مهاجرت به کشور استونی

مدارک و شرایط لازم جهت پذیرش در استونی

مدارک و شرایط لازم جهت پذیرش در استونی

مدارک و شرایط لازم جهت پذیرش در استونی به گونه ای تنظیم شده است که متقاضیان تحصیل در این کشور کار چندان دشواری پیش رو نداشته باشند. بسیاری از دانشگاه های استونی ساده ترین روش ها را برای پذیرش دانشجویان در نظر گرفته اند که می تواند یک فاکتور مثبت برای متقاضیان در رشته های مختلف تحصیلی باشد. جمعیت دانشجویان بین المللی در کشور استونی چندان زیاد نیست. شاید علت آن را بتوان در عدم شهرت چندان این کشور در میان متقاضیان تحصیل در خارج از کشور جستجو کرد.

استونی یکی از کشورهایی است که با سرعت فراوانی در مسیر پیشرفت گام برداشته است. قصد دارد به زودی خود را به یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی تبدیل کند. تحصیل در استونی به همین دلیل برای دولت این کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی مدارک و شرایط لازم جهت پذیرش در استونی اشاره خواهیم کرد.

نگاهی به مدارک و شرایط لازم جهت پذیرش در استونی

استونی را می توان یکی از مهم ترین کشورهای اینترنتی جهان معرفی کرد. در بسیاری از موارد کلیه فعالیت های موجود در این کشور به صورت آنلاین انجام می شود. افراد از طریق استفاده از اینترنت می توانند امور بهداشتی، بانکی، تحصیلی، اداری و خدماتی خود را پیگیری کنند. نیازی به مراجعات حضوری نخواهند داشت. استونی در تلاش است تا استفاده از کاغذ را به حداقل برساند. به همین دلیل کلیه مدارسی و مراکز آموزشی این کشور نیز به خدمات الکترونیکی و آنلاین دسترسی دارند. این کشور جزء هشتمین کشور جهان از نظر دسترسی مراکز آموزشی به اینترنت است.

هزینه های مربوط به زندگی دانشجویی در کشور استونی بسیار اقتصادی است. بسیاری از دانشجویان بین المللی توان پرداخت آن را دارند.آسودگی خاطر بیشتری به تحصیل در استونی فکر کنند. از سوی دیگر بورسیه های تحصیلی گوناگونی در کشور استونی وجود دارد. این بورسیه ها درصد قابل توجهی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

در کشور استونی 20 موسسه علمی با جایگاه مناسب علمی وجود دارد. فرصت پذیرش تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی بوجود می آورند. استونی با امنیت اجتماعی فراوان و بسیاری از دانشجویان در تلاشند تا پس از تحصیل حضور خود را دائمی کنند. به همین دلیل دولت استونی به همه دانشجویان بین المللی فرصت داده است تا به مدت 6 ماه پس از پایان دوره تحصیل خود، برای یافتن یک شغل مناسب، در خاک این کشور اقامت داشته باشند.

هزینه تحصیل در استونی

قبل از آگاهی از مدارک و شرایط لازم جهت پذیرش در استونی، بهتر است از هزینه های مربوط به تحصیل در این کشور نیز آگاهی بدست آورید. هر دانشگاه با توجه به رشته تحصیلی و شرایط داخلی هزینه های دانشگاهی را معرفی می کنند. این مبلغ در کشور استونی از €1660 الی 7500€ (یورو) متغیر است. شهریه دانشگاهی برای دانشجویان برخی از رشته های تحصیلی پزشکی تا 11000€ افزایش پیدا می کند. این هزینه مربوط دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. چرا که دانشجویان دکترا نیازی به پرداخت شهریه در استونی نخواهند داشت.

علاوه بر این هزینه های مربوط به بورسیه های تحصیلی کاهش پیدا می کند. دانشجویان هزینه های مربوط به زندگی خود را نیز باید پرداخت کنند. در صورتی که دانشجویی بتواند از امکاناتی نظیر خوابگاه دانشجویی در استونی بهره ببرد، هزینه های ماهیانه زندگی او در حدود €300 الی 500€ (یورو) در ماه خواهد بود. این هزینه ها در حدود نصف هزینه تحصیل و زندگی در آلمان است.

بررسی مدارک و شرایط لازم جهت پذیرش در استونی

هدف اصلی ما از نگارش این مقاله بررسی مدارک و شرایط لازم جهت پذیرش در استونی است. در این بخش آن را بررسی خواهیم کرد. اولین مدرکی که متقاضیان تحصیل در استونی به آن نیاز خواهند داشت، مدرک معتبر زبان انگلیسی است. دانشجویان برای ورود به دانشگاه های استونی باید مدرک حداقل 5.5 آیلتس یا 70 در آزمون تافل را بدست آورند. متقاضیان دوره های کارشناسی باید مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را در اختیار داشته باشند. متقاضیان مقاطع بالاتر تحصیلی باید مدرک مقطع قبلی خود را در اختیار داشته باشند. با ترجمه مدارک به علاوه ریز نمرات، دانشگاه را از شرایط تحصلی خود با خبر سازند. این مدارک به انضمام یک قطعه عکس و صفحه اصلی گذرنامه کلیه مدارکی است که از دانشجویان خواسته اند.

بررسی مدارک و شرایط لازم جهت پذیرش در استونی

دریافت پذیرش از کشور استونی

هر فردی که قصد دارد در کشور استونی به تحصیل بپردازد، باید یک پروسه 6 مرحله ای را طی کند. در مرحله اول متقاضی باید از طریق سایت های معتبر دانشگاهی کشور استونی، دوره تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کرده است. به صورت مستقیم به سایت دانشگاه مراجعه کند تا از مدارک و شرایط لازم جهت پذیرش در استونی باخبر شود. در مرحله دوم هر فرد باید مدارک مورد نیاز دانشگاه را آماده کند. پس از پرداخت هزینه به عنوان مرحله چهارم فرد باید منتظر بماند تا پذیرش تحصیلی خود را دریافت کند. در این مرحله دانشگاه علاوه ارسال نامه پذیرش، شرایط دریافت ویزای تحصیلی استونی و اقامت در این کشور را نیز در اختیار متقاضیان قرار می دهد. در مرحله نهایی فرد باید برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام کند. جهت تحصیل در استونی می توانید مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

استونی یکی از گزینه های بسیار خوب برای شما خواهد بود. شانس پذیرش شما در دانشگاه های این کشور بسیار بالا است. مشاورین ما نیز در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تمامی ایام هفته پذیرای شما خواهند بود تا شرایط مهاجرتی شما به کشورهای مختلف جهان از جمله استونی را مورد ارزیابی قرار دهند. از این رو در باب مهاجرت به استونی پیشنهاد ما به شما ابتدا مطالعه مقاله مهاجرت به استونی می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *