مهاجرت تحصیلی ترکیه

قوانین اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه

قوانین اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه

تحصیل در ترکیه دارای شرایط و قوانینی می ­باشد. از جمله قوانین اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه جهت شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور می ­باشد. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند، می­ باید در آزمون های سراسری و معتبر ترکیه شرکت کنند. پذیرش تحصیلی در مقاطع بالاتر (کارشناسی ارشد و دکتری) از طریق آزمون سراسری انجام نمی ­پذیرد. اما دانشگاه های کشور ترکیه هر یک خود آزمون های ورودی را ترتیب و از دانشجویان اخذ می ­نمایند. تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور نیز ملزم به اخذ نمره قبولی در آزمون های YOS و SAT می ­باشد.

تضمین قبولی در YOS و SAT برای ایرانیان

این آزمون ها هر ساله در کشورهای مختلف برگزار می­ گردد. دانشجویان پس از کسب نمره قبولی می ­توانند درخواست پذیرش خود را به دانشگاه های پزشکی ترکیه ارسال نمایند. اما اگر شخص ایرانی بخواهد تضمین قبولی در آزمون YOS و SAT را داشته باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مفتخر است از کالج هایی در کشور ترکیه پذیرش بگیرد. دارای اساتید برجسته می باشد. تضمنی قبولی در این آزمون ها را نیز دارد.

ما همچنین اطلاعات و آگاهی های لازم در زمینه چگونگی برگزاری و شرایط آزمون ها را در اختیار متقاضیان تحصیل در این کشور قرار می دهند. ترکیه کشوری اوراسیایی و با فرهنگی متفاوت و جذاب می ­باشد. دانشجویان در طی دوره تحصیلی خود می توانند تجربه زندگی در این کشور را کسب و از جاذبه های گردشگری این کشور بازدید نمایند. زبان تحصیل در دانشگاه های ترکیه فرانسوی، آلمانی، انگلیسی و ترکی می­ باشد. دانشجویان از کشورهای مختلف علاقمند تحصیل در دانشگاه های ترکیه هستند.

پذیرش و قوانین اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه

قوانین اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه متفاوت است. اما بطور عمومی تمامی دانشجویان ابتدا درخواست پذیرش خود را به به همراه مدارک تحصیلی خود به دانشگاه مورد نظر خود در کشور ترکیه ارسال می­ نمایند. دانشگاه مورد نظر نیز به بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی دانشجویان می ­پردازد. در صورتیکه مدارک دانشجویان مورد تایید قرار بگیرد، دعوتنامه تحصیلی ارسال خواهد شد.

میانگین رشد دانشجویان بین المللی در این کشور از طریق نمودار زیر قابل بررسی خواهد بود:

میانیگین رشد دانشجویان بین المللی در ترکیه

پس از آن دانشجو با اخذ ویزای تحصیلی ترکیه به این کشور سفر نموده و به ادامه تحصیل در این کشور خواهد پرداخت. همانطور که بیان نمودیم تحصیل در دانشگاه های ترکیه به زبان های مختلف ارائه داده می­ شود. دانشجویان می ­باید از مهارت زبان برخوردار باشند. علاوه بر این ارائه مدرک زبان جهت ادامه تحصیل ضروری است. البته دانشجویانی که از مدرک زبان برخوردار نیستند. از این رو می ­توانند قبل از ورود به دانشگاه های ترکیه ابتدا دوره های زبان مورد نظر خود را در این کشور گذرانده است. سپس وارد دانشگاه و به تحصیل در رشته مورد نظر خود بپردازند.

پذیرش تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال می ­باشد. دانشجویان می ­توانند در آزمون های سراسری دانشگاه های ترکیه شرکت نموده و پس از آن به ادامه تحصیل بپردازند. همچنین امکان اخذ پذیرش تحصیلی بدون شرکت در آزمون های سراسری در این کشور وجود دارد. برخی از دانشگاه های ترکیه بدون اخذ آزمون ورودی دانشجویان را پذیرش می­ نمایند. دانشجویان با شرکت در آزمون های سراسری امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی که شهریه های پایین تری دریافت می­ نمایند.

اکثرا مورد تأیید وزارت علوم هستند را دارند. اما پذیرش بدون آزمون ورودی در دانشگاه های ترکیه بگونه ای است که دانشجویان می­باید شهریه های بالاتری را پرداخت نمایند و علاوه بر این برخی از این دانشگاه ها مورد تایید وزارت علوم ایران نمی باشد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

قوانین اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه در رشته های پزشکی

پذیرش در دانشگاه های پزشکی ترکیه ملزم به کسب نمره قبولی در آزمون های SAT و YOS می­ باشد. کالج های ترکیه دوره هایی در جهت آمادگی در این آزمون ها برگزار می­ نمایند. دانشجویان با شرکت در این دوره ها سعی بر این دارنند تا بتوانند نمره قبولی در آزمون ها را کسب نمایند. زیرا نمره قبولی در دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت است. ناگفته نماند آزمون SAT به زبان انگلیسی و آزمون YOS به زبان ترکی برگزار می ­گردد. این آزمون ها در کشورهای مختلف همچون دبی نیز برگزار می­ گردد. جهت اطلاع از شرایط، مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به ترکیه را مطالعه بفرمائید.

قوانین اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه در مقطع دکترا

یکی از مهمترین قوانین اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه در مقطع دکترا اخذ نامه پذیرش تحصیلی از استاد راهنما می­ باشد. دانشجویانی که دارای رزومه های قوی هستنند از شانس بیشتری جهت پذیرش در مقطع دکترا برخوردار می­ باشند. ارائه مقاله ISI کسب امتیاز در آزمون GRE و ارائه مدرک زبان مرتبط با زبان تدریس در دانشگاه مورد نظر از جمله عواملی است که در پذیرش دانشجویان در دانشگاه های ترکیه نقش موثری دارند. دانشجویانی که تحصیل در دانشگاه های ترکیه را برگزیده اند، اجازه انجام کار در این کشور را خواهند داشت.

بیشترین فرصت های شغلی برای دانشجویان در ترکیه کار در حوزه های گردشگری، رستوران ها، کافه تریا و هتل ها می ­باشد. با توجه به شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه دانشجویان می توانند درخواست بورس تحصیلی این کشور را بنمایند. از این طریق به تحصیل رایگان در این کشور بپردازند. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

در قسمت زیر لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه آورده شده است:

اسم دانشگاه به فارسیاسم دانشگاه به انگلیسیسال تاسیس
دانشگاه استانبولIstanbul University1453
دانشگاه کوچKoc University1993
دانشگاه آنکاراAnkara University1946
دانشگاه آتاتورکAtaturk university1957
دانشگاه اژهEge university1955
دانشگاه یدی تپه (فقط دندانپزشکی)University Yeditepe1996
دانشگاه حاجت تپهHacettepe university1958

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در دانشگاه های ترکیه

متقاضیان تحصیل در ترکیه با در نظر داشتن قوانین اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه می ­باید مدارک زیر را به دانشگاه مورد نظر خود در این کشور ارسال نمایند:

  • مدارک دیپلم، پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آن ها
  • مدارک زبان
  • مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی)
  • پاسپورت با حداقل اعتبار لازم
  • ارائه گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامت دانشجو

متقاضیانی که پس از اتمام تحصیل قصد دریافت اقامت در ترکیه را دارند، می ­توانند از مشاوره های مفید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره­ مند گردند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *