مهاجرت سرمایه گذاری در استرالیا

سرمایه گذاری در استرالیا

سرمایه گذاری در استرالیا

دولت استرالیا از سرمایه گذاری در استرالیا استقبال می کند و ویزاهای مشخصی را برای جذب سرمایه گذاران پیش بینی نموده است. در واقع سرمایه گذاری در این کشور به ساخت اقتصاد استرالیا کمک کرده و باعث ارتقای رفاه شهروندان استرالیایی توسط پشتیبانی از رشد اقتصادی و خلاقیت در آینده می شود. بی شک، بدون سرمایه گذاری خارجی، تولید، اشتغال و درآمد پایین تر خواهد ماند.

  • برای اخذ ویزای سرمایه گذاری این کشور چه میزان بودجه مورد نیاز است؟
  • در کدامیک از صنایع و بخش های دولتی می توان سرمایه گذاری نمود؟

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری دولت این کشور یک سیستم امتیازبندی مشخص نموده است که افراد در شاخصه های متفاوتی ملزم به اخذ این امتیازات هستند تا واجد شرایط گردند. در این نوشتار که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش نموده است به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

اینفوگرافی سرمایه گذاری در استرالیا

اقتصاد در استرالیا

استرالیا کشوری مستقل در بین ملل مشترک المنافع قرار دارد. این کشور 6 ایالت و 2 قلمرو دارد. رهبر کشور ملکه الیزابت دوم هست و ریس دولت این کشور نخست وزیر می باشد. 3 سطح دولت در این کشور وجود دارد:

  • فدرال (مشترک المنافع)
  • ایالتی
  • محلی

این کشور دارای یک مجلس فدرال و مجالس دولتی و قلمرویی جداگانه می باشد. دولت فدرال مسئول امور خارجه، دفاع، مهاجرت، ارتباطات، خدمات اجتماعی، بانکداری، مقررات شرکت و اخذ مالیات بر درآمد می باشد. اما دولت های ایالتی و ملی و شهرداری ها مسئول مالیات های خاص هستند. به لحاظ تاریخی فعالیت اقتصادی بر روی بستر دریای شرقی این کشور متمرکز بوده است، که عمده جمعیت هم همانجا زندگی می کنند. فعالیت معدن در مناطق مختلف مخصوصا استرالیای شرقی و کوینزلند دایر هست. مثل اکثر کشورهای توسعه یافته، بخش خدمات عمده GDP این کشور را به خود اختصاص می دهد.

میزان رشد اقتصادی این کشور نیز به شرح زیر می باشد:

میزان رشد اقتصادی در استرالیا

شاخص های مهم سرمایه گذاری در استرالیا

متقاضیان سرمایه گذاری در استرالیا می توانند سرمایه خود را به این کشور منتقل و به صورت دلخواه سرمایه گذاری نمایند. اما مهم تر از آن بازدهی سرمایه گذاری و امنیت آن است. متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور قادر اند تا با بررسی برخی شاخص های کلیدی اقدام به تامین امنیت سرمایه خود نمایند. یکی از این شاخص ها میزان تولید ناخالص داخلی است. همچنینی کی دیگر از شاخص های کلیدی را می توان میزان فساد اداری در استرالیا عنوان کرد. رتبه فساد در استرالیا ذیلا بررسی شده است.

رتبه فساد در استرالیا

فرصت سرمایه گذاری در استرالیا

سرمایه گذاری در استرالیا به متقاضیان امکان بهره مندی از سود مطلوبی را می دهد. در این میان متقاضیان می توانند با استفاده از تحلیل های مربوطه اقدام به سرمایه گذاری در زمان و مکان درست نمایند. در این بخش از مقاله به بررسی فرصت های سرمایه گذاری در این کشور خواهیم پرداخت:

  • اقتصاد این کشور تحت تسلط بخش خدماتی قرار دارد. این بخش 68% از تولید ناخالص داخلی یا GDP را تشکیل می دهد
  • بخش معدن 7% از GDP را تشکیل می دهد.
  • رشد اقتصادی این کشور عمدتا وابسته به بخش معدن و بخش کشاورزی (12% GDP) با تولیداتی است که به بازار آسیای شرقی صادر می شود.
  • علی رغم افت اخیر در ترقی بخش معدن، اقتصاد انعطاف پذیر و ثابت باقی مانده است.
  • در این کشور فعلا به بیش از 260 زبان صحبت می شود.
  • در این کشور 120 سازمان ورزشی و 500 پارک ملی و 2700 ناحیه تحت حفاظت وجود دارد.
  • 17 سایت میراث جهانی یونسکو در این کشور وجود دارد.
  • از سال 2002، این کشور به رشد اقتصادی مترقی خودش ادامه داده است.

محیط بازار سرمایه در استرالیا

از آنجایی که استرالیا مرکز گردشگری در دنیا محسوب می شود، جای تعجب نیست که افراد از دیگر کشورها برای انجام یک شکلی از بیزینس به استرالیا هجوم آورند. این امر بخاطر وجود منابع انسانی و سرمایه ای است که استرالیا در اختیار دارد. فرصت های بی شماری برای سرمایه گذاری در کشور استرالیا وجود دارد که به برخی از آنها در ان مقاله اشاره می شود: امنیت زندگی و دارایی در استرالیا تضمین شده است، در این کشور پتانسیل ها کشف نشده فراوانی وجود دارد، جنبه های گردشگری استرالیا همچنان جاذب سرمایه گذاران است و قطعا انجام بیزینس در استرالیا را نمی توان با هیچ جایی از دنیا مقایسه کرد.

سرمایه گذاری در کشور استرالیا در غالب های مختلفی صورت می پذیرد. متقاضیان می توانند در محیط مورد علاقه خود در این کشور سرمایه گذاری نمایند. توصیه می شود سرمایه گذاران در این کشور بر اساس راهنمایی مشاوران عمل کرده و تحلیل لازم را انجام دهند. چرا که در این صورت می توانند امنیت سرمایه و رشد سرمایه خود را تامین کنند.

چارچوب سرمایه گذاری در استرالیا

چارچوب بررسی سرمایه گذاری در کشور استرالیا توسط چارچوب قانونی تنظیم شده و توسط سیاست سرمایه گذاری خارجی استرالیا و نکات راهنما درباره کاربرد ویژه قوانین حمایت می شود. چارچوب قانونی شامل لایحه ی تحصیلات و تعهدات خارجی مصوب 1975 و لایحه وضع اجرت های تملک ها و تعهدات خارجی مصوب 2015 (قانون وضع اجرت ها) و مقررات مربوطه می باشد. این لایحه به خزانه دار اجازه بررسی پیشنهادات سرمایه گذاری را برای وفق با معیارهای خاص را می دهد. لایحه وضع اجرت ها و مقررات آن در واقع حق الزحمه ها برای درخواست ها و اعلام های سرمایه گذاری در این کشور را تنظیم می کند. سیاست گذاری، رویکرد دولت را نسبت به اجرای چارچوب سرمایه گذاری خارجی را شامل ملاحظات منافع ملی مشخص می کند.

چارچوب سرمایه گذاری در استرالیا

نیاز به تایید سرمایه گذاری خارجی در استرالیا

یک شخص سرمایه گذار خارجی یا یک سرمایه گذار دولت خارجی نیازمند تایید از طرف دولت استرالیا برای انجام سرمایه گذاری در کشور استرالیا می باشند. نیازمندی های ابلاغی مختلف هستند و بر پایه ی یک تعداد از فاکتورها می باشند شامل: این که آیا سرمایه گذار یک دولت خارجی است یا سرمایه گذار غیر دولتی است، نوع تملک چگونه است، آیا تملک مشروط به آستانه های پولی و تعهدات FTA می باشد یا خیر. سرمایه گذاران خارجی بایستی که با FIRB در تماس باشند یا بدنبال وسیله قانونی مستقلی باشند اگر چنانچه آنها هیچ تردیدی نداشته باشند بر اینکه آیا یک سرمایه گذاری قابل ابلاغ هست یا خیر.

معافیت ها از تایید ورود سرمایه خارجی در استرالیا

اشخاص خارجی در شرایط خاصی از تایید سرمایه گذاری خارجی معاف هستند. برخی از این شرایط عبارتند از:

  • وصیت نامه یا تفویض اختیارات، تملک بهره ای در دارایی ها، اموال، یک تراست یا زمین استرالیایی که توسط وصیت نامه یا واگذاری توسط عمل قانون تصاحب شده است.
  • بیزینس استرالیایی تحت مدیریت یا زمین مورد تملک از جانب دولت های مشترک المنافع و دولته ای قلمرویی یا محلی (مگر اینکه سرمایه گذار یک دولت خارجی دارایی را تصاحب شود).
  • تملک ها و مناقصات اجباری
  • منافع خاص حاصله تحت یک صدور حقوق یا تحت برنامه ی سرمایه گذاری مشترک
  • تملک های زمین استرالیایی توسط شهروندان استرالیایی که معمولا در استرالیا نیستند.

محدودیت های رایج سرمایه گذاری در استرالیا

سرمایه گذاری در استرالیا مستلزم پذیرش محدودیت های رایج آن می باشد. محدودیت های موجود برای سرمایه گذاری در این کشور برای هر بخش متفاوت خواهد بود. از این رو متقاضیان برای بررسی محدودیت ها بایستی نوع سرمایه گذاری خود را مشخص کنند. برای مثال محدودیت های موجود برای خرید ملک در استرالیا با محدودیت های ثبت شرکت در استرالیا متفاوت است. محدودیت های کلی برای سرمایه گذاری در این کشور عبارتند از:

  • محدودیت در مبلغ سرمایه گذاری
  • نیاز به دقت لالا در محاسبات
  • نیاز به اخذ ویزا و محدودیت های حقوقی

مزایای سرمایه گذاری در استرالیا

سرمایه گذاری ممکن هست که با خود منافع و مزایایی هم به همراه داشته باشد. در واقع سرمایه گذاری از مشاغل موجود در حمایت کرده و نیز مشاغل جدیدی را در آن کشور ایجاد می کند. آن باعث ترغیب ابتکار و القای فناوری ها و مهارت های جدید می شود و نیز سرمایه گذاری دسترسی به بازارها را فراهم کرده و رقابت را بین صنایع افزایش می دهد. دولت استرالیا پیشنهادهای سرمایه گذاری را با توجه به منافع ملی به صورت مبنای مورد به مورد بررسی می کند.

استرالیا یک محیط آسان، با ریسک پایین برای سرمایه گذاری و انجام بیزینس فراهم می کند. اما مزایا و امتیازات استرالیا برای سرمایه گذاری عبارتند از:

  • اقتصاد انعطاف پذیر
  • صنایع موفق جهانی
  • مردمان کاری و هوشمند
  • ارتباط با دنیا و یک محل تجاری ایمن برای سرمایه گذاران

اعتبار سرمایه گذاری در استرالیا را می توان در نمودار زیر یافت:

اعتبار سرمایه گذاری در استرالیا

گزارش معیار استرالیا داده های غنی تهیه می کند که نشان دهنده آنست که هیچ مکانی بهتر از استرالیا برای انجام بیزینس وجود ندارد. گزارش فوق را مورد بررسی قرار دهید:

  • اقتصاد قوی
  • صنایع پویا
  • ابتکار و مهارت ها
  • پیوندهای جهانی

جهت بررسی راه های مهاجرت به استرالیا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمائید.

سوالات متداول در باب سرمایه گذاری در استرالیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب سرمایه گذاری در استرالیا می باشیم:

  • فرصت های سرمایه گذاری در استرالیا چیست؟ اقتصاد قدرتمند این کشور روی بخش خدماتی، معدن و کشاورزی استوار است که تولید ناخالص داخلی این کشور را بالا برده و در زمینه صادرات نیز انعطاف پذیر و مترقی است. از طرفی چون کشوری توریستی و دارای جاذبه های گردشگری نیز هست، سرمایه گذاری در صنعت توریسم نیز اهمیت دارد.
  • قوانین ناظر بر سرمایه گذاری در استرالیا کدام است؟ چارچوب قانونی ناظر بر سرمایه گذاری و امور آن در لایحه تحصیلات و تعهدات خارجی مصوب 1975 و لایحه وضع اجرت های تمکل و تعهدات خارجی مصوب 2015 به تصویب رسیده که بر چارچوب سرمایه گذاری خارجی و ملاحظات منافع ملی در آن، نظارت می کند.
  • آیا سرمایه گذاری در استرالیا توسط یک شخص خارجی نیاز به تایید دولت دارد؟ بله می توان گفت سرمایه گذار خارجی در یکسری از فاکتورها نظیر این که آیا سرمایه گذار یک دولت خارجی است یا یک فرد غیردولتی؟ و آیا تملک مشروط بر آستانه های پولی FTA است یا خیر باید از دولت استرالیا تاییدیه دریافت کند.
  • چه نوع سرمایه گذاری خارجی نیاز به اخذ تاییدیه از دولت استرالیا ندارد؟ وصیت نامه یا تفویض اختیارات، تملک بهره ای از دارایی ها، بیزینس استرالیایی تحت مدیریت یا زمین مورد تملک از جانب دولت های مشترک المنافع، تملک ها و مناقصات اجباری، تملک زمین های استرالیایی توسط شهروندان استرالیایی غیرمقیم و سایر نیاز به تاییدیه از استرالیا ندارند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *