مهاجرت تحصیلی کلمبیا

شرایط کار پس از تحصیل در کلمبیا

شرایط کار پس از تحصیل در کلمبیا

شرایط کار پس از تحصیل در کلمبیا در سال 2023 و دریافت ویزای کار این کشور از دغدغه های اصلی دانشجویان بین المللی در این کشور می باشد. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم درباره شرایط کار پس از تحصیل در کلمبیا را در این مقاله به نگارش درآورده اند.

ممکن است بسیاری از پیشرفت چشمگیر اقتصادی که این کشور طی چند دهه گذشته داشته است، مطلع نشده باشند. پس از یک رکود اقتصادی کوتاه اما سخت، ملت توانسته است سال به سال رشد کند و از ریشه های کشاورزی قبلی خود فاصله بگیرد.

این کشور چهارمین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین است. با وجود کاهش رشد اقتصادی در چند سال گذشته به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت، این کشور اکنون در حال بهبود است. با رشد تولید ناخالص داخلی 2.5 از سوی بانک جهانی برای سال 2017، که بالاتر از منطقه است میانگین. اگرچه بیکاری همچنان مشکل ساز است، اما در چند سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته و به %8.7 در سال 2016 رسیده است.

توافقنامه صلح کلمبیا با FARC در پایان سال 2016 نیز به دلیل هزینه اجرای معاهده، اگر موقت باشد، تأثیر اقتصادی خواهد داشت. مانند اکثر کشورهای پیشرفته این کشور، دارای بخش سوم غالب است. با این حال، صنعت هنوز سهم عمده ای در اقتصاد ملی دارد و حدود 34% از کل تولید اقتصادی را تولید می کند. ارکان اصلی بخش صنعتی این کشور شامل یک صنعت نساجی و مد بسیار قوی (به ویژه در مدلین) و یک بخش شیمیایی و دارویی بسیار پیشرفته است.

مجوز کار و شرایط کار پس از تحصیل در کلمبیا

خارجیانی که مایل به کار در این کشور هستند باید اجازه این کار را بگیرند. این اجازه به صورت مجوز کار در می آید. اجازه کار خاص مورد نیاز به نوع کار انجام شده بستگی دارد. از ژوئن 2013، اتباع خارجی که قصد کار در این کشور را دارند دیگر نیازی به داشتن ویزای کار معتبر قبل از سفر ندارند. در صورت مناسب بودن برای داوطلب، امکان ورود به کشور با ویزای توریستی و درخواست ویزای کار مناسب به صورت داخلی وجود دارد.

بنابراین، دانشجویی که پس از تحصیل خواهان کار در این کشور می باشد، دریافت مجوز کار یکی از اساسی ترین شرایط کار پس از تحصیل در کلمبیا می باشد. زمانی که متقاضی از طرف یک کارفرمای کلمبیایی دعوت به کار شد، برای دریافت مجوز کار نیاز به ویزا دارد. در نمودار زیر اعتبار ویزای کاری در این کشور را مشاهده می کنید:

اعتبار ویزای کار در کلمبیا

کسانی که می خواهند با یک شخص یا شرکت مستقر در کلمبیا در یک رابطه کاری قرار بگیرند باید درخواست ویزای موقت  TP-4 را صادر کنند. این مجوز برای مدت قرارداد حداکثر تا 3 سال معتبر است و ورودهای متعدد به کشور را مجاز می داند. کسانی که مایل به انجام فعالیت های کاری مستقل یا شروع کار و یا استخدام دیگران هستند، باید ویزای موقت TP-7 را پر کنند که 1 سال معتبر است و نیاز به تمدید سالانه دارد.

تا اواسط سال 2013 برای انجام هر مشاغل لازم بود که تحت ویزای TP-7 در این کشور اقامت داشته باشید. از آن زمان، با این حال، قانونی تصویب شده است که اجازه می دهد مشاغل کوچک تجاری (بازرگانان) معروف به طبیعت شخص (Persona Natura) با ویزای توریستی و درخواست از طریق اتاق بازرگانی بوگوتا انجام می شود. بدین ترتیب، طبق این طرح، اجازه کار لازم نیست.

مدارک لازم و شرایط کار پس از تحصیل در کلمبیا

جهت کار در این کشور پس از تحصیل، باید ویزای دانشجویی خود را به ویزای کار تبدیل نمایید. مدارک آن عبارتند از:

مدارکتوضیحات
کپی از گذرنامهصفحه اول
کپی از ویزای موجوداگر قبلا با ویزا در این کشور هستید، باید یک نسخه از ویزا را بارگذاری کنید. برای مثال ویزای تحصیلی
مهر ورودهنگام ورود به این کشور
گواهینامه آموزشینسخه اصلی را بازگذاری کنید.
گواهینامه زبانتافل یا آیلتس
اثبات آدرس در این کشوربرای مثال نسخه قبض برق

جهت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ویزای کار کلمبیا را مطالعه نمایید.

مدارک لازم و شرایط کار پس از تحصیل در کلمبیا

اسناد کارفرما در کلمبیا

قرارداد اصلی از کارفرما یکی از شرایط کار پس از تحصیل در کلمبیا می باشد.

  • اظهارات بانکی کارفرما مربوط به 6 ماه قبل از درخواست ویزا باید ارائه شود.
  • کارفرما باید درآمد ماهانه متوسط 100 برابر حداقل حقوق ماهیانه کار در کلمبیا را در طول 6 ماه قبل از درخواست هنگامی که یک شخص حقوقی است، نشان دهد.
  • سندی برای اثبات اینکه کارفرمای شما مالیات را پرداخت کرده است.
  • انگیزه نامه کارفرمای شما

اگرچه با استفاده از یک برنامه اسکنر مانند iScanner می توانید PDF اسناد را دریافت کنید. اما به شما توصیه می کنم برای اطمینان از بد بودن کیفیت تصویر، به یکی از مکان هایی که می توانید اسناد را در آن چاپ یا اسکن کنید، بروید.

پرداخت هزینه ویزای کار کلمبیا

پس از پایان کار با بارگذاری کلیه مدارک، مرحله بعدی پرداخت هزینه های مربوط به وزارت تحصیل در زمینه ویزا است. پس از ذخیره برنامه، باید نزدیکترین سفارت و رسانه پرداخت را انتخاب کنید. برای هر سفارتی متفاوت است. نزدیک ترین سفارت بوگاتا می باشد. اگر در حال پرداخت هستید، می توانید به یک دستگاه خودپرداز شعبه بانکو کلمبیا یا SERVIBANCA در این کشور بروید. اگر این کار را از کشور دیگری انجام می دهید، باید با سفارت بررسی کنید.

مسئله این است که مصاحبه برای ویزای کار این کشور اجباری نیست. از آنجا که درخواست ویزا توسط کارفرما و نه شما ارسال می شود، اگر در سفر یا دور هستید، دیگر نگران این نیستید که برای مصاحبه تماس بگیرید. آن ها فقط درصورتی که بخواهند چیزی را روشن کنند یا درمورد درخواست شما شک داشته باشند، برای مصاحبه با شما تماس می گیرند. با گفتن همه این ها، می گویم بهتر است در صورت تماس با شما در دسترس باشید.

هنگامی که بعد از مصاحبه درخواست شما پذیرفته شد، تنها مرحله باقی مانده پرداخت بود. در همان نزدیکی به یک بانک مراجعه کرده و مبلغی حدود 230$ (دلار) با پزوی کلمبیا را پرداخت نمایید. همچنین می توانید پرداخت را از طریق دستگاه خودپرداز Servibanca یا PSE در این کشور انجام دهید. در این مقاله همه شرایط کار پس از تحصیل در کلمبیا گفته شد، چنانچه تمایل به کار یا تحصیل در این کشور دارید می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و با مشاوران این موسسه در این امر مشورت نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *