شرایط استرالیا, مهاجرت به کشور استرالیا

ساعت کوئینزلند استرالیا

ساعت کوئینزلند استرالیا

کوئینزلند، دومین ایالت بزرگ استرالیا، تقریبا یک چهارم این قاره را اشغال کرده و ساعت کوئینزلند استرالیا دارای اختلاف قابل توجهی با ایران است. با این حال، از نظر اشغال زمین، کوئینزلند در واقع بزرگترین ایالت استرالیا است، با مساحت اشغال شده بیشتر از کل استرالیای غربی. این کشور همچنین غیرمتمرکزترین ایالت سرزمین اصلی است که اکثر مردم آن در امتداد خط ساحلی شرقی در فاصله (2250 کیلومتری) پراکنده هستند. بقیه جمعیت پراکنده هستند. تقریباً بر روی تمام فضای داخلی وسیع، چالش ‌های دسترسی و ارتباطی شدیدی را ایجاد می‌کند. اقتصاد کوئینزلند با مساحت وسیع و جمعیت کم، اساساً مبتنی بر منابع است و صادرات آن عمدتا محصولات دامداری، کشاورزی و معدنی است.

همراه با استرالیای غربی و قلمرو شمالی، کوئینزلند معمولا به عنوان یک ایالت مرزی مبتنی بر منابع با تأکید عمده بر منابع کشاورزی، معدنی و انرژی در نظر گرفته می شود. این تصویر در طول رونق دهه 1970 و 1980 حفظ شد که عمدتا بر اساس گسترش معدن زغال سنگ و گردشگری بود. در همان زمان، رشد جمعیت و شهرنشینی که در پایان قرن بیستم آغاز شد، به عنوان محرکی برای گسترش سریع سرمایه‌ گذاری و اشتغال در طیف وسیعی از فعالیت‌ های خدماتی عمل کرد. کوئینزلند دومین ایالت بزرگ استرالیا است. بزرگترین آن استرالیای غربی است. کوئینزلند تقریبا 5 برابر ژاپن، 7 برابر بریتانیای کبیر و 2/5 برابر تگزاس است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط اقامت در کوئینزلند استرالیا مشاور شماست.

کوئینزلند دارای 5 منطقه از 11 منطقه میراث طبیعی جهانی استرالیا است. اینها شامل موارد زیر هستند:

  • پارک های ملی حاشیه دیدنی
  • جزیره فریزر
  • میدان های فسیلی ریورسلی
  • مناطق استوایی مرطوب (از جمله پارک ملی داینتری)
  • دیواره مرجانی بزرگ

معرفی کوئینزلند استرالیا

کوئینزلند، ایالت شمال شرقی استرالیا، مرطوب ترین و گرمسیری ترین قسمت قاره را اشغال می کند. از شمال و شرق به دریای مرجان از جنوب به نیو ساوت ولز، از جنوب غربی به استرالیای جنوبی و از غرب به قلمرو شمالی محدود می شود. پایتخت بریزبن، در ساحل جنوب شرقی این ایالت است. بیش از نیمی از کوئینزلند در شمال استوایی برج جدی قرار دارد و اروپایی‌های اولیه آنجا که با زندگی در مناطق استوایی آشنا نبودند، در تلاش‌های اولیه خود برای استعمار این منطقه، ناملایمات زیادی را تجربه کردند. با این حال، آب و هوا، که قبلا یک معلول بود، در نهایت به یک مزیت تبدیل شد. در دوران معاصر کوئینزلند تحت عنوان خودخوانده ایالت آفتاب از مزایای رشد سریع گردشگری بهره برده است، برخی از جاذبه ‌های آن سواحل موج ‌سواری شنی، دشت های سرسبز، جزایر زیبا، و دیواره مرجانی بزرگ است.

1250 مایل از خط ساحلی دریای مرجانی کوئینزلند امتداد دارد. این ایالت همچنین رشد سریع جمعیت را از طریق مهاجرت کمربند آفتابی به مناطق ساحلی جذاب ‌تر تجربه کرد، اگرچه جمعیت در مناطق داخلی که قبلاً کم جمعیت بود رو به کاهش بود. جنوب شرقی کوئینزلند دارای اقتصاد روستایی متنوعی است که از موقعیت نزدیک به کلانشهر خود با تأکید بر لبنیات، مرغداری و دامداری بهره می برد. پرورش میوه های نیمه گرمسیری، سبزیجات فصل اصلی و خارج از فصل، نیشکر و کشاورزی سرگرمی مزارع در آنجا از 50 تا 1000 هکتار 20 تا 40 هکتار وسعت دارند. به سمت شمال در امتداد منطقه ساحلی باریک، مجموعه ای از نواحی نیشکر به طور گسترده مجزا و به شدت کشت شده است، با مزارع 200 تا 300 هکتاری که توسط راه آهن های باریک به آسیاب های سنگ شکن مجاور متصل شده اند.

فصول و ساعت کوئینزلند استرالیا

فصول و ساعت کوئینزلند استرالیا

کوئینزلند که بین عرض های جغرافیایی پایین 10 درجه و 29 درجه جنوبی قرار دارد، شرایط آب و هوایی گرمسیری و نیمه گرمسیری را تجربه می کند. دمای تابستان بالا است، با میانگین حداکثر ماه ژانویه از (28 درجه سانتیگراد) در ساحل تا (37 درجه سانتیگراد) در داخل. زمستان ‌ها معتدل و آفتابی است و حداکثر دمای جولای از (20 درجه سانتی‌گراد) در جنوب تا (26 درجه سانتی‌گراد) در شمال است. فضای داخلی طولانی ترین گرمای تابستان را تجربه می کند، در حالی که قسمت های داخلی جنوبی و ارتفاعات زمستان های خنک تری دارند و دوره یخبندان آن تا 100 روز می رسد.

بارش و رطوبت از ساحل به سمت داخل کاهش مداوم را نشان می دهد. یک منطقه ساحلی باریک سالانه 30 تا 60 اینچ دریافت می کند که در جنوب غربی تنها به 5 تا 6 اینچ کاهش می یابد. به ویژه در مناطق استوایی شمالی، بارندگی در فصل مرطوبی که تا تابستان و اوایل پاییز ادامه دارد متمرکز می شود. جنوب کوئینزلند باران زمستانی کافی برای حمایت از کشت زمستانه گندم دریافت می کند. یک منطقه ساحلی محدود در شمال کوئینزلند، بارندگی فراوانی را در تمام طول سال از بادهای غالب جنوب شرقی دریافت می‌کند که مجموعاً سالانه آن تا 180 اینچ می‌رسد. بارندگی بسیار متغیر است، با خشکسالی شدید و سیل و خطر بالای خسارت ناشی از طوفان های استوایی در سواحل شمالی تر.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص کوئینزلند استرالیا هستید:

پایتختنوع حکومتتعداد شهرهای بزرگمنطقه زمانی
بریزبینمشروطه سطنتی10یوتی‌سی 10+(AEST)

اختلاف ساعت کوئینزلند استرالیا و ایالت شمالی

کوئینزلند 30 دقیقه جلوتر از قلمرو شمالی است. به همین دلیل می توانید با اختلاف فقط نیم ساعت به تمام کارهای اداری و دولتی و خصوصی خود اعم از تحصیلی و کاری برسید. با توجه به ساعات کاری در کوئینزلند استرالیا قرار های ملاقات و قرار های تلفنی و شرکت در کنفرانس ها را نیم ساعت اختلاف برگزار کنید. می توانید از 8 صبح تا 2 بعد از ظهر به این امور خود بپردازید. همچنین مصاحبات با موسسات کاریابی در استرالیا نیز ممکن است اختلاف ساعت شما را مد نظر قرار ندهند که شما باید مراقب این مساله باشید تا بدقول نباشید. تولد فرزند در استرالیا نیز شرایط و مزایا و چالش های خاص خود را دارد که می توانید در مقاله مذکور مطالعه کنید.

در نمودار زیر شاهد میزان شغل های پاره وقت و تمام وقت در کوئینزلند استرالیا هستید:

میزان شغل های پاره وقت و تمام وقت در کوئینزلند استرالیا

اختلاف ساعت ایران و کوئینزلند استرالیا

در نظر داشته باشید استرالیا از ایران بسیار فاصله دارد و طبیعی است که اختلاف زمانی زیادی هم باشد. برای تماس های تلفنی و یا ویدیو کال، باید بین ساعت 13:30 تا 6 بعد از ظهر وقت خود را در بریزبن، استرالیا امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 8 صبح تا 12:30 بعد از ظهر در تهران، ایران خواهد بود. اگر در بریزبن استرالیا زندگی هستید باید بین ساعت 12:30 بعد از ظهر تا 4:30 صبح به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 11 شب به وقت آنها خواهد بود، زیرا تهران، ایران 5 ساعت و 30 دقیقه از بریزبن، کوئینزلند عقب تر است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت در استرالیا مشاور و راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *