مهاجرت تحصیلی آفریقای جنوبی

مدارس ایرانی در آفریقای جنوبی

مدارس ایرانی در آفریقای جنوبی

از آنجایی که مدارس ایرانی در آفریقای جنوبی وجود ندارد متقاضیان می توانند مدارس بین المللی را در این کشور جهت تحصیل جایگزین کنند. البته از طرفی دانشگاه ‌های ایرانی به سرعت در حال گسترش شعبه ‌های خود هم از نظر تعداد و هم از نظر ظرفیت در آفریقا هستند، در اقدامی که کارشناسان آموزش عالی آن را ارتقای سطح آکادمیک در این قاره می‌ دانند یا تلاش می‌کنند دیپلماسی فرهنگی یا «قدرت نرم» ایران را برای خدمت به برنامه های اقتصادی، مذهبی و فرهنگی و سیاست ایران گسترش دهند. سیاست توسعه در حال حاضر نیجریه، اوگاندا، سیرالئون، کامرون، کنگو، گینه، ساحل عاج، ماداگاسکار، مالاوی، مالی، نیجر، سنگال و آفریقای جنوبی برای ایجاد اتحاد و مشارکت منطقه ‌ای است. برای بررسی بیشتر موضوع مدارس ایرانی در آفریقای جنوبی به ادامه مطلب در سایت مؤسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه بفرمایید.

توسعه مدارس بین المللی در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی از زمانی که آپارتاید در سال 1991 لغو شد. پیشرفت ثابتی در جهت هدف توسعه سازمان ملل متحد و توسعه مدارس بین المللی در آفریقای جنوبی داشته است. طبق گفته ‌ها، تنها 4% از کودکان در سن ابتدایی تا سال 2011 در مدرسه نبودند و تنها 7% نتوانستند آموزش ابتدایی را به پایان برسانند. مدارس دولتی از دولت کمک های مالی دریافت می کنند، اما هزینه هایی نیز دریافت می کنند، با معافیت برای کودکان فقیرترین خانواده ها. یک بخش مدرسه مستقل بزرگ و متوسط ​​انگلیسی، متشکل از سازمان ‌های مذهبی، غیرانتفاعی و انتفاعی وجود دارد که برخی از مدارس نیز یارانه ‌های دولتی دریافت می ‌کنند. این شامل بیش از 30 مدرسه بین المللی است که برنامه های درسی انگلستان، ایالات متحده، فرانسه، آلمان و دفتر بین المللی کارشناسی و همچنین سیستم های والدورف و مونته سوری را ارائه می دهند.

12 مدرسه جهانی IB وجود دارد که 3 مورد از آنها مجاز به آموزش برنامه دیپلم IB هستند:

  • مدارس شبانه روزی در آفریقای جنوبی سابقه طولانی دارند، مدرسه نخبگان پسرانه مایکل هاوس که قدمت آن به سال 1896 برمی گردد و مدرسه Roedean، مدرسه خواهر مدرسه شبانه روزی مشهور دخترانه بریتانیایی، در سال 1903 راه اندازی شد.
  • اما موارد جدیدی نیز وجود دارد، مانند مدرسه رهبری اپرا وینفری برای دختران، که توسط مجری برنامه گفتگوی آمریکایی در سال 2007 افتتاح شد. این مدرسه دختران درجه 7 را می پذیرد که استعداد تحصیلی بالایی دارند.

یافتن مدارس ایرانی و بین المللی در آفریقای جنوبی

دانش آموزانی که در آفریقای جنوبی تحصیل می کنند، مدارک تحصیلی را کسب می کنند که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده و مورد احترام است. آفریقای جنوبی دارای جامعه ای متنوع، پذیرا و پر جنب و جوش است که به دانشجویان بین المللی یک تجربه فرهنگی منحصر به فرد در محیطی زیبا ارائه می دهد. تحصیل در آفریقای جنوبی یک مسیر عالی برای ورود به دانشگاه های بین المللی مشهور جهان است. یافتن مدارس ایرانی و بین المللی در آفریقای جنوبی برای فرزندان یکی از دغدغه‌ های اصلی بسیاری از خانواده ‌های بین ‌المللی هنگام نقل مکان به یک کشور یا شهر جدید است.

آنها می‌ توانند با اطمینان خاطر طیف وسیعی از مدارس بین‌المللی خصوصی را برای انتخاب پیدا کنند. این مدارس معمولا برنامه های درسی متفاوتی را ارائه می دهند که محبوب ترین آنها مدرک کارشناسی بریتانیا، آمریکا و بین المللی (IB) است. هزینه تحصیل در آفریقای جنوبی را در اینجا بررسی کنید.

یافتن مدارس ایرانی و بین المللی در آفریقای جنوبی

مدرسه بین المللی آفریقای جنوبی

مدرسه بین المللی آفریقای جنوبی واقع در ماهیکنگ، از برنامه درسی کمبریج پیروی می کند که تحت آموزش بین المللی ارزیابی کمبریج قرار می گیرد. این مدرسه اولین مدرسه در آفریقای جنوبی بود که 32 سال پیش برنامه درسی کمبریج را ارائه داد. در سال 2023 مدرسه همچنین برنامه درسی IEB را که توسط هیئت آموزش مستقل اداره می شود، ارائه خواهد کرد. این مدرسه توسط جناب آقای لوکاس مانگوپ در سال 1989 تأسیس شد. دیدگاه او برای تأسیس یک مدرسه بین المللی صرفاً مبتنی بر ارائه آموزش برای کودکان خارج از کشور یا فرزندان نخبگان نبود، بلکه بیشتر بر این بود که مدرسه را به روی یک مدرسه گسترده تر و بیشتر باز کند. جامعه متنوعی از مردم، از جمله ارائه آموزش برای دانش آموزان از جوامع حاشیه نشین است.

مدرسه بین المللی آفریقای جنوبی قصد دارد مدرسه بین المللی انتخاب در آفریقای جنوبی، آفریقا و فراتر از آن باشد. اهداف این مدرسه:

  • ارائه آموزش جامع و متعادل برای هر دانش آموز در یک برنامه درسی گسترده و فراگیر (آکادمیک، اجتماعی، معنوی، فرهنگی و ورزشی).
  • ترویج یک محیط یادگیری محرک و چالش برانگیز مبتنی بر مدارا، احترام متقابل، روابط مراقبتی، مسئولیت پذیری اخلاقی، صداقت شخصی و تعهد حرفه ای

مدارس بین المللی جایگزین مدارس ایرانی در آفریقای جنوبی

از آنجایی که مدرسه ایرانی در آفریقای جنوبی وجود ندارد می توان مدارس بین المللی جایگزین مدارس ایرانی در آفریقای جنوبی باشد. گروه آموزش بین‌المللی خصوصی Inspired که دارای 39 مدرسه در سراسر جهان است، 11 پردیس را در آفریقای جنوبی اداره می‌کند که 8 پردیس آن بخشی از برند Reddam House و سه دانشگاه تحت برند Reddford House هستند. هر دو نوع آموزش از طریق آموزش، مختلط، با هدف ارائه آموزش جامع و پیروی از برنامه درسی آفریقای جنوبی مدرسه روزانه را ارائه می دهند. Reddam House Helderfontein که در ژانویه 2017 افتتاح شد، از سال 2018 یک گزینه عالی را ارائه می دهد.

آموزش و پرورش به مدت 9 سال از سن 7 تا 15 سالگی اجباری است. سیستم دولتی دارای یک مرحله پایه 4 ساله شامل کلاس پذیرش غیراجباری است و به دنبال آن مراحل متوسط ​​و ارشد هر کدام 3 سال است. 3 سال تحصیل دیگر که منجر به دریافت گواهینامه ارشد ملی می شود اختیاری است. ثبت نام ناخالص متوسطه در سال گذشته %99 بود، اما پس از رد شدن 25% دانش آموزان در امتحان ترک مدرسه در سال 2016، دولت به دلیل استانداردها مورد انتقاد قرار گرفت.

اگر به طور خاص به دنبال مدارس بین المللی مدرک بین المللی در آفریقای جنوبی هستید می توانید گزینه های زیر را در نظر بگیرید:

  • Bishops Diocesan College
  • American International School of Johannesburg
  • Blouberg International School
  • Cornwall Hill College
  • Charter College
  • Dainfern College

جهت بررسی شرایط مهاجرت به آفریقای جنوبی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *