شرایط استرالیا, مهاجرت به کشور استرالیا

ساعت استرالیای شمالی

ساعت استرالیای شمالی

در این مطلب به اختلاف ساعت استرالیای شمالی می پردازیم و از نظر قانون اساسی، این قلمرو تا سال 1978 از نظر وضعیت پایین ‌تر از ایالت ‌ها بود. بدین ترتیب تا زمانی که در آن سال خود مختاری اعطاء شد، قدرت قانونگذاری محدودی داشت. توسعه آن از سال 1911، زمانی که از استرالیای جنوبی به کشورهای مشترک المنافع استرالیا منتقل شد، یکی از اقلام اصلی هزینه ها از نظر کارها، خدمات و مشوق های تولیدکنندگان برای پذیرش خطرات یک محیط فیزیکی و اقتصادی نامطمئن بوده است. ماهیت آب و هوا، خاک فقیر، دوری از بازارهای تضمین شده و مشکلات جذب نیروی کار از معضلات قابل توجهی بوده است. با این وجود، افزایش فعالیت معدن در اوایل قرن بیست و یکم به طور قابل توجهی اقتصاد را تقویت کرد.

اقتصاد NT شدیداً متکی به صنایع ساختمانی، خدمات دولتی و اجتماعی، و معدن است که حدود نیمی از کل تولید اقتصادی قلمرو را تشکیل می دهند. در ژانویه 2015، گفته شد که NT به لطف افزایش هزینه های ساخت و ساز و سرمایه گذاری در صنعت گاز، بهترین اقتصاد و بازار کار را دارد. اگرچه رشد جمعیت کاهش یافته است. قیمت مسکن بسته به موقعیت مکانی بسیار متفاوت است و پرتراکم ‌ترین بخش NT، منطقه که به نظر می‌رسد شمالی‌ ترین بخش است، در مرکز ایالت داروین و اطراف آن است. منطقه مرکزی، که شامل آلیس اسپرینگز است، دومین منطقه پرجمعیت است و پس از آن شهرهای منطقه ای کاترین و تننت کریک قرار دارند. انواع جوامع دورافتاده در سرتاسر ایالت واقع شده ‌اند که فاصله زیادی بین آنها وجود دارد.

معرفی استرالیای شمالی

قلمرو شمالی ، قلمرو خودگردان استرالیا ، که بخش مرکزی شمال قاره را اشغال می کند. قلمرو شمالی از شمال به دریاهای تیمور و آرافورا و از غرب به استرالیای غربی، از شرق به کوئینزلند و خلیج کارپنتاریا و از جنوب به استرالیای جنوبی محدود می شود. تقریبا 1000 مایل (1600 کیلومتر) از شمال به جنوب و 600 مایل از شرق به غرب است و بیش از یک ششم خشکی استرالیا را اشغال می کند. در شمال عمدتا گرمسیری و در جنوب دور نیمه خشک است. علاوه بر این، از پایان قرن بیستم، جمعیت ناحیه شمالی به یکی از سریع ‌ترین جمعیت ‌های کشور در حال رشد تبدیل شده است. اکثر ساکنان در پایتخت و اطراف آن متمرکز هستند.

مردم بومی حداقل 40000 سال است که به طور مداوم در قلمرو شمالی زندگی می کنند و از مناطق مجاور آسیای جنوب شرقی مهاجرت کرده اند. تخمین زده می شود (تقریبا) زمانی که بریتانیا شروع به ایجاد شهرک های نظامی در اوایل قرن نوزدهم کرد، بین 35000 تا 70000 نفر از این افراد بومی در این قلمرو ساکن بودند. اگرچه تا قبل از اواسط قرن بیستم شمارش دقیقی از جمعیت بومیان وجود نداشت، اما گمان می‌رود تعداد بومیان بین ورود اروپایی‌ها تا پایان جنگ جهانی دوم کاهش یافته باشد.، عمدتاً در نتیجه بیماری، ناامیدی و بی توجهی عمومی توسط دولت. با این حال، پس از جنگ جهانی دوم، جمعیت بومی به طور پیوسته افزایش یافت و در اوایل قرن بیست و یکم، بومیان بیش از یک چهارم جمعیت کل قلمرو را تشکیل می ‌دادند.

در نمودار زیر شاهد نرخ اشتغال در استرالیای شمالی می باشید:

نرخ اشتغال در استرالیای شمالی

فصول و ساعت استرالیای شمالی

این قلمرو دارای یک رژیم آب و هوایی موسمی با 2 فصل است:

  • تابستان مرطوب (نوامبر تا آوریل)
  • زمستان خشک (مه تا اکتبر)

بارندگی بسیار متغیر است و تا حد زیادی در تابستان کاهش می یابد. تغییر از شمال، جایی که بارندگی سالانه 60 اینچ است، به جنوب شرقی، جایی که تنها 5 اینچ است، نشان ‌دهنده کاهش نفوذ بادهای موسمی شمال غربی است. تنها حدود یک سوم قلمرو دارای بارندگی سالانه بین (380 تا 1015 میلی متر) است که محدودیت های موثر توسعه کشاورزی است. آب و هوا گرم و در شمال به مدت 8 ماه از سال مرطوب است. شمال عاری از یخبندان است و طوفان های استوایی (طوفان) ممکن است در طول فصل مرطوب رخ دهد.

میانگین دما در آلیس اسپرینگز به سانتی گراد در ماه های مختلف در جدول زیر شرح داده شده است:

میانگین دما در داروین در ژانویه به سانتی گرادمیانگین دما در داروین در جولای به سانتی گرادمیانگین دما در آلیس اسپرینگز به سانتی گراد در ژانویهمیانگین دما در آلیس اسپرینگز به سانتی گراد در جولای
29251228

زمستان در استرالیای شمالی

در طول زمستان در استرالیای غربی، یا فصل “خشک” (آوریل-سپتامبر)، دما معمولا از 24 درجه سانتیگراد تا حدود 34 درجه سانتیگراد متغیر است. با این حال، دمای متوسط ​​بسته به مکان خاص متفاوت است. دمای سواحل در طول روز زیاد تغییر نمی کند، در حالی که بیشتر در داخل خشکی، دما ممکن است به 40 درجه سانتی گراد برسد و سپس در طول شب به سمت صفر کاهش یابد. در طول تابستان، یا فصل “مرطوب” در استرالیای غربی (اکتبر تا مارس)، دما به طور کلی در اواسط تا 30 درجه سانتی گراد با رطوبت بالا است. افرادی که بیشتر به آب و هوای خنک تر عادت کرده اند ممکن است این آب و هوا را ناخوشایند بدانند، اما بازدیدکنندگانی که به دنبال آفتاب هستند، آن را لذت بخش می دانند.

بررسی ساعت ایالت استرالیای شمالی

بررسی ساعت ایالت استرالیای شمالی

استرالیا به 6 ایالت تقسیم می شود: نیو ساوت ولز، ویکتوریا، کوئینزلند، استرالیای جنوبی، استرالیای غربی و تاسمانی و 2 قلمرو، قلمرو پایتخت استرالیا و قلمرو شمالی. استرالیا قاره ای جزیره ای در اقیانوس آرام است. پایتخت استرالیا، کانبرا، در منطقه پایتخت استرالیا در جنوب شرقی این کشور قرار دارد. استرالیا فقط 3 منطقه زمانی برای پوشش کل قاره دارد. برخی از شهرهای استرالیا نیز ساعت تابستانی را رعایت می ‌کنند و این موضوع را پیچیده می ‌کند. بیشتر مناطق زمانی در سراسر جهان از نظر بلوک ‌های ساعتی با GMT متفاوت است، اما برخی از مناطق زمانی استرالیا نیز دارای تفاوت‌ های نیم ساعته هستند، به عنوان مثال. GMT + 10 ½ ساعت.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در زمینه ساعات در استرالیای جنوبی می باشید:

زمان استانداردقلمرو
GMT+10-GMT+11قلمرو پایتخت استرالیا ACT
GMT+10-GMT+11نیو ساوت ولز NSW
GMT+9:30-N/Aقلمرو شمالی NT

اختلاف ساعت استرالیای شمالی و ایران

اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 189 را می توانید با بررسی ملاضات اخذ کنید. قلمرو شمالی، استرالیا 5 ساعت جلوتر از ایران است. برای برنامه ریزی جلسات تحصیلی و مذاکرات کاری برای ایران و استرالیا را می توانید با دقت به این مساله بررسی کنید. زمان و ساعت اداری مشترکی میان استرالیای شمالی و ایران وجود ندارد و همچنین محدوده را از ساعت 3 صبح تا 11 شب به وقت شما (ایران) پوشش دهید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت استرالیا مشاور و راهنمای شما می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *