مهاجرت به کشور کانادا

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا از سایر مباحثی می باشد که می باید مورد توجه افراد متقاضی در خصوص مهاجرت به این کشور قرار گیرد. افراد به طرق .مختلف همچون تحصیل، کار، سرمایه گذاری، تولد و ازدواج می ­توانند ویزای کشور کانادا را اخذ و به این کشور مهاجرت نمایند. کانادا کشوری مهاجرپذیر است افراد پس از اخذ ویزای کانادا و مراجعت به این کشور واجد شرایط بودن امکان اخذ اقامت دائم کانادا را خواهند داشت. درخواست برای ویزای کانادا به 2 صورت حضوری و اینترنتی امکان پذیر است.

اما برای اینکه متقاضیان مهاجرت به این کشور بتوانند در مدت زمان کمتری ویزای کانادا را اخذ نمایند، بهتر است با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایند. لازم بذکر است در سال های اخیر دولت کانادا با توجه به نیازهای بازار کار این کشور به نیروهای متخصص و حرفه ای برنامه ای موسوم به طرح مهاجرتی نیروی متخصص را طرح نموده است. طرح مهاجرتی نیروی متخصص کانادا بدین گونه است که افراد دارای تخصص در زمینه های مختلف شغلی می ­توانند با مراجعه به سفارت کانادا تقاضای اخذ ویزای اسکیل ورکر کانادا را نمایند. متقاضیان نیز در صورت واجد شرایط بودن و کسب امتیاز لازم از همان ابتدا می ­توانند اقامت دائم کشور کانادا را اخذ و به همراه اعضای خانواده خود به این کشور مهاجرت نمایند.

طرق مهاجرت به کانادا

علاقمندان مهاجرت به کشور کانادا تنها با اخذ یکی از ویزاهای کشور کانادا امکان مراجعت به این کشور را خواهند داشت. ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری، ویزای اسکیل ورکر و ویزای ازدواج و غیره از جمله ویزاهایی هستند که دولت کانادا برای اتباع خارجی صادر می­ نماید. با توجه به اعتبار بالای دانشگاه های کانادا همه ساله دانشجویان زیادی با اخذ ویزای تحصیلی به کشور کانادا سفر می­ نمایند. اولین گام برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور است. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در این کشور امکان انجام کار بعد از تحصیل در کانادا را خواهند داشت. از این طریق می­ توانند اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. لازم بذکر است کانادا کشور مهاجر پذیری است که جمعیت این کشور رو به پیری می ­باشد.

از همین رو با ایجاد برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر از متخصصین مشاغل مختلف استقبال می ­نماید. برنامه مهاجرتی کانادا بدین گونه است که هر ساله این کشور لیست مشاغل مورد نیاز خود را منتشر می­ نماید. افرادی که از مهارت های مورد نیاز این کشور برخوردار هستند. با ثبت نام در این طرح و کسب امتیازات لازم می ­توانند اقامت دائم کانادا را از ابتدا اخذ و به این کشور مهاجرت نمایند. ویزای توریستی کشور کانادا نیز برای افرادی که قصد بازدید و گردشگری به این کشور را دارند، صادر می­ گردد. این ویزا خود به 3 نوع دیگر تقسیم می­ گردد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا جهت گردشگری

همانطور که در بخش قبل بیان نمودیم ویزای توریستی کانادا به ویزای سینگل، ویزای مولتی و ویزای سوپر تقسیم می ­گردد. متقاضیان سفر به کانادا با اخذ این ویزا امکان یکبار ورود و 6 ماه اقامت در کانادا را خواهند داشت. اما ویزای توریستی مولتی پل کانادا دارای قابلیت چند بار ورود می ­باشد. متقاضیان در هر بار ورود خود امکان 6 ماه اقامت را خواهند داشت. ویزای سوپر کانادا نیز همانند ویزای مولتی پل قابلیت چند بار ورود را خواهند داشت. اما متقاضیان اخذ این ویزا می­ باید دارای دعوتنامه ای از سوی یکی از بستگان خود در کانادا (مادر، پدر، مادر بزرگ و پدر بزرگ) باشند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی عبارتند از:

  • اصل پاسپورت با حداقل یک سال اعتبار
  • مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی)
  • عکس
  • گواهی اشتغال به تحصیل، گواهی ازدواج و گواهی اشتغال به کار
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی متقاضی را بیان می­ نماید.

در نمودار زیر به بررسی میانگین تعداد مهاجرین به این کشور خواهیم پرداخت:

حداقل تعداد متقاضیان به کشور کانادا

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا جهت تحصیل

از آنجائیکه معمولا مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا طولانی مدت است. اخذ این ویزا نسبت به دیگر ویزاهای کشور کانادا دشوارتر است. دانشجویان عزیز به هنگام اخذ این ویزا می­ باید دقت لازم را به هنگام ارائه مدارک خود به سفارت این کشور بنمایند. بدین ترتیب از ریجکت شدن ویزای تحصیلی خود جلوگیری نمایند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا جهت تحصیل عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • دعوتنامه اخذ پذیرش تحصیلی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی کانادا
  • ترجمه مدارک تحصیلی
  • توصیه نامه
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه مورد نظر
  • ارائه مدارک لازم دال بر تمکن مالی دنشجو

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا جهت تحصیل

مدارک لازم برای ویزای کانادا جهت کار

علاوه بر برنامه مهاجرتی نیروی متخصص کانادا وجود دارد. افراد با اخذ پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان می ­توانند به این کشور مهاجرت نمایند. بدین طریق که افراد ابتدا باید شغل مورد نظر خود را جستجو نمایند. پس از مصاحبه و عقد قرار دادکاری، دعوتنامه شغلی دریافت و پس از آن به سفارت کانادا جهت اخذ ویزای کاری کانادا اقدام نماید. لازم بذکر است افرادی که از طریق برنامه اسکیل ورکر کانادا به این کشور مهاجرت می ­نمایند، نیازی به دریافت پیشنهاد کاری نخواهند داشت. اخذ مجوز کار کشور کانادا از دیگر ملزومات انجام کار در این کشور است. اخذ این مجوز دارای شرایطی می ­باشد که با توجه به ایالت های مختلف این کشور با یکدیگر متفاوت است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا جهت انجام کار در این کشور عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره 7 و یا مدرک زبان فرانسوی با نمره B2
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامت متقاضی
  • مدارکی که نشان دهنده تمکن مالی فرد جهت تأمین هزینه های زندگی در کشور کانادا باشد.
  • پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان در کانادا

همانطور که بیان شد افراد برای کار در کانادا نیازمند اخذ مجوز کاری این کشور هستند. افراد با توجه به تخصصی که دارند، باید به سازمان های مربوطه در ایالت های مختلف کانادا مراجعه نمایند. بطور مثال پزشکان برای انجام کار باید ابتدا مدارک تحصیلی را معادل سازی نموده است. جهت اخذ مجوز کاری به شورای پزشکان مربوط به ایالت مورد نظر مراجعه نماید. همچنین مهندسین جهت اخذ مجوز کار می­ باید به دفتر مهندسین مراجعه و نسبت به اخذ این مجوز اقدام نمایند. علاقمندان به این موضوع جهت کسب اطالاعات بیشتر می­ توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از جزئیات این موضوع مطلع گردند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *