مهاجرت تحصیلی عمان

مدارک لازم جهت پذیرش در عمان

ویزا و مدارک لازم جهت پذیرش در عمان

آگاهی از مدارک لازم جهت پذیرش در عمان یکی از مواردی است که بایستی متقاضیان قبل از مهاجرت تحصیلی از آن آگاه باشند که به بررسی آن می پردازیم. تحصیل در کشور عمان فرصت مناسبی است که به کمک آن می توانید اقامت پس از تحصیل در کشور عمان را بدست آورده و در یکی از بهترین کشورهای جهان از نظر امنیت و کیفیت زندگی اقامت داشته باشید.

البته فرصت تحصیل در کشور عمان به خودی خود نمی تواند یک شانس عالی باشد. چرا که کیفیت تحصیل در این کشور قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان حتی ایران نیست. تنها یک دانشگاه بسیار معتبر در این کشور وجود دارد. با این وجود ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به افزایش درخواست برای تحصیل در این کشور، مدارک لازم جهت پذیرش در عمان را بررسی خواهیم کرد.

تحصیل در عمان

پیش از آنکه صحبتی از مدارک لازم جهت پذیرش در عمان به میان آید. بهتر است تا کمی از شرایط تحصیل با شما صحبت کنیم. عمان یکی از کشورهایی است که با توجه به شرایط گذشته خود، به تازگی در مسیر پیشرفت قرار گرفته است. همین مسئله باعث شده است که سابقه چندان زیادی در عمان در خصوص تحصیل نیز وجود نداشته باشد.

اولین دانشگاه کشور عمان در اواخر دهه 80 میلادی اولین دانشجویان خود را پذیرفت. پس از آن کشورهای اروپایی شروع به ایجاد موسسات علمی در این کشور کردند. همین مسئله سبب شده است تا تحصیل در کشور عمان تنها به زبان انگلیسی ممکن شود. تحصیل به زبان عربی در عمان تنها تا پیش از ورود به دانشگاه در این کشور ممکن است.

تحصیل زبان انگلیسی پیش از ورود به دانشگاه برای شهروندان عمانی و افرادی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند سبب می شود که افراد برای تحصیل در عمان ناچار شوند مدت طولانی تری به تحصیل بپردازند. دانشگاه های دولتی در کشور عمان از ظرفیت پذیرش دانشجوی بیشتری برخوردار هستند. دانشجویان بین المللی با شهریه کمتری می توانند در این دانشگاه ها تحصیل کنند.

پذیرش تحصیلی عمان

برای شروع تحصیل در کشور عمان شما باید بتوانید که از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنید. روند اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور عمان به طور کاملا آنلاین است. شما نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه نخواهید داشت. هر دانشگاه با توجه به شرایط خود، مشخص می کند که برای تحصیل در آن موسسه علمی چه مدارکی را باید در اختیار داشته باشید. با این حال می توان برخی از مدارک را به عنوان مدارک لازم جهت پذیرش در عمان در تمامی دانشگاه های این کشور معرفی کرد. هر دانشگاه تاریخ مشخصی را برای اخذ پذیرش مشخص می کند. جهت تحصیل در عمان ابتدا از طریق لینک مذکور مقاله مرتبط را بررسی بفرمائید.

در نمودار زیر به بررسی آمار تحصیل در این کشور به زبان عربی و انگلیسی می پردازیم:

تحصیل در عمان به زبان انگلیسی و عربی

بررسی مدارک لازم جهت پذیرش در عمان

اشاره داشتیم که نمی توان اعلام کرد که همه دانشگاه های کشور عمان مدارک یکسانی را از شما جهت اخذ پذیرش طلب می کنند اما کلیت مدارک لازم جهت پذیرش در عمان عبارتند از:

  • ریز نمرات تحصیلی آخرین دوره تحصیل به زبان انگلیسی
  • اصل مدرک آخرین دوره تحصیلی به زبان انگلیسی
  • گواهی معتبر تسلط به زبان انگلیسی
  • اسکن رنگی از صفحه نخست گذرنامه

توجه داشته باشید که در برخی از موارد از شما خواسته می شود تا 1 قطعه عکس خود را نیز به صورت رنگی اسکن کرده و در اختیار آن ها قرار دهید. هرچه نمرات شما در سطح بهتری قرار داشته باشد، شانس بیش تری برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کشور عمان داشته باشید. شانس دریافت بورسیه تحصیلی بهتری خواهید داشت. جهت اطلاع از شرایط کار پس از تحصیل در این کشور مقاله ویزای کار عمان را بررسی بفرمائید.

شرایط و مدارک لازم جهت پذیرش در عمان

بررسی شرایط و مدارک لازم ویزای تحصیلی عمان

زمانی که پذیرش خود را با کمک مدارک لازم جهت پذیرش در عمان به دست آوردید. زمان آن فرا خواهد رسید تا برای دریافت ویزای کاری خود اقدام کنید. ویزای تحصیلی شما مجوز اقامت شما در کشور عمان تا پایان دوره تحصیل شما در این کشور است. پس از پایان تحصیل در کشور عمان، شما باید این کشور را ترک کنید مگر آن که بخواهید اقامت پس از تحصیل در عمان را بدست آورید. هزینه دریافت ویزای تحصیلی در کشور عمان 20OMR (ریال) است که باید به صورت نقد در سفارت این کشور پرداخت شده است. رسید آن به مدارک مورد نیاز دریافت ویزای تحصیلی اضافه شود.

ویزا و مدارک لازم جهت پذیرش در عمان

پس از آنکه پذیرش خود را دریافت کردید، باید به صورت آنلاین نسبت به تکمیل فرم درخواست صدور روادید تحصیلی کشور عمان اقدام کنید. سپس باید مدارک خود را در اختیار سفارت این کشور قرار دهید. مهم ترین مدارک مورد نیاز شما عبارتند از:

  • 2 قطعه عکس 4*6
  • کپی گذرنامه که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • کپی نمونه امضاء برای تحویل به ارگان های قانونی
  • گواهی سلامت جسمانی برای شهروندان برخی از کشورها (شهروندان ایرانی معاف از این موضوع هستند.)
  • گواهی رسمی هزینه تحصیل و طول دوره تحصیل توسط موسسه آموزشی
  • کپی مجوز صادر شده توسط مقامات ذیصلاح به اسپانسر برای انتقال دانشجو عمان
  • رسید پرداخت هزینه صدور ویزای تحصیلی عمان

مهاجرت به عمان

عمان به عنوان یکی از برترین کشورهای آسیایی مقصد بسیاری از افرادی است که قصد دارند برای کسب درآمد بیشتر در این کشور کار کنند. پیشرفت های صورت گرفته در کشور عمان سبب شده است. شهروندان این کشور نیز رفته رفته به نیروی کار متخصص تبدیل شوند. نیاز به نیروی کار خارجی در این کشور کاهش یابد. بسیاری از افرادی که برای تحصیل به عمان مهاجرت می کنند، قصد دارند. در آینده در بازار کار این کشور حضور داشته باشند.

ما در مقاله ای که مطالعه کردید در رابطه با مدارک لازم جهت پذیرش در عمان توضیحات کافی را ارائه کرده ایم اما باید خاطر نشان شویم که ممکن است هر دانشگاه با توجه به شرایط خود، مدارکی بیش از آن چه گفته شد را از شما طلب کند. برای آن که بتوانید به طور تخصصی در رابطه با مدارک مورد نیاز هر دانشگاه در کشور عمان اطلاعات کافی بدست آورید. با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید. جهت مهاجرت تحصیلی به سایر کشورها مقاله تحصیل در اتریش را بررسی بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *