مهاجرت تحصیلی استرالیا

شرایط تحصیل در استرالیا

شرایط تحصیل در استرالیا

شرایط تحصیل در استرالیا و قوانین سال 2023 به گونه ای است که هر ساله بر جمعیت دانشجویان خارجی در این کشور افزوده شده است. کشور استرالیا دانشگاه های بسیار زیادی دارد که از سطح علمی بالایی برخوردارند. اما شرایط هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این موضوع را به صورت شفاف تر و کاملا جامع در قالب مقاله آورده است که توصیه می کند آن را مطالعه کنید.

کلیه برنامه های تحصیلی در دانشگاه های استرالیا به زبان انگلیسی ارائه می گردد. از این رو دارا بودن مدرک زبان انگلیسی برای دانشجویان از جمله شرایط تحصیل در استرالیا محسوب گردیده و از الزامات است. برای دانشجویان که از زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم بهره می برند، آموزش و پشتیبانی قابل دسترسی است.

اینفوگرافی تحصیل در استرالیا

درباره تحصیل در استرالیا

اگر به فکر کسب اطلاعات درباره تحصیل در کشور استرالیا هستید، این بخش می تواند شما را به طور کامل آگاه سازد. دانشگاه ها، دانشکده ها و مدارس استرالیا متعهد هستند که مهارت و دانش عملی دانشجویان را گسترش دهند تا فارغ التحصیلان بتوانند در صنعت منتخب خود موفق شوند. با افزایش تقاضای جهانی برای اندیشمندان کارآفرین و نوآور، ارائه دهندگان برنامه های تحصیلی استرالیا رویکردهای خود را در زمینه آموزش و یادگیری مجدداً به منظور الهام بخشیدن به خلاقیت پیشرو در بین دانش آموزان در هر رشته طراحی کرده اند. دانشگاه ها، دانشکده ها و مدارس استرالیا مهارت های عملی و دانش نظری را به دانشجویان یاد می دهند تا به آنها در موفقیت در دنیای در حال تغییر کمک کنند. با وجود سیستم آموزش بی نظیر در کشور استرالیا، تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور هر ساله افزایش می یابد.

با مشاهده نمودار زیر می توانید به از تعداد دانشجویان بین المللی در کشور استرالیا پی ببرید:

تعداد دانشجویان بین المللی در استرالیا

شرایط و هزینه تحصیل در استرالیا 2023

کشور استرالیا دارای بالغ بر 40 دانشگاه دولتی، 1 دانشگاه خصوصی و 2 دانشگاه بین المللی است. اکثریت رشته های تحصیلی در این دانشگاه ها ارائه می گردد. شهریه های اختصاص یافته در دانشگاه های این کشور بر مبنای مقطع و رشته تحصیلی محاسبه می گردد. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه ها می توانند با بررسی هزینه های تحصیل در آن ها اقدام به برنامه ریزی جهت بودجه خود نمایند. مهاجرتی آگاهانه به متقاضیان در پیشبرد اهداف یاری می رساند. شهریه های مقاطع مختلف به شرح ذیل است:

مقطع تحصیلیشهریه به دلار استرالیا
کارشناسیA.$15000 الی A.$33000
کارشناسی ارشد و دکتریA.$14000 الی A.$37000

هزینه زندگی در شهرهای مختلف استرالیا

هزینه های زندگی در کشور استرالیا با توجه به منطقه جغرافیایی و شهرهای این کشور متفاوت است. مسلما هر چه منطقه محل اقامت فرد از مرکز شهر دورتر بوده و روستایی تر باشد، هزینه های زندگی نیز در سطح پایین تری است. اما قطعا در شهری مانند سیدنی هزینه ها نسبتا بالا است.

به طور کلی هزینه های زندگی در هر یک از شهرهای کشور استرالیا به شرح ذیل است:

شهرهزینه زندگی به دلار استرالیا
سیدنیA.$2500
آدلایدA.$1700
بریزینA.$1800
ملبورنA.$1200
کانبراA.$1000

تحصیل در استرالیا به زبان انگلیسی

به طور کلی زبان رایج در استرالیا انگلیسی می باشد. استرالیایی ها زبان انگلیسی را به لهجه خاص خود تغییر داده اند. از این رو ممکن است برخی موارد برای دانشجویان ناشناخته باشد. در هر صورت تحصیل در استرالیا به زبان انگلیسی صورت می پذیرد و دانشجویان بایستی برای تحصیل در این کشور مدرک زبان ارائه دهند. متقاضیان تحصیل در استرالیا می توانند از از مزایای تحصیل در این کشور در قبال پذیرش الزامات بهره مند شوند. برخی از الزامات تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در استرالیا عبارتند از:

الزامات تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در استرالیا

رنکینگ دانشگاه های برتر استرالیا

همان طور که گفته شد کشور استرالیا دارای دانشگاه ها و مراکز آموزشی بسیار زیادی است. در این بخش نام 10 دانشگاه برتر این کشور همراه با رنکینگ هر یک از آنها آورده شده است:

10 دانشگاه برتر استرالیارنکینگ جهانی
دانشگاه ملی استرالیارتبه 22
دانشگاه ملبورنرتبه 42
دانشگاه سیدنیرتبه 46
دانشگاه نیو سوث ویلزرتبه 49
دانشگاه کوئینزلندرتبه 51
دانشگاه موناشرتبه 65
دانشگاه استرالیای غربیرتبه 102
دانشگاه آدلایدرتبه 125
دانشگاه فناوری سیدنیرتبه 193
دانشگاه ولونگونگرتبه 218

مدارس تحصیلی استرالیا بر اساس فرق مذهبی

اگر بخواهیم مدارس استرالیا را بر اساس فرقه های مذهبی دسته بندی کنیم احتمالا چنین دسته بندی خواهیم داشت:

فرقه های مذهبی (مدارس وابسته به فرقه های مسیحی)نمونه ای از مدارس
آنجلیکامدرسه گرامر کانبرا، مدرسه سلطنتی، کالج سنت پیترز
کاتولیککالج سنت ادموند، کالج سنت جان، کالج سنت جوزف
ارتودکس یونانیکالج سنت اسپیردون، کالج سنت جورج
لوتریکالج سنت پاول، کالج سنت فیلیپ
باپتیست هاکالج اسکات، مدرسه پسران بریزبین، مدرسه دختران باپتیس
مدارس اسلامیکالج اسلامی استرالیای جنوبی، کالج اسلامی بریزبین، مدرسه اسلامی ویکتوریا، دانشکده اسلامی ملک فهد
مدارس یهودیمدرسه امنوئل، کلج دخترانه بث ریواکا، مدریسه کارمل

این مدارس صرفا نمونه هایی از مدارسی هستند که در کشور استرالیا بر اساس فرق مذهبی تقسیم بندی شده اند.

شرایط بورسیه برای تحصیل در استرالیا

امکان بهره مندی از بورسیه های تحصیلی در کلیه مقاطع تحصیلی در دانشگاه های کشور استرالیا برای دانشجویان قابل دسترسی است. بنابراین دانشجویان گرامی می توانند با توجه به مقطع و رشته تحصیلی نسبت به دریافت بورسیه اقدام نمایند. دانشجویان برای دریافت بورسیه تحصیلی بایستی مدرک زبان را دارا باشند. همچنین برای دریافت این بورسیه ها محدودیت سنی وجود دارد.

روند اخذ بورسیه در استرالیا بدین شرح می باشد:

روند اخذ بورسیه در استرالیا

به عبارتی دیگر، دانشجویی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی دارد، گپ تحصیلی بیشتر از 5 سال نباشد. بدین معنا که جهت بهره مندی از تحصیل رایگان در استرالیا، از زمان فارغ التحصیلی دانشجو نباید بیشتر از 5 سال سپری شده باشد. کمک های تحصیلی که از سوی دولت استرالیا به دانشجویان اعطاء می گردد، هزینه های مربوط به زندگی، سفر، درمان، شهریه، بهداشت و غیره را تامین می نماید. از دیگر شرایط دانشجو برای دریافت بورسیه تحصیلی، دارا بودن معدل بالا می باشد.

مزایای تحصیل در استرالیا با بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیلی استرالیا به عنوان یکی از بهترین فرصت های تحصیلی شناخته می شود. چرا که منجر به تحصیل رایگان و یا ارزان با کیفیت مطلوب خواهد شد. متقاضیان می توانند به پشتوانه اخذ بورسیه تحصیلی این کشور از تمامی مزایای جانبی نیز بهره مند شوند. بورسیه های تحصیلی استرالیا گاها هزینه های زندگی را نیز تحت پوشش قرار می دهند. اما ممکن است بورسیه تحصیلی مورد نظر تنها هزینه تحصیلی و یا هزینه شهریه را پوشش دهد. برخی از مزایای بورسیه تحصیلی در استرالیا عبارتند از:

  • امکان تحصیل رایگان
  • پوشش هزینه ها
  • کاهش دغدغه های مالی
  • کاهش استرس و افزایش بهره وری تحصیلی

استفاده از بورسیه تحصیلی می تواند متقاضیان را تا حدود معین پوشش دهد. به عنوان مثال برخی از بورسیه های تحصیلی در کشور استرالیا تنها هزینه های تحصیلی را پوشش می دهند. با این حساب برخی دیگر از بورسیه های موجود می توانند پوشش کامل و یا بخشی از هزینه های تحصیلرا شامل شوند. لذا متقاضیان بر اساس سطح خود بورسیه دریافت می نمایند.

بررسی شرایط تحصیل در استرالیا

یک سال آموزشی و تحصیل در کشور استرالیا به 2 نیم سال تقسیم بندی می گردد. بازه زمانی در نیم سال اول از اواخر فوریه یا اوایل مارس الی پایان ژوئن می باشد. بازه زمایی در نیم سال دوم نیز اواسط یا اواخر جولای الی پایان ماه نوامبر خواهد بود. تعطیلات در هر سال تحصیلی، بین دو نیم سال به مدت 4 الی 6 هفته می باشد. همچنین دانشجویان از اول دسامبر الی دوم ژانویه می توانند به تعطیلات تابستانی بروند. شرایط تحصیل در استرالیا با توجه به مقطعی که دانشجو مشغول تحصیل است، با یکدیگر تفاوت دارد. تصویر زیر، اطلاعاتی در خصوص تحصیل در استرالیا را ارائه داده است.

دوره های تحصیلی در این کشور بدین صورت است:

دوره تحصیلیطول دوره تحصیلیشرح
مدرک دیپلم مرتبط (Associated Diploma)2 سالدوره های کارآموزی تحت نظارت دوره های حرفه ای (TAFE) می باشد.
مدرک دیپلم (Diploma)3 سالدوره های کارآموزی تحت نظارت دوره های حرفه ای (TAFE) می باشد.
مدرک کارشناسی (Bachelor)3 الی 4 سال
گواهینامه تحصیلات تکمیلی (Post Graduate Certificate)1 سال و نیمپس از لیسانس
دیپلم فارغ التحصیلی (Post Graduate Diploma)2 سال و نیمپس از لیسانس
مدرک کارشناسی افتخارات (Bachelor Honours Degree)4 الی 5 سالپس از مقطع دیپلم دبیرستان بوده و فارغ التحصیلان این دوره قادر هستند مقطع دکترا را بدون سپری نمودن دوره کارشناسی ارشد (Master) آغاز نمایند.
مدرک کارشناسی ارشد (Master)برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد، آزمون برگزار نمی گردد. بلکه پذیرش دانشجو از طریق نمرات کسب شده در دوره کارشناسی انجام می شود.

شرایط تحصیل و بیمه در استرالیا

کشور استرالیا بیمه دانشجویی OSHC را برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته است. بنابراین به جز دانشجویانی که از کشورهای سوئد و نروژ روانه استرالیا می شوند. دانشجویان بین المللی در سایر کشورها از بیمه دانشجویی بهره مند هستند که می تواند خدمات درمانی دانشجویان را مقرون به صرفه کند. ضمنا داشتن بیمه دانشجویی از الزامات اخذ ویزای تحصیلی است. نکته قابل توجه این جاست که خدمات بیمه ای Medicare شامل دانشجویان خارجی نمی شود.

شرایط تحصیل و بیمه در استرالیا

هزینه های زندگی دانشجویی در استرالیا

علاوه بر هزینه اقامت، دانشجویان باید سایر هزینه های زندگی دانشجویی در استرالیا را نیز در نظر بگیرند که در جدول زیر به آنها اشاره شده است:

سایر هزینه های زندگی دانشجویی در استرالیامیزان هزینه ها به دلار استرالیا در هفته
مواد غذایی و خوراکیA.$140 الی A.$280
امکانات و خدمات (آب، گاز، برق و غیره)A.$10 الی A.$20
تلفن و اینترنتA.$15 الی A.$30
حمل و نقل عمومیA.$30 الی A.$60
اتومبیل (پس از خرید)A.$150 الی A.$260
تفریح و سرگرمیA.$80 الی A.$150

دانشجویانی که در استرالیا با مشکلات مالی روبرو هستند می توانند برای دریافت کمک با سازمان بین المللی پشتیبانی دانشجویان و کارکنان خدمات اسکان دانشجویی خود صحبت کنند.

ویزای تحصیلی استرالیا در سال 2023

ویزای دانشجویی مورد نیاز دانشجویان به دوره آنها بستگی دارد. در این جا به برخی از الزامات کلی کسب ویزای تحصیلی کشور استرالیا اشاره شده است:

  • دریافت یک گواهی الکترونیکی تأیید ثبت نام (eCoE)
  • رعایت شرایط اصلی ورود موقت به خاک استرالیا
  • اثبات اینکه که دانشجو دارای توان مالی کافی برای خرید بلیط هواپیما، پرداخت هزینه دوره و برنامه تحصیلی و هزینه های زندگی را دارد.
  • اثبات مهارت های زبان انگلیسی با ارائه مدارک مورد نیاز
  • داشتن سلامت کامل و همچنین ویژگی های شخصیتی لازم
  • اثبات داشتن بیمه درمانی و بهداشتی با پوشش مورد نیاز

کسب تجربه کاری در زمان تحصیل در استرالیا

مؤسسات استرالیا آموزشی را ارائه می دهند که به دانشجویان کمک می کند در نیروی کار جهانی موفق شوند. داشتن مدرک تحصیلی کسب شده از دانشگاه های استرالیا و سابقه کار در استرالیا به دانشجویان کمک می کند تا شرایط بسیار خوبی برای اشتغال در خود استرالیا، کشورهای اروپایی، آمریکایی و سایر کشورهای دنیا داشته باشند. بسیاری از دوره های تحصیل در استرالیا شامل برنامه های کار و کارآموزی می باشند. بنابراین دانشجویان می توانند در هنگام تحصیل، تجربه کار کسب کنند و شبکه اشتغال حرفه ای خود را رشد دهند. پس از اتمام دوره تحصیلی، دانشجویان ممکن است واجد شرایط اقامت و کار در استرالیا باشند. مجوز کار حین تحصیل در استرالیا در مقاطع مختلف متغیر و به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیمجوز کارمیزان درآمد به دلار استرالیا
کارشناسی10 ساعتA.$15 الی A.$17
کارشناسی ارشد20 ساعتA.$15 الی A.$19
دکترا30 ساعتA.$15 الی A.$19

دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت در زمان تعطیلات کار کنند. این می تواند یک روش عالی برای یافتن کار مرتبط با تحصیلات یا پرداخت هزینه زندگی در استرالیا باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط تحصیل در کشور استرالیا، کسب ویزای تحصیلی این کشور و مهاجرت تحصیلی به استرالیا می توانید به سایر مقالات تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و یا با همکاران ما در دفتر موسسه تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب شرایط تحصیل در استرالیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در استرالیا می باشیم:

  • شهریه مقاطع مختلف تحصیلی در استرالیا چقدر است؟ تحصیل در مقطع کارشناسی سالیانه بین 15000$.A تا 33000$.A (دلار استرالیا) هزینه دارد که بسته به رشته و دانشگاه متفاوت می شود. کارشناسی ارشد و دکترا سالانه 14000$.A تا 37000$.A (دلار استرالیا) هزینه دارد.
  • برترین دانشگاه های استرالیا کدامند؟ کشور استرالیا دارای برترین نظام آموزشی جهان است و دارای بهترین دانشگاه ها اما برخی از آن ها در میان دانشجویان بین المللی طرفداران بیشتری برای تحصییل دارند که می توان از میان آن ها به دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه ملبورن، دانشگاه سیدنی، نیو سوث ویلز، کوئیزلند و غیره اشاره کرد.
  • تحصیل در استرالیا چه شرایطی دارد؟ تحصیل در این کشور به دو نیم سال تقسیم می شود. تحصیل در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال، در مقطع ارشد 5/1 تا 2 سال زمان می برد. مقطع دکترا نیز که اغلب شامل بورسیه نیز برای رزومه های برتر می گردد 4 سال زمان می برد. لازم به ذکر است که برای ورود به هر مقطع ارائه مدرک زبان و مدارک معتبر تحصیلی پیشین الزامی است.
  • شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا چیست؟ برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا باید گواهی الکترونیکی تایید ثبت نام و مجوز اقامت موقت در خاک استرالیا ارائه شود. تمکن مالی نیز برای پوشش دادن هزینه ها باید اثبات گردد. اثبات مهارت زبانی به وسیله مدرک زبان و همچنین داشتن گواهی سلامت و بیمه درمانی الزامی است.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *