مهاجرت تحصیلی استونی

شرایط کار پس از تحصیل در استونی

شرایط کار پس از تحصیل در استونی

با مهاجرت تحصیلی به استونی و اخذ مدرک تحصیلی و داشتن شرایط کار پس از تحصیل در استونی می توانید در این کشور اقامت کاری دریافت کنید. استونی یکی از کشورهای پیشرفته شمال اروپا است و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی این کشور رشد بسیاری در زمینه اقتصاد خود داشته است. این کشور همچنین دارای چندین دانشگاه خصوصی و دولتی است و دانشجویان با تحصیل در استونی و اخذ مدرک تحصیلی و رعایت شرایط کار پس از تحصیل در استونی می توانند در استونی ویزای کاری دریافت کرده و اقامت پس از تحصیل را دریافت کنند. برای بررسی بیشتر موضوع کار و شرایط کار پس از تحصیل در استونی به نگارش همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه کنید.

تحصیل در استونی

آموزش عالی در استونی بسیار با کیفیت است و اولین دانشگاه در استونی در سال 1632 در تارتو تأسیس شد. دانشگاه تارتو در حال حاضر در میان 3% دانشگاه های برتر جهان قرار دارد. دانشگاه فناوری تالین با فارغ التحصیلان از جمله کارآفرینان مبتدی در سطح جهانی همچنین در میان 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. تحصیلات عالی در استونی برای کلیه دانشجویان واجد شرایط در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا آزاد است. در دانشگاه ها بسیاری از دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. کیفیت تدریس بالا است و 89% دانشجویان بین المللی در دانشگاه های استونی از کیفیت آموزشی که دریافت کرده اند راضی هستند. کلیه دانشجویان با تحصیلات متوسطه (یا مدارک خارجی برابر) حق دارند برای یک مکان در یک موسسه آموزش عالی درخواست دهند.

از جمله دانشگاههای استونی برای تحصیل در این کشور شامل:

  • دانشگاه تارتو
  • دانشگاه صنعتی تالین
  • دانشگاه تالین
  • آکادمی هنر استونی
  • آکادمی موسیقی و تئاتر استونی
  • دانشگاه علوم زندگی استونی
  • دانشکده تجارت استونی (دانشگاه خصوصی)

شرایط بازار کار پس از تحصیل در استونی

برای کار پاره وقت یا تمام وقت در طول تحصیل ممکن است بخواهید کاری را دنبال کنید که تجربه ای برای اهداف شغلی بلند مدت شما فراهم کند. خدمات و دانشکده های شغلی باید در صنایع مختلفی با هم ارتباط داشته باشند و آنها می توانند در جستجوی موقعیت به شما کمک کنند. کارفرمایان به طور فزاینده ای به دنبال شواهدی از چنین مواردی در آینده شغلی شما هستند. بنابراین، کار در طول تحصیل در یک زمینه مرتبط ممکن است به یک مزیت تبدیل شود. به طور معمول طیف گسترده ای از کارهای نیمه وقت و یا تمام وقت از مشاغل تدریس خصوصی، آموزش زبان، تفسیر و ترجمه، پردازش داده ها، مدیریت، برنامه نویسی و توسعه فناوری اطلاعات، دفتریاری و کارهای فروشگاهی ارائه می شود.

کار معمول نیمه وقت ممکن است شامل ارائه خدمات پشتیبانی به شرکتی باشد که در چندین کشور فعالیت می کند (مراکز تماس، مراکز رزرو، مراکز پشتیبانی مشتری و غیره). اینها بیشتر شرکتهای بین المللی هستند. بنابراین، برای راحتی در این نوع محیط کار تنوع لازم است. داشتن توانایی مکالمه یا درک زبانهای مختلف یک مزیت در بازار کار استونی است.

جهت کار در استونی پس از تحصیل دانشجویان باید اجازه کار دریافت کنند و ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری استونی کنند:

نوع کارمجوزحداکثر زمان کار
کار حین تحصیلنیازی ندارد15 الی 20 ساعت
کار پس از تحصیلمجوز کار و ویزای کاریطبق قرارداد کار

مدارک و شرایط کار پس از تحصیل در استونی

پس از پایان تحصیل و انقاضی ویزای تحصیلی در استونی دانشجویان فرصت دارند تا برای ورود به بازار کار این کشور اقدام کنند. لذا دانشجویان باید با دریافت مدرک خود به دنبال کاریابی باشند. همچنین دانشجویان فارغ التحصیل در صورت یادگیری زبان استونیایی می توانید شانس خود را برای یافتن کار در این کشور چند برابر کنند. تسلط بر چندین زبان در هر کشوری یک ویژگی محسوب شده و گزینه های کار را بیشتر می کند. در هر صورت دانشجویان در صورت یافتن کار در استونی می توانند با مراجعه به اداره مهاجرت این کشور برای دریافت ویزای کاری و مجوز کار در این کشور اقدام نمایند.

در این راستا این افراد باید مدارک زیر را ارائه کنند:

  • ارائه ویزای دانشجویی
  • درخواست مجوز کار و ویزای کار استونی
  • ارائه قرارداد دریافت شده از سوی کارفرما
  • ارائه مدرک تحصیل اخذ شده از دانشگاهی در استونی
  • مجوز اقامت تحصیلی در استونی
  • گذرنامه دارای اعتبار
  • مدارک شناسایی و قطعه عکس
  • بیمه نامه و محل اقامت در استونی

مدارک و شرایط کار پس از تحصیل در استونی

شرایط کاریابی پس از تحصیل در استونی

در استونی ارسال ایمیل برای کارفرمایان معمول است و برای معرفی خود شما باید رزومه کاری و تحصیلی ارسال کنید و نامه و دستمزد مورد انتظار را درخواست کنید. برای مصاحبه آماده باشید. اغلب دانشجویان استونیایی حین تحصیل نیز کار می کنند و داشتن شغل تمام وقت یا پاره وقت بسیار معمول است.

مواردی که می توانید به دنبال فرصت های شغلی بگردید:

  • مراکز شغلی و مرکز اطلاع رسانی در دانشگاه ها
  • دوستان، آشنایان و دانشجویان استونیایی
  • تماس مستقیم با شرکت ها که می تواند از طریق وب سایت شرکت ایجاد شود

فرصت های کاری در این کشور برای دانشجویان خارجی نسبت به دانشجویان محلی متفاوت است و زبان استونیایی بسیار تاثیر گذار است. همچنین که اگر در یک برنامه انگلیسی زبان ثبت نام کرده باشید و مجبور به یادگیری هیچ زبان استونیایی نباشید، برخی مشاغل از دسترس شما خارج می شوند اما گزینه های خاص دیگری برای دانشجویان وجود دارد. سایر وب سایت های موسسات کاریابی معتبر در استونی:

  • www.cvkeskus.ee
  • www.cv.ee
  • www.ej.ee
  • linkedin.com

درباره کار پس از تحصیل در استونی

همه دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می توانند 9 ماه دیگر پس از فارغ التحصیلی در استونی بمانند و به دنبال کار در استونی باشند و برای کار مجوز اقامت موقت درخواست کنند. برای درخواست مجوز مورد نیاز ابتدا یافتن شغل مناسب ضروری است. رسیدگی به درخواست اجازه کار حدود یک ماه طول می کشد. اطلاعات بیشتر در مورد مجوزهای کار (که پس از فارغ التحصیلی از تحصیل و یافتن کار در استونی اجباری است) را می توان از پلیس و شورای نگهبان مرز دریافت کرد.

کلیه فارغ التحصیلان بین المللی که مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا را در استونی کسب کرده اند می توانند برای کار در شرایط خاص درخواست اجازه اقامت موقت کنند. این بدان معناست که کارفرمایان آنها مجبور نیستند شرایط سخت پرداخت هزینه را رعایت کنند (اجباری بودن برای اقامت موقت بین المللی دیگر برای متقاضیان کار) و این کارفرمایان ملزم به داشتن اجازه Eesti Töötukassa (صندوق بیمه بیکاری استونی) برای استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه های استونی نیستند.

شرایط کار در استونی

برخی از دانشجویان از طریق کانال های غیررسمی در کارهایی به عنوان مثال در کافه ها و رستوران ها کار می کنند که کارفرما هیچگونه کمک هزینه تأمین اجتماعی برای آنها نمی پردازد. دستمزد اینگونه مشاغل معمولا بیشتر از مشاغل عادی است، اما مهم است كه بدانید این عمل غیرقانونی است و به این معنی است كه شما به عنوان كارمند نمی توانید هیچ حقی را مطالبه كنید. علاوه بر این، در صورت حادثه ناشی از کار، بیمه نخواهید شد. همچنین باید توجه داشته باشید که اگر شما و کارفرما از قوانین و مقررات اجتناب کنید، در صورت کشف جریمه بالایی را تهدید می کند.

زمان کار کامل برای بزرگسالان در یک هفته 8 ساعت در روز (40 ساعت در هفته) است. زمان کار نیمه وقت، دوره زمانی کاری است که کوتاهتر از زمان کار تمام وقت است و با توافق کارمند و کارفرما اجرا می شود. زمان کار منظم روزانه، هفتگی یا ماهانه کارکنان نیمه وقت (به استثنای کارآموزان) نیم روز یا زمان توافق شده دیگر در ساعات کار عادی است. قبل از شروع کار، عاقلانه است که تمام موارد را از قبیل رسمی کردن قرارداد کاری، تعداد روزهای تعطیلاتی که به شما تعلق می گیرد، پوشش بیمه ای و وضعیت مالیاتی خود با کارفرمای خود تنظیم کنید. همچنین مطمئن شوید که از قوانین و مقررات داخلی سازمان در مورد شرایط استخدام آگاهی دارید.

در نمودار زیر میزان نرخ بیکاری در استونی آورده شده است:

نرخ بیکاری در استونی

کارآفرینی پس از تحصیل در استونی

از آنجا که استونی همچنین دارای فرهنگ استارتاپی قوی است، دانشجویان و فارغ التحصیلان تشویق می شوند تا شرکتهای خود را ایجاد کنند. فرهنگ استارتاپ و کارآفرینی طرفداران فوق العاده محلی در استونی دارد. برنامه ها و ابتکارات دولتی و خصوصی بی شماری وجود دارد که به منظور رونق بخشیدن به شرکت های انحصاری تنظیم شده است. سازمان ها و ابتکاراتی مانند Garage48، Startup WiseGuys و Tehnopol StartUp Incubator به دانشجویان بودجه و امکاناتی را می دهند که در اواسط مطالعات بر روی حرفه و ایده های جدید خود تمرکز کنند. این امکانات بی پایان برای ارتباط تحقیقات شما با یک ایده تجاری فراهم می کند

. همچنین برنامه های مختلف راه اندازی در دانشگاه های استونی برگزار می شود. برای بررسی شرایط کار و کسب اقامت در سایر کشورهای مانند اقامت پس از تحصیل در آلمان نیز می توانید به مطالب ارائه شده در سایت ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *