مهاجرت تحصیلی آمریکا

رشته نفت در آمریکا

رشته نفت در آمریکا

اخذ پذیرش در رشته نفت در آمریکا موضوعی می باشد که مورد استقبال دانشجویان خارجی در خصوص تحصیل در این رشته مرتبط با انرژی می باشد. شرایط پذیرش در این رشته برای دانشجویان بین المللی دشوار و در برخی موارد امکان اخذ پذیرش در این رشته برای دانشجویان وجود ندارد. زیرا اولویت پذیرش در رشته نفت در آمریکا با دانشجویان محلی آمریکا است. دانشجویان بین المللی تنها در صورتی می توانند به تحصیل در این رشته بپردازند، که ابتدا پذیرش تحصیلی در یکی از رشته های علوم را اخذ و پس از ورود به دانشگاه های آمریکا نسبت به تغییر رشته و تحصیل در رشته مهندسی نفت آمریکا اقدام نمایند. در این زمینه می توانید از مشاوره ها و تجارب مفید موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید.

آمریکا یکی از کشورهای قدرتمند در جهان است که از شرایط اقتصادی بسیار مناسبی برخوردار است. هزینه های زیادی را به بخش آموزش اختصاص داده است. دانشگاه های آمریکا از اعتبار و امکانات زیادی برخوردار هستند. تمامی موارد فوق موجب گردیده است تا دانشجویان زیادی مجذوب تحصیل در این کشور گردند. قابل ذکر است با توجه به تحریم هایی که در سال های اخیر از سوی دولت آمریکا بر کشور ایران اعمال گردیده است. امکان اخذ پذیرش تحصیلی در رشته نفت برای دانشجویان ایرانی وجود ندارد. این کشور دارای 17 دانشکده مهندسی نفت می باشد و نخستین مدرک تحصیلی مهندسی نفت آمریکا در سال 1915 صادر گردید.

بررسی شرایط تحصیل در آمریکا

اخذ پذیرش در رشته نفت در آمریکا دشوار است. از آنجاییکه بازار کار این رشته از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است. دانشجویان با فرصت های شغلی بسیاری روبرو هستند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در مقطع کارشناسی به سرعت جذب بازارهای کاری در حوزه می گردنند. معمولا دانشجویانی که قصد انجام فعالیت های تخصصی و پژوهشی در این زمینه را دارند. به تحصیل در مقاطع بالاتر اقدام می نمایند. از آنجاییکه رشته های مهندسی مواد، شیمی و زمین شناسی شباهت زیادی به رشته مهندسی نفت در ایالات متحده دارد، بسیار رایج است. دانشجویان رشته های فوق با توجه به شرایط کاری در این رشته اقدام به تغییر رشته خود می نمایند. اما کمتر مشاهده شده است که دانشجویان رشته نفت در ایالات متحده تغییر رشته دهند.

مراکز پژوهشی و تحقیقاتی رشته نفت در آمریکا

رشته مهندسی نفت در ابتدا در آمریکا ارائه داده شد. انستیتو نفت آمریکا یکی از بزرگترین انجمن های صنفی صنعت نفت و گاز در آمریکا و جهان بشمار می رود. تحقیقات گسترده ای در این زمینه در این انستیتو به انجام رسیده است. مقالات زیادی در زمینه مهندسی نفت توسط این انجمن منتشر گردیده است.

از دیگر مراکز تحقیقاتی و پژوهشی رشته نفت در کشور آمریکا به شرح زیر است:

ردیفمرکز تحقیقاتی و پژوهشی نفت در آمریکا
1مرکز تحقیقات داکوتای شمالی
2مرکز تحقیقات نفت و مهندسی سیستم های زمین تگزاس
3انستیتو تحقیقات انرژی IER
4مرکز تحقیقات نفت یوتا

با توجه به اینکه دولت آمریکا سرمایه های کلانی را به بخش آموزش و تحقیقات تخصیص داده است، این کشور به رشد بی نظیری در حوزه تحقیقات دست یافته است. جهت تحصیل در این کشور ابتدا به مقاله تحصیل در آمریکا توجه فرمائید.

مراکز پژوهشی و تحقیقاتی رشته نفت در آمریکا

بازار کار و درآمد مهندسین رشته نفت در آمریکا

براساس آنچه که در بخش های قبل بیان نمودیم شرایط بازار کار در آمریکا بسیار مناسب است. بطوریکه در حال حاضر بیش از 30000 شغل در این حوزه مربوط به متخصصین در این حوزه اختصاص دارد. شرایط کاری مهندسین نفت در آمریکا بگونه ای است، که اکثر اوقات خود را در لابراتوارها و به صورت 48 ساعت کار و 48 ساعت استراحت می گذرانند. طبق گزاراشات بدست آمده 45% مهندسین نفت در این کشور در بخش استخراج و 7% دیگر در بخش تولید محصولات نفتی و زغال سنگ مشغول به انجام کار هستند. متوسط درآمد متخصصین این حوزه 114080$ (دلار) در سال برآورد شده است. اما مهندسین ارشد نفت در این کشور بالاترین درآمدها را در این بخش دریافت می نمایند که برابر با 166400$ (دلار) در سال است.

طی بررسی های انجام گرفته دورنمای کلی از رشته نفت بدین گونه است:

  • مهندسی نفت یکی از پردرآمدترین رشته ها است.
  • نرخ اشتغال در این حوزه 17% گزارش گردیده که بیشترین نرخ اشتغال می باشد.
  • در سال های اخیر اکثر جوانان به ادامه تحصیل در دیگر رشته ها روی آورده اند. از این رو می توان گفت بازار کار در این حوزه بزودی با بازنشسته شدن مهندسین نفت در این کشور با کمبود نیروی متخصص در این حوزه روبرو خواهد شد.

بازنشته شدن مهندسین نقت قدیمی و روی آوردن این مهندسین به کسب و کار های کوچک موجب افزایش فرصت های استخدام در این حوزه می گردد. دوستان عزیز می توانند در زمینه شرایط کارآفرینی در آمریکا مطالعه نمایند.

وظایف مهندسین نفت در آمریکا

دولت آمریکا برای مهندسین نفت همانند سایر مشاغل تعیین نموده است. از مهمترین وظایف مهندسین رشته نفت به قرار زیر است:

  • توانایی طراحی تجهیزات نفت و گاز به صورت بهینه
  • ایجاد روش های تزریق آب و مواد شیمیایی و انواع گازها به ذخایر نفتی برای تولید بیشتر نفت
  • برنامه ریزی های حفر میدان های نفتی با هدف استخراج نفت
  • استفاده از حفاری های کامپیوتری با هدف اتصال ذخایر نفتی کوچک به ذخایر بزرگ نفتی
  • اطمینان از نصب و عملکرد مناسب تجهیزات نفتی

از آنجائیکه مهندسی نفت یکی از مشاغل پرتقاضاء در جهان محسوب می شود. دانشجویان با تحصیل در رشته نفت در آمریکا براحتی امکان انجام کار در دیگر کشورهای جهان را خواهند داشت. مهندسینی که تحصیلات خود را در دیگر کشورها به پایان رسانیده اند. متقاضی انجام کار در آمریکا هستند بایستی حداقل از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • برخورداری از مدرک کارشناسی در رشته نفت و یا رشته های مرتبط با این رشته
  • برخورداری از مهارت های ریاضیات و دیگر علوم و قدرت استدلال بالا در مواجهه با چالش های مرتبط
  • افرادی که مدرک کارشناسی ارشد و دکترا خود را در این رشته اخذ نموده اند. امکان انجام کار در پست های بالاتر را نیز خواهند داشت.

متقاضیان انجام کار در آمریکا و دیگر کشورها می توانند با برقراری ارتباط با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط مهاجرت به دیگر کشورها مطلع گردیده است. علاوه بر این در زمینه های مختلف مهاجرتی همچون سرمایه گذاری در آمریکا با این مجموعه مشاوره نمایند.

Rate this post

16 دیدگاه برای “رشته نفت در آمریکا

  1. کوروش گفت:

    سلام وقتتون بخیر…
    ببخشید من دو تا سوال داشتم: یک فرد فارغ التحصیل رشته مهندسی نفت در مقطعه کارشناسی از دانشگاه شریف یا امیرکبیر اگر که بتونه برای کارشناسی ارشد مهاجرت کنه و در یکی از دانشگاه های امریکا هم فارغ التحصیل بشه میتونه با توجه به ایرانی بودنش در امریکا کاری پیدا کنه و درآمدی حدود 120000 دلار در سال داشته باشه؟
    سوال دوم:به نظر خودتون شرایط و کیفیت زندگی و تحصیل و خرج و مخارج زندگی و تحصیل دانشگاه و از همه مهمتر کار پیدا کردن و درامد برای دو رشته مهندسی نفت و مهندسی نرم افزار از دانشگاه های خوب (شریف و امیر کبیر) در مقطعه کارشناسی و ادامه اون در مقطعه ارشد در یکی از دانشگاه های کانادا بهتر است یا امریکا؟ اول اینکه نفت بهتره یا نرم افزار و دوم اینکه در کانادا یا امریکا (باتوجه به شرایطی که گفتم) ادامه تحصیل اون رشته بهتره و اینکه از نظر علاقه هم هردو در یک سطح هستن برای من.
    وقعا ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

    1. صادقی گفت:

      باسلام لطفا در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  2. علیرضا گفت:

    اطلاعات خوبی بود ممنون

    1. صادقی گفت:

      تشکر از شما

  3. مهدی گفت:

    درود وقتتون بخیر
    من از خیلی ها اینو شنیدم که دانشجوهای ایرانی که درخواست ویزای تحصیلی برای مقطع دکترا می دهند و رشته ی آن ها مرتبط با نفت و گاز هست توسط آفیسر سفارت ریجکت می شوند (یکی از سوال هایی که داخل سفارت پرسیده می شود همین است که نفت و گاز کار کردی یا خیر).
    رشته ی من کارشناسی ارشد اقتصاد انرژی از دانشگاه بهشتی هست چهارتا مقاله هم دارم که سه تا از اونا آی اس آی کیو وان هست. منتها سوالم اینه آیا برای من هم این محدودیت به خاطر صرفا اسم انرژی در رشته ی تحصیلیم و امکانت ریجکتی وجود داره؟
    در کل دانشجوهایی بودند که در زمینه نفت و گاز تحصیل کرده باشند و تونسته باشند برای مقاطع بالاتر واسه آمریکا پذیرفته شده باشند؟
    ممنون از سایت مفیدتون

    1. صادقی گفت:

      با سلام. شرایط اخذ ویزای آمریکا برای ایرانیان در حال تغیر می باشد. بایستی با توجه به شرایط حاکم شرایط شما سنجیده شود. برای بررسی اطلاعات بیشتر و مشاوره با شماره های 02191003232 تماس بگیرید.

  4. ميلاد گفت:

    سلام و عرض ادب
    ميخواستم بدانم بهترين كشورهاي جهان براي تحصيل و پس از آن كار مهندسي نفت چه كشورهايي هستند؟
    با تشكر از شما

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. در حال حاضر کشورهای زیادی از این مهارت در خصوص تحصیل و کار پس از اتمام تحصیل استقبال می کنند همانند نروژ. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  5. علي گفت:

    با سلام،
    من كارشناس ارشد در رشته مهندسي نفت هستم.آيا جهت ژذيرش در مقطع دكترا غيز مهندسي نفت جهت گرفتن ژذيرش با چالش روبرو ميشوم؟
    ممنون

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. باید مقاطع تحصیلی قبلی مرتبط باشد. برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  6. ميلاد گفت:

    سلام و عرض ارادت
    من ١٥ سالمه و ميخواهم در آينده در رشته مهندسي نفت تحصيل كنم و طبق تحقيقاتي كه كردم آمريكا بهترين كشور جهان براي مهندسي نفت هم از لحاظ درآمد و هم از لحاظ بازار كار و هم از لحاظ تحصيل است
    من ميخواهم در مقطع ليسانس از بهترين دانشگاه هاي مهندسي نفت ايران(صنعتي شريف،اميركبير،تهران) با رزومه تحصيلي خوب فارغ التحصيل شوم و در مقطع فوق ليسانس و دكتري از يكي از دانشگاه هاي معتبر مهندسي نفت آمريكا با رزومه تحصيلي خوب فارغ التحصيل شوم ، چون افرادي كه در آمريكا تحصيل كردند شانس كاريابي بيشتري در آمريكا دارند . از طرفي به اين دليل كه روابط سياسي و اقتصادي آمريكا با ايران خوب نيست حتي اگر آمريكا به ايرانيان ويزا هم بدهد و ايرانيان در آمريكا تحصيل هم بكنند شركت هاي نفتي در آمريكا ترجيح ميدهند به ايرانيان كار ندهند بنابراين شانس كاريابي ايرانيان در آمريكا پايين است و از طرفي ديگر چون آمريكا با كانادا همسايه است و روابط اقتصادي و سياسي آمريكا با كانادا بهتر از هر كشور ديگري است و شانس كاريابي كانادايي ها در آمريكا بعد از آمريكايي ها بيشتر از شهروندان هر كشور ديگري است ، ميخواهم بعد از اتمام تحصيلاتم در آمريكا به كانادا مهاجرت كنم و مدتي در كانادا كار و زندگي كنم تا پاسپورت كانادا را بگيرم و شهروند كانادا شوم و بعد به آمريكا مهاجرت كنم تا شانس كاريابي من در آمريكا به حداكثر برسد
    با شرايطي كه بالا عرض كردم آيا ميتوانم در يك شركت خوب نفتي در آمريكا با درآمد مناسب كار پيدا كنم؟بازار كار مهندسي نفت در آمريكا چطور است؟ آيا با توجه به اين كه جهان به سمت انرژي هاي تجديدپذير حركت ميكند ، مهندسي نفت رشته خوب و آينده داري است و بعد از فارغ التحصيلي در اين رشته با شرايطي كه بالا عرض كردم امكان كاريابي در آمريكا براي من وجود دارد؟
    خيلي ممنون ميشم به سوالاتم پاسخ بدهيد
    با تشكر از شما

    1. صادقی گفت:

      سلام و وقت بخیر
      خیلی خوب هست که شما از الان برنامه ریزی دارید اما برای مهاجرت متاسفانه هیچوقت نمیشه بلند مدت برنامه ریزی کرد مخصوصا در مورد کشوری مثل آمریکا، اما اگر شما بخواهید با شرایط الان تصمیم بگیرید بهترین تصمیم این هست که الان به سمت آمریکا یا کانادا تشریف ببرید.
      اما برای تصمیم بهتر حتما توصیه میکنیم شما اگر مشتاق به تحصیل صرفا در رشته نفت هستید، خیلی از کشورها در این زمینه قوی هستند اما بهترین تصمیم رو برای آیندتون بعد از انجام مشاوره تخصصی میتونید بگیریند
      برای بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  7. ميلاد گفت:

    سلام و عرض ادب
    من ١٧ سالمه و قصد دارم در آينده در رشته مهندسي نفت تحصيل كنم و طبق تحقيقاتي كه انجام دادم آمريكا بهترين و پردرآمدترين كشور جهان براي مهندسي نفت است ولي به دلايل سياسي به ايرانيان كار و ويزا نميدهند
    سوال من اين است اگه من در مقطع ليسانس از بهترين دانشگاه هاي مهندسي ايران(صنعتي شريف،اميركبير،تهران) با معدل و رزومه خوب فارغ التحصيل شوم و در مقطع فوق ليسانس از بهترين دانشگاه هاي مهندسي نفت كانادا(alberta،calgary)با معدل و رزومه خوب فارغ التحصيل شوم و مدتي در كانادا كار و زندگي كنم و پاسپورت كانادا را بگيرم و بعد به آمريكا مهاجرت كنم،
    با توجه به شرايط بالا و با توجه به اينكه من با داشتن پاسپورت كانادا شهروند كانادا محسوب ميشوم و كانادايي ها بعد از آمريكايي ها اولويت استخدام در آمريكا محسوب ميشوند شانس كاريابي من در آمريكا به عنوان مهندس نفت چقدر است؟آيا ميتوانم با اين شرايط در آمريكا در يك شركت نفتي با درآمد مناسب كار كنم؟ممنون ميشم به سوالم جواب بديد
    با تشكر از شما

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. شانس شما برای ورود به بازار کار آمریکا در صورتی که از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور فارغ التحصیلی بشید بالا است. منتها با توجه به تغیر قوانین در آینده نمیشه از الان پیش بینی کرد. با تشکر از شما

      1. ميلاد گفت:

        سلام و عرض ادب
        براي اينكه من ايراني هستم در آمريكا شانس كاريابي من پايين است براي همين من ميخواهم چند سال در كانادا زندگي كنم تا پاسپورت كانادا رو بگيرم تا در آمريكا راحت كار پيدا كنم
        سوال من اين است كه چون من بايد براي گرفتن پاسپورت كانادا اول در كانادا زندگي كنم بعد به آمريكا بروم اگر من براي فوق ليسانس به كانادا بروم و در يك دانشگاه معتبر كانادا درس بخوانم تفاوتي دارد با اينكه من در آمريكا درس بخوانم؟
        چون كه خوب اولاً هزينه هاي زندگي در آمريكا بيشتر است و دوماً اينكه من به هر حال بايد بعد از فارغ التحصيلي مدتي را در كانادا زندگي كنم تا پاسپورت كانادا بگيرم تا تو آمريكا راحت تر كار پيدا كنم براي همين اگر در كانادا درس بخوانم هم ارزان تر ميشود هم قبل از زندگي چند ساله در كانادا براي گرفتن پاسپورت به زندگي در كانادا زودتر عادت ميكنم و اينجوري كمتر هم مجبور ميشوم كه در آمريكا و كانادا رفت و آمد كنم
        پس با اين اوضاع تحصيل در كانادا و گرفتن پاسپورت كانادا و سپس مهاجرت به آمريكا را به من پيشنهاد ميكنيد يا تحصيل در آمريكا و سپس رفتن به كانادا و گرفتن پاسپورت كانادا و سپس مهاجرت به آمريكا؟
        آيا اصلا در آمريكا شانس كاريابي افرادي كه در كانادا درس خواندند با افرادي كه در آمريكا درس خواندند تفاوتي ميكند؟
        با تشكر از شما

        1. صادقی گفت:

          سلام و عرض ادب خدمت شما. سیستم آموزشی در کشور کانادا همانند سیستم آموزشی در کشور آمریکا است منتها هزینه های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه است. با توجه به شرایط سخت ویزای تحصیلی آمریکا بهتره که در ابتدا امر برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام نموده و با اعتبار ویزای این کشور به آمریکا مهاجرت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *