مهاجرت تحصیلی استرالیا

تحصیل پزشکی در استرالیا

تحصیل پزشکی در استرالیا

استرالیا یکی از مقاصد برتر تحصیل در جهان است و تحصیل پزشکی در استرالیا از جمله رشته های بسیار محبوب و پرتقاضا در این کشور است. کیفیت تحصیل و استانداردهای سطح بالای تدریس در استرالیا باعث شده این کشور یکی از مقاصد برتر تحصیلات پزشکی در جهان تبدیل شود. به جرات می توان گفت افرادی که در رشته های پزشکی در استرالیا تدریس کرده اند با حقوق و مزایای عالی روبرو شدند و به بازار کار بسیار مناسب ورود پیدا کرده اند. امکان تحصیل به زبان انگلیسی، کیفیت آموزش و اعتبار مدرک صادر شده در استرالیا، هر سال دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب می کند.

جهت تحصیل پزشکی در استرالیا لازم است شرایط و نحوه آن را بدانید که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه این مقاله به تمامی سوالات زیر پاسخ داده اند.

  • شرایط تحصیل پزشکی در استرالیا در سال 2023 چیست؟
  • تحصیل پزشکی در کدام دانشگاه های استرالیا امکان پذیر است؟
  • مزایای تحصیل پزشکی در استرالیا چیست؟
  • هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا چقدر است؟
  • روند پذیرش پزشکی در استرالیا چگونه است؟

اینفوگرافی تحصیل پزشکی در استرالیا

درباره علوم پزشکی در استرالیا

به دلیل کیفیت، آموزش، یادگیری و فرصت های تحقیق، دانشگاه های علوم پزشکی استرالیا از شهرت بالایی برخوردار هستند. چنانچه قصد تحصیل در استرالیا، به ویژه رشته پزشکی را دارید، باید بدانید این کشور دوره های علوم پزشکی خود را در سطح جهانی ارائه می دهد. استرالیا به دلیل داشتن محیط کار عالی، شیوه زندگی فراگیر و استانداردهای آموزشی استثنایی، همیشه یک مقصد یک عالی برای پزشکان مشتاق بوده است. تحصیل رشته های پزشکی در استرالیا شهرت بسیار خوبی در سراسر جهان کسب کرده اند و بدون شک از بهترین برنامه های آموزشی در جهان است. مهمتر از آن، مدرک پزشکی استرالیا در سراسر جهان شناخته شده و معتبر است.

درآمد پزشکان نیز در استرالیا به شرح ذیل می باشد:

درآمد پزشکان نیز در استرالیا

این امر به این دلیل است که مطالعات پزشکی در استرالیا مبتنی بر یادگیری و مبتنی بر حل مسئله است و دوره های علوم پزشکی و بالینی را به طور فعال ادغام می کند تا یک تجربه یادگیری خارق العاده را برای دانشجویان محلی و بین المللی ایجاد کند. در واقع، برای اکثریت قریب به اتفاق برنامه ها تجربه بالینی بخشی از کار در دوره از سال اول است.

تحصیل پزشکی در استرالیا و کار پس از تحصیل

رشته پزشکی در اقصی نقاط جهان به عنوان یکی از مشاغل پر درآمد شناخته می شود. متقاضیان می توانند به پشتوانه تحصیل در این رشته از درآمد مطلوبی برای کار پس از تحصیل بهره مند شوند. کار در رشته پزشکی در برخی موارد نیاز به سرمایه اولیه دارد اما به صورتی می توان در این رشته بدون سرمایه خاص اقدام به اشتغال کرد. رشته پزشکی در استرالیا نیز بکی از مشاغل پر درآمد می باشد. شایان ذکر است بازار کار پزشکی به دلیل نیاز مردم می تواند رونق خود را حفظ کند.

اما بهتر است میزان نرخ بیکاری در استرالیا نیز بررسی شود:

 

جزییات نرخ بیکاری در استرالیا

کار پس از تحصیل پزشکی در استرالیا به عوامل متعددی بستگی دارد. لذا متقاضیان بایستی برای آن آماده شوند. عوامل موثر بر کار پس از تحصیل در این رشته می توانند کمک شایانی به اشتغال فارغ التحصیلان شایسته نمایند. چرا که مبنای الزامات کار پس از تحصیل در این کشور تخصص و شایستگی های رایج می باشد. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • میزان تخصص
  • سطح دوران تحصیل
  • شایستگی های اجتماعی

ساختار تحصیل پزشکی در استرالیا

سیستم آموزش پزشکی در استرالیا بسیار شبیه به سیستم آموزش در انگلستان است. به طوری که دوره های پزشکی در دو سطح مدرک لیسانس معروف به لیسانس پزشکی جراحی (MBBS) و دوره پزشکی (MD) برای برنامه آموزشی سطح کارشناسی ارشد ارائه می شود. هم اکنون دو سطح ورود به دانشکده های پزشکی در استرالیا وجود دارد که شامل زیر است:

دورهشرح
برنامه MBBSیک برنامه کارشناسی ارشد پیوسته 6 ساله، شامل دوره های نظری به همراه آموزش های عملی است که توسط چارچوب صلاحیت های استرالیا (AQF) پیشنهاد شده است.
برنامه MDاین دوره پزشکی فارغ التحصیل معمولا به مدت 4 سال ادامه دارد. برای متقاضی دریافت مدرک دانشگاهی، داوطلب باید علاوه بر مدرک لیسانس در آزمون GAMSAT یا MCAT و سطح مهارت انگلیسی نیز برخوردار باشد.

در نمودار زیر همچنین می توانید مدت زمان تحصیل در دوره های مختلف پزشکی در استرالیا را ببینید:

مدت زمان تحصیل در دوره های مختلف پزشکی در استرالیا

مزایای تحصیل پزشکی در استرالیا

استرالیا به غیر از اینکه یک کشور زیبا و عالی برای زندگی است، از نظر آموزش در خارج از کشور، پیشنهادهای زیادی را ارئه می کند. از آنجا که یکی از محبوب ترین مقصدها برای تحصیل در خارج از کشور است، دانشجویان بین المللی استرالیا را به عنوان مقصد رویایی برای دنبال کردن MBBS انتخاب می کنند. دانشگاه های استرالیا هر سال میزبان بیش از 5000 دانشجوی بین المللی هستند و تعداد آنها در حال افزایش است. زیرساخت های پزشکی کشور از یادگیری تطبیقی​​، آموزش عملی و تحقیقات پشتیبانی می کند. کلیه کالج های پزشکی در استرالیا که برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهند توسط شورای پزشکی استرالیا معتبر شناخته شده اند و به همین ترتیب، کلیه دوره های پزشکی ارائه شده در استرالیا دارای رتبه های برتر و توسط شوراهای معتبر پزشکی شناخته می شوند.

دانشجویان بین المللی باید بدانند آیا مدرک های پزشکی به دست آمده از یک دانشگاه خاص استرالیا در کشورهای خود معتبر می باشد یا خیر. برخی از دانشگاه های استرالیا مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران قرار گرفته است. در لیست زیر از جمله مزایای تحصیل پزشکی در استرالیا گفته شده است:

  • تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان
  • تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در استرالیا
  • اخذ مدرک مورد تایید وزارت بهداشت
  • دریافت اقامت استرالیا
  • تضمین کار پس از تحصیل در استرالیا
  • آموزش پزشکی با پیشرفته ترین تجهیزات و آموزش عملی در بیمارستان ها

الزامات تحصیل پزشکی در استرالیا

متقاضیان برای تحصیل پزشکی در استرالیا و بهره مندی از مزایای آن بایستی الزاماتی را بپذیرند. به طور کلی الزامات تحصیل پزشکی در این کشور برای متقاضیان به صورت عمومی اجرا می شود. لذا دانشجویان بین المللی بایستی به آن احترام گذارند. الزامات موجود برای تحصیل پزشکی منجر به تحصیل متقاضیان شایسته در کشور استرالیا می شوند. برخی از این الزامات عبارتند از:

  • دارا بودن ریز نمرات مطلوب
  • دارا بودن تمکن مالی
  • عدم سوء پیشینه
  • دارا بودن سلامت جسمی و روانی

شرایط تحصیل پزشکی استرالیا

توجه داشته باشید که شرایط ورود و پذیرش با توجه به نوع دوره متفاوت است. برنامه پزشکی فارغ التحصیل پزشکی (MD) در استرالیا یک دوره چهار ساله است. متقاضیان این برنامه باید موارد زیر را داشته باشند:

  • دارای مدرک معتبر پزشکی باشند.
  • در آزمون GAMSAT یا MCAT شرکت کنند.

انتظار می رود تمام متقاضیان ورود به دانشگاه فارغ التحصیل شده باشند و یا در سال آخر لیسانس مدرک دانشگاهی باشند. برخی از دانشکده های پزشکی در محاسبات GPA (میانگین نمره درجه) از مدارک تحصیلات تکمیلی استفاده می کنند. علاوه بر این دانشجویان باید دارای نمره زبان آیلتس حداقل 7 باشند. گفته می شود، با بیش از بیست دانشکده پزشکی در استرالیا، روش های زیادی وجود دارد که دانشجو پذیرش شود. هر یک از این روش ها بسته به شرایط دانشگاه های استرالیا می باشد لذا انتخاب دانشگاه و برنامه شخصی از هم ترین موارد می باشد.

افرادی که می خواهند در دوره MBBS شرکت کنند باید دارای مدرک دیپلم با معدل بالا باشند و در آزمون های ورودی UMAT یا UCAT شرکت کنند. دوره پیش پزشکی نیز به صورت 1 ساله در کالج های استرالیا ارائه می شود.

دانشگاه های برتر پزشکی استرالیا

بررسی دانشگاه ها به متقاضیان تحصیل پزشکی در استرالیا در انتخاب مقصد تحصیلی یاری می رساند. عوامل مختلفی در انتخاب دانشگاه برای متقاضیان موثر می باشد. این عوامل می تواند هزینه شهریه و یا هزینه زندگی در منطقه مربوطه باشد. طیف گسترده ای از دانشگاه ها در استرالیا وجود دارد که برنامه MBBS و مدارک مرتبط در پزشکی در استرالیا مانند MD ارائه می دهند که در جدول زیر معرفی شده اند:

نام دانشگاهدوره
دانشگاه ملبورنMD
دانشگاه ملی استرالیاMD
دانشگاه موناشMBBS
دانشگاه سیدنیMD
دانشگاه دیکینMBBS
دانشگاه تاسمانیاMBBS
دانشگاه غرب سیدنیMD
دانشگاه آدلایدMBBS
دانشگاه بوندMBBS
دانشگاه جیمز کوکMBBS
دانشگاه جنوب ولز نوMD

نمودار زیر، نشان دهنده دانشگاه های برتر پزشکی در کشور استرالیا در سال 2023 است:

دانشگاه های برتر پزشکی در کشور استرالیا

تحصیل پزشکی در دانشگاه ملبورن استرالیا

دانشکده پزشکی دانشگاه ملبورن در رتبه بندی دانشگاههای برتر QS در سال 2023 به عنوان بهترین دانشکده پزشکی در استرالیا رتبه بندی شده است. این موسسه با توجه به رتبه بندی دانشگاههای برتر QS نسبت به موضوع در رتبه 16 جهان است. دانشکده پزشکی دانشگاه ملبورن که در سال 1862 تاسیس شد، قدیمی ترین آموزشگاه پزشکی استرالیا است. این بخشی از دانشکده دندانپزشکی و علوم پزشکی دانشگاه است که در پردیس پارکویل دانشگاه واقع شده است. این دانشگاه دارای مدرک پزشکی 4 ساله برای تحصیلات تکمیلی است. در سال 2023، دانشکده پزشکی ملبورن حدود 1406 دانشجو ثبت نام کرده است.

دانشجویان متقاضی برنامه 4 ساله MD پزشکی باید شرایط زیر را رعایت کنند:

  • مدرک کارشناسی
  • مطالعات مقدماتی در زمینه های آناتومی، فیزیولوژی و بیوشیمی
  • اخذ نمره پذیرش در آزمون پذیرش دانشکده های پزشکی استرالیا (GAMSAT)
  • انجام مصاحبه

تحصیل پزشکی در دانشگاه سیدنی استرالیا

تحصیل پزشکی در دانشگاه سیدنی استرالیا

دانشکده پزشکی دانشگاه سیدنی در رتبه QS دانشگاههای برتر در سال 2023 در رتبه 2 در استرالیا قرار دارد. دانشکده پزشکی دانشگاه سیدنی از سال 1856 مشغول آموزش تخصص پزشکی است. این دانشکده در محوطه دانشگاه اصلی دانشگاه کامپرداوند دارای مراکز درمانی در سیدنی و جوامع روستایی برای مکان های دانشجویی واقع شده است. این دانشکده رشته های زیادی را در رشته پزشکی از جمله بیهوشی، جراحی، عمل عمومی و پزشکی فوریت های پزشکی آموزش می دهد. از سال 2023، دانشکده پزشکی دانشگاه سیدنی 1139 ثبت نام دانشجویی داشته است. تعداد بسیاری از کادر علمی این دانشگاه در زمینه های مختلف پزشکی مانند سرطان و تحقیقات قلبی عروقی متخصص هستند.

شرایط تحصیل پزشکی کارشناسی در این دانشگاه شامل:

  • شرکت در آزمون ATAR و UCAT
  • شرکت در مصاحبه

دانشگاه سیدنی دکترای پزشکی 4 ساله را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد که سالانه 300 دانشجو در آن شرکت می کنند. شرایط پذیرش عبارتند از:

  • مدرک کارشناسی، حداقل 3 سال را گذرانده باشید.
  • نامزدهای منتخب ملزم به شرکت در مصاحبه هستند.

هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا

هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا به طور کلی یکی از رشته های گران در استرالیا است و این هزینه ها بسته به دانشگاه متفاوت است. به طور میانگین هزینه تحصیل سالانه پزشکی در استرالیا در حدود 60000$.A الی 75000$.A (دلار استرالیا) تخمین زده شده است. دانشجویان علاوه بر هزینه شهریه نیز بایستی هزینه زندگی در استرالیا و هزینه های جانبی دیگر مانند هزینه خورد و خوراک، اقامت و غیره را در نظر بگیرند. این هزینه های با توجه به شهر محل تحصیل متفاوت می باشد. وزارت امور خارجی دولت استرالیا یک الزام اجباری تعیین کرده است که شما باید تمکن مالی سالم به مبلغ 2090$.A (دلار استرالیا) برای هزینه زندگی ارائه دهید.

با این حال، این دستورالعمل ها فقط به دلیل استانداردهای مهاجرت به استرالیا توصیه می شوند و نیازی نیست که هنگام ورود به مراکز MBBS در استرالیا هزینه زیادی را صرف کنید. جهت استفاده از مشاورین ما برای مهاجرت تحصیلی می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول تحصیل پزشکی در استرالیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب تحصیل پزشکی در استرالیا می باشیم:

  • تحصیل پزشکی در استرالیا شامل چه دوره هایی است؟ برنامه MBBS که یک برنامه کارشناسی ارشد پیوسته 6 ساله است و برنامه MD که یک دوره 4 ساله است و در پایان جهت اخذ مدرک لیسانس باید در آزمون های GAMSAT یا MCAT قبولی آورده و از سطح زبان خوبی هم برخوردار باشند.
  • تحصیل پزشکی در استرالیا چه مزایایی دارد؟ دانشگاه های استرالیا اغلب مورد تایید وزارت بهداشت هستند و البته جزو بهترین دانشگاه های جهان هستند. تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی است. با پیشرفته ترین تجهیزات آموزش های عملی در بیمارستان ها رقم می خورد. حق کار پس از تحصیل نیز به دانشجویان تعلق می گیرد که از این طریق اقامت ارزشمند استرالیا به دست می آید.
  • دانشگاه های برتر استرالیا برای تحصیل پزشکی کدامند؟ از برترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل پزشکی و اخذ مدرک MD می توان به دانشگاه های ملبورن، ملی استرالیا، سیدنی، غرب سیدنی و دانشگاه جنوب ولز نو اشاره کرد. دانشگاه های جیمز کوک، بوند، آدلاید، دیکین، تاسمانیا و موناش در پایان دوره پزشکی مدرک MBBS ارائه می دهند.
  • چه شرایط برای ورود به رشته پزشکی باید وجود داشته باشد؟ برای ورود به دوره MD ارائه مدرک کارشناسی، مطالعات مقدماتی در زمینه های آناتومی، فیزیولوژی و بیوشیمی، اخذ نمره قبولی در آزمون پذیرش پزشکی استرالیا (GAMSAT) و قبولی در مصاحبه الزامی است.
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *