مهاجرت تحصیلی آمریکا

قوانین تحصیلی کشور آمریکا

قوانین تحصیلی کشور آمریکا

با توجه به اعتبار دانشگاه های کشور آمریکا، هر ساله شاهد مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین المللی زیادی به این کشور هستیم. یکی از قوانین تحصیلی کشور آمریکا برای دانشجویان بین المللی برخورداری از مدرک زبان انگلیسی است. تدریس در دانشگاه ها به زبان انگلیسی خواهد بود. کشور آمریکا زبانی را به عنوان زبان رسمی برای خود معرفی ننموده است. اما مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می نمایند. دولت آمریکا هزینه های زیادی را به بخش آموزش تخصیص داده است. همواره علاقمند به جذب نخبگان از دیگر کشورها می باشد.

از آنجاییکه دانشگاه های آمریکا به امکانات بسیار پیشرفته ای مجهز هستند. کیفیت آموزشی در این دانشگاه ها در سطح بالایی قرار گرفته است. می توان گفت تحصیل در این کشور همانند تضمین آینده دانشجویان است. کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیان تحصیل در دیگر کشورها با توجه به شرایط آنان مشاوره ها و پیشنهادات مفیدی را ارائه می نمایند. طبق قوانین تحصیلی کشور آمریکا افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند، می باید تحصیلات متوسطه خود را به پایان رسانیده و مدرک دیپلم خود را اخذ نموده باشند. دانشگاه های این کشور مدرک دیپلم برخی از کشورها را تأیید نمی نمایند. از همین رو دانشجویان ابتدا دوره هایی را در کالج های این کشور می گذرانند. پس از اتمام دوره های مورد نظر امکان تحصیل در دانشگاه های این کشور را خواهند داشت.

قوانین تحصیلی آمریکا در مقطع ابتدایی

براساس قوانین تحصیلی این کشور تحصیل تا پایان دوره متوسطه برای تمامی دانش آموزان این کشور اجباری است. دانش آموزان از سن 6 سالگی وارد مدارس می شوند. تحصیلات ابتدایی را آغاز می نمایند. مدت زمان تحصیل در مقطع ابتدایی 6 سال است. پس از اتمام این دوره دانشجویان وارد دوره متوسطه خواهند شد. دوره متوسطه در آمریکا خود به 2 مرحله تقسیم گردیده است. مرحله اول یا middle School به مدت 3 سال است که منظور همان دوره راهنمایی در ایران است. مرحله دوم موسوم به High School بوده که منظور دوره متوسطه می باشد.

این دوره نیز به مدت 3 سال طول خواهد کشید. در نهایت دانش آموزان مدرک دیپلم این کشور را اخذ می نمایند. از آنجاییکه پذیرش و تحصیل در دبیرستان آمریکا دشوار نیست. یکی از راه های ورود به دانشگاه های امریکا محسوب می شود. اکثر دانش آموزان بین المللی دوران متوسطه و یا 2 سال آخر این دوره را در آمریکا می گذرانند. طبق قوانین تحصیلی کشور آمریکا هر سال تحصیلی از 2 و یا 3 ترم تشکیل شده است. آغاز سال تحصیلی در ماه های سپتامبر و آگوست می باشد.

قوانین تحصیلی کشور آمریکا در مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی به مدت 4 سال است. دانش آموزانی که تحصیلات متوسطه خود را در آمریکا گذرانده اند. با توجه به نمرات کسب شده در این دوره و توانایی های خود امکان ورود و تحصیل در دانشگاه های آمریکا را خواهند داشت. اما دانشجویانی که مدرک دیپلم خود را از دیگر کشورها اخذ نموده اند. ملزم به گذراندن آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور هستند.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور از طریق نمودار زیر بیان گردیده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

دانشگاه های این کشور رشته های متنوعی را به دانشجویان ارائه می نمایند. دانشجویان بین المللی نیز امکان تحصیل حسابداری در کشور آمریکا را خواهند داشت. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ابتدا باید درخواست پذیرش خود را به دانشگاه های آمریکا ارسال نمایند. این دانشگاه ها مدارک تحصیلی دانشجویان را بررسی می نمایند. در صورت تایید موافقتنامه مبنی بر پذیرش متقاضیان ارسال خواهند نمود. دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه ای معادل $75 الی 850$ (دلار) برای بررسی مدارک تحصیلی هستند. این هزینه غیر قابل برگشت می باشد. علاوه بر این دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی گردیده اند، می باید همان ابتدا 30% شهریه رشته تحصیلی مورد نظر خود را پرداخت نمایند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی در آمریکا به قرار زیر است:

  • مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات
  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل
  • ارائه قبولی در آزمون های GRE ،LAST،GMAT،MCAT
  • ارائه مقالات بین المللی در صورت امکان
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه

قوانین تحصیلی در کشور آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال است. در برخی از رشته ها تنها به مدت 1 سال طول خواهد کشید. پذیرش در این دوره نسبت به دوره کارشناسی و دکترا آسان تر است. علاوه بر این دانشجویانی که مقطع کارشناسی خود را در آمریکا گذرانده اند. شانس بیشتری برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد خواهند داشت. تحصیل در برخی از رشته ها در این دوره با شرکت در سمینارها و سخنرانی ها همراه است. دانشجویان در این مقطع با ارائه پایان نامه و دفاع از آن می توانند مدرک کارشناسی ارشد خود را اخذ نمایند. دانشجویانی که تحصیلات خود را در این مقطع به پایان می رسانند. با فرصت های شغلی بیشتری روبرو خواهند بود. از همین رو دانشجویان می توانند پس از پایان تحصیلات خود و با یافتن شغل مورد نظر خود در نسبت به اخذ اقامت آمریکا اقدام نمایند.

براساس قوانین تحصیل در آمریکا متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا به مدت 3 سال در دانشگاه های این کشور به تحصیل می پردازند. ناگفته نماند مدت زمان تحصیل دانشجویان بین المللی در این کشور 4 الی 5 سال طول خواهد کشید. دانشجویان در این دوره نیز ملزم به شرکت در سمینارها، سخنرانی ها، جمع آوری و اطلاعات و تحقیق می باشند. در پایان نیز با ارائه تز پایان نامه می توانند مدرک دکترا خود در این کشور را دریافت نمایند.

قوانین ویزای تحصیلی کشور آمریکا

طبق قوانین تحصیلی تمامی دانشجویان بین المللی برای ورود و ادامه تحصیل در این کشور ملزم به دریافت ویزا تحصیلی می باشند. بدین منظور پس از دریافت نامه پذیرش تحصیلی می باید با ارائه مدارک زیر نسبت به اخذ این ویزا اقدام نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • یک نسخه کپی از مدارک تحصیلی پیشین متقاضی
  • ارائه نمرات آزمون های GRE،GMA، LAST و یا MCAT
  • ارائه مدارکی که بیان کننده تمکن مالی متقاضی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا است.
  • مدرک زبان انگلیسی
  • ارائه نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آمریکا

لازم بذکر است، آفیسر سفارت آمریکا مصاحبه ای را با متقاضیان برگزار می نمایند. این مصاحبه بسته به دانشگاه و شرایط شخصی دانشجویان با یکدیگر متفاوت است. جهت کار پس از تحصیل در این کشور مقاله کار در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

قوانین ویزای تحصیلی کشور آمریکا 

هزینه های تحصیل در آمریکا

شهریه ها و هزینه های تحصیل در دانشگاه ها و ایالت های مختلف متفاوت است. علاوه بر این مقطع و رشته تحصیلی دانشجویان نیز بر میزان شهریه پرداختی دانشجویان موثر است. معمولا هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی بیشتر از دانشگاه های دولتی در این کشور است.

در جدول زیر هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه های دولتی آمریکا ذکر گردیده است:

مقطع تحصیلیهزینه تحصیلی به دلار
کارشناسی$16000 الی 25000$
کارشناسی ارشد$20000 الی 29000$
دکترا$20000 الی 30000$
تحصیل پزشکی$35000 الی 55000$

هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی آمریکا تا 60000$ (دلار) در سال نیز می رسد. علاوه بر هزینه های ذکر شده دانشجویان می باید هزینه ای را بابت هزینه زندگی در آمریکا پرداخت نمایند. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه مفید در امر مهاجرت دانشجویان را در جهت کاهش هزینه های تحصیلی در این کشور راهنمایی می نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *