مهاجرت به کشور اسلواکی

شرایط ویزای همراه اسلواکی

شرایط ویزای همراه اسلواکی

این مقاله مفتخر به راهنمایی متقاضیان در خصوص شرایط ویزای همراه اسلواکی می باشد که بایستی مدنظر خانواده های متقاضیان قرار گیرد. در این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند به بررسی دقیق شرایط ویزای همراه اسلواکی بپردازند. کشور اسلواکی یک کشور اروپایی می باشد که کمتر از 6 میلیون نفر جمعیت دارد و در بخش مرکزی اروپا واقع شده است. در خصوص مهاجرت به اسلواکی جالب است بدانید که این کشور در سال 1993 از چکسلواکی جدا شد و به یک کشور مستقل تبدیل شد. تنها 11 سال پس از استقلال این کشور، اسلواکی به اتحادیه اروپا پیوست و لازم به ذکر است که اسلواکی عضو سازمان تجارت جهانی، منطقه شنگن و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و سازمان ملل متحد نیز می باشد.

بررسی شرایط ویزای همراه اسلواکی

به طور کلی، عضو یک خانواده برای اطلاع از شرایط مهاجرت به کشور اسلواکی به همراه خانواده خود ممکن است قبل از ورود به خاک این کشور نیاز به کسب ویزا داشته باشد. درخواست ویزای همراه اسلواکی در سفارت اسلواکی در کشوری انجام می شود که متقاضی شهروند یا مقیم آن باشد. به یاد داشته باشید که شرایط ویزای همراه اسلواکی برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس با شهروندان سایر کشورهای دنیا که معمولا به عنوان شهروندان کشورهای ثالث شناخته می شوند، متفاوت است. شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس برای ورود به کشور اسلواکی برای پیوستن به اعضای خانواده خود که مقیم این کشور می باشند نیازی به اخذ ویزا ندارند. این افراد در صورتی که قصد اقامت بیش از 3 ماه در اسلواکی را داشته باشند، باید اقدام به ثبت اقامت کنند.

ویزای همراه خانواده اسلواکی

ویزای خانوادگی به دارنده آن اجازه می دهد تا برای زندگی و پیوستن به شریک زندگی خود یا سایر اعضای نزدیک خانواده خود به یک کشور خارجی نقل مکان کند. در اسلواکی، اگر همسر یک شهروند/مقیم اسلواکی هستید یا اعضای خانواده خود در قلمرو جمهوری اسلواکی زندگی می کنند و می خواهید به آنها بپیوندید، باید ویزا برای خانواده داشته باشید. شما نیاز به ویزای خانواده اسلواکی دارید اگر شما همسر یک شهروند اسلواکی یا یک فرد خارجی هستید که دارای مجوز اقامت در اسلواکی است. شما فرزند (زیر 18 سال) یک خارجی هستید که همسر یک شهروند اسلواکی با اقامت دائم اسلواکی است. شما فرزند یک شهروند اسلواکی (زیر 18 سال) هستید و می خواهید با والدین خود در اسلواکی زندگی کنید.

شما باید برای ویزای خانوادگی اسلواکی در سفارت تعیین شده اسلواکی درخواست دهی و یک قرار ملاقات رزرو کنید. نزدیکترین نمایندگی دیپلماتیک اسلواکی کشور خود را پیدا کرده و با آن تماس بگیرید و قرار ملاقات رزرو کنید. بدون وقت قبلی حاضر نشوید. برنامه را تکمیل کنید. درخواست ویزای خانواده را تکمیل و امضا کنید. به هر سوالی با صداقت پاسخ دهید و پاسخ ها را خالی نگذارید. تمام اسناد را جمع آوری کنید. سفارت یا کنسولگری که در آن برای ویزای خانوادگی درخواست می کنید از شما می خواهد که تعدادی مدارک را همراه با درخواست ویزای خود ارسال کنید. درخواست را ارسال کنید. پس از تکمیل درخواست و جمع آوری تمام اسناد از چک لیست، می توانید به ارسال درخواست ویزای خانواده ادامه دهید. شما نمی توانید به صورت آنلاین درخواست دهید، بنابراین باید شخصا درخواست دهید.

در نمودار زیر شاهد تعداد متقاضیان ویزای همراه اسلواکی می باشید:

تعداد متقاضیان ویزای همراه اسلواکی

انواع اقامت بر اساس شرایط ویزای همراه اسلواکی

اقامت دائم به منظور پیوستن به خانواده در اسلواکی می تواند به چندین روش صورت بگیرد.

این روش ها عبارتند از:

  • اقامت دائم 5 ساله
  • اقامت دائم برای مدت زمانی نامحدود
  • اقامت طولانی مدت

اقامت دائم به مدت 5 سال می تواند به اتباع خارجی اعطا شود که همسر یک شهروند اسلواکی که دارای اقامت دائم در اسلواکی باشند یا یکی از بستگان نزدیک یک شهروند اسلواکی با اقامت دائم در این کشور باشند. علاوه بر این، فرزند مجرد زیر 18 سال سن یک متقاضی خارجی که همسر یک شهروند اسلواکی است و دارای اقامت دائم در اسلواکی است نیز می تواند اقامت دائم این کشور را کسب کند. شایان ذکر است در صورتی که یک متقاضی زیر 18 سال سن داشته باشد، تک فرزند باشد و والدین خارجی وی دارای کارت اقامت اسلواکی (بلند مدت) باشند نیز می تواند اقامت اسلواکی را از طریق ویزای همراه بدست آورد.

به یاد داشته باشید که اگر یک فرد بالای 18 سال که به دلایل پزشکی به خانواده خود وابسته باشد و اعضای خانواده وی دارای مجوز اقامت بلند مدت اسلواکی باشند، می تواند اقامت اسلواکی را از طریق ویزای همراه بدست آورد. اگر یک فرد مجوز اقامت موقت یا دائمی معتبر در اسلواکی را داشته باشد، اعضای خانواده وی می توانند به منظور اتحاد خانواده، درخواست اقامت موقت کنند.

انواع اقامت بر اساس شرایط ویزای همراه اسلواکی

نحوه درخواست ویزای همراه اسلواکی

اسلواکی مقصدی جذاب برای مهاجرت می باشد و درخواست ویزای اسلواکی و کسب اقامت در این کشور برای پیوستن به اعضای خانواده ای که مقیم اسلواکی می باشند باید با مراجعه به سفارت کشور اسلواکی در کشور مبدا انجام شود. اگر اتباع کشور ثالث به دلیل ناتوانی یا اختلالات جسمی یا ذهنی نتواند درخواست خود را اعلام کند، نزدیک ترین عضو خانواده وی باید این مسئولیت را به عهده بگیرد و تمام امور مربوط به پرونده وی را انجام دهد. برای به دست آوردن اقامت موقت به منظور اتحاد خانواده در اسلواکی باید مدارک خاصی ارائه شود.

این مدارک عبارتند از:

مدارک و اسناد مورد نیازتوضیحات
فرم درخواست رسمیفرم درخواست باید به زبان اسلواکی تکمیل و امضا شود.
اسناد مسافرتیگذرنامه معتبر و 2 قطعه عکس جدید
هدف اقامت (اتحاد خانواده)اسناد تأیید کننده روابط خانوادگی
توان مالی کافیارائه صورت حساب بانکی برای اثبات توان مالی
پرونده سوابق کیفریافراد بالای 14 سال باید ثابت کنند که دارای سابقه کیفری نمی باشند.
اثبات وضعیت اسکان در اسلواکیارائه مدارک کافی برای اثبات داشته محل اقامت مناسب
رضایت والدین دیگراگر فقط یکی از والدین درخواست اتحاد مجدد خانواده را داشته باشد.
رسید پرداخت هزینههزینه درخواست اقامت (اتحاد خانواده) اسلواکی 135€ (یورو) است.

شایان ذکر است که متقاضیان زیر 18 سال از پرداخت هزینه درخواست اقامت برای اتحاد خانواده و زندگی در اسلواکی معاف هستند.

نحوه درخواست ویزای همراه اسلواکی

بررسی سایر الزامات اقامت و ویزای همراه اسلواکی

کلیه اسناد صادر شده توسط مقامات رسمی در خارج از کشور باید توسط یک مترجم رسمی به زبان اسلواکی ترجمه و تایید شوند (آپوستیل). متقاضیان باید باید ظرف 180 روز از زمان اعطای اقامت، وارد خاک جمهوری اسلواکی شوند. بعد از ورود به خاک اسلواکی، متقاضیان باید طی سه روز کاری ورود خود به این کشور را به اداره پلیس گزارش دهند. در مدت 30 روز پس از کسب مجوز، اتباع کشورهای ثالث باید ثابت کنند که بیمه درمانی در اسلواکی دارند و از بیماری که تهدیدی برای سلامت عمومی محسوب نمی شود رنج نمی برند. ارائه درخواست اقامت موقت به متقاضیان حق اقامت در اسلواکی را نمی دهد. تا زمانی که افراد مجوز اقامت موقت را بدست نیاورند، مجاز به اقامت در اسلواکی فقط بر اساس ویزای معتبر، سایر مجوزهای اقامت یا طبق شرایط خاص خواهند بود.

بر اساس شرایط ویزای همراه اسلواکی، اقامت موقت برای یک متقاضی خارجی به منظور اتحاد خانوادگی در این کشور تا پایان اعتبار مجوز اقامت فردی صادر می شود که به عنوان عضوی از خانواده وی مقیم دائمی اسلواکی می باشد. اما به طور کلی، اقامت موقت برای اعضای خانواده یک فرد مقیم در اسلواکی با اعتبار حداکثر تا 5 ساله صادر می شود. یک عضو خانواده فرد مقیم دائمی در اسلواکی با داشتن مجوز اقامت موقت به منظور اتحاد مجدد خانواده در این کشور می تواند مشغول به کار در اسلواکی شود. اما وی در 12 ماه اول پس از اعطای اقامت موقت باید مجوز کار را دریافت کند. در سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به روش های مختلف مهاجرت به کشورهای برتر خارجی اشاره شده است.

سوالات متداول در مورد شرایط ویزای همراه اسلواکی

در این بخش از مقاله به پرتکرارترین سوالات شما در خصوص موضوع شرایط ویزای همراه اسلواکی پاسخ داده خواهد شد:

  • ویزای همراه اسلواکی شامل چه افرادی است؟ به صورت کلی ویزای همراه اسلواکی شامل همسر، شریک زندگی و فرزندان مجرد زیر 18 سال هستند.
  • برای دریافت ویزای همراه اسلواکی به کجا باید درخواست داد؟ درخواست ویزای اسلواکی و کسب اقامت در این کشور برای پیوستن به اعضای خانواده ای که مقیم اسلواکی می باشند باید با مراجعه به سفارت کشور اسلواکی در کشور مبدا انجام شود.
  • درخواست ویزای اسلواکی و کسب اقامت در این کشور برای پیوستن به اعضای خانواده ای که مقیم اسلواکی می باشند باید با مراجعه به سفارت کشور اسلواکی در کشور مبدا انجام شود.
  • صدور ویزای همراه اسلواکی چه مدت زمان می برد؟  به صورت عادی صدور ویزای همراه اسلواکی 1 ماه زمان می برد.
4.7/5 - (4 امتیاز)

4 دیدگاه برای “شرایط ویزای همراه اسلواکی

  1. نگار گفت:

    وقت شما بخیر، کسی که ویزای همراه داره چند ساعت در هفته اجازه کار داره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام به مدت 20 ساعت در هفته به شما مجوز کار داده می شود. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. مهدی گفت:

    سلام مرسی از شما که درباره ویزای همراه کشور اسلواکی توضیح داده بودید. اماده کردن مدارکی که گفته بودید چقدر طول میکشه و اگر این مدارک ناقصی داشته باشن یا یکی از اون ها نباشه چطور میشه رفعش کرد مدرک دیگه ای میشه جایگزینش کرد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. در خصوص مشاوره مهاجرت به اسلواکی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *