مهاجرت کاری عمان

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار عمان

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار عمان

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی مبحث مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار عمان برای افراد می پردازد. عمان یکی از کشورهای ثروتمند قاره آسیا است و شاید بتوان آن در در جمع ثروتمندترین کشورهای جهان نیز جای داد، از همین روست که مسئله کار در این کشور و طبیعتا مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار عمان به عنوان یکی از راه های اشتغال در خارج از کشور اهمیت فراوانی پیدا می کنند.

همه شهروندان خارجی برای اینکه بتوانند در کشور عمان به کار مشغول شوند باید فرایند دریافت ویزای کاری این کشور و همچنین یافتن شغل را پشت سر بگذارند. چرا که در غیر این صورت امکان مهاجرت کاری به عمان برای آن ها ممکن نمی شود. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در رابطه با مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار عمان توضیحات کافی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

کار در عمان

پیش از آن که در رابطه با مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار عمان صحبت کنیم، بهتر است ابتدا شرایط کلی کار در این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. عمانی ها پس از پایان 14 سالگی خود اجازه خواهند یافت در بازار کار این کشور به صورت قانونی به کار مشغول شوند. اما شرایط کار برای مهاجران خارجی متفاوت است.

شهروندان خارجی در کشور عمان تنها از سن 21 سالگی می توانند در این کشور شغلی برای خود پیدا کنند. این بازه سنی تا 60 سالگی ادامه پیدا خواهد کرد. از نظر ساعت کاری، معمولا ادارات در کشور عمان از ساعت 9 صبح فعالیت خود را آغاز می کنند. از این رو تا ساعت 17 به ارائه خدمات می پردازند. هفته کاری در کشور عمان به طور متوسط بین 40 تا 48 ساعت به طول می انجامد. به دلیل اسلامی بودن کشور عمان، جمعه به عنوان آخرین روز هفته در این کشور شناخته می شود. در شرکت هایی که هفته کاری 5 روزه است، آزادی عمل برای تعطیلی روز پنجشنبه یا شنبه وجود دارد. در مقاله کار در عمان به طور مفصل در همین خصوص توضیحاتی ارائه شده است که می توانید آن را نیز مطالعه کنید.

ویزای کاری در عمان

ویزای کاری هر کشور یکی از مهم ترین ویزاهای موجود در آن کشور به حساب می آید. از طریق آن به شهروندان خارجی اجازه داده خواهد شد تا در آن کشور به کار مشغول شوند. همواره برای اینکه فردی بتواند در یک کشور خارجی به کار مشغول شود. از این رو باید ابتدا از طریق موسسات کاریابی، یک شغل مناسب برای خود پیدا کند. سپس با گذراندن مصاحبه های کاری، در صورت نیاز، بتواند برای دریافت ویزای کاری اقدام کند.

نرخ بیکاری در این کشور در نمودار زیر به تصویر درآمده است:

نرخ بیکاری در عمان

برای آشنایی بیش تر با موسسات کاریابی در عمان می توانید مقاله موسسات معتبر کاریابی در عمان را مطالعه بفرمایید. شرایط در کشور عمان نیز به همین صورت است و ویزای کاری این کشور زمانی صادر می شود که فردی به عنوان حامی، مسئولیت ورود یک شهروند خارجی به کشور عمان به عنوان نیروی کار را بپذیرد. اگر پیدا کردن یک حامی در این کشور برای شما مشکل باشد. می توانید برای ویزای کاری استرالیا اقدام نمائید. چنانچه گفته شد این فرد نباید کمتر از 21 سال سن داشته باشد. از جمله شرایط مهم ویزای کاری عمان عبارتند از:

  • اعتبار ویزا: 3 ماه از روز صدور
  • دارای اعتبار ورود و خروج چندگانه به عمان
  • هزینه صدور ویزای کاری عمان 20OMR (ریال) است.
  • دارای امکان تمدید به صورت نامحدود است.
  • در صورت تاخیر در تمدید ویزای کاری به ازای هر ماه فرد OMR50 (ریال عمان) جریمه خواهد شد.

بررسی مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار عمان

برای اینکه بتوانید ویزای کاری کشور عمان را بدست آورید. باید مدارک مورد نیاز سفارت این کشور را به صورت کامل در اختیار آن ها قرار دهید. پیشنهاد می نماییم قبل از اقدام برای اخذ ویزای کار عمان، شرایط کار در نروژ را نیز بررسی نمائید. مهم ترین مدرک مورد نیاز شما، فرم در خواست ویزای کاری در کشور عمان است. باید به صورت آنلاین توسط شما تکمیل شود. این فرم پس از آن باید به امضاء حامی مالی شما برسد و مهر شود.

سایر مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار عمان عبارتند از:

  • 2 قطعه عکس 4*6
  • کپی پاسپورت فرد خارجی که حداقل 6 ماه از لحظه صدور ویزای کاری داری اعتبار باشد.
  • اجازه کار فرد خارجی که توسط وزارت نیروی انسانی کشور عمان صادر شده باشد و یک نسخه کپی از آن
  • در صورتی که فردی غیر از اسپانسر نامه درخواست شما را صادر کرده باشد. از این رو باید از طرف اداره گذرنامه و اقامت عمان مجوز رسمی برای صدور درخواست داشته باشد.
  • گواهی سلامت پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت و درمان کشورعمان (شهروندان ایرانی از ارائه این مدرک معاف هستند).
  • کپی از مدارکی که نشان دهنده توانایی و حرفه فرد مانند: آموزش، مذهب، رسانه، پزشکی و سایر موارد باشد.

صدور مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری عمان

براساس دستاوردهای مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، پس از آنکه مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار عمان را به سفارت این کشور تحویل دادید. باید حداقل 1 تا 3 ماه صبر کنید که درخواست شما مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که ویزای کاری شما صادر شود. شما 3 ماه زمان خواهید داشت تا راهی کشور عمان شوید. در صورتی که در این زمینه غفلت کنید. ویزای شما باطل خواهد شد و باید مجدد مراحل را طی کنید.

بلافاصله پس از آنکه وارد کشور عمان شدید، امکان کار برای شما فراهم نخواهد شد. شما نیاز خواهید داشت تا برخی از مراحل اداری را که کارفرما یا حامی شما به خوبی برای شما توضیح خواهد داد را انجام دهید. پروسه کلیه فعالیت های اداری شما در کشور عمان حدود 1 هفته به طول خواهد انجامید.

صدور مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری عمان

چرا کار در کشور عمان

کار در عمان به شما این فرصت را خواهد داد تا در یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان حضور داشته باشید. با توجه به ارزش واحد پول عمان، درآمد بسیار بالایی داشته باشید. بر اساس قوانین کشور عمان، شما قادر خواهید بود تا خانواده خود را نیز به کمک ویزای کاری به این کشور ببرید. اما توجه داشته باشید که آن ها توانایی کار در این کشور را نخواهند داشت. مگر آن که شخصا برای دریافت ویزای کار جداگانه در کشور عمان اقدام کنند. جهت تحصیل در این کشور مطالعه مقاله تحصیل در عمان خالی از لطف نخواهد بود.

برای کار در کشور عمان، مانند سایر کشورهای جهان، همه شهروندان خارجی موظف هستند تا ویزای کاری این کشور را بدست آورند. همین مسئله باعث می شود تا آگاهی از مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار عمان برای آن ها از اهمیت بیشتری برخوردار باشد، ما نیز در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به اهمیت همین موضوع، مقاله ای که مطالعه کردید را نگارش کرده ایم. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با شرایط اخذ ویزای کاری کشور عمان می توانید از دانش مشاورین ما در این موسسه استفاده کنید. لازم به ذکر است خدمات موسسه ما در باب کاریابی نمی باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار عمان

  1. حسن شریفی گفت:

    سلام. میخواستم. برای کار به عمان برم چکار باید بکنم

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب
      شما باید از این کشور دعوت نامه کاری داشته باشید در غیر اینصورت باید با ویزای جستجوی کار اقدام به اقامت کاری کنید.
      برای بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *