مهاجرت کاری هلند

کار در هلند

کار در هلند

چنانچه بخواهید به عنوان یک شهروند غیراروپایی به کار در هلند مشغول شوید نیاز به مجوز کار در این کشور دارید که این همان ویزای کاری هلند است. در مورد شرایط و آخرین قوانین 2023 برای مهاجرت کاری به این کشور اطلاعات خوبی در این نوشتار ارائه گردیده است. از آنجاییکه این کشور در اتحادیه اروپا و حوزه شنگن قرار دارد راه ورود به این کشور و اشتغال برای شهروندان اروپایی بسیار راحت تر است. زیرا آنها بدون دریافت ویزا خیلی راحت می توانند در این کشور وارد شده و مشغول بکار شوند. اما شرایط برای یک شهروند غیر اروپایی بسیار متفاوت است. در این نوشتار به بررسی کامل این موضوع پرداخته ایم، این مقاله شما را برای دستیایی به هدف راهنمایی کامل می نماید. سوالاتی که در این مسیر پیش روی افراد است از این قبیل هستند.

  • آیا می توان از ایران بدون پیشنهاد شغلی برای اخذ ویزای کاری هلند اقدام نمود؟
  • چه کشورهایی در اروپا شرایط دریافت ویزای کاری بدون پیشنهاد شغلی را دارا هستند؟
  • چه مشاغلی در هلند هم اکنون بیشتر مورد نیاز هستند؟
  • میزان درآمد در چه مشاغلی در هلند به مراتب بهتر است؟

در ادامه این مطلب کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به پاسخ این سوالات خواهند پرداخت. با توجه به نرخ بیکاری بسیار پایین در کشور هلند و نیاز به برخی مشاغل در این کشور به نیروی متخصص چنانچه در مشاغلی که در ادامه معرفی می گردد مهارت و تحصیلات دارید فرصت خوبی برای کار در این کشور وجود دارد.

اینفوگرافیک کار در هلند

مهاجرت به هلند

تقاضاء مهاجرت به هلند از سوی ایرانیان بسیار زیاد بوده و این کشور از کشورهای محبوب در اروپا می باشد. متقاضی می تواند با توجه به شرایط و علایق خود بهترین روش را برای مهاجرت انتخاب کند. شرایط کار در این کشور بسیار عالی می باشد. موقعیت بسیار خوبی برای متقاضیان محسوب می شود. برای مطالعه بیشتر در رابطه با راه های مهاجرت به این کشور می توانید مقاله بررسی راه های مهاجرت به این کشور را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین بخش تهیه شده است را مطالعه نمایید، که قطعا برای علاقه مندان خالی از لطف نمی باشد.

آشنایی با کشور هلند

این کشور در اتحادیه اروپا و حوزه شنگن و عضو منطقه اقتصادی یورو می باشد. این کشور همواره به عنوان یکی از 15 کشور برتر دنیا برای زندگی محبوب بوده است. اشتغال در این کشور برای شهورندان خارجی ممکن است. فرد خارجی می تواند با کار در این کشور اقامت دائم هلند و اروپا را نیز بدست آورد. در این بخش از مقاله به بررسی کشور هلند نیز می پردازیم:

آیتمشرح
پایتختآمستردام
جمعیت16 میلیون نفر
موقعیتشمال غربی قاره اروپا
مذهببیشتر این افراد پیرو مذهب پروتستان هستند.
همسایهاز شرق با کشور آلمان، از غرب و از طریق دریا با کشور بریتانیا و از جنوب با کشور بلژیک هم مرز می باشد.

پایتخت این کشور آمستردام و شهر روتردام به دلیل دارا بودن بنادر زیاد و از نظر مساحت به عنوان بزرگترین بنادر اروپا محسوب می شوند. برخی مشاغل در این کشور به مراتب در سال 2023 درخواست بیشتری دارند که این رشته ها از این قبیل هستند: مهندسین، افراد دارای مهارت فنی، متخصصان فناوری اطلاعات، افرادی که در زمینه امور مالی فعالیت می کنند. همچنین افراد با تجربه کار در فروش، بازاریابی و خدمات به مشتری از سایر مشاغل پر نیاز هلند می باشند. همچنین مشاغل گروه درمان و مراقبت های بهداشتی، مالیاتی، مدیران موقت و آموزش شرایط مطلوبی برای کار و اشتغال در این کشور دارند.

نرخ بیکاری در هلند

آگاهی از میزان نرخ بیکاری به خودی خود شاخصه اصلی اقامت کاری به هر کشوری می باشد. در این میان یکسری از کشورهای اروپایی توانسته این رهبری را در اتحایه اروپا به خود اختصاص دهند. در جدول زیر به بررسی میزان نرخ بیکاری در اروپا و هلند نیز می پردازیم:

کشور نرخ بیکاریکشورنرخ بیکاری
اتریش4.6%آلمان3.1%
هلند3.5%دانمارک5.3%
نروژ3.9%بلژیک5.6%

همانطور که در آمار هم ملاحظه می فرمائید، در میان کشورهایی که در اتحادیه اروپا واقع شده اند این کشور به مراتب در میان برترین آنها از جهت اشتغال بوده و خیلی از افرادی که در این زمینه هایی که معرفی شد. از این رو توانسته اند در صورت اثبات توانایی های خود یک موقعیت کاری بدست آورند. پس از چند سال اشتغال نیز اقامت دائم خود را کسب نموده اند.

از این رو در نمودار زیر نرخ رشد اقتصادی در این کشور اروپایی بیان گردیده است:

رشد اقتصادی هلند

آیا برای کار در هلند ویزا نیاز است؟

برای بررسی بهتر از اینکه شما تحت چه عنوانی می توانید در هلند اشتغال داشته باشید بهتر است که ابتدا در مورد قوانین اخذ ویزای کار در این کشور بدانید. یک اروپایی می تواند طبق قوانین اتحادیه اروپا بدون ویزا وارد این کشور شده و مشغول بکار شود. اما اتباع ایرانی برای اشتغال نیاز به ویزای کار دارند. این ویزا را بابت اهداف متفاوتی می توان درخواست داد و شامل اهدافی از قبیل می شود:

  • نقل و انتقال درون سازمانی
  • نیروی کار بسیار ماهر
  • کارآفرین
  • استارت آپ
  • محققان
  • ویزای کاری بعد از تحصیل در هلند

همانطور که از معرفی هر کدام از دسته بندی ها مشخص است، شما می توانید برای کار در این کشورهم برای خود کار کنید هم تحت نظر یک کمپانی یا یک کارفرما مشغول بکار شوید. عموم متقاضیان به دنبال فرصتی هستند تا با کمک یک وکیل موقعیتی برای کار در این کشور برای آنها فراهم گردد. آیا این اتفاق ممکن است؟ وکیل چه نقشی برای رقم زدن این اتفاق دارد؟ پاسخ در این قسمت این است که ویزای کار در صورتی قابل درخواست است که مجوز کار داشته باشید. مجوزهم تنها از سوی کارفرمای هلندی از سوی اداره مهاجرت قابل درخواست است. وکیل نقشی در بدست آوردن موقعیت شغلی برای شما ندارد. در اخذ ویزا و ورود شما به هلند راهکارهایی پیش روی می گذارد. در ادامه جهت آشنایی به بررسی مشخصه های کشور هلند پرداخته ایم.

 

مجوز کار در هلند

تمامی شهروندان از مناطق زیر به جزء کشور کرواسی اجازه کار دراین کشور بدون هیچ محدودیتی و در هر حوزه کاری را دارند:

  • تمامی شهروندان کشور های اتحادیه اروپا
  • شهروندان منطقه اقتصادی اروپا
  • کشور سوئیس

اگر کارفرمایی گواهی اقامت در این کشور را از متقاضی بخواهد این شهروندان توانسته با ارائه نامه IND بدون نیاز به اجازه اقامت بلند مدت مشغول به کار شوند. البته برای شهروندان کشور کرواسی محدودیت وجود دارد. شهروندان این کشور در صورتی می توانند مشغول به کار شوند که بتوانند اجازه کار را به مدت 1 سال از کارفرما دریافت نمایند. شهروندان کشورهای ذکر شده در صورت دریافت می توانند مشغول به کار شوند که از کارفرما اجازه کار دریافت نمایند. IND به عنوان مجوزی برای اقامت و کار محسوب می شود. با عنوان GVVA نیز شناخته می شود. این مجوز تنها برای متقاضیانی صادر می شود که قصد کار کردن بیشتر از 90 روز را در این کشور دارند. معمولا کارفرمایان برای صدور این مجوز به مدت 3 سال درخواست می دهند.

کار در هلند بدون مجوز کاری

در ادامه به بررسی افرادی که نیازی ندارند برای کار دراین کشور اجازه دریافت کنند می پردازیم:

  • فردی مهاجر با مهارت های شغلی بسیار بالا
  • فارغ التحصیلی که در مدت 1 سال به جست و جو کار پرداخته است.
  • کار در موسسه علمی در سمت محقق علمی

افرادی که ذکر شد می توانند بدون این که کارفرما برای آنها درخواست کار دهند. ولی اگر متقاضی برای یک کارفرما دیگری نیز مشغول به کار است باید برای او اجازه کار دریافت شود. اگر بستگان یا شریک فرد در این کشور اجازه کار دارد، فرد می تواند در این کشور به کار مشغول شود.

اقامت کوتاه مدت با کار در هلند

ویزا اقامت کوتاه مدت دراین  کشور اجازه اقامت تا 3 ماه را به فرد می دهد. این نوع ویزا به 2 صورت برای فرد صادر می شود:

نوع ویزاتوضیحات
Aاین ویزای ترانزیت است. برای مسافرانی که لازم است برای رسیدن به کشوری خارج از منطقه شنگن در کشور هلند اقامت داشته باشند، صادر می شود. متقاضی با داشتن این ویزا می تواند در منطقه بین المللی فرودگاه این کشور وارد شود.
Cویزا نوع C توریستی است که این ویزا به متقاضی امکان می دهد که به مدت 3 ماه در کشورهایی که در محدوده منطقه شنگن هستند اقامت داشته باشد. افراد نمی توانند با این ویزا اقامت این کشور را به دست آورند. اگر در طول این مدت کارفرمایی برای فرد اجازه کار دریافت نمائید. فرد اجازه کار در این کشور را نیز دارد.

چنانچه هدف شما اخذ اقامت این کشورمی باشد بایستی در ابتدا با ویزای نوع D وارد خاک این کشور شوید. اگر با ویزای نوع C چنانچه کارفرما برای شما درخواست اقامت نماید. این اجازه را دارید تا برای 3 ماه در این کشور و نهایتا 6 ماه به کار مشغول شوید.

انواع مجوز اقامت با کار در هلند

گواهی اجازه اقامت در این کشور در نوع های مختلفی و با توجه به هدف فرد از اقامت در این کشور صادر می شود که به شرح زیر می باشد:

  • اجازه اقامت برای کارکنان
  • ملاقات با بستگان و یا همسر که شهروندان اتحادیه اروپا، سوئیس و یا منطقه شنگن نمی باشند.
  • ملاقات همسر یا خانواده که جزء شهروندان کشورها منطقه شنگن، اتحادیه اروپا و یا کشور سوئیس هستند.
  • صدور گواهی اقامت برای کارآفرینی، خود اشتغالی یا داشتن شغل آزاد در کشور هلند
  • اجازه اقامت برای متخصصان و افراد ماهر
  • اجازه اقامت برای پژوهشگران علمی
  • صدور اجازه اقامت برای کارگران فصلی
  • اجازه اقامت به افرادی که برای اهداف مطالعاتی به این کشور مهاجرت کرده اند.
  • اجازه اقامت جهت انجام خدمات تهاتری
  • صدور گواهی اجازه اقامت برای برنامه های تبادلی

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اجازه های اقامت در این کشور با مشاوران ما در سفیران سروش سعادت در تماس باشید. از مشاوره ها رایگانی که برای شما عزیزان در نظر گرفته شده استفاده نمایید. همچنین جهت کار و سرمایه گذاری در این کشور مقاله سرمایه گذاری در هلند را مطالعه بفرمائید.

اخذ اقامت دائم هلند

این ویزا بین 3 تا 12 ماه با توجه به شرایط فرد برای او صادر می شود. اگر فردی در حال حاضر در کشور هلند اقامت دارد و قصد دارد این کشور را به صورت موقت ترک نماید، ممکن است در مدت نبود فرد اعتبار اجازه اقامت وی در این کشور به پایان برسد. فرد درخواست تغییر نوع ویزای خود را ارائه کرده است ولی درخواست در حال بررسی می باشد. اگر فردی دارای این شرایط می باشد باید ویزا بازگشت دریافت نماید. متقاضیان می توانند بعد از مدت 5 سال زندگی مستمر در این کشور اقامت دائم دریافت نماید.

برای دریافت اقامت دائم باید فرد شرایطی را که در نظر گرفته شده رعایت نماید:

  • اثبات زبان هلندی
  • رعایت شرط حضور
  • داشتن رزومه مثبت در پرونده مالیاتی

اخذ اقامت دائم برای سرپرست خانواده برای همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز رقم می خورد.

شرایط کار در هلند

شرایط کار در هلند

پس از اینکه شما توانستید یک پیشنهاد کاری دریافت نمائید، کارفرما برای شما بایستی مجوز کار درخواست نماید. سپس متقاضی تحت قوانین ذیل می تواند مشغول به کار در این کشور شود. متقاضیان می توانند در طول هفته 38 ساعت مشغول به کار به صورت تمام وقت باشند. همچنین سایر شرایط کار در این کشور به شکل زیر می باشد:

  • افراد می توانند بین 36 ساعت تا 40 ساعت در هفته مشغول به کار باشند.
  • افراد در هفته 5 روز و در هر روز بین 7 تا 8 ساعت مشغول به کار می باشند.
  • برای افراد حدود 30 دقیقه در روز برای صرف ناهار در نظر گرفته شده است.
  • افراد می توانند در این کشور در کارهای نیمه وقت نیز مشغول به کار باشند.
  • افراد می توانند بین 12 تا 36 ساعت در این نوع مشاغل مشغول به کار باشند.

اگر افراد به مدت 5 سال در کشور هلند مشغول به کار باشند و مالیات پرداخت کنند می توانند اقامت دائم هلند را دریافت نمایند. این اقامت نیز پس از 3 سال دیگر می تواند تبدیل به پاسپورت هلندی گردد. البته شرایط اخذ پاسپورت هلندی نیازمند پاس نمودن دانش زبان هلندی و آزمون شهروندی و رعایت شرط حضور است. جهت جمع آوری اطلاعات درباره این کشور مقاله هزینه زندگی در هلند را مطالعه بفرمائید.

مشاغل پردرآمد در هلند

در این بخش از مقاله به بررسی 10 مشاغل پردرآمد در این کشور نیز می پردازیم:

  1. متخصصان پزشکی
  2. خلبانان
  3. وکلا
  4. مدیران شرکت
  5. اقتصاددان تجارت
  6. مدیران منابع انسانی
  7. مدیران تجاری
  8. ناخدایان دریایی
  9. دفاتر اسناد رسمی
  10. کارآگاهان

برای ورود به برخی از این مشاغل نیاز به داشتن شهروندی هلندی است. همچنین برخی رشته ها از قبیل گروه درمان و پرشکی و وکلا برای کار در هلند نیاز به اخذ مجوز از سوی مراجه مربوطه دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط کار در مشاغل متفاوت و میزان درآمدها می توانید به مقاله 10 شغل پر درآمد در هلند مراجعه فرمائید.

کار سیاه در هلند

کار سیاه در این کشور هنگامی به وقوع می پیوندد که فرد متقاضی به دلیل میزان ساعات کاری یا کمبود درآمد به آن می پردازد. این موضوع باعث خطرات زیادی برای فرد متقاضی می گردد زیرا این کار غیر قانونی بوده و در صورت مطلع شدن اداره مهاجرت، اقامت شخص باطل می گردد. بیشتر این کار در زمینه کار در محیط رستوران ها است که بیشتر آخر هفته ها می باشد. متقاضیان محترم می توانند برای مطالعه بیشتر در رابطه با دریافت ویزای کار این کشور به مقاله ویزای کاری هلند رجوع کنند. همچنین امکان دریافت مشاوره به صورت رایگان و تلفنی با وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای شما عزیزان در نظر گرفته شده است.

سوالات متداول در باب کار در هلند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب کار در هلند می باشیم:

  • مزایای کار در هلند چیست؟ ثبات اقتصادی/ رفاه اجتماعی/ کیفیت بالای آموزش/ امکان تحصیل در هلند به زبان انگلیسی، پایین بودن نرخ بیکاری/ عضو اتحادیه شنگن/ شرایط مناسب و عالی برای زندگی/ آب و هوا بسیار خوب و مناسب
  • دعوتنامه کاری کشور هلند را با چه روشی می توان دریافت کرد؟ اول باید شخص کارفرما در هلند آگهی استخدام بزند. به مدت 3 ماه اگر از افراد اتحادیه اروپا نیرویی پیدا نشد، شخص کارفرما باید در کل اتحادیه اروپا به مدت 3 ماه آگهی استخدام بزند و باز اگر کسی پیدا نشد کارفرما مجوز این را دارد که دعوت نامه کاری برای شما ارسال کند.
  • آیا دانشجویان خارجی بعد از اتمام تحصیل در هلند می توانند مشغول به کار شوند؟ اگر شما با یک مدرک کارشناسی یا مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه هلندی فارغ التحصیل شدید، می توانید یک سال اقامت را بعد از فارغ التحصیلی درخواست کنید تا اجازه اقامت در هلند برای یک سال دیگر را بیابید.
  • رشته های پرطرفدار و پردرآمدترین کشور هلند کدامند؟ پزشکی/ داروسازی/ دندانپزشکی/ اقتصاد/ حسابداری/ فنی و کامپیوتر/ متخصصان پزشکی/ خلبانان/ وکلا/ مدیران شرکت/ اقتصاددان تجارت/ مدیران منابع انسانی/ مدیران تجاری/ ناخداهای دریایی/ دفاتر اسناد رسمی و کارآگاهان.
5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه برای “کار در هلند

  1. احمد گفت:

    هلند شرایط خوبی برای کار داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *