شرایط کویت

مشکلات زندگی در کویت

مشکلات زندگی در کویت

مهم ترین معایب و مشکلات زندگی در کویت هزینه های بالای تحصیل و اقامت است که متقاضیان هنگام مهاجرت به این کشور به این نکات توجه کنند. این کشور، رسما ایالت کویت، کشوری در غرب آسیا است. این شهر در لبه شمالی عربستان شرقی در نوک خلیج فارس واقع شده است و از شمال با عراق و از جنوب با عربستان سعودی هم مرز است. این کشور همچنین دارای مرزهای دریایی با ایران است. این کشور دارای طول ساحلی تقریبا 500 کیلومتر است. بیشتر جمعیت این کشور در منطقه شهری شهر پایتخت این کشور زندگی می کنند. تا سال 2023، این کشور دارای 4.67 میلیون نفر جمعیت است که 1.45 میلیون نفر مردم بومی و 3.2 میلیون نفر اتباع خارجی هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشکلات زندگی در کویت را در قالب این نگارش بررسی کرده اند.

زندگی در کویت

این کشور در قسمت شمالی شبه جزیره عربستان واقع شده است. کشوری غنی است که از 9 جزیره تشکیل شده است. اقتصاد آن در درجه اول بر بخش نفت استوار است و بخش خدمات قابل توجهی نیز دارد. مهاجرانی که در این کشور زندگی و کار می کنند می توانند از نرخ مالیات پایین بهره مند شوند. مهاجرت به این کشور به مهاجران این فرصت را می دهد تا فرهنگ سنت های تاریخی خود را که با مدرنیته تزئین شده است، کشف کنند.

اکثریت مردم این کشور انگلیسی صحبت می کنند. تقریبا همه مغازه ها، تابلوهای راهنمایی، تبلیغات و حتی ارز از خط انگلیسی و عربی استفاده می کنند. تاکسی ها متمایزترین، کاربردی ترین و راحت ترین نوع حمل و نقل در این کشور هستند. زیرا، به راحتی در چندین منطقه مسکونی و مکان های عمومی در همه شهرهای کویت قرار دارند. همه جا در کویت دفاتر تاکسی وجود دارد. اکثر تاکسی ها 24 ساعته کار می کنند.

با ارزان ترین قیمت سوخت و بزرگراه های شهری بزرگ، بسیاری از فرصت استفاده از وسایل نقلیه استفاده می کنند در حالی که برخی اجاره اتومبیل های اجاره ای را انتخاب می کنند. شهرهای این کشور از نظر حمل و نقل چه برای گردشگران و چه برای مسافران شرکتی کمبودی ندارد. این کشور دارای سیستم جاده ای توسعه یافته است. آب و هوای این کشور بسیار افراطی است. حداکثر دمای هوا در تابستان می تواند به بیش از 50 درجه سلسیوس برسد. اما در بیابان در زمستان به زیر 0 درجه می رسد. تابستان از ماه می تا اکتبر در نظر گرفته می شود و نه تنها هوای بسیار گرم، بلکه طوفان های شنی دیدنی با وزش باد شدید را نیز می بیند که می تواند دید را به 0 برساند.

مزایا و مشکلات زندگی در کویت

مزایا و مشکلات زندگی در کویت

مهاجرت به یک کشور جدید کمی شبیه سوار شدن بر روی تخته است. اوج وجود دارد، پایین وجود دارد و گاهی اوقات آنقدر شدید است که احساس می کنید می خواهید به شدت بیمار شوید. زندگی در این کشور، مانند هر نقطه دیگری، دارای مزایا و معایبی است.

در این بخش از مزیا و معایب زندگی در این کشور صحبت خواهیم کرد.

مهم ترین مزایای زندگی در این کشور در نمودار زیر نشان داده شده است:

مزایای زندگی در کویت

معایب و مشکلات زندگی در کویت عبارتند از:

  • هزینه زندگی بالا
  • هزینه تحصیل بالا

هزینه بالا از مشکلات زندگی در کویت

بسیاری از مهاجران با اقامت کارفرمای خود به این کشور نقل مکان می کنند. کارفرمایان برای اقامت کارکنان خارجی خود صاحب اجاره آپارتمان می کنند و در این موارد، مهاجران نیازی به نگرانی در مورد اجاره، هزینه خدمات و مبلمان ندارند. با این حال، مهاجران که باید اجاره را پرداخت کنند باید انتظار داشته باشند که بیش از یک سوم درآمد آن ها به هزینه های اقامت برسد. هنگام اجاره خانه باید بررسی کنید که آیا آب و برق در قرارداد اجاره گنجانده شده است یا خیر. زیرا، تهویه مطبوع لازم در تابستان می تواند منجر به قبض برق بالا شود.

عادات خرید خارج از کشور و شیوه زندگی متفاوت است. برخی از مهاجران ممکن است خریدهای ساده را ترجیح دهند یا در مغازه های محلی خرید کنند، در حالی که برخی دیگر رژیم خاصی دارند که به انواع خاصی از غذا نیاز دارد. بخش قابل توجهی از مواد غذایی در این کشور باید وارد شود. بنابراین، خرید اقلام غذایی معمولی که ممکن است قیمت بالاتری داشته باشد. بنابراین، خرید مواد غذایی گران است و از مشکلات زندگی در کویت برای مهاجران محسوب می شود.

نمودار زیر توزیع هزینه اقامت کویت را نشان می دهد:

توزیع هزینه اقامت کویت

مهاجران می توانند به خدمات درمانی عمومی و خصوصی در این کشور دسترسی داشته باشند. با این حال، اکثر مهاجران امکانات پزشکی خصوصی را توصیه می کنند. که استاندارد بالایی از مراقبت و زمان انتظار کوتاه تر را ارائه می دهد. با این حال، بیمارستان های خصوصی در حال تکمیل هستند.

هزینه تحصیل بالا از مشکلات زندگی در کویت

در مقایسه با کشورهای دیگر در آسیا هزینه تحصیل در کویت برای دانشجویان بین المللی بسیار گران است. حتی برخی از برنامه های آن ها بسیار گران تر از برنامه های ارائه شده در ایالات متحده آمریکا است.

هزینه تحصیل در اکثر دانشگاه های این کشور در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه سالانه به دلار
کمترین6500$
بیشترین7500$

هزینه نشان داده شده در جدول، بدون احتساب هزینه های دیگر دانشگاه مانند هزینه های متفرقه و هزینه آزمایشگاه می باشد. این در حالی است که متوسط شهریه برخی کشورها کمتر از 2000$ (دلار) است، بنابراین، هزینه برای دانشجویان بین المللی بسیار گران به حساب می آید. بنابراین، هنگام تصمیم گیری برای ادامه تحصیل در این کشور، باید به هزینه های خود توجه داشته باشید. زیرا، هزینه تحصیل بالا برای دانشجویان بین المللی یکی از مشکلات زندگی در کویت است. علاوه بر این، شما همچنین باید هزینه های روزانه و هزینه های اقامت خود را در کنار قبوض آب و برق خود آماده کنید.

هزینه های اقامت و خدمات شما در ماهانه 800$ (دلار) هزینه دارد و هزینه های زندگی شما معمولا بسته به عادت هزینه و شیوه زندگی شما حدود 1000$ تا 1500$ (دلار) هزینه دارد. اگر شرکت شخصی هزینه ای را برای مدارس خصوصی غربی پرداخت نکند، بسیار گران است و ممکن است آموزش هایی که کودکان دریافت می کنند همیشه کیفیت مورد انتظار را برآورده نکنند. چنانچه با خواندن این نگارش تصمیم به مهاجرت به کویت گرفته اید، برای یافتن برترین راه مهاجرت می توانید از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *