مهاجرت تحصیلی گرجستان

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در گرجستان

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در گرجستان

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در گرجستان با توجه به برنامه تحصیلی دانشجویان متفاوت می باشد. در این مقاله این مبحث بررسی می گردد. بنابراین دانشجویان باید با توجه به مقطع تحصیلی که می خواهند بخوانند، مدارک را آماده نمایند. این یک راهنمای کامل در مورد پذیرش تحصیلی در گرجستان برای دانشجویان بین المللی است. هر ساله هزاران دانشجو برای تحصیل در گرجستان سفر می کنند. این کشور با داشتن استانداردهای درجه یک آموزش، به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد مورد علاقه در بین دانشجویان بین المللی است. آخرین آمار مهاجرت نشان می دهد که بسیاری از دانشجویان از کشورهای مختلفی مانند هند، نیجریه، ایران و کشورهای عربی مانند امارات، مصر، قطر، یمن، عربستان سعودی، کویت و عمان در لیست دانشجویان بین المللی در این کشور قرار دارند.

اول از همه، این کشور برای بسیاری از دانشجویان بین المللی بسیار جذاب است. زیرا کشوری بسیار امن است، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی هزینه زندگی ارزان و شهریه کم در دانشگاه های این کشور دارد. پایتخت این کشور، تفلیس، شهری بسیار متنوع از نظر فرهنگی است که در آن افراد نژاد، مذهب و قومیت با هم زندگی مسالمت آمیزی دارند. جمعیت این کشور را قفقازها، پارس ها، عرب ها، کردها، آفریقایی ها، کارائیب ها، اروپایی ها و همچنین آمریکایی ها تشکیل می دهند. در ادامه مقاله مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در این کشور در مقاطع مختلف آموزش عالی توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد بررسی قرار گرفته است.

بررسی مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در گرجستان

سیستم آموزشی این کشور برنامه های آموزشی کلاس جهانی را برای دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می دهد. در حال حاضر، بیش از 50 موسسه عالی بین المللی در این کشور وجود دارد. همه آن ها برنامه هایی دارند که توسط وزارت آموزش و پرورش و علوم این کشور و سایر نهادهای معتبر محلی و بین المللی مورد تأیید قرار گرفته اند.

ابتدا به اطلاعات کلی در خصوص این کشور توجه فرمائید:

اطلاعات کلی در رابطه با گرجستان

مراحل و مدارک لازم برای اخذ پذیرش در این کشور عبارتند از:

مراحلمدارک
1کپی گواهینامه مدرک تحصیلی پیشین
2گذرنامه بین المللی
3مصاحبه دانشگاه

همه دانشگاه های این کشور برای اطمینان از اینکه مصاحبه انجام دهند، لازم است مصاحبه انجام دهند. دانشجو باید به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کند. پس از تحقق این شرایط، پذیرش اولیه فقط 1 هفته طول می کشد. و آخرین پذیرش حداکثر 40 روز طول می کشد. هزینه ثبت نام بسته به دانشگاهی که متقاضی هستید از 100$ (دلا) به بالا شروع می شود. دانشگاه های این کشور در تمام طول سال دانشجو می پذیرند.

دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی از مدارک صادر شده توسط دانشگاه های این کشور برای اشتغال و کار در کشورهای خود و سایر کشورهای جهان استفاده کنند. برترین دانشگاه های این کشور برای بین المللی امضاء كنندگان روند بولونیا و بسیاری از معاهدات بین المللی می باشند. این بدان معنی است كه مدارک تحصیلی دانشگاه های این کشور در اروپا و بسیاری از كشورهای جهان پذیرفته می شوند.

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در گرجستان مقطع کارشناسی

کسانی که علاقه مند به تحصیل در مقطع کارشناسی می باشند، مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در گرجستان برای این مدرک عبارتند از:

  • مدرک دبیرستان
  • گذرنامه بین المللی
  • صفحه متن از دانشگاه قبلی

برای درخواست شما باید فرم درخواست آنلاین را پر کنید، سپس نسخه های اسکن شده گذرنامه بین المللی آن ها و صفحه رونوشت دانشگاه قبلی را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال نمایید. توجه داشته باشید، پذیرش براساس سوابق کلی دانشجویی است. فرد متقاضی باید در سلامت و توانایی مطالعه باشد. از همه مهم تر، همه متقاضیان باید دارای یک متن دارای نمره از دانشگاه قبلی باشند تا واجد شرایط درخواست انتقال و ادامه تحصیل در این کشور باشند.

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در گرجستان مقطع کارشناسی ارشد

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در گرجستان عبارتند از:

  • مدرک کارشناسی
  • گذرنامه بین المللی
  • صفحه متن گواهی مدرک کارشناسی

برای درخواست شما باید فرم درخواست آنلاین را پر کنید، سپس نسخه های اسکن شده گذرنامه بین المللی آن ها و صفحه رونوشت دانشگاه قبلی را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال نمایید. همچنین، متقاضی باید از سلامت و توانایی تحصیل برخوردار باشد. مطمئنا، متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی باشد تا واجد شرایط درخواست برنامه تحصیلات کارشناسی ارشد در این کشور باشد.

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در گرجستان مقطع دکترا

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در گرجستان مقطع دکترا

شرایط پذیرش درجه دکترا همانند مدارک دیگر می باشد. مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در گرجستان آمده است:

  • نتیجه کارشناسی ارشد
  • گذرنامه بین المللی
  • صفحه متن کارشناسی ارشد
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی (C1)
  • مصاحبه موفقیت آمیز با کمیته پذیرش دانشگاه
  • رزومه

برای درخواست شما باید فرم درخواست آنلاین را پر کنید، سپس نسخه های اسکن شده گذرنامه بین المللی آن ها و صفحه رونوشت دانشگاه قبلی را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال نمایید. فرد متقاضی باید در سلامت و توانایی مطالعه باشد. سرانجام، متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی ارشد باشد تا واجد شرایط درخواست برنامه تحصیل در مقطع دکترا در این کشور باشد.

الزامات پذیرش دوره حرفه ای در گرجستان

الزامات و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی دوره حرفه ای در این کشور در زیر آمده است:

  • نتیجه یا گواهی دبیرستان (پایه 12)
  • گذرنامه بین المللی

اول از همه، دوره های آمادگی و برنامه های شغلی ارائه شده در این کشور معمولا 6 تا 18 ماه طول می کشد. بیشتر این برنامه ها کمک به دانش آموزان در ارتقاء مهارت های انگلیسی زبان، به دست آوردن مهارت خاص و در نتیجه بهبود دانش آن ها در مورد موضوعات اصلی برنامه درجه آینده آن ها است. بنابراین، متقاضی باید از سلامت و توانایی تحصیل برخوردار باشد. سرانجام، همه متقاضیان باید یک نتیجه یا گواهی دبیرستان داشته باشند تا واجد شرایط درخواست یک دوره مقدماتی یا برنامه شغلی در این کشور باشند.

زندگی در گرجستان

بیشتر دانشجویان به دلیل شهریه نسبتا کم در این کشور تحصیل در گرجستان را انتخاب می کنند. هزینه زندگی گرجستان نسبتاً کم است. بنابراین دانشجویان می توانند از سبک زندگی اروپایی و سطح بالای زندگی بدون بانک شکنی برخوردار شوند. غذا، لباس و سایر امکانات اساسی در این کشور ارزان است. حداقل هزینه اقامت در شهرهای این کشور ماهیانه 200$ (دلار) است. برای دانشجویانی که می خواهند به تنهایی زندگی کنند، ما به دانشجو توصیه می کنیم ماهانه 250$ تا 300$ (دلار) برای اجاره یک آپارتمان مدرن بسیار مناسب در نزدیکی دانشگاه خود اختصاص دهد.

هزینه تحصیلی در سال های مختلف در گرجستان

همان طور که در نمودار مشاهده می کنید، هزینه تحصیل در گرجستان نسبت به کشورهای اروپایی کم می باشد. دانشجویانی که زندگی در آپارتمان های مشترک یا خوابگاه ها را انتخاب می کنند می توانند ماهیانه 150$ (دلار) هزینه کنند. همچنین، هزینه های آب و برق (اینترنت، گاز، آب شستشو و قبض برق) در این کشور بسیار کم است. مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده کمک به شما عزیزان جهت مهاجرت به کشورهای مختلف می باشند.

سوالات پرتکرار در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در گرجستان

سوالات پرتکرار در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در گرجستان  مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • چه مدارکی برای اخذ پذیرش در گرجستان نیاز است؟ کپی گواهینامه مدرک تحصیلی پیشین، گذرنامه بین المللی دارای اعتبار حداقل 6 ماه و انجام مصاحبه دانشگاه از جمله مرحل و مدارک لازم برای اخذ پذیرش در گرجستان می باشد.
  • مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در گرجستان مقطع کارشناسی ارشد چیست؟ مدارک لازم برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در گرجستان شامل مدرک کارشناسی، گذرنامه بین المللی و نامه دانشگاه قبلی می باشد.
  • جهت پذیرش دکترا در گرجستان چه مواردی مورد نیاز است؟ مدارک لازم برای پذیرش تحصیل دکترا در گرجستان شامل مدرک کارشناسی ارشد، گذرنامه بین المللی، اثبات مهارت زبان انگلیسی (C1) و مصاحبه موفقیت آمیز با کمیته پذیرش دانشگاه و ارائه رزومه می باشد.
  • دوره های آمادگی در گرجستان چقدر زمان می برد و چه مدارکی لازم دارد؟ دوره های آمادگی و برنامه های شغلی ارائه شده در این کشور معمولا 6 تا 18 ماه طول می کشد و به گواهی دبیرستان (پایه 12) و گذرنامه بین المللی احتیاج دارد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *