مهاجرت تحصیلی اتریش

قوانین مهاجرت تحصیلی به اتریش

قوانین مهاجرت تحصیلی به اتریش

قوانین مهاجرت تحصیلی به اتریش هر ساله با تغیراتی مواجه می شود که ما در این مقاله به بررسی آخرین قوانین مطابق با سال 2023 نیز می پردازیم. سیستم آموزش و پرورش در هر کشوری رابطه مستقیمی با توسعه اقتصاد، سیاست وسایر مسائل در جامعه دارد. سیستم آموزشی کشور اتریش از کیفیت بالایی برخوردار است. قوانین مهاجرت تحصیلی به اتریش موضوعی است که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم.

سیستم آموزش و پرورش در کشور اتریش به این گونه است که دانش ­آموزان بایستی به مدت 9 سال قبل از ورود به دانشگاه در مدارس آموزش ببینند. کار نظارت بر سیستم های آموزشی دوران ابتدایی و متوسطه بر عهده وزارت فدرال در کشور اتریش است. همچنان در سال 2000 دولت اتریش این نهاد را به عنوان مسئول نظارت و بودجه برای تحصیلات عالی معرفی نمود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برآن است که اطلاعات مفیدی را در خصوص قوانین مهاجرت تحصیلی به این کشور به شما عزیزان ارائه دهد.

نظام آموزشی در اتریش

نظام آموزشی در این کشور‌ از نظر مقاطع تحصیلی تفاوت چندانی با دیگر کشورها ندارد. این مقاطع تحصیلی شامل موارد ذیل است:

  • مهدکودک و یا کودکستان
  • دوره ابتدایی
  • دوره متوسطه
  • دوره مدارس آموزش فنی و حرفه ای
  • کالج های مقدماتی پیوسته

ویزای دانشجویی اتریش

2 نوع ویزای دانشجویی در اتریش وجود دارد که عبارتند از:

  • ویزای نوع D
  • ویزای نوع C

دانشجویانی که قرار است کمتر از 6 ماه در این کشور بمانند می توانند برای اخذ ویزای C (برای اقامت تا 90 روز) یا ویزای D (برای اقامت از 91 روز تا حداکثر 6 ماه) در نماینده صالح این کشور در کشور محل اقامت آن ها اقدام نمایند.

توضیحات این 2 ویزا به شرح زیر است:

  • ویزای C به شما این امکان را می دهد که وارد تمام کشورهای شنگن شوید و در مدت 180 روز به مدت 90 روز در آن کشورها بمانید، مشروط بر اینکه شرایط عمومی ورود را داشته باشید.
  • ویزای D به شما اجازه ورود و اقامت در این کشور را می دهد. می تواند برای مدت 91 روز تا 6 ماه اعطاء شود. دارندگان ویزای D نیز تا 90 روز از آزادی رفت و آمد به سایر کشورهای شنگن برخوردارند، مشروط بر اینکه شرایط عمومی ورود را داشته باشند.

قبل از سفر به این کشور، باید شخصا برای ویزا از مرجع ذیصلاح این کشور (سفارت) در کشور محل اقامت خود درخواست دهید. سپس ویزا توسط آن مرجع صادر می شود. شما می ‌توانید 6 ماه قبل از تاریخ سفر برنامه ‌ریزی شده خود، برای دریافت ویزا در مقام نمایندگی ذیصلاح درخواست دهید. شما نباید دیرتر از 15 روز تقویمی قبل از اقامت برنامه ریزی شده خود درخواست دهید. زمان پردازش ممکن است به صورت منطقه ای یا فصلی متفاوت باشد. به عنوان یک جهت گیری، توصیه می کنیم حداقل 4 هفته قبل از قصد ورود به این کشور برای ویزا اقدام کنید.

قوانین مهاجرت به اتریش در خصوص کودکستان

در کشور اتریش 2 نوع مهدکودک وجود دارد: مهدکودک های خصوصی و دولتی. اکثر مهد کودک ها در کشور اتریش توسط دولت ایجاد و اداره می ­شود که به مهدکودک های دولتی معروف هستند. اما مهدکودک های خصوصی توسط کلیساها، انجمن های مذهبی و غیره اداره می ­شوند. در این کشور مهدکودک ها جزء سیستم های آموزشی این کشور حساب می ­شوند. اما حضور کودکان در مهدکودک اختیاری می ­باشد. والدین می­ توانند به همراه کودکان خود در مهد کودک ها حضور داشته باشند.

از این رو هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

حداقل هزینه های زندگی ماهانه دانشجویی در اتریش

در مهد کودک های این کشور به کودکان انجام انواع بازی های را به صورت قاعده مند آموزش می­ دهند. مهد کودک ها به 2 صورت نیمه وقت و تمام وقت در کشور اتریش فعالیت می ­کنند. در مهدکودک هایی که به صورت نیمه وقت انجام فعالیت می­ کنند. کودکان از ساعت 7 الی 12 ظهر می ­توانند در این مراکز حضور داشته باشند. اما در مهدکودک هایی که به صورت تمام وقت هستند کودکان از ساعت 7 صبح الی 7 شب در مراکز نگهداری می شوند.

مقطع ابتدایی در اتریش

کودکان از سن 6 سالگی در کشور اتریش وارد دوران ابتدایی تحصیلی خود خواهند شد. حضور دانش آموزان در دوران ابتدایی اجباری می­ باشد. کودکان از سن 6 سالگی وارد مدرسه شده و تا سن 15 سالگی ملزم به گذراندن دوره ابتدایی، متوسطه تحصیل خود هستند. ناگفته نماند دوران ابتدایی در این کشور به مدت 5 سال طول خواهد کشید. تحصیل برای دانش آموزان در مدارس دولتی بصورت رایگان می­ باشد. اما در مدارس خصوصی هزینه ایی برابر با 2500€ الی 5000€ (یورو) باید بپردازند. پس از پایان تحصیلات دوران ابتدایی به دانش آموزان مدرکی دال بر سپری نمودن دوران ابتدایی اعطاء خواهد شد.

قوانین مهاجرت تحصیلی به اتریش و دوره متوسطه

دانش آموزان پس از دوره 5 ساله ابتدایی وارد دوره متوسطه می ­شوند. این دوره به مدت 4 سال طول خواهد کشید. در این دوره دانش آموزان بنا بر علایق و استعدادها وارد رشته ایی که می­ خواهند در آینده در آن شغل فعالیت کنند وارد می ­شوند. دانش آموزان برای ورود به دوره متوسطه بایستی در موفق به کسب نمره قبولی در دوران ابتدایی شده باشند. در دوران متوسطه رشته های موسیقی و اسکی نیز وجود دارد که دانش آموزان علاوه بر دارا بودن مدرک دوره ابتدایی بایستی مدارک قبولی تخصصی رشته های فوق را نیز کسب نموده باشند. در دوره متوسطه به دانش آموزان آموزش های علوم پایه داده خواهد شد وآنها را برای ورود به دوره دبیرستان آماده خواهند نمود.

دانش آموزانی که دوره ابتدایی خود را در کشوری دیگر گذارنده باشد. برای ورود به دوره متوسطه در کشور اتریش بایستی به زبان آلمانی بلدیت داشته باشد. یا حداقل آشنایی نسبت به این زبان را برای درک مفاهیم درسی داشته باشد. از جمله قوانین مهاجرت تحصیلی به اتریش این است که اگر دانش ­آموز هیچ شناختی از زبان آلمانی نداشته باشد. وی را به عنوان دانش­ آموز غیر رسمی مدرسه می ­پذیرند.

دانش آموزان غیر رسمی بایستی در تمامی کلاس ها حضور داشته باشند. در کلیه امتحانات این کلاس ها شرکت نمایند. اساتید بعد از 12 ماه در مورد این دانش ­آموزان با در نظر گرفتن نمرات آزمون تصمیم به ادامه تحصیل وی می ­گیرند. در صورت تایید از سوی اساتید دانش ­آموزان غیر رسمی به دانش آموزان عادی تبدیل خواهند شد.

قوانین مهاجرت تحصیلی به اتریش و مدارس فنی و حرفه ای

دانش آموزان در سال 9 تحصیلی خود به یادگیری حرفه در مدارس آموزش فنی و حرفه ایی می­ پردازند. در این دوره دانش آموزان نسبت به رشته ایی که انتخاب نموده اند فعالیت­ های کارآمدی انجام می ­دهند. در این دوره دانش آموزان با قوانین و محیط های شغلی و شیوه های کاری حرفه ایی که انتخاب نموده اند، آشنا خواهند شد. در سال 9 دانش آموزان بایستی دروسی همچون تکنولوژی، صنعت و تجارت، زیست شناسی و مالعات اجتماعی را بگذارنند. همچنین در این دوره دانش آموزان با شرکت های کارآموزی آشنا می­ شوند. طرز کار با کامپیوتر به آنها آموزش داده خواهد شد. جهت تکمیل اطلاعات خود در خصوص تحصیل در این کشور، مقاله ویزای تحصیلی اتریش را مطالعه بفرمائید.

قوانین مهاجرت تحصیلی به اتریش و مدارس فنی و حرفه ای

کالج های مقدماتی پیوسته در اتریش

کالج ها جهت آموزش جامع مشاغل فنی خاص دایر گردیده اند. در این مراکز دانش ­آموزان بطور مستقیم در آزمایشگاه ها و کارگاه ها حضور پیدا می­ کنند. همچنین آموزش های لازم را می ­بینند. این دوره به مدت 1 الی 4 سال طول خواهد کشید. دانش آموزان پس از به پایان رساندن دوره کالج، در دوره های تکمیلی دانشگاه حضور پیدا می­ کنند. بدین ترتیب برای ورود به دانشگاه آماده خواهند شد. البته بهتر این است که مقاله هزینه زندگی در اتریش را نیز در این خصوص مطالعه نمایید تا بتوانید اطلاعات خود را تکمیل نمایید.

شرایط و قوانین مهاجرت تحصیلی به اتریش

کشور اتریش بدلیل دارا بودن سیستم آموزشی باکیفیت، تحصیل رایگان برای همه افراد انتخابی است که بیشتر افراد این کشور را برای ادامه تحصیل و زندگی برمی ­گزینند. از جمله مزایای ادامه تحصیل در کشور اتریش می ­توان عدم دریافت مالیات از دانشجویان، مناسب بودن هزینه های زندگی در این کشور، برخورداری از بیمه های درمانی برای دانشجویان بین المللی را نام برد. در قوانین مهاجرت تحصیلی به اتریش، دانشجو نیازی به داشتن مدرک زبان آلمانی ندارد. زیرا پس از پذیرش در دانشگاه های این کشور و ورود به خاک این کشور، دوره های آموزش زبان آلمانی برای افراد برگزار خواهد شد.

دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در کشور اتریش با مدرک دیپلم و یا فوق دیپلم نمی ­توانند وارد دانشگاه در مقطع کارشناسی شوند. این دانشجویان بایستی دارای مقطع کارشناسی و یا برگه قبولی در دانشگاه سراسری را داشته باشند. دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در صورتی که مدرک کارشناسی ارشد خود را از کشوری غیر از اتریش دریافت نموده باشند، بایستی جهت ادامه تحصیل در مقطع دکتری استاد راهنما بگیرند. اما دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد خود را نیز در این کشور گذارنده است. براحتی می ­تواند وارد مقطع دکتری در این کشور شوند.

هزینه زندگی و تحصیل در اتریش

این کشور از جمله کشورهایی است که هزینه تحصیل برای دانشجویان به صورت رایگان است. سایر هزینه های زندگی دانشجویی عبارتنداز :

  • هزینه های حمل و نقل
  • هزینه مسکن
  • هزینه بیمه دانشجویی

میانگین هزینه ها به شرح زیر است:

آیتمهزینه ها به یورو
حمل و نقل100€
خورد و خوراک300€
کتب و جزوات150€ الی 200€

دانشجویان با انجام کار دانشجویی می ­توانند هزینه های فوق را تحت پوشش قرار دهند. دانشجویان بدلیل عدم آگاهی از قوانین مهاجرت از طریق تحصیل در این کشور ممکن است با سوالاتی از قبیل آیا با تحصیل در کشور اتریش می­ توان اقامت دائم این کشور را اخذ نمود؟ و یا با مهاجرت تحصیل به کشور اتریش می توان همراه با اعضاء خانواده به این کشور سفر نمود؟ موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی همه کسانی هستند که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور اتریش را دارند. همچنان عزیزان می ­توانند جهت اطلاع از قوانین مهاجرت تحصیلی به اتریش و مشاوره در این زمینه با کارشناسان این موسسه ارتباط برقرار نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *