مهاجرت کاری مالزی

مدارک لازم برای ویزای کار در مالزی

قوانین مدارک لازم برای ویزای کار در مالزی

متقاضیانی که تمایل به کار در مالزی را دارند بایستی از شرایط و مدارک لازم برای ویزای کار در مالزی مطلع باشند که در این مقاله به این موضوع پرداخته میگردد. در وهله اول نیازمند اخذ ویزای کار مالزی با عنوان employment visa می باشند. ویزای کار سندی است که به فرد امکان ورود به خاک مالزی را جهت انجام کار در این کشور می دهد. اما اخذ ویزای کار منوط به تامین شرایط و مدارکی است. از جمله این شرایط کاریابی و دریافت پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای دارای تابعیت کشور مالزی می باشد .هم چنین مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعات به اطلاعات جامعی دست یابید.

در حقیقت کلیه متقاضیان می توانند با اخذ ویزای کار به راحتی می توانند در مالزی مقیم شده و در آنجا به کار و زندگی بپردازند. ویزای کار مالزی 3 نوع می باشد که عبارتند از ویزای کار، ویزای کار موقتی، ویزای ویزیتور (بازار یابی). با این توضیح که هر کدام یک از این ویزاها دارای شرایط و مدارک خاص خود می باشد و دارنده ویزای کار نیز دارای حقوقی در مالزی است.

نحوه درخواست ویزای کار در مالزی

ویزاهای کار یا Work Permits در مالزی معمولا توسط کارفرما اخذ می شود. صاحبان شرکتی که مایل به استخدام شهروند خارجی هستند ملزم می باشند که که اسپانسری فرد داوطلب کار در مالزی را برعهده گیرند. کارکنان و خانواده های آنها که به مالزی می آیند، و قبل از ورود به ویزاهای کار اخذ نکرده اند، مجازند ابتداء با Social Pass وارد این کشور شوند و سپس ویزای کار اخذ نمایند.

نظر به اینکه مالزی قوانین سخت گیرانه ای درباره کارگران غیرقانونی دارد، به متقاضیان توصیه می شود که هرگز قبل از صدور ویزای کار به این کشور مهاجرت ننمایند. هم چنین وابستگان دارندگان ویزای کار که مایل به کار در مالزی می باشند، باید ویزاهای کار خودشان را درخواست دهند.

شرایط ویزای کاری مالزی

به منظور دریافت مالزی کار در مالزی، اعتبار باقی مانده پاسپورت این اشخاص باید حداقل 18 ماهه باشد. شهروند خارجی که قصد مهاجرت به این کشور از طریق کار را دارند را دارد باید 27 ساله و بالاتر باشد و این شرط شامل بخش IT نمی باشد، که حداقل سن لازم برای اشتغال در این بخش 23 سال است با این توضیح که مدت اعتبار ویزای کاری این کشور به میزان 5 الی 6 سال می باشد.

بررسی انواع ویزای کار مالزی یا Work Pass

به هنگام اخذ ویزای کار، و با توجه به نوع کار و مهارت های متقاضیان، انواع ویزای کار یا Work Pass صادر می شود که عبارتند از:

  • ویزای کار یا Employment Pass: این ویزا برای کارکنان دارای مهارت های خاص و معمولا برای مشاغل فنی و مدیریتی صادر می شود. حداقل دوره اعتبار این نوع ویزا معمولا 2 سال می باشد.
  • ویزای کار موقتی یا Temporary Employment Pass: صادره جهت کار برای مدت کمتر از 2 سال یا برای مشاغلی با حقوق کمتر از RM5000 (رینگیت مالزی)
  • ویزای ویزیت حرفه ای یا Professional Visit Pass: صادره برای شهروندان کشورهای خارجی که در استخدام شرکتی در کشور خودشان باقی مانده اما جهت تهیه خدمات خاصی برای دوره 6 ماهه توسط شرکت مالزیایی به کار گرفته می شوند.

شرح ویزای کار در مالزی یا Employment Pass

ویزای کار Employment Pass در حقیقت مختص اشخاصی می باشد که دارای تابعیت مالزیایی می باشند که فرد خارجی را قادر می سازد که در سازمانی در ویزای کار بکند. این ویزا یا Pass مشروط به قرارداد استخدام ( تا 60 ماه) است. در کشور مالزی، کمیته امور شهروندان خارجی (EC) یا ادارات مسئول مربوطه بایستی اشتغال افراد ماهر خارجی را در یک پست کاری قبل از صدور مالزی Employment Pass توسط اداره مهاجرت مالزی تایید کنند.

شرح مدارک لازم برای ویزای کار در مالزی

بررسی مدارک لازم برای ویزای کار در مالزی

منقاضیان ویزای کاری مالزی ملزم به ارائه مدارکی همانند کپی از جزئییات پاسپورت و مدارک تحصیلی مختص به خود می باشند که به همراه درخواست ویزای کار مالزی یا Employment Pass ارائه می شوند . پس، این اشخاص جهت تقاضای ویزای کار در مالزی به مدارک زیر نیازمند هستند

  • پیشنهاد کار و نامه پذیرش یا قرار داد کار مختص به خود
  • کپی صفحه مشخصات شخصی و صفحه آخر پاسپورت
  • آخرین پروفایل بیزینس شرکت یا اطلاعات ثبت شده در اداره حسابداری و نظارت بر شرکت (ACRA)
  • کپی مدارک تحصیلی متقاضی مثلا مدرک دانشگاهی
  • کپی ریز نمرات تحصیلی
  • ارائه مدرک دانشگاهی به انضمام سابقه کار که حداقل به میزان 3 سال در زمینه کاری مرتبط باشد.
  • ارائه مدرک دیپلم با سابقه کار 5 ساله در زمینه کاری مربوطه
  • ارائه مدرک فنی و حرفه ای با حداقل 7 سال سابقه کاری مرتبط
  • ارائه دو قطعه عکس جدید دارای شرایط پاسپورتی
  • ارائه فرم درخواست DP11 تکمیلی

بیان این نکته ائز اهمیت می باشد که در مورد کلیه مدارک غیر انگلیسی، متقاضیان باید مدارک اصلی مختص به خود را به همراه ترجمه انگلیسی رسمی تحویل دهند. با توجه به اتمام مقاله مدارک لازم برای ویزای کار در مالزی چنانچه شما علاقه من به کباطلاعات بیشتری در زمینه کار در مالزی شدید این فرصت را دارید تا با مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر شرایط کار ضمن تحصیل در مالزی به اطلاعات جامعی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *