مهاجرت کاری ترکیه

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در ترکیه

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در ترکیه

آگاهی از شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در ترکیه مبحثی می باشد که متقاضیان بین المللی کار در این کشور بایستی از آن مطلع باشند. اگر شما هم متمایل به داشتن اطلاعاتی در رابطه با موضوع مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در ترکیه هستید. با خواندن این مقاله و همچنین مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که با به کارگیری وکلاء و مشاورین مجرب و متخصص در زمینه گرفتن اقامت کشورهای مختلف و همچنین امور مهاجرتی دارای تخصص می باشند. این فرصت را دارید که از اطلاعات جامعی در زمینه این امور بهره مند شوید.

اقامت کاری ترکیه

هم اکنون اقتصاد این کشور که در جایگاه 18 سراسر دنیا قرار دارد. این کشور دارای بازاری به مراتب خوب و مناسب می باشد. در راستای ایجاد تعداد زیادی سرمایه گذاری‌ ها و هم چنین رونق دادن کسب و کارها بوده و نرخ رشد اقتصادی در طی سال های گذشته بوده است. همچنین می توان به نیروی کار جوان و با داشتن موقعیت استراتژیک که در میان قاره اروپا و قاره آسیا اشاره نمود. این کشور را می توان به عنوان یک منبع جذاب برای رشد نمودن و سرمایه گذاری کردن تبدیل نموده است. مهاجرت نمودن به این کشور در راستای اشتغال به صورت رو به افزایشی در حال توسعه می باشد.

اخذ اقامت کاری ترکیه

در این بخش از مقاله به بررسی مزایای اخذ اقامت کاری کشور ترکیه می پردازیم:

  •  پس از سپری نمودن 8 سال پی در پی از اشتغال و زندگی کردن در این کشور می شود به اقامت بلند مدت این کشور دست یافت.
  • پس از اشتغال به کار پیش از مدت 4 سال اشخاص متقاضی می ‌توانند برای گرفتن حق شهروندی کشور ترکیه درخواست بدهند. در صورتی که موفق به گرفتن رضایت مسئولین شوند.
  • با همراه داشتن بیمه درمانی توسط متقاضی ویزای کاری ترکیه می توان تمامی هزینه ‌های درمانی را تحت پوشش قرار دهد.
  • با مشغول به کار شدن در این کشور، کارمندان دارنده سابقه کار بین ‌المللی خواهند شد. همچنین برای مهاجرت نمودن به کشورهای دیگر استفاده نمایند.

جهت شروع به کار و اشتغال در این کشور می باید ابتدا با هزینه های زندگی در این کشور آشنا شوید که در نمودار زیر شرح داده شده است:

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در ترکیه

شرایط لازم برای متقاضیان ویزای کار کشور ترکیه عبارتند از :

  • شرط اول: اشخاص متقاضی ویزای کار که دارای پیشنهاد همکاری از جانب یک شرکت با تابعیت ترکیه ای باشند.
  • شرط دوم: شهروندانی که دارای تابعیت خارجی می باشند. کارت اقامتی که دارای اعتبار باشد به همراه داشته باشند.
  • شرط سوم: در صورتی که متقاضی و ویزای کاری دارای هیچ یک از شرایط فوق نباشند. از طریق دریافت نمودن اقامت توریستی این کشور و برای گرفتن اجازه اقامت در ترکیه اقدام نمایند.

متقاضیان اقامت کاری کشور ترکیه

بیشتر کارفرمایان و همچنین شرکت‌ های دارای تابعیت ترکیه تمایل به تسلط داشتن به اندازه اشخاص متقاضی ویزای کاری به زبان رایج در این کشور می باشند. زیرا لازمه ارتباط موثر با مشتریان می باشد. به دلیل رقابت بسیار تنگاتنگ برای کسب نمودن شغل اشخاص متقاضی ملزم به این می باشند. به صورت آنلاین و به روز به فرصت‌ های شغلی دست یابند. این کشور ترکیه بیشتر از میزان استاندارد دیگر کشورها یعنی به میزان 54 ساعت در هفته به اشتغال می پردازند.

مراحل مجوزی کاری ترکیه

در مرحله اول صادر نمودن به روز و آنلاین درخواست از جانب کارمند و همچنین کارفرما به وزارت خانه کار می باشد. لازم به ذکر است که مدارک تحویل داده شده توسط کارمند و توسط کارفرما دارای تفاوت می باشد. در مرحله دوم بعد از گذشتن 6 روز از زمان فرستادن درخواست آنلاین می باشد. شخص متقاضی ملزم به تحویل دادن مدارک مورد نیاز کار به وزارت کار و امور اجتماعی می باشد. مرحله سوم بایستی کلیه مدارک و همچنین درخواست برای مجوز کار به امنیت اجتماعی این کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مرحله چهارم نتیجه درخواست به 2 روش آنلاین و فرم نوشته شده که بایستی به اطلاع متقاضی خواهد رسید. مرحله پنجم اشخاص با تابعیت خارجی در مدت 30 روز بعد از گرفتن مجوز برای گرفتن اقامت اقدام به ارسال درخواست خود کند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل به این کشور مقاله تحصیل در ترکیه را بررسی بفرمائید.

بررسی مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در ترکیه

بررسی مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در ترکیه

برای اقامت در این کشور در متقاضی باید مدارک و اسنادی را ارائه دهد. این اسناد شامل موارد زیر می شود:

  • 4 قطعه عکس با شرایط مورد نظر برای پاسپورت
  • اصل گذرنامه
  • رونوشت صفحاتی که در زیر گذرنامه قید شده
  • اصل و رونوشت از مجوزی که توسط وزارت کار
  • ارائه دعوتنامه کاری از سوی کارفرما

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در ترکیه و تمدید

اولین مجوز که برای اشخاص متقاضی کار صادر می شود. برای مدت 1 سال دارای اعتبار می باشد. در صورت متمایل بودن شخص متقاضی برای ادامه اقامت در این کشور ملزم است تا زمانی که 2 ماه و نیم از تاریخ انقضاء باقی مانده باشد. متقاضی برای تمدید دوباره اعتبار مجوز کار اقدام نماید. هنگامی که بعد از به پایان رساندن سال دوم برای تمدید نمودن مجوز کار درخواست بدهد. این مجوز کار برای مدت زمان 3 سال دارای اعتبار خواهد بود.

هنگامیکه که متقاضی ویزای کار برای مدت زمان 8 سال به نحوه قانونی در این کشور به کار و زندگی  پرداخته باشند. این فرصت را دارند که برای گرفتن مجوز کار نامحدود اقدام نمایند. با این مجوز دیگر نیازی به تمدید نمودن و تجدیدنظر نخواهد بود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به پاسخگویی هرگونه سوالات شما در باب مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل، کار و سرمایه گذاری و اقصی نقاط دنیا می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *