مهاجرت به کشور روسیه

شرایط روسیه برای ایرانیان

شرایط روسیه برای ایرانیان

به دلیل افول ارزش پول کشور روسیه ایرانیان زیادی به این کشور مهاجرت می کنند. اما آیا شرایط روسیه برای ایرانیان مناسب است؟ همواره افراد باید برای مهاجرت به سایر کشور ها، گزینه ای را انتخاب کنند که بتوانند خود را با شرایط آن کشور تطبیق داده باشد. در آرامش به زندگی خود ادامه دهند. روسیه کشوری پهناور با زبان ها و فرهنگ های متفاوت است. هر فرد باید برای مهاجرت به این کشور، با آگاهی کامل از شرایط آن منطقه برای مهاجرت به این کشور اقدام کند.

روش های مختلفی برای مهاجرت به کشور روسیه وجود دارد. ایرانیان زیادی در کشور روسیه به کمک همین روش ها، راهی این کشور شده اند. در این مقاله برای آگاهی هر چه بیش تر مخاطبین، از شرایط روسیه برای ایرانیان، اطلاعات اولیه در رابطه با مهاجرت به این کشور به کوشش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می شود.

تحصیل در شرایط روسیه برای ایرانیان

بدون شک اصلی ترین دلیل مهاجرت به کشور روسیه در سال های اخیر، تحصیل در این کشور بوده است. هزینه های کم تحصیل و همچنین اعتبار مناسب دانشگاه های این کشور سبب شده است تا جمعیت زیادی برای تحصیل در این کشور راهی روسیه شوند. خانواده هایی که همراه فرزندان خود مهاجرت می کنند، می توانند با آسودگی خاطر، شرایط ادامه تحصیل آنها در مدارس روسیه را فراهم آورند. البته باید توجه داشت که آموختن زبان روسی برای همه دانش آموزان الزامی است.

دانش آموزان برای تحصیل در مدارس روسیه 9 سال تحصیل اجباری را پشت سر می گذارند. پس از آن می توانند ترک تحصیل کنند. در صورتی که فردی تمایل به تحصیل در دانشگاه های این کشور را داشته باشد، باید 2 سال دیگر در مدرسه به تحصیل بپردازد. پس از آن است که مجوز تحصیل در دانشگاه های کشور روسیه را بدست می آورد. همه افرادی که قصد دارند وارد رشته های فنی در این کشور شوند نیز باید در دوره های 3 ساله آموزش فنی و حرفه ای شرکت کنند تا مجوز حضور در این رشته ها را بدست آورند.

پس از پایان دوره دبیرستان، افراد می توانند وارد دانشگاه های این کشور شوند. تحصیل در دانشگاه های این کشور از جمله بهترین شرایط روسیه برای ایرانیان است. چرا که به کمک تحصیل در این کشور، فرصت اشتغال در روسیه نیز برای دانشجویان فراهم می شود. شایان ذکر است که تحصیل پزشکی در روسیه تقاضا زیادی از سوی دانشجویان ایرانی دارد.

کار در شرایط روسیه برای ایرانیان

یکی دیگر از مناسب ترین شرایط روسیه برای ایرانیان، در صورتی رقم می خورد که فردی بتواند در این کشور شغل مناسبی بیابد. بتواند مهاجرت کاری به این کشور را تجربه کند. متقاضیان کار در روسیه باید از سلامت جسمانی کامل برخوردار باشد. رزومه تحصیلی و کاری مناسبی در اختیار داشته باشد.

نرخ بیکاری در کشور روسیه کمتر از 5% است. همین مسئله سبب شده است تا مهاجرت کاری برای همه افراد امکان پذیر نباشد. تخصص هر فرد تعیین کننده امکان مهاجرت به این کشور است. باید توجه داشت که اقامت در این کشور برای مهاجران خارجی تنها در صورتی امکان پذیر می شود. متقاضیان 2 میلیون RUB (روبل روسیه) دستمزد دریافت کنند. در صورتی که فردی به چنین درآمدی دست پیدا نکند، نمی تواند ویزای کار را بدست آورد.

همچنین نرخ بیکاری در این کشور در نمودار زیر بیان شده است:

نرخ بیکاری در روسیه

اقامت از طریق کار در این کشور، به صورت موقتی است. همه افراد تنها در صورتی که قرارداد کاری خود را تمدید کنند می توانند نسبت به تمدید ویزای کاری خود اقدام نمایند. باید به این نکته نیز اشاره داشت که مهاجران خارجی باید حتما برای یک کارفرما کار کنند. در صورتی که متقاضیان کار در این کشور تصمیم به تغییر شغل در این کشور داشته باشند. همچنین باید مجددا مراحل دریافت ویزای کاری این کشور را طی کنند. با این تفاوت که در این مرحله اجازه خواهند داشت تا در این کشور برای دریافت ویزا اقدام کنند. ذکر این نکته نیز الزامی است که شهروندان خارجی از جمله ایرانیان اجازه کار در بخش های امنیتی کشور روسیه را نخواهند داشت.

کار در شرایط روسیه برای ایرانیان

کیفیت زندگی در روسیه در سال 2023

یکی از مسائلی که شرایط روسیه برای ایرانیان را مناسب می کند، شاخص کیفیت زندگی در این کشور است. برای تعیین کیفیت زندگی در یک منطقه، شاخص های متنوعی در نظر گرفته می شود. هر یک از آنها با توجه به خروجی هایی حاصل از تحقیقات مختلف ارزش گذاری می شوند. شاخص کیفیت زندگی در این کشور نیز ارزشی معادل 103.61 دارد. این میزان نشان دهنده کیفیت متوسط رو به ضعیف است. شاخص زندگی دارای ارزشی بین 0 تا 240 است. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در کشور روسیه می توانید ابتدا مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

در جدول زیر شاخص های ارزیابی کیفیت زندگی در این کشور ارائه شده است:

شاخصنمرهکیفیت
قدرت خرید43.75بسیار ضعیف (منفی)
امنیت58.18متوسط
سلامت57.68متوسط
وضعیت آب و هوا42.82متوسط
هزینه زندگی38.41بسیار کم (مثبت)
نسبت درآمد به هزینه خرید مسکن11.41متوسط
زمان سپری شده در ترافیک45.24زیاد (منفی)
آلودگی هوا63.68زیاد (منفی)
کیفیت زندگی103.61متوسط

هزینه های زندگی در روسیه

یکی دیگر از مسائلی که باید مورد توجه متقاضیان مهاجرت به روسیه قرار گیرد، هزینه های زندگی در این کشور است. باید بیان کرد که یکی از مناسب ترین کشورها جهت مهاجرت ایرانیان از جنبه هزینه های زندگی است. چرا که ارزش پولی این کشور سقوط چشمگیری داشته است. همین امر شرایط این کشور برای ایرانیان را مناسب کرده است.

حدود هزینه های زندگی برای یک فرد تنها در این کشور در حدود 380$ تا 550$ (دلار) در طول یک ماه است. در صورتی که فرد در این کشور کار کند، به راحتی می تواند هزینه های زندگی خود در این کشور را پرداخت کند. با این وجود هزینه های زندگی برای یک خانواده 4 نفره در این کشور چیزی در حدود 1300$ تا 1700$ (دلار) در ماه است. در این صورت پدر و مادر خانواده، برای تامین هزینه های زندگی خانواده خود ناچار به کار کردن در این کشور می شوند که خود دارای شرایطی ویژه و قوانین خاص است.

به طور کلی شرایط روسیه برای ایرانیان به گونه ای است که همه هموطنان ما در صورت انتخاب بهترین شیوه مهاجرت به روسیه می توانند به راحتی از یک زندگی استاندارد بهره مند شوند. در صورتی که قصد مهاجرت به کشور روسیه را دارید، می توانید مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را در کنار خود داشته باشید. بهترین گزینه و بهترین زمان را برای مهاجرت به این کشور انتخاب کنید.

3/5 - (1 امتیاز)

8 دیدگاه برای “شرایط روسیه برای ایرانیان

  1. حامد خارستانی گفت:

    سلام، من دکتری رشته شیمی هستم و حدودا ده سال سابقه کار در زمینه نفت و گاز دارم. لطفا برای مهاجرت بنده را راهنمایی کنید.

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. در خصوص بررسی شرایط مهاجرت با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. نادر گفت:

    سلام
    برای خانواده های دارای فرزند محصل امکانش هست مهاجرت کنند؟ شرایط ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. بله بسته به شرایط شما دارد. در مجموع امکان پذیر است و برای اطلاع از شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. متین گفت:

    سلام و خدا قوت
    من 20 ساله هستم با مدرک دیپلم خواستم بدونم امکاش هست که به روسیه مهاجرت کنم ؟
    در صورت مهاجرت میتونم کار کنم ؟ ( در صورت گرفتن ویزای تحصیلی )
    و امکانش هست که با ویزای کار بعنوان کارگر ساده مشغول به کار شد ؟ (روسیه یا المان مد نظرم هست در هر دو حالت).

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. امکان مهاجرت با همین مدرک برای شما وجود دارد. برای مشاوره بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  4. بهاره گفت:

    سلام میخواستم بدونم اگه پذیرش از یک دانشگاه در روسیه داشته باشم و درحالی که کودک ۲ ساله دارم میتونم همزمان فرزندم را هم با خودم ببرم ایا امکان پذیره؟؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. خیر این امکان پذیر نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *