مهاجرت تحصیلی هلند

رشته گوارش در هلند

رشته گوارش در هلند

هلند کشوری کوچک و در عین حال بسیار معروف است که در زمینه پزشکی و رشته هایی همچون رشته گوارش در هلند، دانشگاه هایی با کیفیت اما رقابتی دارد. این کشور یکی از تمیزترین کشورهای جهان است و مردم از سراسر جهان به دلیل موقعیت جغرافیایی ایده آل، آزادی مدنی، اقتصاد بسیار توسعه یافته و بسیاری دلایل دیگر به این کشور مهاجرت می کنند. آمستردام محبوب ترین مقصد برای مهاجران است، اما شهرهای بزرگ دیگری مانند روتردام، لاهه، آیندهوون و اوترخت نیز محبوب هستند. علی رغم سخت بودن دریافت پذیرش تحصیلی در حوزه پزشکی در این کشور، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا تجارب خود را در اختیار متقاضیان قرار دهد و سختی های مهاجرت را از پیش روی آنان بردارد.

واقعیت های پزشکی برای متقاضیان رشته گوارش در هلند

برای تبدیل شدن به یک پزشک در هلند، باید زبان هلندی را به خوبی درک کنید. سطح B2 هلندی قابل قبول در نظر گرفته می شود، اما سطح c1 یا c2 به طور کلی توصیه می شود. آزمونی که برای اثبات مهارت خود در زبان هلندی و انگلیسی باید شرکت کنید، آزمون AKV نامیده می شود که دانش و مهارت های عمومی شما را محک می زند. برای قبولی، باید هر دو زبان انگلیسی و هلندی را داشته باشید و همچنین اطلاعاتی در مورد سیستم مراقبت های بهداشتی هلند نشان دهید. البته نباید نگران بود، چراکههلندی یک زبان نسبتاً آسان برای یادگیری است، به خصوص برای انگلیسی و آلمانی زبانان،و اگر به اندازه کافی وقف داشته باشید، می توانید در عرض 1 سال مسلط شوید. البته این به میزان تعهد شما و سایر عوامل مانند دانش قبلی شما از زبان های مرتبط با هلند بستگی دارد.

در حالی که برنامه های پزشکی در هلند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و هر پزشک مشتاقی خوش شانس خواهد بود که در یکی از آنها شرکت کند، آنها معمولاً بسیار رقابتی هستند و بسیاری از دانشجویان هلندی را مجبور به حضور در دانشکده های پزشکی خارج از کشور می کند. این بدان معنی است که بین المللی ها شانس کمتری برای ورود به یک دانشکده پزشکی در هلند دارند. با این حال، اگر دانشجو در تمایل خود برای تحصیل در هلند پیگیر باشد، برنامه های پزشکی در این کشور برای یک پزشک عمومی اینگونه عمل می کند. دانشجویان ابتدا باید مدرک لیسانس پزشکی را کسب کنند. این مدت3 سال طول می کشد. مرحله بعدی اخذ مدرک کارشناسی ارشد پزشکی است که 3 سال دیگر ادامه دارد و فقط به زبان هلندی تدریس می شود. بخش پایانی این برنامه یک دوره آموزشی 1 ساله است.

دریافت مجوز پزشکی برای متقاضیان کار گوارش در هلند

دریافت مجوز پزشکی برای متقاضیان کار گوارش در هلند

برای اینکه بتوانید یک پزشک مجاز در هلند شوید، ابتدا باید در ثبت نام BIG ثبت نام کنید. 13 حرفه وجود دارد که می توانند برای ثبت نام BIG درخواست دهند. همچنین چند الزام برای درخواست وجود دارد. طبیعتاً به مدرک پزشکی و همچنین مدرکی مبنی بر دانش کافی از زبان هلندی نیاز خواهید داشت. اگر دیپلم شما از یک دانشگاه بین المللی است، قبل از اینکه بتوانید برای ثبت نام BIG درخواست دهید، باید شرایط بیشتری را رعایت کنید، زیرا باید ثابت کنید که مهارت ها و دانش شما با استانداردهای هلندی برابر است. برای زندگی و کار در هلند، مهاجران از اتحادیه اروپا /EEA نیازی به داشتن هیچ نوع ویزا یا اجازه اقامت ندارند. همچنین چند کشور دیگر وجود دارند که مهاجرت شهروندان آنها به هلند بسیار راحت تر خواهد بود. این کشورها آمریکا، کره جنوبی، استرالیا و چند کشور دیگر هستند.

مهاجران این کشورها برای کار در هلند نیازی به ویزا ندارند، اما پس از ورود به کشور باید اجازه اقامت دریافت کنند. برای افراد خارج از این کشورها، این روند کمی پیچیده تر است. پزشکان در هلند کارگران بسیار ماهر در نظر گرفته می شوند، بنابراین شما باید واجد شرایط درخواست ویزای مهاجرت با مهارت بالا باشید که به شما امکان اقامت و کار در هلند را می دهد. برای واجد شرایط بودن برای این ویزا، به یک قرارداد کاری بیش از 4 ماه و همچنین مدرکی مبنی بر اینکه درآمد کافی کسب خواهید کرد، نیاز دارید. در این مورد یافتن کار در بیمارستان‌ های هلند بسیار دشوار است، زیرا این کشور بیش از نیاز خود پزشکان جوان تولید می‌ کند و بسیاری از آنها مجبورند شروع به کار در خارج از کشور کنند.

در شکل زیر زمینه هایی که امکان کار در حوزه پزشکی را برای افراد فراهم می کند، طرح شده است:

کار در حوزه پزشکی در هلند

درآمد شاغلان رشته گوارش در هلند

فردی که به عنوان پزشک متخصص گوارش در هلند کار می کند معمولاً حدود 13200€ (یورو) در ماه درآمد دارد و از 6580€ (یورو) در ماه (حداقل حقوق) تا 20400€ (یورو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​13200€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک متخصص گوارش کار می کنند کمتر از 13200€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 13200€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان متخصص گوارش کمتر از 8880€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 8880€ (یورو) درآمد دارند.

بر مبنای تجربه که متغیری اثرگذار بر همه سطوح حقوقی است، یک پزشک متخصص گوارش با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 7890€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 10400€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشد که 32% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 14000€ (یورو) در ماه دارد که 34% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. علاوه بر این جنسیت نیز در تغییر دستمزد اثرگذار است که بر این مبنا پزشک مرد متخصص گوارش در هلند 4 بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارد.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در هلند در رشته گوارش می باشد:

سطح حقوق بر اساس تجربه کاری در هلند برای اطلاع از شرایط پاسپورت هلند جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور از تجارب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید تا در سریع ترین زمان ممکن تصمیم خود را عملی نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *