مهاجرت کاری استونی

شرایط اخذ ویزای کار استونی

شرایط اخذ ویزای کار استونی

کار در استونی رفته رفته به یکی از روش های مهاجرت تبدیل می شود و همین مسئله بر اهمیت آگاهی از شرایط اخذ ویزای کار استونی می افزاید. دولت استونی در تلاش است تا با بالاترین سرعت ممکن مسیر توسعه را طی کند و به همین دلیل به بسیاری از کارآفرینان اجازه داده است تا به ساده ترین شکل ممکن، فعالیت خود در این کشور را آغاز کنند. بنابراین بازار کار استونی دارای پویایی مناسبی است.

در طی 6 سال گذشته نرخ بیکاری در کشور استونی از 15% به 4.2% کاهش پیدا کرده است که نشان از توسعه فرصت های شغلی در این کشور بوده است. زبان انگلیسی به خوبی در استونی رواج دارد و بسیاری از مردم این کشور به خوبی انگلیسی را صحبت می کنند. البته زبان استونیایی نیز یکی از ساده ترین زبان های زنده دنیاست به طوری که جنسیت در این زبان مطرح نیست و زمان آینده نیز در آن استفاده نمی شود. اگر در اندیشه بدست آوردن اطلاعاتی درباره شرایط اخذ ویزای کار استونی هستید، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمت رسانی هستند.

ویزای کاری استونی

همه شهروندان غیر اروپایی که قصد دارند برای مدت 6 ماه در کشور استونی فعالیت داشته باشند باید ویزای نوع D کشور استونی را تهیه کنند اما شرایط برای افرادی که قصد دارند در کشور استونی به فعالیت بیش از 6 ماهه دست پیدا کنند متفاوت است و آن ها باید اجازه اقامت در کشور استونی را داشته باشند.

ویزای کاری هر فرد در کشور استونی وابسته به تاییدیه یک کارفرمای معتبر در این کشور است. هرگاه یک کارفرما تایید کند که فردی شرایط شروع کار در بنگاه اقتصادی وی را دارد، شرایط اخذ ویزای کار استونی برای او فراهم می شود. در صورتی که قرارداد متقاضی با کارفرما به پایان برسد و یا به هر دلیلی فسخ شود، فرد باید کشور استونی را ترک کند یا با کارفرمای جدیدی قرارداد امضا کرده و مجدد برای دریافت ویزای این کشور اقدامات لازم را انجام دهد.

مهم ترین مدارکی که برای دریافت ویزای کاری استونی به آن نیاز خواهد بود عبارتند از:

  • گذرنامه با حداقل 2 صفحه سفید و اعتبار 3 ماه پس از پایان مدت اعتبار ویزا
  • تکمیل فرم درخواست ویزای D استونی
  • 1 قطعه عکس 35×45 میلیمتر
  • گواهی بیمه درمانی
  • کلیه مدارکی که توسط کارفرما در اختیار متقاضی قرار می گیرد(شامل قرارداد، شرح وظایف، اجازه کار)
  • پرداخت 80€ (یورو) وجه نقد به جهت صدور ویزا

در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با شرایط اخذ ویزای کار استونی ارائه خواهیم کرد تا کلیه متقاضیان مهاجرت کاری به استونی از چگونگی امکان دریافت ویزای کاری این کشور اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند.

بررسی شرایط اخذ ویزای کار استونی

برای کار در کشور استونی دو عامل تاثیر گذار وجود دارد که عامل اول ملیت فرد و عامل دوم مدت قرارداد فرد با کارفرمای خود است. فرض ما بر آن است که متقاضیان اصلی این مقاله افرادی هستند که تابعیت کشورهای اروپایی را در اختیار ندارند اما در رابطه با مدت قرارداد فرد، باید شرایط مختلف را مورد ارزیابی قرار داد.

مرحله اول یافتن اجازه مهاجرت کاری به کشور استونی، امضای قرارداد کاری با یک کارفرمای معتبر است. کارفرما باید شخصا شرایط متقاضی را در اختیار اداره پلیس و اداره امور مهاجرت استونی قرار دهد تا آن ها بتوانند ضمن بررسی شرایط اقامت و کار فرد در استونی را مورد بررسی قرار دهند. در صورتی که اداره مهاجرت، اجازه کار فرد را صادر کند، فرد می تواند برای دریافت ویزای D کشور استونی اقدام کند.

در صورتی که فرد بخواهد به مدت بیش از یک سال در کشور استونی کار کند، شرایط اخذ ویزای کار استونی برای او متفاوت خواهد بود. او باید مراحل پیش از دریافت ویزای کوتاه مدت را به طور کامل انجام دهد اما یکی از راه های دیگری که باید توسط فرد سپری شود، دریافت اجازه اقامت در کشور استونی است. برای این کار او باید یک خانه در کشور استونی پیدا کند تا بتواند پس از ورود به کشور استونی بلافاصله اجازه اقامت رسمی در این کشور را به دست آورند.

بررسی شرایط اخذ ویزای کار استونی

مراحل بعد از ورود به استونی

زمانی که فرد وارد کشور استونی می شود، باید بلافاصله خود را به اداره پلیس این کشور معرفی کند تا شماره شناسایی خود را دریافت کند. در صورت عدم دریافت چنین مدرکی، فرد از کلیه خدمات اجتماعی محروم خواهد بود. پس از دریافت کارت شهروندی متقاضیان باید فورا یک دکتر شخصی برای خود و اعضای خانواده پیدا کنند تا وضعیت سلامت آن ها را در مدت اقامت در استونی تحت نظر داشته باشد.

در مرحله بعد فرد باید مشخص کند که قصد دارد از کدام خدمات اجتماعی در کشور استونی استفاده کند. یکی از رایج ترین خدماتی که در این کشور در اختیار افراد قرار می گیرد خدمات اجتماعی مربوط به کودکان است. فرد همچنین موظف است تا با معرفی خود به مراجع قانونی برای دریافت کد مالیاتی خود نیز اقدام کند. در صورتی که همسر فرد دارنده ویزای کار بخواهد در استونی کار کند، اجازه انجام این کار را خواهد داشت.

بررسی درآمد و هزینه در کشور استونی

بر اساس قوانین کشور استونی، حداقل میزان درآمد برای نیروی کار در این کشور 540€ (یورو) است اما باید به این نکته اشاره داشت که درصد ناچیزی از مردمان این کشور چنین درآمدی را در سال خواهند داشت. میانگین درآمد در کشور استونی 1100€ (یورو) است که برای زندگی یک خانواده 2 نفره در این کشور کاملا مناسب است. میزان درآمد در این کشور به شهر محل زندگی و همچنین سطح سواد و حرفه فرد بستگی دارد. برای مثال میانگین درآمد متخصصین IT در کشور استونی در حدود 1400€ (یورو) در ماه است. هزینه زندگی در استونی برای یک خانواده 4 نفره در طول یک ماه در حدود 1800€ (یورو) است که از میانگین درآمد ماهیانه در این کشور بیش تر است. با این حال هزینه زندگی در استونی برای یک خانوار تک نفره در حدود €800 الی 1000€ (یورو) است.

شرایط اخذ ویزای کار استونی چندان دشوار نیست و افراد زیادی با توجه به تخصص، تجربه و یا سطح تحصیل بالا قادر خواهند بود تا در بازه زمانی مشخصی شغلی مناسب برای خود بیابند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند مطمئن ترین همراه و یاور شما در مسیر مهاجرت به کشور استونی باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *