شرایط صربستان

مشکلات زندگی در صربستان

مشکلات زندگی در صربستان

مهم ترین مشکلات زندگی در صربستان نرخ بیکاری بالا و مشکلات اقتصادی است، بنابراین متقاضیان، بهتر است به این نکات توجه کنند. در خارج از شهرهای این کشور، تصویری متفاوت از طبیعت وجود دارد. مردم این کشور باید بیشتر در طبیعت بیرون رفتن را تمرین کنند. زیرا، این بهترین راه برای استراحت است. اگر به این کشور به طور کلی، از شمال به جنوب نگاه کنید، متوجه خواهید شد که چشم انداز چگونه تغییر می کند و از دشت ها و مراتع به کوه های بلند و دره ها تغییر می کند. برای دوستداران طبیعت و مخصوصا کوهستان، این مکان واقعا مکان مناسبی است.

همچنین دریاچه ها، غارها و آبشارهای متعددی در سراسر صربستان پراکنده شده اند و حتی چند منطقه شنی در منطقه غربی وویوودینا وجود دارد. این کشور در مجموع دارای 6 پارک ملی و تعداد دیگری از مناطق حفاظت شده طبیعی و مکان های حفاظت شده است. جمعیت این کشور 7209764 نفر است. این کشور واحدهای اساسی خودگردان محلی را تشکیل می دهد. مردم بومی یا کسانی که خود را بومی اعلام کردند، بزرگترین گروه قومی در این کشور را شامل می شوند. به طوری که، 83% از کل جمعیت در سرزمین صربستان مرکزی و وووودینا را تشکیل می دهند. چنانچه قصد مهاجرت به این کشور را دارید، این نگارش را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره مشکلات زندگی در صربستان نوشته شده است، مطالعه کنید.

درباره صربستان

این کشور دارای شاخص توسعه انسانی بالایی است. به این معنی که کیفیت زندگی برای ساکنان این کشور مطلوب و بیش از حد رضایت بخش است. اکثریت افرادی که به این کشور نقل مکان می کنند، مجارستانی هستند و پس از آن ها مردم کشور رومانی قرار دارند. کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند بهتر است حروف الفبای سیریلیک و لاتین را بیاموزند. زیرا، این ها به طور گسترده در این کشور استفاده می شود. این کشور ممکن است کشوری تازه تاسیس باشد اما سابقه ای دیرینه دارد. تحت الشعاع قرار دادن گذشته پرتلاطم خود، اقتصادی نوظهور است که توسط صندوق بین المللی پول به رسمیت شناخته شده است.

حتی بانک جهانی این کشور را به وضوح به عنوان یک اقتصاد با درآمد متوسط ​​و متوسط ​​طبقه بندی کرده است. این کشور، یکی از جمهوری های داخل یوگسلاوی سوسیالیستی منقرض شده بود. به مدت 3 سال کوتاه بین 2003 تا 2006، به عنوان “صربستان و مونته نگرو” شناخته می شد. با این حال، اتحادیه با مونته نگرو در سال 2006 شکسته شد. امروزه این کشور، یک کشور مستقل است. پایتخت آن بلگراد است. این کشور در موارد گفته شده در نمودار زیر عضو می باشد:

موارد عضویت در صربستان

به علاوه، این کشور به عنوان مقصد جدید مهاجران در کانون توجه برخی از شهرهای برتر اروپا قرار دارد.

معایب زندگی در صربستان

با این حال، خارجیانی که تصمیم به مهاجرت به صربستان را می گیرند، جدا از ذهنیت مهمان نواز و آمادگی برای معاشرت، بیشتر اوقات خود را به خوبی سپری می کنند، از تفریح زیادی لذت می برند و از زندگی لذت می برند. علاوه بر این، اکثر آن ها اشاره می کنند که هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با کشورهای اروپای غربی و همچنین در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر جهان به طور قابل توجهی کمتر است. بیشتر اوقات، خارجیانی که به این کشور می آیند تصمیم می گیرند در بلگراد زندگی کنند. اما کسانی نیز هستند که به دلایل مختلف، زندگی در سایر شهرهای این کشور را انتخاب می کنند.

لیست زیر عمده ترین مشکلات زندگی در صربستان را گفته است:

  • نرخ بالای بیکاری
  • معضل اقتصادی
  • شوک فرهنگی

نرخ بیکاری از مشکلات زندگی در صربستان

نرخ بیکاری از مشکلات زندگی در صربستان

نرخ بیکاری در این کشور و سایر کشورها به عنوان تعداد افراد بیکار به عنوان درصد نیروی کار تعریف شده است. نیروی کار شامل افرادی است که یا شاغل هستند یا بیکار، یعنی کار ندارند اما به طور فعال به دنبال کار هستند. افراد بازنشسته، کودکان و افرادی که به طور فعال به دنیال کار هستند، به عنوان بیکار تعریف نمی شوند. نرخ بیکاری حتی در زمان رونق به ندرت به زیر 5% کاهش می یابد. همیشه افرادی هستند که بین بخش های مختلف اقتصاد یا بین شهرها حرکت می کنند. هنگامی که اقتصاد به رکود می رود، بیکاری می تواند به اعداد بسیار بالاتر، حتی گاهی 2 رقمی برسد.

نمودار زیر نرخ بیکاری را بین سال های 2018 تا 2021 نشان می دهد:

نرخ بیکاری در صربستان بین سال های 2018 تا 2021

همان طور که در نمودار مشاهده می کنید، نرخ بیکاری در سال جاری حدود 12.8% است که به یکی از مشکلات زندگی در صربستان تبدیل شده است. به طور کلی، تنها 2 نوع مهاجر از نظر اشتغال به این کشور نقل مکان می کنند. دسته اول، کسانی هستند که در کشور صف آرایی کرده اند و برخلاف دلایل شخصی، به دلیل حرفه ای به کشور مهاجرت می کنند. دسته دیگر توسط کارگران از راه دور که از خارج از این کشور درآمد دارند اما به دنبال استفاده از مزایای زندگی در این ایالت هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

جدول زیر حقوق ماهیانه کار در صربستان را نشان می دهد:

پارامترحقوق ماهیانه به دینار صربستان
کمترین35500RSD
متوسط140000RSD
بیشترین626000RSD

معضل اقتصادی از مشکلات زندگی در صربستان

اقتصاد این کشور بین سال های 2001 تا 2008 به دلیل مصرف گرایی داخلی رشد چشمگیری داشته است. با این حال، به دلیل سرعت رشد، اقتصاد دچار بی ثباتی و عدم تعادل داخلی و خارجی شد. پس از رشد قوی 4.2% در سال 2019، بیماری همه گیر COVID -19 باعث رکود -1% در سال 2020 شد. این نتیجه قابل توجهی بهتر از آنچه پیش از این پیش بینی شده بود است. بخش های خدمات بیشترین آسیب را از حوادث مربوط به همه گیری گرفتند، در حالی که ارزش افزوده در صنعت به صورت واقعی ثابت ماند و بخش کشاورزی 4.9% رشد کرد.

از نظر هزینه، سرمایه گذاری و مصرف هر 2 سهم منفی در رشد در سال 2020 داشتند. در حالی که خالص صادرات سهم مثبت داشت. انتظار می رود بهبودی رکود ناشی از COVID-19 آغاز شود. رشد با بسته جدیدی از اقدامات برای حمایت از شهروندان و اقتصاد به میزان 5.1% از تولید ناخالص داخلی حمایت می شود. در نتیجه، انتظار می رود اقتصاد در سال 2023، حدود 5% رشد کند. برای آشنایی با این کشور به خصوص نحوه اخذ اقامت صربستان می توانید سایر مقالات نگارش شده توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در سایت را مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *