مهاجرت به کشور استرالیا

زندگی در استرالیا

زندگی در استرالیا

افرادی که قصد مهاجرت به منظور زندگی در استرالیا را دارند می بایست از تمامی شرایط حاکم بر قوانین زندگی در این کشور مطلع باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این بررسی ها را انجام داده و در قالب مقاله ای با همین عنوان در اختیار شما قرار می دهد تا به سهولت در این خصوص تصمیم گیری نمایید.

جوانب زندگی در استرالیا

برای زندگی در استرالیا لازم است از هر لحاظ با این کشور آشنا شوید. استرالیا یک کشور توسعه یافته است که در نیم کره جنوبی زمین واقع گردیده است. این کشور با 850/686/7 کیلومتر وسعت، جزو ششمین کشور پهناور در سطح جهان شناخته شده است. این کشور در سال 1901 میلادی از بریتانیا جدا شده و استقلال یافت. شهر کانبرا به عنوان پایتخت کشور استرالیا نام گرفته است. کشور استرالیا در واقع یک جزیره است که هر از سو هیچ مرز خاکی با سایر کشورها ندارد. به طوری که از سمت شرقی با اقیانوس آرام، از سمت جنوبی با اقیانوس منجمد جنوبی، از سمت غربی با اقیانوس هند و از سمت شمالی نیز چندین دریا و خلیج این کشور را احاطه کرده اند.

در علم زمین شناسی لقب کهن ترین خشکی جهان را به خود اختصاص داده است. به طور قاطع می توان گفت که این کشور از لحاظ زیست بوم، متنوع ترین کشور در سطح دنیا به شمار می رود. کشور استرالیا جمعیتی در حدود 25 میلیون نفر را در خود جای داده است و بر اساس محاسبات این طور مشخص می گردد که در هر کیلومتر 3 نفر سکونت دارند که این نسبت به پهناور بودن کشور استرالیا، تراکم جمعیتی بسیار کم و نادری را در دنیا نشان می دهد.

زندگی در استرالیا از لحاظ اقتصادی

اگر قصد مهاجرت و زندگی در استرالیا را دارید، ضرورت دارد از وضعیت و شرایط اقتصادی این کشور آگاهی داشته باشید. کشور استرالیا جزو کشورهای ثروتمند دنیا است که نشان دهنده این است که ثبات اقتصادی در کشور حاکم است. از جمله محصولات اصلی این کشور، می توان به نیشکر، غلام، پنبه و گوشت اشاره نمود. طبق آمارها در سال 2017، استرالیا از لحاظ شاخص آزادی های اقتصادی، در رتبه دوم قرار گرفت. در همان سال در رشد تولید ناخالص ملی رکوردار بیست و ششمین سال مستمر در این زمینه شناخته شد.

نرخ تورم در استرالیا بین 2 الی 3% تخمین زده شده است. استرالیا منابع طبیعی بسیار غنی از جمله تعداد زیادی معادن را در اختیار دارد. در حوزه صادرات استرالیا می توان به محصولات پشم، گندم، مواد معدنی شامل آهن و طلا و گاز مایع و زغال سنگ اشاره نمود. اصلی ترین و مهم ترین شرکای بازرگانی و تجاری کشور استرالیا، کشورهای ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی، ژاپن و چین می باشند. اگرچه آمارهای سال 2017 نشان دهنده افزایش فقر در این کشور بوده است. اما به واقع پس از سوئیس، دومین کشور ثروتمند لقب گرفته است.

ورزش در استرالیا

در حوزه ورزش در کشور استرالیا، رشته های به شرح ذیل قرار دارند:

  • کریکت به عنوان ورزش تابستانی
  • فوتبال به عنوان ورزش زمستانی
  • راگبی
  • تنیس
  • گلف
  • موج سواری
  • شنا

زمینه های فرهنگی زندگی در استرالیا

کشور استرالیا در زمینه فرهنگی بسیار معروف است. چرا که استرالیا خاستگاه موسیقی دانان، هنرمندان و افراد سرشناسی بوده است. برخی از شخصیت های معروف استرالیا عبارتند از:

  • پاتریک وایت، نویسنده استرالیایی
  • کیت بلانشت
  • هیو جکمن
  • هیث لجر
  • نیکول کیدمن

 

زمینه های فرهنگی زندگی در استرالیا

هزینه‌ تحصیل در استرالیا

هزینه های تحصیلی در کشور استرالیا همانند سایر کشورها به مقطع و رشته تحصیلی بستگی دارد و متغیر است. هزینه های تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیشهریه به $A (دلار استرالیا)
دبیرستان8000 الی 30000
کارشناسی15000 الی 33000
کارشناسی ارشد20000 الی 37000
دکتری14000 الی 37000

لازم است بدانید این هزینه ها بر مبنای واحد درسی محاسبه می گردد. برای اطلاع از جزئیات هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید. قبلا اشاره شد که وام های دانشجویی دولتی برای دانشجویان استرالیایی اعطا می گردد. این وام ها با سقف کمتری برای دانشجویان خارجی نیز در نظر گرفته شده است. ضمنا کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی نیز برای دانشجویان وجود دارد که اکثرا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می گردد. معروف ترین این کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی، طرح اندور (Endeavour) می باشد.

شرایط تحصیل در استرالیا

شرایط تحصیلی این کشور برای زندگی در استرالیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دانش آموزان در استرالیا موظف هستند از سن 5 یا 6 سالگی تا سن 15 یا 17 سالگی به تحصیل اجباری بپردازند. تامین بودجه های آموزشی و نظارت بر آموزش در استرالیا را دولت های ایالتی و سرزمینی بر عهده دارند. اگرچه مدارس دولتی برای کلیه شهروندان استرالیایی یا افرادی که اقامت این کشور را دارند، رایگان است، اما وام های دانشجویی دولتی نیز برای دانشجویان استرالیایی در نظر گرفته شده است. زمینه های آموزشی در استرالیا به گونه ای است که دانش آموزان علاوه بر یادگیری علم و دانش، راه و روش زندگی را نیز می آموزند. چراکه در مدارس آموزش هایی از قبیل احترام به خود و اطرافیان، نظم و انضباط شخصی و همچنین مهارت های ارتباطی به دانش آموزان داده می شود. این در حالی است که طبق آمارهای سال 2016، کشور استرالیا در شاخص آموزش، در جایگاه اول قرار گرفت. برای مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل بایستی ویزای تحصیلی استرالیا را دریافت کنید.

بهترین شهرهای استرالیا برای مهاجرت

هر ساله اکثر شهرهای کشور استرالیا در لیست شهرهای برتر جهان جای می گیرند. در این بخش از مقاله به معرفی برترین شهرهای کشور استرالیا می پردازیم:

  • ملبورن
  • آدلاید
  • سیدنی
  • پرث
  • کانبرا
  • بریزبن

اگر می خواهید درباره کشور استرالیا و شرایط زندگی در استرالیا بیشتر بدانید، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. کارشناسان ما آخرین اطلاعات درباره این کشور را ارائه نموده و از طریق اراائه مشاوره های حرفه ای، شما را با زندگی در این کشور آشنا می سازند. این مشاوره ها از طریق تماس تلفنی (رایگان) و همچنین مراجعه حضوری قابل دریافت خواهد بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *