مهاجرت به کشور سوئد

رفع ریجکتی سوئد

رفع ریجکتی سوئد

بسیاری از روش های مهاجرتی به کشور سوئد متقاضی با ریجکت ویزا روبه رو می شوند که تاثیر منفی در اخذ اقامت خواهند داشت. ریجکت شدن ویزا به دلایل مختلف اتفاق می افتد از رو مساله رفع ریجکتی سوئد مساله شاخصی می باشد که متقاضیان با آن مواجه می شوند. مردم این کشور از سطح زندگی بالایی برخوردار بوده و شرایط زندگی در سوئد بسیار مناسب می ­باشد. سالانه برخی افراد با اخذ ویزای سوئد قصد سفر به این کشور را می­ نمایند. بطور کلی مراحل اخذ ویزای سوئد به همین سادگی نیست.

در صورتیکه افراد مدارک خود را بطور کامل ارائه ننمایند، با ریجکت شدن درخواست خود روبرو خواهند شد. افراد می­ باید اقدامات لازم جهت رفع ریجکتی را بنمایند. کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه نظرات خود متقاضیان عزیز را راهنمائی می­ نمایند. توجه به شرایط بسیار مناسب اقتصادی، نرخ پایین بیکاری و دانشگاه های معتبر این کشور درخواست مهاجرت به این کشور افزایش یافته است.

سوئد یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و عضو معاهده شنگن است. افراد پس از دریافت ویزای این کشور براحتی می ­توانند به دیگر کشورهای اروپایی سفر نمایند. علاوه بر این دانشگاه های سوئد در لیست دانشگاه های معتبر در جهان است. افراد براحتی می ­توانند به انجام کار و دیگر کشورهای اروپایی بپردازند. دانشجویان با اتمام تحصیلات در این کشور امکان تبدیل اقامت تحصیلی به کاری این کشور را دارند. پس از 5 سال اقامت مستمر در این کشور امکان دریافت اقامت دائم سوئد را خواهند داشت.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای سوئد

متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، می باید ابتدا مدارک زیر را به سفارت این کشور ارائه نمایند:

  • ارائه 2 قطعه عکس
  • مدارک هویتی
  • ارائه مدارک لازم جهت اثبات تمکن مالی
  • پرینت رزرو وقت سفارت سوئد
  • ارائه اصل پاسپورت معتبر متقاضی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت به سوئد
  • بیمه مسافرتی معتبر
  • تکمیل فرم درخواست ویزای سوئد

بررسی رفع ریجکتی سوئد

درخواست ویزا از سوی سفارت این کشور رد می گردد. ریجکتی ویزای سوئد زمانی اتفاق خواهد افتاد که مسئولین مربوطه بطور کامل اطلاعات افراد را دریافت ننموده اند. مشکلی در مدارک متقاضیان وجود داشته است.

به طور کلی تعداد متقاضیان این کشور طی سال های اخیر با توجه به آمار نمودار زیر قابل بررسی می باشد:

رشد نرخ تولد در کشور سوئد

از شایع ترین دلایل رد درخواست ویزای سوئد عبارتند از:

  • ارائه گذرنامه مخدوش و یا آسیب دیده
  • اسناد دروغین سفر
  • ارائه بیمه مسافرتی نامعتبر
  • عدم ارائه اثبات اسکان در سوئد
  • عدم ارائه گواهی تولد معتبر و ازدواج
  • عدم ارائه مدارک لازم جهت توانائی مالی برای زندگی در طول اقامت

لازم بذکر است، رد درخواست ویزا به معنای این نیست که افراد دیگر اجازه درخواست مجدد نخواهند داشت. بلکه متقاضیان می توانند با ارائه نامه ای درخواست تجدید نظر نمایند. طبق قانون 3 ویزای شنگن افرادی که با ریجکتی سوئد روبرو می ­شوند، حق درخواست تجدید نظر را دارند. با ارائه این درخواست سفارت این کشور موظف است تا دلایل رد ویزا را برای فرد بیان نماید. پس از آن متقاضی می­ تواند با رفع نواقصات نسبت به رفع ریجکتی اقدامات لازم را بنماید. به منظور انتخاب کار در این کشور مقاله ویزای کار سوئد را مطالعه بفرمائید.

چگونگی درخواست برای رفع ریجکتی سوئد

همانطور که اشاره شد متقاضیانی که دلیل رد شدن درخواست ویزا مبهم است، امکان ارائه درخواست نامه تجدید نظر را خواهند داشت. البته متن این نامه می ­باید بصورت صحیح نوشته شده باشد. می ­توان گفت ارائه درخواست تجدید نظر نسبت به رد درخواست ویزا یک فرآیندی جداگانه دارد. افراد می­ باید اصول لازم در این زمینه را رعایت نمایند. بهتر است در نامه مورد نظر تمامی نکات ذکر گردد. جهت اخذ ویزای این کشور و کسب اطلاعات دقیق مقاله روش های مهاجرت به سوئد را از طریق لینک مرتبط با سایت مرجع ما مطالعه بفرمائید.

بطور کلی ذکر موارد زیر در این نامه لازم و ضروری می ­باشد:

  • مشخصات هویتی فرد
  • مشخص نمودن تاریخ دقیق رد درخواست ویزا
  • دلایل رد ویزا
  • بیان دلایلی که فکر می­کنید، رد درخواست ویزا صحیح نبوده است.

دیگر دلایل رد ویزای سوئد

اگرچه شایع ترین دلایل رد ویزای سوئد را بیان نمودیم، اما در برخی موارد تمامی مدارک افراد بدرستی ارائه گردیده است. اما باز هم فرد با رد درخواست ویزای سوئد روبرو شده اند. می­ توان گفت دلایل دیگری همچون انجام فعالیت های مجرمانه در گذشته سن افراد و یا سابقه سفر ضعیف نیز موجب رد این درخواست می­ گردد. برخی از کشورهای اروپایی شرایط سخت گیرانه ای را برای متقاضیان زیر 30 سال قرار داده اند. همچنین از آنجائیکه سفارت سوئد پس از مصاحبه با متقاضیان سوابق وی را در گذشته بررسی می ­نمایند. افرادی که مرتکب جرم و جنایاتی در گذشته شده اند و یا افرادی که تجربه سفرهای کمتری را دارند، از شانس کمتری برای اخذ ویزا برخوردار خواهند بود.

متقاضیان عزیز توجه نمایند، حدالامکان با ارائه مدارک صحیح از ریجکت درخواست خود جلوگیری نمایند. در صورتیکه بار اول مهر ریجکت بر روی پاسپورت درج گردید، با رفع نواقص بیان شده از درج مهر دوم ریجکت جلوگیری نمایند. جهت مهاجرت به این کشور روش های قانونی در نظر گرفته شده است که یکی از این روش ها، روش مهاجرت از طریق تحصیل است در این بخش مقاله ویزای تحصیلی سوئد را مطالعه بفرمائید. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در بخش مشاوره حضوری و تلفنی به سوالات جامع شما در این خصوص پاسخ خواهند داد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *