مهاجرت به کشور کانادا

مهاجرت به کبک

مهاجرت به کبک

طی سال های اخیر افراد زیادی با درخواست مهاجرت به کبک به کانادا سفر می­ نمایند زیرا شهر کبک یکی از پر متقاضی ترین شهرها برای نیروی متخصص است. اداره مهاجرت کانادا نیز با بررسی مدارک متقاضیان، با درخواست افرادی که امتیاز لازم را در طرح مهاجرتی این کشور اخذ نموده اند، موافقت می ­نماید. قوانین و شرایط زندگی در استان های مختلف کانادا با یکدیگر متفاوت است. هر یک از استان های این کشور به صورت مستقل و جداگانه عمل می ­نماید. کبک شهری فرانسوی زبان در کانادا است. از جاذبه های گردشگری منحصر به فردی برخوردار می­ باشد. شرایط جذب نیروی متخصص و حرفه در شهر کبک همانند دیگر شهرهای کانادایی نیست. این شهر قوانین دیگری را جذب نیروی کار متخصص تعیین نموده است.

طرح مهاجرتی نیروی متخصص کبک به 3 دسته برنامه نیروی متخصص کبک، برنامه نیروی مجرب کبک و برنامه تجاری کبک تقسیم می ­گردد. در میان 3 دسته فوق برنامه نیروی متخصص کبک بیشتر مورد توجه نیروهای متخصص بین المللی قرار گرفته است. زیرا اکثر نیروهای متخصص بین المللی طرفدار انجام کار در شرکت های این شهر هستند. کمتر علاقمند به ایجاد کسب و کار و سرمایه گذاری در این شهر هستند. علاوه بر این افراد با مهاجرت به کبک از طریق نیروی متخصص از ابتدا می­ توانند اقامت دائم کانادا را را اخذ و از تمامی مزایای شهروندی این کشور برخوردار باشند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده یاری رساندن به متقاضیان مهاجرت می­ باشند.

بررسی طرق مهاجرت به کبک

علاوه بر برنامه های مهاجرتی نیروی متخصص افراد از راه های دیگری نیز می­ توانند به این شهر مهاجرت نمایند. سرمایه گذاری و کارآفرینی و خود اشتغالی از دیگر راه های مهاجرت به کبک می ­باشد. برنامه مهاجرتی کبک نیز از یک سیستم امتیازدهی پیروی می ­نماید. افراد ملزم به اخذ حداقل امتیاز برای ارسال مدارک به اداره مهاجرت شهر کبک می باشند. طبق این امتیاز بندی مجردین می باید حداقل 50 امتیاز و متأهلین می­ باید حداقل 59 امتیاز را اخذ نمایند تا مامور سفارت کانادا پرونده فرد مورد نظر را جهت اخذ اقامت دائم این شهر به اداره مهاجرت شهر کبک ارسال نماید.

امتیازدهی برنامه مهاجرتی شهر کبک به قرار زیر است:

آیتمامتیاز
تحصیلات26
رشته تحصیلی12
پیشنهاد شغلی10
سابقه کار8
سن16
مهارت زبان22
بستگان در کبک8
امتیاز همسر17
فرزند8
تمکن مالی1

سرمایه گذاری در کبک

قوانین جذب سرمایه گذاران خارجی در شهر کبک از آگوست 2015 آغاز گردید. سرمایه گذاری در کبک دارای شرایطی می­ باشد. مسئولین مهاجرتی در کبک از متقاضیان سرمایه گذاری آزمونی را اخذ می­ نماید. پس از اعلام نتایج آزمون پرونده سرمایه گذرانی که نمره­ قابل قبولی را اخذ نموده اند. از این رو به اداره مهاجرت این کشور ارسال می­ گردد. افرادی که از مهارت زبان فرانسوی برخوردارند. شانس بیشتری برای سرمایه گذاری در کبک خواهند داشت. مهاجرت به کانادا را از طریق لینک مذکور بررسی بفرمائید.

بدین ترتیب در نمودار زیر به رشد اقتصادی در این کشور می پردازیم:

رشد اقتصاد در کانادا

مهاجرت به کبک از طریق کارآفرینی و خود اشتغالی

کارآفرینی یکی دیگر از راه های مهاجرت به این ایالت است. کارآفرینان در کبک می­ باید دارای 300000CAD (دلار کانادا) برای ایجاد کسب و کار مورد نظر خویش باشند. علاوه بر این برخورداری از سوابق کارهای اجرایی از دیگر شرایط کارآفرینی در ایالت به شمار می ­رود. کارآفرینان امکان ایجاد کسب و کار در بخش های کشاورزی، صنعت، تجارت و بازرگانی را خواهند داشت. کارآفرینان برای ایجاد کسب و کار خود ابتدا باید بیزینس پلنی را ارائه نمایند. بدین ترتیب مورد تایید دولت کانادا و شهر کبک باشد. که مواردی همچون مهارت زبان، تجربه کاری، توانایی شخص برای مدیریت و رهبری نقش موثری در اخذ مجوز کاری در شهر کبک برای افراد را دارد.

افرادی که قصد ایجاد شغل برای خویش در شهر کبک کانادا را دارند، می­ باید حداقل دارای 100000CAD (دلار کانادا) سرمایه اولیه باشند. سابقه کاری و گذراندن دوره های آموزشی فنی و حرفه ای از دیگر ملزومات خود اشتغالی در کبک به شمار می­ رود. جهت کار در کشور کانادا می توانید از طریق لینک مذکور مقاله مشخص شده را بررسی بفرمائید.

مهاجرت تحصیلی به کبک

از دیگر راه های مهاجرت به شهر کبک کانادا از طریق تحصیل است. دانشگاه های ایالت کبک کانادا از اعتبار بالایی در کشور کانادا و جهان برخوردار هستند. دوره های تجربی موسوم به PEQ در ایالت کبک کانادا برگزار می­­ گردد. افراد با شرکت در این برنامه می­ توانند به تحصیلات تکمیلی و یا انجام کار در شرکت ها بپردازند. این برنامه ها منجر به اخذ اقامت دائم شهر کبک خواهد شد. زبان تحصیل در دانشگاه های کبک فرانسوی است. دانشجویان ملزم به ارائه مدرک زبان فرانسوی هستند. میزان شهریه پرداختی دانشجویان با توجه به رشته و مقطع تحصیلی با یکدیگر متفاوت است. بطور متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های این ایالت را 15000$ (دلار) در سال تخمین زده اند. جهت تحصیل در کانادا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

مهاجرت تحصیلی به کبک

هزینه زندگی در کبک

کبک یکی از مهمترین شهرهای کشور کانادا است که نقش بسیار موثری در اقتصاد کانادا دارد. این شهر از بیشترین منابع طبیعی برخوردار است. می توان گفت کبک یکی از ثروتمندترین شهرهای کانادا بشمار می ­رود. تولید الوار نرم، کاغذ و لوله از مهمترین تولیدات در این شهر است که بیش از یک سوم کاغذ تولیدی در کانادا در این شهر تولید می ­گردد. همچنین کبک با تولید برق و فروش آن به دیگر استان های کانادا و ایالات متحده آمریکا درآمدهای زیادی را بخود اختصاص داده است. هزینه های زندگی در شهر کبک کانادا نسبت به دیگر شهرهای این کشور بسیار مناسب و اقتصادی است. بیشترین هزینه های زندگی در این شهر مربوط به مسکن است.

ما در جدول زیر قیمت برخی از محصولات در این شهر را نمایش داده ایم:

سوپر مارکتهزینه به دلار کانادا
500 گرم سینه مرغ7CAD
یک لیتر شیر2.12CAD
12 عدد تخم مرغ3.63CAD
گوجه فرنگی (یک کیلو گرم)4.91CAD
سیب زمینی (یک کیلوگرم)2.23CAD
سیب (یک کیلو گرم)4.52CAD
مسکنهزینه به دلار کانادا
اجاره یک آپارتمان 85 متری1470CAD
هزینه آب و برق (ماهانه)108CAD
اینترنت (یک ماهه)42CAD
حمل و نقلهزینه به دلار کانادا
یک لیتر بنزین124CAD
بلیط ماهانه وسایل عمومی نقلیه87CAD

علاقمندان مهاجرت به کانادا و زندگی و کار در کبک جهت آگاهی از جزئیات زندگی در این شهر و هزینه زندگی در کانادا می ­توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برقرار نمایند. از این رو اطلاعات لازم در تمامی زمینه های مهاجرتی را از این مجموعه جویا شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *