شرایط استرالیا

هزینه زندگی در استرالیا

هزینه زندگی در استرالیا

متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور استرالیا در سال 2023 را دارند، برای درک بهتر از این کشور باید از هزینه زندگی در استرالیا آگاه باشند. استرالیا در حال حاضر به یک مقصد برتر مهاجرتی تبدیل گشته است زیرا از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و سایر کشوری با ثبات و امن است. این کشور همچنان از بهترین کشورها برای مهاجرت محسوب می گردد که راه های متنوعی هم برای مهاجرت به آن وجود دارد.

  • میزان اجاره یک ملک در استرالیا برای یک شهروند خارجی چگونه است؟
  • میزان هزینه های رفت و آمد در استرالیا ماهانه چه مقدار می شود؟

دلیل نگارش این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است که اگر متقاضیان از هزینه زندگی در استرالیا آگاه باشند، بهتر می توانند تصمیم به مهاجرت بگیرند.

اینفوگرافی هزینه زندگی در استرالیا

معرفی کشور استرالیا

کشور استرالیا در نیم کره جنوبی واقع شده است. این کشور جزو کشورهای توسعه یافته در دنیا است. مساحت این کشور بیش از 7 میلیون کیلومتر مربع است. در بین کشورهای پهناور در دنیا در رتبه ششم قرار دارد. این کشور در سال 1901 از کشور بریتانیا مستقل شد.

پایتخت این کشور پهناور، شهر کانبرا و 2 شهر بزرگ در این کشور شهر ملبورن و سیدنی است. این کشور از شمال با چند خلیج و دریا، از جنوب با اقیانوس منجمد جنوبی، از شرق با اقیانوس آرام و از غرب با اقیانوس آرام هم مرز است. از این رو هیچ کشوری با استرالیا همسایه نیست. واحد پول رایج در این کشور A.$ (دلار استرالیا) است.

این کشور حدودا 25 میلیون نفر جمعیت دارد. مردم این کشور به زبان انگلیسی با گویش استرالیایی به مکالمه می پردازند. مردم این کشور پیرو مذهب های مختلفی هستند. از مذاهب رایج در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مذهب مسیحیت
  • مذهب بودایی
  • مذهب بهایی
  • مذهب یهودی
  • مذهب اسلام

اهمیت بررسی هزینه زندگی در استرالیا

بررسی هزینه های زندگی در استرالیا به متقاضیان این امکان را می دهد که از مهاجرتی آگاهانه بهره مند شوند. متقاضیان اخذ اقامت این کشور بایستی بر اساس سبک زندگی خود، هزینه احتمالی را محاسبه نمایند. پس از محاسبه هزینه ها بایستی آن ها را با میزان درآمد احتمالی تطبیق دهند. بدین صورت می توان مقرون به صرفه بودن اقامت استرالیا را برای متقاضیان مختلف به صورت ابتدائی سنجید. شایان ذکر است عوامل متعددی برای افزایش و کاهش هزینه موجود هستند. از عوامل موثر بر افزایش هزینه زندگی عبارتند از:

عوامل موثر بر افزایش هزینه زندگی در استرالیا

هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا

متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، باید بدانند که شهریه هر دانشگاه و کالج در این کشور متفاوت است. بر اساس قوانین کشور استرالیا، دانشجویان خارجی باید شهریه خود را قبل از شروع ترم تحصیلی بپردازند. این امکان برای متقاضیان وجود دارد که با انتخاب دانشگاه و مقطع تحصیلی میزان شهریه خود را در سایت دانشگاه بررسی نمایند. دانشجویان علاوه بر هزینه تحصیلی، باید هزینه های مضاعف بر آن را نیز بپردازند. هزینه هایی مثل وسایل آموزشی، هزینه استفاده از امکانات دانشگاه.

شهریه در نظر گرفته شده برای مقاطع تحصیلی مختلف به A.$ (دلار استرالیا) به شرح زیر است:

آیتمشهریه به دلار استرالیا
تحصیل در مدارس کشورA.$8000 تا A.$30000
دوره های زبان انگلیسی (هفتگی)A.$300
گواهی دیپلم و فوق دیپلمA$.5000 تا A.$25000
لیسانسA.$15000 تا A.$35000
فوق لیسانسA.$20000 تا A.$40000
دکتریA.$15000 تا A.$40000

مقاله تحصیل در استرالیا که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، متقاضیان را برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه راهنمایی می کند. این نکته در کاهش هزینه های تحصیل لازم به ذکر است که در دوره دکتری اگر دانشجو سابقه پژوهشی قوی داشته باشد که او را نسبت به سایر دانشجویان متمایز کند، بورسیه فول فاند به او تعلق می گیرد که از این طریق می تواند هزینه های تحصیل و زندگی خود را به طور کامل پوشش دهد.

هزینه حمل و نقل و زندگی در استرالیا

هزینه های مربوط به حمل و نقل یکی از هزینه های موجود در جریان روزمره می باشد. چرا که همه به صورت عمومی از وسایل نقلیه استفاده می کنند. از این رو بررسی این هزینه ها برای تخمین هزینه زندگی دذر استرالیا اهمیت خواهد داشت. هزینه های استفاده از وسایل نقلیه عمومی در این کشور به شرح زیر است:

نوع وسیلههزینه ها به دلار استرالیا
هزینه بلیط (1 طرفه)A.$4.5
هزینه بلیط (ماهانه)A.$150
مبدا تاکسیA.$4.5
هزینه تاکسی (1 کیلومتر)A.$2.17
هزینه تاکسی (1 ساعت انتظار)A.$52

هزینه خوراک در بررسی هزینه زندگی در استرالیا

در این مبحث به بررسی هزینه های خورد و خوراک در کشور استرالیا می پردازیم:

مواد غذاییهزینه ها به دلار استرالیا
1 وعده غذا در رستورانی معمولیA.$20
1 وعده غذا در رستوران مک دونالدA.$13
کاپوچینوA.$4.82
نوشابه (بطری 0.33 لیتر)A.$3.56
هزینه آب (بطری 0.33 لیتر)A.$2.9

هزینه مواد مصرفی در هزینه زندگی در استرالیا

در جهت بررسی هزینه زندگی در استرالیا به بررسی قیمت اقلام مصرفی در این کشور می پردازیم:

اقلام مصرفیهزینه ها به دلار استرالیا
شیر (1 لیتر)A.$1.93
نان سفید (1 عدد 500 گرمی)A.$3.05
برنج سفید (1 کیلوگرم)A.$2.84
تخم مرغ (12 عدد)A.$5.22
پنیر محلی (1 کیلوگرم)A.$11.44
فیله مرغ (1 کیلو گرم)A.$11.57
گوشت گوساله (1 کیلوگرم)A.$19.93
سیب (1 کیلو گرم)A.$4.51
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)A.$6.96

تفریحات در هزینه زندگی در استرالیا

هزینه برخی از تفریحات در کشور استرالیا به شرح زیر است:

نوع تفریح هزینه ها به دلار استرالیا
باشگاه بدنسازی (1 ماهه)A.$67.36
اجاره زمین تنیس (1 ساعت)A.$21
سینماA.$20

هزینه زندگی در استرالیا در بحث اجاره مسکن

هزینه زندگی در استرالیا در بحث اجاره مسکن

یکی دیگر از هزینه زندگی در استرالیا، هزینه اجاره مسکن می باشد که بهتر است متقاضیان از این موضوع نیز آگاه باشند.

نوع مسکناجاره ماهیانه به دلار استرالیا
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهرA.$1951
آپارتمان 1 خوابه بیرون از مرکز شهرA.$1545
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهرA.$3352
آپارتمان 3 خوابه بیرون از مرکز شهرA.$2382

آنچه تا کنون گفته شد، هزینه هایی است که هر فرد بدون تردید با آن روبرو خواهد شد. در نمودار زیر می توان توزیع هزینه های زندگی در استرالیا را مشاهده کرد:

توزیع هزینه های زندگی استرالیا

هزینه خرید خانه در کشور استرالیا

هزینه خرید ملک در استرالیا به شرح زیر می باشد:

نوع آپارتمانمبلغ به به دلار استرالیا
هر متر مربع خانه در مرکز شهرA.$8732
هر متر مربع خانه بیرون از مرکز شهرA.$6097

میزان حقوق و دستمزد در استرالیا

اقتصاد این کشور از طریق صنعت گردشگری، معدن، نفت، گاز و کشاورزی تامین می شود. این کشور بسیار گران است. هزینه زندگی در استرالیا و همچنین هزینه های تحصیل در این کشور بالا است. می توان گفت افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، صرفا به دلیل تحصیل به این کشور مهاجرت نمی کنند. بلکه قصد دریافت اقامت از این کشور را دارند. در این کشور دستمزد ماهانه پس از مالیات مبلغ 4800$A (دلار استرالیا) می باشد. در کل می توان گفت هزینه زندگی در شهر های مختلف این کشور با هم متفاوت می باشد. در شهر سیدنی هزینه های زندگی نسبت به سایر شهر ها هزینه بالایی دارد.

میزان حقوق ماهیانه در استرالیا ذیلا مورد بررسی قرار گرفته است:

حقوق ماهیانه کار در استرالیا

میزان درآمد در استرالیا یکی از مهمترین عوامل مورد بررسی در خصوص مهاجرت به استرالیا می باشد. به عبارتی اگر متقاضیان از میزان درآمد احتمالی خود رد این کشور آگاه نباشند نمی توانند مقرون به صرفه بودن آن را محاسبه کنند. متقاضیان کار و زندگی در این کشور بایستی توجه بیشتری به میزان درآمد احتمالی کنند. چرا که در صورت پایین بودن حقوق، بایستی هزینه های خود را کاهش دهند.

اهمیت بررسی درآمد و هزینه های زندگی در استرالیا

بررسی درآمد ها در کنار هزینه رندگی در استرالیا به متقاضیان امکان مقایسه زندگی در این کشور با سایر کشورها را می دهد. همچنین متقاضیان می توانند به پشتوانه بررسی درآمد ها در کنار هزینه ها از به صرفه بودن مهاجرت خود آگاهی یابند. اقامت و زندگی در استرالیا مانند سایر کشورها به درآمد فرد بسته است. از این رو بررسی درآمد اهمیت بیشتری خواهد یافت. درآمد ها در استرالیا متفاوت اند و هر شغل برای خود درآمد مشخصی دارد. متقاضیان برای بررسی دقیق میزان درآمد احتمالی خود، بایستی شغل مورد نظر را مشخص نمایند.

مراقبت های بهداشتی در کشور استرالیا

سیستم بهداشتی در این کشور بسیار خوب است. بیشتر شهروندان این کشور بیمه بهداشت خصوصی دریافت میکنند. این بیمه مربوط به هزینه های مراقبت های دندان پزشکی و سایر می باشد. در این مقاله سعی شد به بررسی هزینه زندگی در استرالیا پرداخته شود. برای دریافت اطلاعات بیشتری در رابطه با هزینه زندگی در استرالیا، هزینه تحصیل در استرالیا و چگونگی مهاجرت به این کشور با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در باب هزینه زندگی در استرالیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب هزینه زندگی در استرالیا می باشیم:

  • میزان متوسط درآمد در استرالیا چقدر است؟ اقتصاد کشور استرالیا بر پایه صنعت گردشگری، معدن، نفت، گاز و کشاورزی استوار است. می توان گفت هزینه های زندگی در استرالیا بسیار بالاست اما با دریافت متوسط حقوق به میزان تقریبا 423940$.A (دلار استرالیا) می توان آن را پوشش داد.
  • هزینه اجاره مسکن در استرالیا چقدر است؟ اجاره مسکن از بیشترین هزینه هایی است که افراد مهاجر برای آن متقبل هزینه می شوند. در استرالیا اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 111664$.A (دلار استرالیا) و همین نوع آپارتمان در حومه شهر 129831$.A (دلار استرالیا) به طور ماهیانه هزینه در بر دارد.
  • هزینه حمل و نقل در استرالیا چقدر است؟ هزینه های حمل و نقل را تا حد متناسبی با استفاده از خطوط حمل و نقل عمومی می توان کاهش داد به طوری که هزینه بلیط حمل و نقل 1 طرفه عمومی 4$.A (دلار استرالیا) و برای بلیط ماهانه 1 ماهه 129.88$.A (دلار استرالیا) باید هزینه کرد. هزینه تاکسی نیز برای 1 کیلومتر 2.15$.A (دلار استرالیا) است.
  • هزینه خورد و خوراک در استرالیا چقدر است؟ هزینه خورد و خوراک بسته به ذائقه هر فرد متفاوت خواهد بود اما به طور میانگین ماهیانه هزینه خرید 1 لیتر شیر 1.50$.A (دلار استرالیا)/ نان سفید 500 گرمی 2.76$.A (دلار استرالیا)/ 12 عدد تخم مرغ 4.69$.A (دلار استرالیا) است. هزینه 1 وعده غذا در رستوران معمولی برای یک نفر 18$.A (دلار استرالیا) هزینه دارد.
2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *