مهاجرت تحصیلی فرانسه

شرایط و امکان تحصیل رایگان در فرانسه

شرایط و امکان تحصیل رایگان در فرانسه

شرایط و امکان تحصیل رایگان در فرانسه یکی از مزیت هایی می باشد که موجب گردیده است بسیاری از متقاضیان بین المللی این کشور را برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و کار پس از تحصیل انتخاب نمایند. جهت تحصیل و برخورداری از این امکانات ارائه مدارکی لازم خواهد بود. این کشور از در حوزه صنعت دارای رتبه چهارم در سطح جهانی است. عنوان بزرگ ترین کشور اروپای غربی را دارد. زبان رسمی مردم این کشور زبان فرانسوی است. اما اکثریت مردم به زبان انگلیسی نیز تسلط داشته و تکلم می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از طریق این مقاله اطلاعات بیشتری را به شما عزیزان ارائه می نماید. در جهت مهاجرت به فرانسه به بهترین شکل تصمیم گیری نمایید.

شرایط و امکان تحصیل رایگان در فرانسه

شرایط و امکان تحصیل رایگان در فرانسه به گونه ای است که چنانچه به زبان فرانسوی مسلط نباشید، می توانید در دوره های یادگیری زبان فرانسوی شرکت نمایید. زبان تحصیل در دروس به 2 زبان انگلیسی و فرانسوی می باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان فرانسه را دارند، باید دارای مدرک B2 زبان فرانسه باشند.

دانشجویان می توانند پول خود را به حساب خود در یکی از بانک های فرانسه منتقل نموده و کارت اعتباری بگیرند. همچنین چنانچه دارای سن کمتر از 25 سال باشند، مجاز به دریافت کارت مسافرت بین المللی جوان هستند. با استفاده از این کارت می توانند از تخفیفات رستوران ها و گردش بهره مند گردند. آغاز سال تحصیلی و پذیرش برای دانشجویان از ماه سپتامبر است.

مقاطع تحصیلی دانشگاهی در فرانسه

شرایط و امکان تحصیل رایگان برای متقاضیان تحصیل در این کشور اروپایی میسر است. مقطع تحصیلی در کشور فرانسه به دوره L1 ، L2 و L3 تقسیم بندی می شود. تعداد واحدهای هر دوره متفاوت است. مدت تحصیل در این مقطع بین 3 الی 4 سال طول می کشد. دانشجو مجاز است به میزان 10 ساعت در طول هفته به صورت پاره وقت مشغول کار شود. مبلغ حقوق متقاضی برای هر ساعت کار مبلغی معادل €7 الی 10€ (یورو) می باشد. داوطلب بایستی حداقل معدل 15 را در مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی اخذ نموده باشد.

میانگین تعداد دانشجویان در نمودار زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

میانگین رشد تعداد دانشجویان در کشور فرانسه

برای دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، شرایط و امکان تحصیل رایگان در فرانسه امکان پذیر است. مقطع کارشناسی در دو دوره Master1 و Master2 به دانشجویان ارائه گردیده که مجزا از هم هستند. مدرک هر یک به صورت جداگانه صادر می گردد. مدت زمان تحصیل در این مقطع به مدت 1 یا 3 سال طول می کشد. زبان تحصیلی به 2 زبان انگلیسی و فرانسوی است که زبان انگلیسی مختص دانشگاه های خصوصی است. معدل دانشجو در مدرک کارشناسی باید 15 به بالا و مرتبط باشد. کار حین تحصیل برای این مقطع مجاز بوده و حدود 20 ساعت در طول هفته به صورت پاره وقت است. مبلغ حقوق و دستمزد نیز برای هر ساعت کار معادل €7 الی 10€ (یورو) خواهد بود.

شرایط و هزینه های زندگی و تحصیل در فرانسه

مسلم است که هر چه از شهر پاریس به عنوان پایتخت فرانسه دورتر می شویم و به شهرهای دیگر این کشور می رویم، میزان هزینه های زندگی و تحصیلی نیز کاهش می یابد. برای آگاهی از سایر هزینه های مرتبط این افتخار را داریم که از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید. شهریه اختصاص یافته به دانشگاه های خصوصی نیز به طور سالیانه به میزان €1000 الی 10000€ (یورو) می باشد. نظام آموزشی در فرانسه به صورت ترمی نبوده و سالیانه ارائه می گردد. بنابراین هر دانشجو باید واحدهای ارائه شده را در طول 1 سال بگذراند. مبلغ شهریه در رشته های مهندسی و پزشکی در دانشگاه های خصوصی بین €1500 الی 6000€ (یورو) و حتی بالاتر خواهد بود. اطلاع از هزینه‌ زندگی در این کشور را در مقاله هزینه زندگی در فرانسه مطالعه بفرمائید.

تحصیل در مقطع دکترا، به صورت دوره های پژوهشی ارائه می گردد. به مدت 3 سال به طول می انجامد. زبان تحصیلی به 2 زبان انگلیسی و فرانسوی بوده که انگلیسی مختص دانشگاه های خصوصی است. دانشجویان به مدت 30 ساعت در طول هفته را می توانند به کار بپردازند. مبلغی معادل €7 الی 10€ (یورو) بابت هر ساعت کار اخذ کنند. معدل لازم در این مقطع 14 به بالا در مدرک کارشناسی ارشد بوده و باید مرتبط باشد. جهت اطلاع از شرایط و قواعد تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در فرانسه را مطالعه بفرمائید.

بررسی شرایط تحصیل رایگان و زندگی در فرانسه

هزینه های تحصیلی در فرانسه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است. این هزینه ها به قدری پایین است که می توان گفت تحصیل رایگان در این کشور وجود دارد. تنها هزینه هایی که اخذ می گردد مربوط به هزینه های ثبت نام، امور اداری و غیره می باشد. به طور مثال هزینه مربوط به ثبت نام و پذیرش مبلغی معادل 450€ (یورو) خواهد بود.

هر دانشجو مشغول تحصیل در دانشگاه های دولتی به طور سالیانه باید مبلغ €200 الی 700€ (یورو) بپردازد. البته این مبلغ با توجه به نوع مقطع و دانشگاه انتخابی متغیر خواهد بود. تحصیل در دانشگاه های دولتی بسیار مقرون به صرفه است. مبلغی معادل €2770 الی 3770€ (یورو) در طول 1 سال از دانشجو اخذ می گردد که بسیار پایین است. البته این مبلغ با توجه به این که دانشجو چه مقطع و یا دانشگاهی را انتخاب نماید، متغیر خواهد بود. برای مثال مبلغ اختصاص یافته به رشته های مهندسی به میزان 3000€ (یورو) در طول 1 سال است.

لیست دانشگاه های رایگان فرانسه

وجود شرایط و امکان تحصیل رایگان در فرانسه موجب گردیده تا این کشور به محبوب ترین کشور در سطح اروپا تبدیل گردد. زیرا کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان اعطاء می گردد. همچنین می توانند در دانشگاه ها به صورت رایگان ادامه تحصیل دهند. در اینجا به معرفی برخی دانشگاه های رایگان می پردازیم. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به فرانسه را بررسی بفرمائید.

دانشگاه هایی نظیر:

دانشگاهشهریه سالانه به یوروطول دوره
دانشگاه تکنولوژی فرانسه€2452 سال
دانشگاه اقتصاد پاریس€2502 تا 4 سال

شهریه دانشگاه های فرانسه

به طور کلی، تحصیل رایگان در کشورهایی که مانند فرانسه دانشگاه های بسیار خوب و سطح بالایی دارند. از بهترین روش ها جهت مهاجرت می باشند. لازم به ذکر است که شهریه های دانشگاه های دولتی کشور فرانسه، بسیار کم و به صرفه هستند. شهریه سالانه دانشگاهی دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، به دوره تحصیلی آن ها و همچنین رشته تحصیلی بستگی دارد. مبالغ زیر مثال های بارزی از این شهریه ها می باشند:

  • شهریه رشته های پزشکی: حداکثر 500€ (یورو)
  • شهریه رشته های مهندسی: حداکثر 650€ (یورو)
  • شهریه های دانشگاه های خصوصی: از €1500 الی 6000€ (یورو)

امید است اطلاعات لازم و کافی در زمینه شرایط و امکان تحصیل رایگان در فرانسه را کسب نموده باشید. اما چنانچه به آگاهی های بیشتری در زمینه مهاجرت تحصیلی و سایر روش های مهاجرت به فرانسه و کشورهای اروپایی مانند تحصیل در اتریش نیاز دارید از طریق مراجعه حضوری به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یا تماس تلفنی رایگان می توانید اقدام کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *