مهاجرت کاری بلژیک

مدارک لازم جهت ویزای کار در بلژیک

مدارک لازم جهت ویزای کار در بلژیک

افرادی که تمایل به کار در بلژیک در سال 2023 دارند می توانند با مطالعه مقاله مدارک لازم جهت ویزای کار در بلژیک به یک بررسی اجماعی برسند. امروزه دلیل مردم سراسر دنیا جهت مهاجرت به کشورهای مختلف، اخذ انواع ویزاها برای تحقق این امر است. چه‌ بسا افراد زیادی با توجه به دارایی ‌های خود و ارائه مدارک لازم جهت ویزای کار در بلژیک اقدام به مهاجرت می ‌نمایند. آنها تلاش می ‌کنند از راه اخذ ویزاهای مختلف و در نظر گرفتن شغل انتخابی خود، اقامت این کشور را بگیرند.

بدین ترتیب با مهاجرت از طرق مختلف آینده ‌ای روشن در دنیای نوین را برای خود رقم می‌ زنند. شاید سوالات بسیاری در ذهن افراد در این مورد ایجاد گردد. به طور مثال مدارک لازم جهت ویزای کار در بلژیک چیست؟ با خواندن این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، می‌ توانید به پاسخ‌‌ آنها دست یابید.

انواع ویزای کاری در بلژیک

بلژیک یکی از کشورهایی است که جهت اخذ ویزای کاری متقاضیان زیادی دارد. ویزای کاری در این کشور مانند کشورهای دیگر، به روش‌ های مختلف انجام می ‌شود. در نهایت می ‌توان با اخذ ویزای کاری موفق به اخذ اقامت دائم گردید. اما برای این کار شرایط و قوانینی مصوب گردیده که بایستی روال کار طبق آن انجام گیرد. به طور کلی، نحوه صدور ویزای کاری از 2 روش انجام می‌ پذیرد:

  1. ویزای پیشنهاد کاری
  2. ویزای جستجوی کاری

ویزای پیشنهاد کاری بلژیک

اولین نوع آن که صدور ویزای پیشنهاد کاری می ‌باشد. به مراتب دشوارتر از نوع دوم است. چراکه در این روش کارفرما باید برای جستجوی فرد مورد نظر خود جهت استخدام، آگهی استخدام را 3 ماه منتشر کند. حال به فرض این که موفق نشود، مجددا باید در اتحادیه اروپا این آگهی را 3 ماه منتشر کند. اگر همچنان شخص موردنظر خود را نیافت، می‌ تواند از خارج کشور جذب نیرو کند.

معمولا کارفرما چنین راه سختی را در پیش نمی ‌گیرد، بنابراین موفقیت متقاضی در این مرحله بسیار اندک است. از مزایای این نوع ویزا، آوردن همراه است. متقاضی می ‌تواند همسر و فرزندان را همراه خود ببرند.

ویزای جستجوی کار کشور بلژیک

دومین نوع صدور ویزای جستجوی کار است. این روش برای متقاضی آسان‌ تر و قابل دسترسی ‌تر است. چه بسا اکثر متقاضیان از این راه موفق به اخذ اقامت می‌ گردند. این نوع ویزا در کوتاه ‌مدت صادر می ‌گردد اما برای متقاضی راهی جهت دستیابی به شغل مورد علاقه‌‌ محسوب می ‌گردد. از تفاوت‌های نوع اول با نوع دوم این است که در این نوع ویزا، بردن همراه ممنوع است. بنابراین متقاضی باید برای همراهان خود مجددا درخواست ویزا نماید. مقاله کار در بلژیک اطلاعات جامعی در این بخش در اختیار شما قرار خواهد داد.

از این رو توجه شما را به نمودار نرخ بیکاری در این کشور نیز جلب می داریم:

نرخ بیکاری در بلژیک

در حال حاضر امکان اخذ این ویزا برای شهروندان ایرانی مهیا نمی باشد.

بررسی مدارک لازم جهت ویزای کار در بلژیک

کشورهای جهان شرایطی را جهت صدور ویزا دارند که برای همه یکسان است. مدارک لازم جهت ویزای کار در بلژیک باید به صورت کامل ارائه گردد تا اخذ ویزا صورت پذیرد. به طور کلی همه کشورها 4 قاعده کلی را در اخذ ویزای کاری مدنظر دارند که در ذیل اشاره کرده و شرح می ‌دهیم.

مدرک تحصیلی فوق دیپلم، پایین ‌ترین مدرکی است که متقاضی می ‌تواند آن را به صورت ترجمه شده ارائه نماید. اما امتیاز این مدرک کم است. پس هر چه مدرک تحصیلی در سطح بالاتری قرار داشته باشد، امتیاز بیشتری به آن تعلق می‌ گیرد. مدرک زبان ترجمه شده برای این امر الزامی است. نمره دریافتی متقاضی از آزمون آیلتس می‌تواند 5.5 هم باشد که می ‌تواند مورد قبول کشور انتخابی واقع شود. توصیه می‌کنیم فردی که تقاضای مهاجرت به کشوری را دارد، مدرک زبان رسمی آن کشور را در دست داشته باشد. با این کار راحت‌تر و بهتر می‌ تواند شغل مورد نظر خود را پیدا کند و موفق شود.

سوابق کاری از مدارک لازم جهت ویزای کار در بلژیک

سوابق و شرایط سنی از مدارک لازم جهت ویزای کار در بلژیک

سابقه کار در اخذ اقامت کشورها بسیار موثر است. بسیاری از سوابق کاری افراد دارای بیمه است. امتیاز بالاتری برای اخذ ویزای متقاضی محسوب می‌ شود. بنابراین ارائه سوابق کاری ترجمه شده جهت انجام این کار الزامی است. شایان ذکر است مدت سابقه کار فرد نباید کمتر از 3 سال باشد. همچنین می توانید مقاله پاسپورت بلژیک را مطالعه بفرمائید.

شرایط سنی موضوعی است که در هر کشوری برایش قوانینی وضع شده ست. در بلژیک نیز همین امر وجود دارد. سن مورد نظر جهت اخذ ویزای کار کمتر از 40 سال در نظر گرفته شده است. چنانچه این سن در بازه سنی 25 الی 35 باشد، بسیار بهتر است. چرا که به متقاضیان این رده سنی امتیاز بیشتری تعلق می‌ گیرد. از طرفی شایان ذکر است کسانی که سن آنها کمتر از 25 است، به سختی می ‌توانند ویزای کار دریافت کنند.

شرایط اقتصادی بلژیک

همان‌ طور که می‌ دانید کشورها وضعیت اقتصادی متفاوتی دارند. اشخاصی که تخصص آنها در گرایش ‌های مهندسی و فنی است، به مراتب موفق‌ تر خواهند بود. مثلا اگر در کشور آلمان جویای کار هستند،‌ صد درصد در این زمینه موفق می ‌شوند. چراکه آلمان از لحاظ اقتصادی و صنعتی کشور قدرتمندی است. بنابراین کشور مورد نظر خود را با توجه به حرفه تخصصی خود انتخاب نمایید.

در این بخش می توانید از طریق نمودار زیر تورم رو به بالا در این کشور را مشاهده بفرمائید:

نرخ تورم رو به بالا در بلژیک

بررسی ویزاهای کاری بلژیک

ویزای کار در بلژیک از طریق اخذ 3 نوع ویزا به نام‌ های A، B و C حاصل می ‌شود. شرح این ویزاها عبارتند از:

  • ویزای نوع A، فرد متقاضی می ‌تواند بدون محدودیت مشغول کار شود. نوع کارفرما در این نوع ویزا مطرح نیست و متقاضی می ‌تواند با هر کارفرمایی در هر شغلی فعالیت داشته باشد.
  • ویزای نوع B، شرایط متفاوت است. فرد متقاضی به مدت محدود 1 سال و صرفا با یک کارفرما می ‌تواند مشغول فعالیت شود. لذا در صورتی که قصد تغییر کارفرما یا حرفه خود را دارد، می ‌باید مجددا درخواست ویزا نماید. ضمنا این نوع ویزا هر ساله قابل تمدید است. بنابراین ویزای نوع B بسیار پرکاربرد برای اتباع خارجی است.
  • ویزای نوع C، شرایط محدودتر است. به این صورت که فقط به صورت 1 ساله صادر می ‌گردد. امکان تمدید هم ندارد.
  • این ویزا برای دانشجویان و کسانی که به صورت کاملا موقتی در این کشور هستند، بسیار کاربرد دارد.

اخذ ویزای کار بلژیک

افراد متقاضی جهت اخذ ویزای کار می ‌باید طبق قوانین و شرایط حاکم بر این کشور جهت اخذ مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در بلژیک اقدام کنند. مرحله اول که باید پشت سر گذاشته شود مرحله پیشنهاد کار از سوی کارفرما است. کارفرما با ارائه پیشنهاد کاری به فرد، او را به شغل مورد نظر دعوت می ‌نماید. بنابراین بایستی برای متقاضی به صورت کتبی و رسمی دعوتنامه ارسال نماید. او با در دست گرفتن دعوتنامه شغلی کارفرما، به سفارت یا کنسولگری بلژیک در کشورش مراجعه کرده و اقدام می‌ن ماید.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این افتخار را دارد که راهنمای شما در زمینه اخذ ویزای کار در بلژیک و در نهایت اقامت دائم در این کشور و نیز چگونگی ارائه مدارک لازم جهت ویزای کار در بلژیک در تمامی مراحل اقدامی باشد. کسب اطلاعات و مشاوره با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می ‌تواند شما را به این هدف مهم برساند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *