مهاجرت تحصیلی اسپانیا

مشکلات زندگی در اسپانیا

مشکلات زندگی در اسپانیا

مشکلات زندگی در اسپانیا از اطلاعاتی است که دانستن آن برای مهاجران امری ضروری بوده و به آن ها کمک می کند تا بهتر تصمیم بگیرند. دانستن زبان اسپانیایی در این کشور مفید است. صحبت نکردن به این زبان می تواند هر روز ارتباط را سخت و کند کند. مهاجران متوجه خواهند شد که بسیاری از مردم این کشور زیاد انگلیسی صحبت نمی کنند. مهاجران در هنگام یادگیری این زبان باید به نکته ای که باید توجه داشته باشند این است که برخی مناطق دارای زبان های مختلف مانند کاتالان، باسک و گالیسی هستند.

رانندگی در این کشور اگر در یک کلان شهر هستید، سخت است. در خارج از شهرهای بزرگ، تنها چیزی که باید نگران آن باشید رانندگی در سمت راست جاده و رعایت محدودیت سرعت است. سیستم حمل و نقل عمومی این کشور در سراسر کشور بسیار توسعه یافته است و همه شهرهای اصلی را به هم متصل می کند. بزرگترین شهرها حتی طیف وسیعی از حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و خطوط مترو را ارائه می دهند. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از نگارش این مقاله، آگاهی مهاجران از مشکلات زندگی در اسپانیا است.

زندگی در اسپانیا

زندگی در این کشور دارای مجموعه ای کامل از قوانین است. از نظر هزینه زندگی، این کشور یکی از منطقی ترین مناطق برای مهاجرت به اروپا است. درآمد و قیمت مسکن ثابت استو به این معنی که هزینه های زندگی در مقایسه با درآمد متوسط بسیار بالا نیست. برای ایده بهتر، قیمت اجاره در انگلستان 40% بیشتر از این کشور است. اما، به خاطر داشته باشید که هنگام اجاره یا خرید در شهرهای بزرگ این کشور در مقابل شهرهای کوچکتر تفاوت های زیادی بین هزینه ها وجود دارد.

زندگی در این کشور مزایا و معایب زیادی دارد. در حالی که هزینه های پایین زندگی، طبیعت و آب و هوا همه مثبت هستند. مهاجران باید از نرخ بالای بیکاری آگاه باشند. رکود اقتصادی سال 2008 این کشور را بسیار تحت تأثیر قرار داد. و با وجود اینکه کشور بهبود یافته و نرخ بیکاری مدتی پایین بوده و 13% بوده است. اما همچنان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بالا است.

هزینه زندگی در اسپانیا در جدول زیر نشان داده شده است:

پارامترهزینه به دلار
اجاره خانه764$
خدمات (گاز، برق، آب، تلفن و اینترنت)171$
مواد غذایی345$
سرگرمی568$
مراقبت های بهداشتی286$

بررسی مشکلات زندگی در اسپانیا

بررسی مشکلات زندگی در اسپانیا

اگرچه، مهاجرت به اسپانیا برای بسیاری از مهاجران رویایی است، اما برای تصمیم گیری آگاهانه، سنجش جوانب مثبت و منفی زندگی در این کشور ضروری است. یکی از نکات منفی نرخ بیکاری بالا است. در حالی که یکی از مزایای زندگی در این کشور، سیستم مراقبت بهداشتی درجه یک است. در لیست زیر مشکلات زندگی در اسپانیا را مشاهده می کنید:

  • نرخ بالای بیکاری
  • مانع زبانی
  • بروکراسی بی پایان
  • گام آهسته زندگی
  • تعطیلی در ماه آگوست

نرخ بیکاری بالا از مشکلات زندگی در اسپانیا

نرخ بیکاری در این کشور در مناطق مختلف این کشور متفاوت است. اما در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی بیشتر است. همین امر باعث شده تا به یکی از مشکلات زندگی در اسپانیا تبدیل شود. همان طور که در ابتدا اشاره شد، رکود اقتصادی سال 2008 این کشور را بسیار تحت تأثیر قرار داد. به طوری که، بسیاری از جوانان شغل خود را از دست دادند. و فارغ التحصیلان اخیر نتوانستند برای مدت طولانی شغلی پیدا کنند. اقتصاد این کشور در حال بهبود است و نرخ بیکاری به 15.26% کاهش یافته است. با این حال، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، هنوز هم بسیار بالا است.

این کشور از سطح بالایی از بیکاری ساختاری رنج می برد. از زمان بحران اقتصادی و مالی دهه 1980، بیکاری هرگز به زیر 8% نرسیده است. این کشور پس از پرتغال، ایتالیا و یونان دارای چهارمین نرخ بیکاری در OECD است. یکی از دلایل اصلی اقتصاد مبتنی بر بخش های گردشگری و ساختمان و همچنین فقدان صنعت است. صنعتی ترین منطقه کشور باسک است. جایی که صنعت حدود 20% تا 25% تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می دهد.

نرخ بیکاری آن 2.5 برابر پایین تر از اندلس و جزایر قناری است. به طوری که، در آن صنعت تنها 5% تا 10% از تولید ناخالص داخلی آن ها است. در 30 سال گذشته، نرخ بیکاری این کشور در زمان رشد و مواقع بحرانی در حدود 2 برابر متوسط ​​کشورهای توسعه یافته بوده است. از آغاز بحران دهه 1990، بیکاری از 3.6 میلیون نفر به 2 میلیون نفر کاهش یافت. با این حال این رقم در دوران پایدار تا بحران کنونی رکود کرد.

موانع زبان از مشکلات زندگی در اسپانیا

زبان اسپانیایی دومین زبان رایج در سراسر جهان و یکی از محبوب ترین زبان ها برای یادگیری است. تنها در این کشور گویش ها و لهجه های بسیار زیادی وجود دارد و در برخی مناطق مردم به زبان کاملا متفاوتی مانند باسک، کاتالان یا گالیسی صحبت می کنند. حتی اگر به این زبان مسلط هستید، این تفاوت های فرهنگی می تواند مانعی ایجاد کند. به علاوه، بیشتر این کشور به دلیل فقدان انگلیسی زبان شناخته می شود، مگر اینکه در شهر بزرگی باشید، اما حتی در آن صورت، تضمین نمی شود. موانع زبان به یکی از مشکلات زندگی در اسپانیا برای مهاجران تبدیل شده است. اما می توانید تا حدودی این موانع زبانی را کاهش دهید.

در حالی که در خارج از کشور هستید، بسته به مهارت های زبان خود در آن زمان، احتمالا نمی توانید بلافاصله وارد گفتگو با مردم محلی شوید یا حتی خیلی چیزها را درک کنید. اما بدانید که در یک سفر آموزشی هستید. اطرافیان شما نیز این را خواهند دانست. بنابراین، از اشتباه کردن نترسید. کمال گرا نباشید. آرام باشید و سعی کنید با دقت فکر کنید و تا جایی که می توانید مشارکت کنید. درک مکالمات دیگران اولین قدم برای صحبت با خودتان است. چه آنچه را که می شنوید بفهمید یا نه، به گوش دادن به صدای زبان، ریتم کلمات و جملات عادت کنید. از یادداشت به زبان اسپانیایی تا پادکست های زیادی برای پخش در پس زمینه وجود دارد.

نمودار زیر چند روش برای یادگیری این زبان را نشان داده است:

طرق یادگیری زبان اسپانیایی چنانچه علاقه مند به دانستن بیشتر درباره زندگی در این کشور هستید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد مشکلات زندگی در اسپانیا

در این بخش از مطلب به سوالات متداول شما در مورد مشکلات زندگی در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • مهم ترین مشکلات زندگی در اسپانیا کدامند؟ مشکلات زبانی-مشکلات درآمدی-مشکلات بیکاری
  • نرخ بیکاری در اسپانیا چند درصد است؟ نرخ بیکاری در میان مشاغل مختلف، متفاوت است. اما از %10 تا 20% متغیر است.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *