مهاجرت کاری مجارستان

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در مجارستان

شرح مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در مجارستان

برای بررسی این مقاله با موضوع مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در مجارستان ابتدا باید به چگونگی موقعیت های کاری در این کشور توجه نمود. فردی که از اتباع غیر اروپایی یا خارجی به شمار می رود، برای این که بتواند به فرصت های شغلی در اروپا از جمله مجارستان دست یابد، بایستی راه دشواری را طی کند. دشوار از این بابت که در هر کشوری برای دریافت موقعیت های اولویت با اتباع همان کشور است. به طور مثال کارفرمایی که در پی نیروی کار برای در دست گرفتن شغل شرکتش می باشد، در وهله اول باید در بین اتباع مجاری یا اتحادیه اروپا به دنبال نیروی کار بگردد. این قانونی است که در کلیه کشورهای اروپایی حاکم است. مقاله تدوین شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه نمایید.

کسب و کار در مجارستان

افراد بسیار زیادی با هدف کسب و کار به کشور مجارستان سفر می کنند. آنان برای انجام این امر باید قرارداد شغلی یا دعوت نامه از سوی کارفرمای مجاری یا کمپانی مجارستانی داشته باشند. همچنین ارائه نامه ای که شرح وظایف فرد متقاضی برای بر عهده گرفتن شغل مورد را دارا باشد، ضروری است. اتباع خارجی برای کار در مجارستان باید مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در مجارستان را داشته باشند. بنابراین باید از دولت مجارستان درخواست اخذ اجازه کار حداقل به مدت 3 ماهه را داشته باشند. کشور مجارستان از جمله کشورهایی است که در اروپای مرکزی قرار گرفته است و در حوزه شنگن جای دارد. میزان درآمد کارکنان در این کشور به شرح زیر می باشد:

میزان درآمد کارکنان در مجارستاناز این رو شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی برای ورود به این کشور ملزم به دریافت ویزا نیستند. بلکه برای وارد شدن به خاک مجارستان بایستی گذرنامه یا کارت شناسایی اروپایی داشته باشند. اتباع خارجی برای دریافت ویزای شنگن باید فرم تقاضای ویزا را تکمیل نموده و به کنسولگری یا سفارت مجارستان در کشور مبدا تسلیم نمایند. مدت زمان پردازش پرونده های متقاضیان با یکدیگر متفاوت است. از این رو زمان بندی مناسبی را به این موضوع اختصاص دهید. همچنین می توانید از حضور یک وکیل در این امر بهره ببرید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با در اختیار داشتن بهترین وکلا می تواند به بهترین نحو این پروسه انجام دهد.

بررسی مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در مجارستان

کارفرمای مجارستانی که درخواست نیروی کار از بین اتباع خارجی را دارد، قبل از هرگونه اقدامی بایستی شغل مورد نظر را به مدت 15 روز در اداره کار مجارستان آگهی نماید. چنانچه فرد مناسبی از بین شهروندان مجاری برای این موقعیت شغلی مراجعه ننمود، در این صورت مجاز به استفاده از اتباع خارجی برای بر عهده گرفتن این شغل است. چراکه همان طور که اشاره شد برای آگهی های شغلی هر کشور، شهروندان آن کشور دارای اولویت هستند.

برای این که فرد خارجی بتواند در کشور مجارستان به فعالیت شغلی بپردازد، باید مدارکی را جهت اخذ اجازه کار تهیه و ارائه نماید. این مدارک شامل موارد ذیل هستند:

  • مدارک تحصیلی آموزشی که به زبان مجارستانی ترجمه شده اند.
  • گواهی آزمایشات پزشکی و سلامت
  • مدت زمانی که طول می کشد تا اجازه کار برای فرد صادر گردد، 15 روز می باشد.

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در مجارستان

پس از این که اجازه اقامت برای فرد متقاضی صادر گردید، بایستی نسبت به اخذ ویزای کار در مجارستان اقدام نماید. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در مجارستان به شرح ذیل می باشد که باید به کنسولگری یا سفارت مجارستان در کشور مبدا تحویل گردد:

  • ارائه اجازه کار
  • ارائه قرارداد استخدام بین فرد متقاضی و کارفرمای مجاری
  • ارائه گذرنامه
  • ارائه 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه اسناد و مدارکی که محل اقامت وی در مجارستان را مشخص نماید.
  • تمکن مالی
  • بیمه بهداشت و درمان
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزای کار
  • هزینه درخواست و پردازش ویزا در سفارت

جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به مجارستان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده خواهد بود.

شرح و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در مجارستان

مدت اعتبار مجوز کار در مجارستان

مدت اعتبار ویزای کار برای فرد متقاضی به صورت یک ساله است اما هر ساله قابل تمدید می باشد. پس از گذشت 3 الی 4 سال می تواند در راستای اخذ اقامت دائم مجارستان اقدام کند. ممکن است هدف از مهاجرت به مجارستان ایجاد کارآفرینی و خود اشتغالی باشد. در این صورت مدارکی جهت اخذ اجازه کار خود اشتغالی لازم است که بایستی تهیه گردد:

  • گواهی معامله دریافتی از دفتر الکترونیکی خدمات عمومی
  • بیمه بهداشت و درمان
  • مشخص نمودن نشانی محل اقامت در مجارستان
  • اثبات تمکن مالی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای خوداشتغالی مجارستان

با در دست داشتن مجوز کار می توان نسبت به اخذ ویزای خود اشتغالی از طریق ارائه مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در مجارستان اقدام نمود:

  • مجوز کار دارای اعتبار
  • شرایط کار
  • اثبات نشانی محل اقامت در مجارستان
  • تمکن مالی
  • بیزینس پلان شرکت
  • کد تجاری شرکت ثبتی
  • مدارک تحصیلی متقاضی
  • درآمد حاصله از خود اشتغالی به صورت سالیانه
  • عدم هر گونه بدهی برای شرکت

البته مطالعه مقاله کار در مجارستان نیز می تواند کمک شایانی در این خصوص به شما نماید.

نحوه درخواست ویزای کار یا مجوز کاری در مجارستان

قبل از درخواست ویزا یا مجوز اقامت، کارفرما باید برای اجازه کار درخواست دهد که روند آن در جدول زیر نشان داده شده است:

مراحلتوضیحات
آگهی کارآگهی کار در اداره کار این کشور به مدت 15 روز تا فرصت کافی برای یک تبعه مجارستانی بیکار برای رقابت برای این موقعیت فراهم شود.
ارسال درخواست نیروی انسانی به شعبه منطقه ای مربوطه مرکز کاراین درخواست باید تحت شرایط انجام شود، نیاز به نیروی کار معتبر برای فرد خارج از کشور، غیبت کارگران داخلی برای پر کردن موقعیت و تبعه خارجی که شغل مورد نظر را برآورده کند.
درخواست مجوز کاردرخواست مجوز کار باید ظرف 60 روز پس از درخواست تقاضای نیروی کار انجام شود که به مدارک گواهی صلاحیت حرفه ای مورد نیاز برای انجام فعالیت های شغلی، گواهی شرایط استخدام یا قرارداد، سندی که عنوان کارفرما را تایید می کند.
رویه های درخواست مجوز کارهنگام درخواست مجوز کار 2 نوع رویه وجود دارد که شامل عمومی و ساده است.
پروسهمرکز کار 10 تا 30 روز به درخواست مجوز کار رسیدگی می کند. پس از تصویب، باید قطعنامه‌ ای صادر شود که اطلاعات کارفرمایی که تبعه خارجی را درگیر می‌کند.

روش‌های یافتن کار و اقامت درمجارستان

افرادی که قصد مهاجرت کاری به مجارستان را دارند، می توانند از 2 روش به آن دست یابند. یکی از این روش ها اخذ ویزای کاری این کشور است. فرد متقاضی می تواند با تهیه رزومه (CV) خود و ارائه به موسسات و آژانس های استخدامی به دنبال کار باشد. این موسسات لیست بهترین مشاغل را در اختیار دارند. بنابراین می تواند از این طریق وارد خاک مجارستان شده و بدون دعوت نامه مشغول به کار شوند و پس از گذشت چند سال اقامت دائم در این کشور را بگیرند.

روش دیگر نیز اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در مجارستان است. افرادی که از طریق تحصیلی مهاجرت می نمایند، می توانند پس از پایان تحصیلات به دنبال کار بگردند. بنابراین با یافتن شغل مورد نظر ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تغییر داده و مشغول کار شوند. در نتیجه پس از گذشت چند سال موفق به اخذ اقامت و تابعیت گردند. در هر صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید.

چرا که مهاجرت کاری به اروپا دارای مراحل حقوقی پیچیده ای است و ممکن است در خصوص مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در مجارستان ابهاماتی داشته باشید. از این رو موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این افتخار را دارد که در مرحله به مرحله مهاجرت در کنار شما بوده و همراهی تان کند. کسب مشاوره وکلا و کارشناسان موسسه از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری در دسترس خواهد بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *