مهاجرت تحصیلی کانادا

دوره های وکالت در کانادا

دوره های وکالت در کانادا

دانشجویان جهت ورود به دوره های وکالت در کانادا باید یکی از رشته های عمومی را به مدت 2 سال و در برخی موارد کارشناسی رشته ها عمومی را بگذارنند. علاوه بر این پس از اتمام دوره های فوق دانشگاه های حقوق کانادا از متقاضیان تحصیل در دوره های وکالت کانادا آزمونی موسوم به LAST را اخذ می­ نمایند. تنها دانشجویانی که نمره قبولی در این آزمون را کسب نموده اند، اجازه تحصیل در رشته حقوق این کشور را خواهند داشت. متقاضیان عزیز می­ توانند با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که تجربه ای چندین ساله در زمینه های مختلف مهاجرتی دارند، ارتباط برقرار نمایند. از پیشنهادات و نظریات مفید آنان در زمینه مهاجرت تحصیلی به دیگر کشورها مطلع گردند.

بررسی دوره های وکالت در کانادا

شرط تحصیل در دوره های وکالت در کانادا اخذ مدرک کارشناسی در یکی از رشته های عمومی می­ باشد. در این صورت دانشجویان بین المللی بایستی ابتدا جهت پذیرش در یکی از رشته های عمومی در کانادا اقدام نمایند. پس از اخذ مدرک کارشناسی خود در امتحان LAST شرکت نمایند. پس از موفقیت در امتحان فوق دانشجویان به مدت 4 سال در رشته حقوق به تحصیل می­ پردازند. در نهایت مدرک کارشناسی حقوق خود را که بنام LLB معروف است اخذ می ­نمایند. از آنجائیکه تحصیل در رشته حقوق در کانادا 2 مرحله ای است. دانشجویان ملزم به اخذ مدرک کارشناسی عمومی نیز هستند. عده ای معتقدند نباید مدرک حقوق در کانادا را کارشناسی خطاب نمود.

از همین رو مدرک کارشناسی دوره های وکالت در کانادا موسوم به LLB می­ باشد. دانشجویان پس از اتمام تحصیل رشته حقوق در کانادا و اخذ مدرک LLB باید یک دوره کارآموزی در یک موسسه حقوقی و زیر نظر وکیل در کانادا را هم سپری نمایند. بدین ترتیب بتوانند پس از ثبت نام در انجمن وکلای کانادا به عنوان وکیل به انجام کار بپردازند. برخی از دانشگاه های کانادا دوره های آموزشی حقوق را ارائه می­ نمایند. به دوره های آموزشی (Juris Doctor of Law) معروف است. دانشجویان پس از پایان این دوره مدرک JD را اخذ می­ نمایند که همسطح با مدرک LLB دانشگاه های این کشور است.

تحصیل در دوره های وکالت در کانادا

طول دوره وکالت در مقطع کارشناسی 4 سال است. دانشجویان می ­توانند پس از اتمام تحصیلات در این کشور به انجام کار بپردازند. زیرا شغل حقوق یکی از مشاغل مورد نیاز در کانادا است. وکلا و قاضیان در این کشور از حقوق و درآمدهای بالایی برخوردار می باشند. دانشجویان پس از پایان مقطع کارشناسی می­ توانند وارد دوره های کارشناسی ارشد و دکترا شده و به تحصیل در این مقاطع بپردازند. دانشجویان بین المللی که مقطع کارشناسی خود را در دانشگاه های دیگر کشورها به اتمام رسانیده اند. جهت تحصیل دکتری در کانادا و کارشناسی ارشد بایستی دارای شرایط زیر باشند:

  • مدرک کارشناسی با حداقل معدل 16
  • برخورداری از مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 7

دوره های وکالت در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد و یا LLM به مدت 2 سال است. پذیرش در این مقطع بسیار رقابتی می ­باشد. دانشجویان در پایان تحصیلات در این مقطع ملزم به ارائه پایان نامه ای با یکی از موضوعات حقوق جرم، جنایت، حقوق تئوری، حقوق سیاست و سلامت می ­باشند. علاوه بر این دانشجویان پس از اتمام تحصیلات می ­توانند دوره یک ساله آموزشیGPLLM جهت آموزش گرایش های خاص حقوق بگذرانند.

تحصیل در دوره های وکالت در کانادا

بازار کار رشته حقوق در کانادا

دانشجویانی که دوره های وکالت در کانادا را گذرانده اند، به راحتی می ­توانند در سایر کشورهای جهان به انجام کار بپردازند. زیرا مدارک تحصیلی که توسط دانشگاه های کانادا صادر می­ شوند از اعتبار بالایی برخوردار هستند. اما انجام کار برای دانشجویانی که مدرک رشته حقوق خود را از دیگر کشورها اخذ نموده اند، پیچیده و دشوار است. از طرفی اکثر شرکت های حقوقی از پذیرش و استخدام این دسته از افراد اجتناب می ­نمایند. از طرفی کشور کانادا با کمبود نیرو در رشته حقوق مواجه می­ باشد. از همین رو انجمن حقوقی برتر کانادا پس از معادل سازی مدارک تحصیلی متقاضیان انجام کار در رشته حقوق دوره های آموزشی فشرده 4 ماهه را برگزار می ­نماید. در پایان دوره آموزشی فوق متقاضیان می­ توانند به انجام کار در کانادا بپردازند.

معادل سازی مدرک رشته حقوق در کانادا

فرآیند معادل سازی مدرک رشته حقوق در کانادا موسوم به NAC می ­باشد. این فرآیند برای آن است تا افرادی که دوره های وکالت در کانادا را نگذرانده اند، می­ توانند از این طریق مدرک خود را معادل سازی نمایند. به انجام کار در این کشور بپردازند. دانشجویان جهت معادل سازی مدرک خود از طریق فرآیند NAC ملزم به شرکت در 4 الی 10 آزمون حقوق می باشند. لازم به ذکر است از آنجاییکه دانشکده های رشته حقوق در کانادا کم است. بسیاری از دانشجویان کانادایی نیز جهت تحصیل در این رشته به دیگر کشورها همچون استرالیا و آمریکا مهاجرت می ­نمایند. برای انجام کار در کانادا تنها با گذراندن فرآیند NAC امکان انجام کار در این کشور را خواهند داشت.

حقوق نیز یکی از رشته های پردرآمد در کانادا محسوب می­ شود. به طور متوسط وکلا در این کشور دارای حقوقی بین 40000$ الی 80000$ (دلار) در سال می ­باشند. دانشجویان می ­توانند در زمینه دوره های وکالت در کانادا با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند و اطلاعات جامعی در این زمینه کسب نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *