از دوره‌ های سخنرانی و تمرین عملی (VU)
  • سمینارها (SE)
  • (PS) proseminars

این دوره‌ ها به مدت یک ترم به طول می‌انجامد. در تمرینات به صورت عملی، بر فعالیت‌ های مشترک و گروهی بسیار تاکید شده است. دانشجویان غیر از اتحادیه اروپا، اتباع اتریش و منطقه اقتصادی اروپا هستند، بایستی مبلغ 36363€ (یورو) به‌عنوان شهریه بپردازند. سایر دانشجویان، در صورت اجازه طولانی مدت، به مدت 2 ترم از پرداخت شهریه معاف هستند. در واقع تنها هزینه اتحادیه دانشجویان کشور اتریش را می‌پردازند.

دانشکده های دانشگاه اینسبروک اتریش

در معرفی دانشگاه اینسبروک ضروری است با دانشکده‌ های این دانشگاه آشنا شوید. لیست آنها به شرح ذیل می‌باشد:

  1. دانشکده معماری
  2. دانشکده زیست ‌شناسی
  3. دانشکده الهیات کاتولیک
  4. دانشکده شیمی و داروسازی
  5. دانشکده اقتصاد و آمار
  6. دانشکده آموزش
  7. دانشکده علوم فنی
  8. دانشکده علوم انسانی یک (فلسفه و تاریخ)
  9. دانشکده علوم انسانی 2 (زبان و ادبیات)
  10. دانشکده جغرافیا و علوم زیستی
  11. دانشکده حقوق
  12. دانشکده مدیریت
  13. دانشکده روانشناسی و علوم ورزشی
  14. دانشکده علوم سیاسی و جامعه ‌شناسی
  15. مدرسه آموزش (آموزش معلم)
  16. دانشکده ریاضی، علوم کامپیوتر و فیزیک
  17. دانشکده شیمی و داروسازی

اکنون با معرفی دانشگاه اینسبروک اتریش به اهمیت آن در سطح جهانی پی بردید. پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است که اطلاعات بیشتری درمورد این دانشگاه و دیگر دانشگاه‌ های اتریش به‌ دست آورید. همچنین می‌ توانید از طریق مراجعه به مقاله‌ نهایی از جمله مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل بهتر تصمیم‌ گیری نمایید. تماس تلفنی یا مراجعه شما به صورت حضوری جهت اخذ مشاوره تخصصی از کارشناسان ما مناسب‌ ترین راهکار است. وکلای مجرب موسسه می‌ توانند شما را زمینه چگونگی تحصیل در کشور اتریش، اخذ ویزای تحصیلی رهنمون شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *