مهاجرت کاری ژاپن

بازار کار رشته کامپیوتر در ژاپن

بازار کار رشته کامپیوتر در ژاپن

در مقاله بازار کار رشته کامپیوتر در ژاپن کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی این رشته تحصیلی و بازار کار خواهند پرداخت. این کشور از سال های گذشته تا کنون پیشرفت چشمگیری در رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات وجود داشته است. بسیاری از متقاضیان بین المللی جویای کاریابی و ادامه تحصیل در این رشته و در این کشور می باشند. این کشور با بهره گیری از بهترین روش های علمی و آموزشی خونه توانسته است، متقاضیان بسیاری را از سراسر جهان در دانشگاه های خود جای دهد.

در این مقاله متخصصان ما سوالات مطرح شده در ذهن متقاضیان را پاسخ خواهند داد:

  • بازار کار رشته کامپیوتر در این کشور به چه صورت می باشد؟
  • میزان دریافتی حاصل از این شغل در این کشور مناسب خواهد بود؟
  • هزینه تحصیل در این رشته چه میزان می باشد؟

شرح تحصیل رشته کامپیوتر در ژاپن

رشته کامپیوتر یکی از رشته های پر تقاضا در میان متقاضیان بین المللی می باشد. بازار کار این رشته همیشه نیازمند به نیروی کار ماهر خواهد بود. از این رو تحصیل در این رشته، در این کشور طرفداران زیادی داشته است. در این کشور امکان تحصیل در مقاطع متفاوتی مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مربوطه موجود می باشد. وظیفه اصلی که به دانشجویان در این رشته آموزش داده خواهد شد، نحوه بررسی و چگونگی ارتباط با سخت افزار، نرم افزار، تراشه ها و مردم های مربوط به کامپیوتر می باشد.

از مزایای تحصیل در رشته کامپیوتر در این کشور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مزایای تحصیل در رشته کامپیوتر در ژاپن

دوره کارشناسی کامپیوتر در ژاپن

یکی از مهم ترین دوره های تحصیلی رشته کامپیوتر در این کشور، مقطع کارشناسی می باشد. حدود 107 برنامه آموزشی فعال در این کشور مرتبط با این رشته در اختیار متقاضیان بین المللی قرار گرفته است. این 107 برنامه آموزشی در 107 دانشگاه معتبر این کشور برقرار خواهند بود. دانشگاه های مهم این رشته در شهرهای مختلف می باشند، که بیشترین تعداد دانشگاه ها در پایتخت این کشور در شهر توکیو است.

در این بخش تعدادی متقاضیانی که در طول سال های اخیر در رشته کامپیوتر در این کشور مشغول به فعالیت شده اند، در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد متقاضیان بازار رشته کامپیوتر در ژاپن

هزینه زندگی و تحصیل در ژاپن

جهت تحصیل و اشتغال زایی در این کشور آنچه برای متقاضیان بین المللی اهمیت دارد، هزینه های پرداختی و دریافتی در این کشور خواهد بود. هزینه تحصیل در رشته کامپیوتر در این کشور در وهله اول به ملیت متقاضی و سپس به نوع دانشگاه و طول دوره تحصیل بستگی خواهد داشت. هزینه تحصیل در این کشور بین 535800¥ الی 1725966¥ (ین ژاپن) به صورت سالیانه می باشد. همچنین حدود 282000¥ (ین ژاپن) به عنوان پرداختی ثبت نام اولیه می باید در نظر داشته باشید.

هزینه زندگی دانشجویی در این کشور محدود به هزینه مسکن، اقلام غذایی و خوابگاه یا اجاره آپارتمان خواهد بود. از این در این بخش به هزینه اقلام غذایی در این کشور خواهیم پرداخت. جهت کسب اطلاعات دقیق درباره موضوع هزینه زندگی در ژاپن مقاله مذکور را از طریق لینک مشخص شده مطالعه فرمائید.

هزینه اقلام غذایی در جدول زیر بدین ترتیب می باشد:

اقلام غذاییهزینه به ین ژاپن
1 لیتر شیر¥19734
1 کیلوگرم برنج¥50801
1 کیلوگرم پنیر محلی¥189571
1 کیلوگرم فیله مرغ¥83100
1 کیلوگرم سیب¥71624
1 کیلوگرم سیب زمینی¥40131
1 کیلوگرم گوجه فرنگی¥64943

مدارک مورد نیاز جهت کار در رشته کامپیوتر در ژاپن

متقاضیان جویای کار در این رشته می باید ابتدا پیشنهاد کاری معتبر با این رشته را دریافت نمایند. در این صورت می توانند با پیشنهاد کاری و قرارداد معتبر از کارفرما این کشور جهت ویزای کار اقدام نمایند. روش آسان تر تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری می باشد. در این روش متقاضی در سال پایانی تحصیل خود می باید به جست و جوی این شغل در این کشور بپردازد. پس از یافتن شغل مورد نظر و بستن قرارداد با کارفرما می تواند به عنوان گواهی تایید به سفارت مربوطه ارجاع نماید. در این خصوص مقاله مراکز کاریابی در ژاپن را مطالعه بفرمائید.

در این بخش متقاضی نیازمند ارائه مدارک معتبر می باشد:

  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی مرتبط با رشته کامپیوتر
  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه پیشنهاد کاری یا قرارداد معتبر از کارفرمای این کشور

میزان درآمد و بازار کار رشته کامپیوتر در ژاپن

میزان درآمد و بازار کار رشته کامپیوتر در ژاپن

یکی از مهم ترین مسائلی که متقاضیان بین المللی در خصوص بازار کار رشته مورد نظر خود سوال خواهند داشت، در مورد میزان دریافتی می باشد. میانگین دریافتی متقاضیان در این رشته حدود 348000¥ (ین ژاپن) می باشد، که دارای حداقل و حداکثر دریافتی نیز خواهد بود. در نظر داشته باشید که حداکثر دریافتی در این کشور به حدود 547000¥ (ین ژاپن) می باشد، که به افرادی تعلق خواهد گرفت که دارای تجربه کاری بیشتر، سن مناسب، تحصیلات بالاتر باشند. همچنین موقعیت مکانی که متقاضی مشغول به فعالیت می باشد، تاثیر بسیاری بر روی میزان حقوق دریافتی خواهد داشت.

جهت تکمیل توضیحات، در جدول زیر میزان دریافتی و بازار کار رشته کامپیوتر در شهرهای مختلف این کشور مورد بررسی قرار گرفته است:

نام شهرمبلغ دریافتی به ین ژاپن
Fukuoka¥343000
Hiroshima¥323000
Kawasaki¥339000
Kobe¥338000
Kyoto¥348000
Nagoya¥360000
Osaka¥386000
Tokyo¥402000

مقاله بازار کار رشته کامپیوتر در ژاپن توسط متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، پس از بررسی های دقیق علمی مورد تحریر نویسندگان ماهر ما قرار گرفته است. در مقاله فوق اطلاعاتی در خصوص تحصیل، بازار کار و میزان درآمد حاصل از این شغل در اختیار شما قرار گرفته شده است. چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه داشتید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی تماس حاصل فرمائید. همچنین مطالعه مقاله های منتشر شده در سایت مرجع ما مانند مقاله تحصیل در ژاپن به همراه بورسیه به شما پیشنهاد داده خواهد شد. پس از مطالعه مقاله مذکور می توانید نظرات و سوالات خود را در قسمت دیدگاه مقالات مورد نظر بیان نمایید، در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان ما پاسخگو شما خواهند بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *