مهاجرت تحصیلی استرالیا

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا

دانشجویان خارجی بایستی بدانند که هزینه تحصیل در استرالیا رایگان نیست و بایستی از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا مطلع باشند. در صورتی که شما مایل به تحصیل در کشور استرالیا می ‌باشید یا اینکه به این موضوع فکر کرده باشید که در یکی از دانشگاه ‌های معتبر آن کشور دوران تحصیل خود را طی نموده و در ضمن تحصیل به سیاحت در این کشور پرجاذبه بپردازید، می ‌توانید این فرصت را از طریق کسب یک بورسیه تحصیلی در کشور استرالیا به دست آورید.

دولت کشور استرالیا بورسیه تحصیلی را برای دانشگاه ‌های خاص، به دانشجویان بین ‌المللی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می ‌نماید. لازم به ذکر است که پتانسیل استفاده از بورسیه مدارس شبانه‌ روزی کشور استرالیا در برخی از نواحی این کشور برای دانش ‌آموزانی که سرآمد در دانش و دارای امتیازات ویژه تحصیلی می ‌باشند، مهیا است. این بورسیه ها از سوی نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی در اختیار دانشجویان زبده قرار می گیرد. قبل از بررسی شرایط اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا مناسب است که به بررسی انواع بورسیه در این کشور بپردازیم.

پیش از مطالعه مقاله پیشرو ابتدا دلایل تحصیل در استرالیا را از طریق تصویر زیر بررسی بفرمائید:

دلایل تحصیل در استرالیا

بورسیه دولتی AAS (علمی) استرالیا

برای دانشجویان در تمامی پایه‌ های تحصیلی از قبیل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، بورس‌های تحصیلی برای تحصیل در کشور استرالیا ارائه می‌ شود. لازم به ذکر است که دانشجویان اندونزیایی نیز امکان استفاده از این بورسیه را دارا می ‌باشند. به متقاضیانی با رزومه‌ های عالی بورسیه تحصیل رایگان کشور استرالیا تعلق می‌ گیرد. گفتنی است که بورسیه تحصیلی پایه دکترا (PHD) و همچنین دریافت بورسیه مقطع کارشناسی ارشد کشور استرالیا از بورسیه مقطع کارشناسی در استرالیا قابل دسترس‌ تر هستند.

به وسیله این بورسیه ‌ها فرصت‌های ویژه‌ای برای متقاضیان کشورهای در حال توسعه به خصوص آن دسته از کشورهایی که در حوزه هند و اقیانوس آرام قرار دارند، مهیا می‌ شود. گفتنی است که این بورسیه ‌ها در دانشگاه‌ های کشور استرالیا و شرکت‌ ها و مؤسسات فنی آن، برای دوره ‌های تحصیلات تکمیلی تعلق می ‌گیرد.

امتیازات بورس تحصیلی (TAFE) مشتمل می‌ باشد بر:

  • پرداخت شدن شهریه به طور کامل
  • کمک هزینه برای زندگی (CLE)
  • هزینه مسافرت هوایی برای بازگشت به کشور مبدأ
  • هزینه‌ های بهداشتی (OSHC) و سایر

بورسیه دولتی اندور مقطع کارشناسی ارشد استرالیا

در کشور استرالیا گستره وسیعی از بورس‌ های تحصیلی بین ‌المللی براساس شایستگی ‌های فردی موجود می‌ باشد. دولت استرالیا بودجه تعیین شده برای این بورس ‌ها را به دانشجویان کارشناسی ارشد از مناطق آسیا و اقیانوس آرام، اروپا، شرق میانه و آمریکا اختصاص می ‌دهد. در مورد بورسیه اندور باید گفت این بورسیه به طور کامل در پایه کارشناسی ارشد از نظر مالی دانشجویان بین ‌المللی را ساپورت می‌ نماید تا این امکان را داشته باشند تا بدون دغدغه به جهت مسائل مالی مدارک دکترا یا کارشناسی ارشد خود را دریافت دارند و یا اینکه بتوانند امور تحقیقاتی خود را در هر زمینه‌ ای که باشد در کشور استرالیا به اتمام برسانند.

لازم به توضیح است که بورس ‌های تحصیلی استرالیا مشتمل بر شهریه، کمک هزینه برای استقرار (خوابگاه)، کمک هزینه برای سفر، اجرت ماهیانه و نیز بیمه بهداشتی و درمانی می ‌باشد. این امکان وجود دارد که متقاضیان دارای رزومه تحصیلی ممتاز که مایل به تحصیل در رشته پزشکی می‌ باشند بتوانند بورسیه تحصیلی پزشکی کشور استرالیا را دریافت نمایند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی در استرالیا ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا و دانشگاه ملی

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا و دانشگاه ملی بدین صورت است:

نوع بورسیهمقطعشرح
بورسیه پژوهشی دانشگاه بین ‌المللی کورتیندکتری و کارشناسی ارشداین بورس مربوط به دانشجویان بین المللی در دانشگاه کرتین در شهر پرت می‌ باشد.
بورسیه کارشناسی ارشد تحقیقات علمی فلیندرزدکتری و کارشناسی ارشداین بورسیه جهت تحصیل در دانشگاه فلیندرز در شهر آدلاید کشور استرالیا در نظر گرفته شده است که براساس شایستگی به دانشجویان این دانشگاه اهدا می ‌گردد.
بورسیه تحقیقاتی کارشناسی ارشد بین‌ المللی دانشگاه فلیندرز (FIPRS)دوره ‌های تحقیقاتی کارشناسی ارشد تا 2 سال و برای تحقیقات در دوره‌های دکتری تا 3 سال، به متقاضیان واجد شرایط که در پی تحصیل تمام وقت و دریافت مدرک و پژوهش در دانشگاه فلیندرزاین بورسیه شامل شهریه دانشجویی بین‌ المللی، کمک هزینه استقرار (خوابگاه)، کمک هزینه زندگی و هزینه جابجایی و بلیط می ‌باشد.

 

بورسیه علمی لاتروب (AES) و مکواری استرالیا

بورسیه علمی لاتروب برای دستیابی به برنامه ‌‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه لاتروب برای دانشجویان بین ‌المللی تمامی کشورها در نظر گرفته شده است. ارزش این بورس تحصیلی بین 10000$ الی 20000$ (دلار) می ‌باشد و نسبت به شهریه متغیر می ‌باشد. بورس‌ های بین ‌المللی مکواری به دانشجویان برتر خارجی در این کشور و در دانشگاه مک کواری در شهر سیدنی تعلق می گیرد.

این بورسیه نیز به شهروندان کشورهای استرالیا و یا نیوزلند تعلق نمی ‌گیرد. گفتنی است که بورسیه مذکور برای شهریه دانشجویان ممتاز بین‌المللی در مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد یک بورسیه جزئی است که در دانشگاه مکواری شمالی می‌ باشد. کمک هزینه تحصیلی مذکور متفاوت بوده و نهایتا تا 10000$ (دلار) می ‌باشد. به طور کلی شرایط تحصیل در استرالیا در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا و تحقیقات علمی ملبورن (MRS)

امتیازات این بورس براساس ویژگی‌ های تحقیقات شما می ‌تواند شامل یکی یا بیشتر از موارد ذیل باشد:

  • کمک هزینه جابجایی
  • کمک هزینه زندگی هر 2 هفته یکبار
  • بیمه بهداشتی
  • هزینه بهبودی کامل (ویژه دانشجویان بین ‌المللی)
  • مرخصی زایمان پدر و مادر و پوشش بهداشت دانشجویان در خارج از کشور (ویژه دانشجویان بین ‌المللی)

هزینه زندگی در استرالیا به صورت کامل و جامع در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا در دانشگاه موناش

این بورسیه برای تحصیل در پایه کارشناسی به دانشجویان بین ‌المللی براساس لیاقت، برای تحصیل در دانشگاه موناش در شهر ملبورن استرالیا اعطاء می ‌گردد. این دانشگاه به دانشجویان بین‌ المللی ممتاز که خواهان تحصیل در پایه کارشناسی و یا کارشناسی ارشد می ‌باشند، براساس شایستگی و لیاقت تعدادی برنامه کمک هزینه تحصیلی ارائه می ‌نماید. کمک هزینه تحصیلی فوق در حدود 10000$ (دلار) می ‌باشد که در هر سال برای یک بار تحصیل تمام وقت پرداخت می ‌گردد. فرصت‌ های مطالعاتی صلح روتاری: این بورسیه به دانشجویان پایه کارشناسی ارشد که در حال تحصیل در یکی از مراکز صلح روتاری (از قبیل دانشگاه کوئینزلند استرالیا) می ‌باشند، تقدیم می ‌گردد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا در دانشگاه موناش

بورس ‌های بین ‌المللی دانشگاه سیدنی استرالیا

بورسیه ‌ای که به دانشجویان پایه کارشناسی بین ‌المللی جهت تحصیل در دانشگاه شهر سیدنی اعطاء می ‌شود. گفتنی است که این کمک هزینه تحصیلی ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد می ‌باشد. روش دانشگاه سیدنی بدین صورت می ‌باشد که از دانشجویان واجد شرایط برای تحصیل در پایه کارشناسی ارشد یا دکتری به صورت پروژه پژوهشی در این دانشگاه دعوت به عمل می‌ آورد و به کسانی که واجد شرایط تشخیص داده شوند کمک هزینه تحصیلی پژوهشی بین ‌المللی سیدنی را تقدیم می ‌نماید. در دنباله بررسی شرایط اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا افزون بر موارد فوق که از سوی بخش های دولتی و دانشگاهی ارائه می شود.

انواع دیگر بورس های تحصیلی استرالیا

بورسیه‌ های تحصیلی دیگری در استرالیا برای دانشجویان بین ‌المللی وجود دارد که عبارتند از:

آیتمشرح
بورس تحصیلی ملبورنمبلغ 500$ (دلار) برای هزینه ‌های دانشگاه به رشته ‌های طراحی، فن ‌آوری و کشاورزی تعلق می ‌گیرد
مرکز بین ‌المللی آباین بورسیه برای دانشجویان بین ‌المللی برای طی نمودن دوره کارشناسی ارشد در پروژه مدیریت یکپارچه منابع آب در دانشگاه کوئینزلند در شهر بریزبن در نظر گرفته شده است.

نکته مهم دیگری که باید ذکر گردد این است که زبان رسمی برای تحصیل در دانشگاه‌ های استرالیا، انگلیسی می‌ باشد و اخذ کمک هزینه تحصیلی در این کشور بدون مدرک زبان کشور استرالیا ممکن نخواهد بود.

بررسی شرایط اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا

افراد برای اخذ بورس تحصیلی باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • مکان محل تولد و زندگی فرد
  • سابقه تحصیلی فرد
  • سلایق فردی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اعزام دانشجو به استرالیا و بورسیه تحصیلی کشور استرالیا و اخذ روادید بورسیه تحصیلی این کشور با ما تماس بگیرید. علاقه‌ مندان می‌ توانند با یاری جستن از وکلای باسابقه ما در مؤسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از ممتازترین مؤسسات اعزام دانشجو می‌باشد به آسانی و در کوتاه‌ ترین زمان ممکن ویزای تحصیل استرالیا را دریافت دارند و به تحصیل خود در این کشور ادامه دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *