مهاجرت تحصیلی ترکیه

مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه

مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه

هدف از نگارش این مقاله بررسی مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه است که هر ساله دانشجویان را جهت تحصیل در رشته های پیراپزشکی به سمت خود سوق می دهد. علاقمندان به این موضوع دعوت می­ شود مطالب را تا پایان مطالعه فرمایند. تحصیل پزشکی در ترکیه طرفداران زیادی دارد. زیرا هزینه های تحصیل پزشکی در این کشور در مقایسه با دانشگاه های اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است. از طرفی کیفیت ها و استانداردهای آموزشی در دانشگاه های این کشور برابر با دانشگاه های اروپایی می­ باشد. از آنجائیکه تدریس در دانشگاه های ترکیه به زبان های مختلفی ارائه می­ گردد. دانشجویان بین المللی زیادی این کشور را جهت ادامه تحصیل انتخاب می­ کنند.

مردم کشور ترکیه دارای فرهنگی مختلط از آداب و رسوم های غربی و شرقی هستند. این کشور دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است. دانشجویان با تحصیل در ترکیه می ­توانند از زیبا و جاذبه های گردشگری این کشور نیز لذت ببرند. این کشور دارای آب و هوای بسیار مناسبی است. با توجه به شرایط کار در ترکیه، دانشجویان می­ توانند به جستجوی شغلی در این کشور پرداخته شده است. از این طریق برخی از هزینه های زندگی خود را در این کشور تأمین نمایند. ناگفته نماند دانشجویان می ­توانند با اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه به صورت رایگان در این کشور به تحصیل بپردازند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه به دانشجویان یاری می­ رسانند.

تحصیل پزشکی در ترکیه

به طور کلی در کشور ترکیه 166 مرکز آموزش تحصیلات عالی وجود دارد. برخی از آنان به صورت دولتی و برخی به صورت خصوصی مشغول به فعالیت می­ باشند. زبان تحصیل در دانشگاه های این کشور ترکی است. اما در سال های اخیر جهت جذب دانشجویان بین المللی تدریس به زبان های دیگر همچون انگلیسی، فرانسوی و آلمانی نیز ارائه می­ گردد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های ترکیه با یکدیگر متفاوت و بدین شرح است:

مقطع تحصیلیشهریه به دلار
کارشناسی$1500 الی 5000$
کارشناسی ارشد$3000 الی 10000$

پذیرش و مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه

اکثر دانشگاه های کشور ترکیه در سطحی برابر با سطوح آموزشی در دیگر کشورها می ­باشد. مدارکی که این دانشگاه ها به دانشجویان اعطاء می­ نمایند در تمامی کشورها به رسمیت شناخته شده اند. دانشگاه های کشور ترکیه علاقمند به جذب دانشجویان خارجی می ­باشد. محدودیتی در پذیرش دانشجویان خارجی ندارد. با توجه به شرایط تحصیل در ترکیه هم اکنون دانشجویان خارجی بسیاری در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل می ­باشند.

میانگین تعداد دانشجویان در این کشور رو به رشد می باشد که در نمودار زیر به صورت آمار در اختیار شما قرار داده شده است:

تعداد متقاضیان بین المللی در ترکیه

معایب تحصیل پزشکی در ترکیه

موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه بسیار منحصر بفرد است. بگونه ای که ترکیه نقطه اتصال 3 قاره اروپا، آسیا و آفریقا محسوب می ­شود. از آب و هوایی بسیار مناسب برخوردار است. پایتخت این کشور شهر زیبای آنکارا است. این کشور از 3 طرف به دریا می ­رسد. سالانه گردشگران زیادی این کشور را جهت بازدید انتخاب می ­نمایند. این کشور دارای شهرهای بندری زیادی است که توریستان زیادی را به خود جذب نموده است. از همین رو در سال های اخیر صنعت گردشگری در این کشور رشد چشمگیری داشته است. با توجه به بازارهای کاری این کشور، دانشجویان براحتی می ­توانند در کنار تحصیل در این کشور شغلی را برای کسب درآمد در ترکیه انتخاب نمایند.

بررسی مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه

یکی از مهمترین مزیت های تحصیل در این کشور را می­ توان نزدیکی به این کشور دانست. زیرا دانشجویان به راحتی می ­توانند به این کشور رفت و آمد نمایند. هزینه های تحصیل در ترکیه از دیگر مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه است. دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های ترکیه و اخذ بیمه دانشجویی می­ توانند تا 50% از تخفیفات هزینه های درمانی برخوردار گردند. همچنین دانشجویان از تخفیفات ویژه ای در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برخوردار هستند. همچنین دانشجویان پس از اخذ موافقت از سوی دانشگاه مورد نظر خود در ترکیه می­ توانند بدون اخذ ویزا به این کشور سفر نمایند. پس از اتمام مراحل ثبت نام خود در دانشگاه نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایند.

قابل ذکر است اکثر دانشگاه های ترکیه مورد تأیید وزارت علوم و بهداشت ایران است. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات می توانند به راحتی به ایران بازگشته است. به ادامه تحصیل و یا انجام کار بپردازند. همچنین در صورت تمایل می ­توانند با انجام کار در این کشور اقامت در ترکیه را نیز دریافت نمایند. سیستم های آموزشی دانشگاه های ترکیه مطابق با سیستم های آموزشی کشور آمریکا است. دانشجویان پس از اخذ مدرک خود می ­توانند در تمامی نقاط دنیا به تحصیل بپردازند. همچنین دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های ترکیه از طریق سیستم تبادل دانشجو تجربه تحصیل در دانشگاه های کشورهای دیگر را نیز بدست آورند.

بررسی مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه

بورسیه های تحصیلی کشور ترکیه

از دیگر مزایا تحصیل پزشکی در ترکیه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در این کشور بپردازند. دانشگاه های ترکیه کمک هزینه های بسیاری به دانشجویان اعطاء می ­نماید. اکثر این بورسیه ها و کمک هزینه ها متعلق به دانشجویان مستعد می باشد. از سال 2000 به بعد اکثر دانشگاه های ترکیه به احداث پارک ها و مراکز تحقیقاتی زیادی پرداخته است. این موضوع باعث شده است تا بسیاری از دانشجویان فنی بتوانند به کارآموزی در کنار تحصیل خود در ترکیه بپردازند. پس از آن می­ توانند به سرعت به استخدام صنعت در کشورهای مختلف درآیند. دانشگاه های ترکیه از رنکینگ بسیار بالایی در سطح جهان برخوردار هستند. به پیشرفت های چشمگیری در زمینه های مختلف علمی و اقتصادی دست یافته اند. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی در راهنمایی تمامی دانشجویان جهت اخذ بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در ترکیه را دارند.

هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه

با توجه به تمامی مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه که در بخش های قبل بیان نمودیم، دانشجویان می ­باید هزینه هایی را بابت حمل و نقل و خوابگاه به این کشور پرداخت نمایند. در سال های اخیر پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های ترکیه افزایش یافته است. به همین دلیل با کمبود خوابگاه مواجه شده اند، از همین رو دانشجویان مجبورند از آپارتمان های خصوصی جهت اسکان استفاده نمایند. هزینه زندگی در ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است. دانشجویان می­ توانند از کیفیت مناسب آموزشی با هزینه ای بسیار پایین تر از دیگر کشورها بهره ­مند گردند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص مهاجرت تحصیلی به این کشور با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *