شرایط اسلواکی, مهاجرت به کشور اسلواکی

ساعت براتیسلاوا اسلواکی

ساعت براتیسلاوا اسلواکی

مبحث ساعت براتیسلاوا اسلواکی موضوعی است که مهاجران و گردشگران بایستی با توجه به دوره سفر به این کشور به آن دقت کنند. سفر به براتیسلاوا، به عنوان شهری دوست داشتنی که در کنار رودخانه دانوب در نزدیکی مرزهای اتریش و مجارستان قرار گرفته است، جزو علایق گردشگران بسیاری است و در این مقاله به موضوع ساعت براتیسلاوا اسلواکی پرداخته ایم. نزدیکی این شهر به اتریش و مجارستان آثار خود را بر تاریخ طولانی و اغلب پرفراز و نشیب شهر براتیسلاوا برجای گذاشت که در آن اتریش ها، کروات ها، چک ها، آلمان ها، مجارها، یهودیان، صرب ها و اسلواکی ها نقش خود را ایفا کردند. قبلاً بخشی از پادشاهی مجارستان بود، از سال 1536 تا 1783 مرکز قانونگذاری و پایتخت کشور بود، با چندین پادشاه و ملکه مجارستان که در کلیسای جامع سنت مارتین محلی تاجگذاری کردند. برای قرن ‌ها، این شهر با نام آلمانی پرسبورگ شناخته می ‌شد، زیرا تحت سلطه سلطنت هابسبورگ و جمعیت قومی آلمانی بود.

نام مدرن براتیسلاوا به دلیل تفسیر نادرست براسلاو (سکونتگاه قرون وسطایی پیش از شهر) در تحلیل تاریخی منابع قرون وسطی است که منجر به اختراع اصطلاح براتیسلاو شد. در ابتدا فقط توسط برخی از میهن پرستان اسلواکی استفاده می شد، اما در مارس 1919 رسمی شد. این شهر در طول سلطنت ملکه ماریا ترزا در قرن هجدهم شکوفا شد و به بزرگترین و مهم ترین شهر مجارستان و مرکز زندگی اجتماعی و فرهنگی آن تبدیل شد. قرن 19 توسعه صنعتی بزرگی را در اینجا به ارمغان آورد. پس از جنگ جهانی اول و تشکیل چکسلواکی در سال 1918، این شهر، هرچند با اکراه، به دولت جدید الحاق شد. علاقه مندان سفر به این شهر برای درجریان جزئیات بیشتری قرار گرفتن، می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یکی از فعالان عرصه گردشگری و مهاجرت در ارتباط باشند.

وضعیت فصلی و هوای براتیسلاوا اسلواکی

در براتیسلاوا، تابستان ها گرم است. زمستان ها بسیار سرد، برفی و باد می باشد و در تمام طول سال نیمه ابری است. در طول سال، دما معمولاً از 27 درجه فارنهایت تا 81 درجه فارنهایت متغیر است و به ندرت زیر 13 درجه فارنهایت یا بالاتر از 91 درجه فارنهایت است. بر اساس امتیاز گردشگری، بهترین زمان از سال برای بازدید از براتیسلاوا برای فعالیت در هوای گرم از اوایل ژوئن تا اواسط سپتامبر است فصل گرم به مدت 3 ماه، از 27 می تا 10 سپتامبر، با میانگین دمای روزانه بالای 72 درجه فارنهایت ادامه دارد. گرم ترین ماه سال در براتیسلاوا جولای است که میانگین دمای آن 80 درجه فارنهایت و کمینه 60 درجه فارنهایت است. فصل سرد به مدت 3 ماه، از 19 نوامبر تا 3 مارس، با میانگین دمای بالای روزانه زیر 45 درجه فارنهایت ادامه دارد.

سردترین ماه سال در براتیسلاوا ژانویه است که میانگین دمای آن 27 درجه فارنهایت و حداکثر آن 37 درجه فارنهایت است. در براتیسلاوا، میانگین درصد آسمان پوشیده شده توسط ابرها، تغییرات فصلی قابل توجهی را در طول سال تجربه می کند. بخش روشن تر سال در براتیسلاوا حدود 10 می آغاز می شود و 1 ماه طول می کشد و در حدود 14 اکتبر به پایان می رسد. صاف ترین ماه سال در براتیسلاوا جولای است که در طی آن به طور متوسط ​​در 65% مواقع آسمان صاف، عمدتاً صاف یا نیمه ابری است. قسمت ابری سال در حدود 14 اکتبر آغاز می شود و به مدت 6 ماه ادامه دارد و در حدود 10 می به پایان می رسد. ابری ترین ماه سال در براتیسلاوا دسامبر است که در آن به طور متوسط ​​در 63% مواقع آسمان ابری یا ابری است.

در شکل زیر سایر اطلاعات مربوط به وضعیت آب و هوایی براتیسلاوا شرح داده شده است.

وضعیت آب و هوایی براتیسلاوا

معرفی جاذبه های تاریخی و فرهنگی براتیسلاوا اسلواکی

براتیسلاوا که به خاطر جاذبه هایش مشهور است، سالانه پذیرای حدود 1 میلیون گردشگر است. شهر قدیمی قرن هجدهم آن که فقط پیاده‌روی دارد، تحت سلطه قلعه براتیسلاوا است – برجسته‌ترین نقطه دیدنی شهر، بر فراز تپه ‌ای بر فراز دانوب. یکی دیگر از منظره های نمادین، پل جدید با عرشه مشاهده بشقاب پرنده است که در سال های 1967-1972 ساخته شده است. میدان Hviezdoslav شهر مکانی زیبا برای قدم زدن است که مملو از یادبودهایی از شخصیت های ملی و تاریخ زیادی است. پایگاه اصلی شهردار شهر – کاخ پریمات – منظره باروک قرن هجدهمی چشمگیر است. در حالی که تالار شهر قدیمی نمونه ای عالی از معماری گوتیک از دهه 1300 است. قلعه باشکوه براتیسلاوا برجسته ترین نقطه عطفی در شهر براتیسلاوا است.

این بنا بر روی یک تپه صخره ای جدا شده در بالای شهر قرار دارد و در طول قرن های 9 تا 18 به طور مداوم ساخته و بازسازی شده است. مکان قلعه در بیشتر تاریخ این منطقه از اهمیت استراتژیک برخوردار بوده است. تقریباً در مرکز اروپا واقع شده است. با این حال، مهمتر از آن، این است که در امتداد مسیر بین کارپات و آلپ در یک نقطه عبور مناسب از رودخانه دانوب است. این تپه و منطقه اطراف آن از قبل از اوایل عصر آهن میزبان سکونتگاه ها بوده است. شواهد نشان می دهد که اولین سکونت گاه ها در اینجا حدود 3500 سال قبل از میلاد آغاز شد. در آن قرون اولیه، از تپه به عنوان آکروپلیس برای شهر اطراف استفاده می شد.

در جدول زیر به سایر جاذبه های بریتسلاوا اشاره شده است:

ردیفجاذبه های گردشگری براتیسلاوا
1کلیسای جامع سنت مارتین
2پل جدید و عرشه مشاهده بشقاب پرنده یا همان Novy Most
3میدان هویزدوسلاو
4کلیسای آبی

اختلاف زمانی شهر وروتکی با ساعت براتیسلاوا اسلواکی

برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 9:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر وقت خود را در Vrutky، اسلواکی امتحان کنند. در نهایت بین ساعت 9:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر در براتیسلاوا، اسلواکی خواهد بود. از آنجایی که وروتکی، اسلواکی و براتیسلاوا، اسلواکی در یک منطقه زمانی هستند، می‌ توانید در ساعات عادی با شخصی تماس بگیرید و در براتیسلاوا، اسلواکی، همان ساعتی خواهد بود که در وروتکی، اسلواکی است. به یاد داشته باشید که اگر در حال برنامه ریزی تماس هستید، صرفه جویی در روز را برای هر تغییر زمانی بررسی کنید.

اما از لحاظ مسافت جغرافیایی بین این دو شهر اختلاف وجود دارد. به عنوان مثال کل مدت پرواز از Vrutky، اسلواکی به براتیسلاوا، اسلواکی 43 دقیقه است. در این حالت میانگین سرعت پرواز برای یک هواپیمای مسافربری تجاری 500 مایل در ساعت است که معادل 805 کیلومتر در ساعت یا 434 گره دریایی است. همچنین 30 دقیقه اضافی برای برخاستن و فرود اضافه می کند. این سفر با ماشین کمی بلندتر می شود و کل زمان رانندگی 2 ساعت و 18 دقیقه است.

اختلاف زمانی شهر وروتکی با ساعت براتیسلاوا اسلواکی

اختلاف زمانی بین اصفهان و براتسیلاوا اسلواکی

اگر در اصفهان، ایران زندگی می کنید و می خواهید با یکی از دوستان خود در براتیسلاوا، اسلواکی تماس بگیرید، می توانید از ساعت 9:30 صبح تا 1:30 بامداد به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 23 به وقت آنها خواهد بود، زیرا براتیسلاوا، اسلواکی 2 ساعت و 30 دقیقه از اصفهان، ایران عقب است. اگر هر زمانی در دسترس هستید، اما می‌خواهید در محل کار با فردی در براتیسلاوا، اسلواکی تماس بگیرید، ممکن است بخواهید بین ساعت 11:30 صبح تا 7:30 بعد از ظهر به وقت خود امتحان کنید. این بهترین زمان برای دسترسی به آنها از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در ساعات کاری عادی است. از نظر مسافت، مدت زمان کل پرواز از اصفهان، ایران به براتیسلاوا، اسلواکی 4 ساعت و 41 دقیقه است.

در این حالت میانگین سرعت پرواز برای یک هواپیمای مسافربری تجاری 500 مایل در ساعت است که معادل 805 کیلومتر در ساعت یا 434 گره دریایی است. همچنین 30 دقیقه اضافی برای برخاستن و فرود اضافه می کند. زمان دقیق شما ممکن است بسته به سرعت باد متفاوت باشد. چناچه قصد سفر به این کشور را دارید با تکیه بر دانش کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و یا با مراجعه به سایت این موسسه می توانید اطلاعات لازم درباره شرایط ویزای همراه اسلواکی را کسب نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *