مهاجرت تحصیلی عمان

رشته گوارش در عمان

رشته گوارش در عمان

عمان به جهت نزدیکی اش با ایران می تواند فرصت خوبی برای تحصیل باشد و رشته گوارش در عمان می تواند امکان حضور در عمان را تهسیل نماید. سلطان نشین عمان که به اختصار عمان نامیده می شود، اغلب به عنوان پسرعموی کمتر شناخته شده و کمی سنتی تر امارات متحده عربی نامیده می شود. عمان که توسط آبهای دریای عرب و خلیج فارس محصور شده است، کشوری متنوع با جمعیت مهاجر زیاد است (بیش از 45% از کل ساکنان آن مهاجر هستند). پایتخت عمان، مسقط، یک کلان شهر بزرگ و پررونق با بیش از 1.3 میلیون نفر ساکن است. علاوه بر مسقط، صلاله شهر بزرگ دیگری است که تعداد زیادی از مهاجران را در خود جای داده است. جهت ورود به کشور عمان به منظور تحصیل در تخصص گوارش با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و کارشناسان متخصص حاضر در این مجموعه در تماس باشید.

وضعیت سیستم درمان برای متقاضیان رشته گوارش در عمان

بازار کار، شرایط واجد شرایط بودن و معیارهای ویزا برای متخصصان مراقبت های بهداشتی خارج از کشور در عمان، چالش های پیش روی متخصصان مراقبت های بهداشتی که مشتاق مهاجرت به عمان هستند و در نهایت، مهمترین دلایلی که چرا باید به فکر مهاجرت به عمان باشید. اولین نکته ای که می توان به آن اشاره کرد این است که عمان دارای یکی از بهترین سیستم های مراقبت های بهداشتی همگانی در جهان است و این کشور خدمات بهداشتی اولیه رایگان را به همه عمانی ها ارائه می دهد و به ساکنان خارجی یارانه پرداخت می کند. بخش مراقبت های بهداشتی در کشور تحت نظارت وزارت بهداشت (وزارت بهداشت) و آزمایشگاه مرکزی کنترل کیفیت است و دارای 74 شفاخانه در کشور با مجموع 6589 تخت بود که معادل 14.9 تخت به ازای هر 10000 نفر می باشد.

در کنار این شفاخانه ها، وزارت بهداشت 266 مرکز صحی اولیه، داروخانه و کلینیک و نیز 1105 کلینیک خصوصی را بر عهده دارد. سایر کلینیک های این کشور توسط پلیس سلطنتی عمان، نیروهای مسلح سلطنتی و دانشگاه سلطان قابوس اداره می شوند. همه متخصصان پزشکی که مایل به کار در عمان هستند باید توسط هیئت تخصصی پزشکی عمان گواهینامه دریافت کنند. آنها باید در آزمون پرومتریک عمان همراه با اخذ مجوز از وزارت بهداشت شرکت کنند و از سوی دیگر متخصصان مراقبت های بهداشتی فقط تحت برنامه حمایت مالی ویزا می توانند این کار را انجام دهند. برای واجد شرایط بودن برای این برنامه، متقاضی باید بین 21 تا 60 سال سن داشته باشد و باید یک پیشنهاد شغلی تایید شده از بیمارستان، کلینیک در عمان داشته باشد. کارفرما اسپانسر ویزا است. همه این موارد نشانه است که رشته گوارش در عمان می تواند همراه با امنیت مالی باشد.

شرایط کسب ویزا برای کار گوارش در عمان

پس از انتخاب شما برای این شغل، کارفرما باید از وزارت نیروی انسانی مجوز دریافت کند. کارمند باید چندین معیار تایید را داشته باشد. مجوز از یک انجمن حرفه ای مراقبت های بهداشتی، رعایت سهمیه های عمان سازی (این حداقل تعداد اتباع عمانی است که یک شرکت باید استخدام کند) و موارد دیگر. مدت ویزای کار صادر شده برای کلیه کارگران خارجی – از جمله متخصصان مراقبت های بهداشتی 2سال از تاریخ ورود است. چالش های پیش روی کارگران مراقبت های بهداشتی در حال حرکت به عمان شامل روند طولانی و پیچیده درخواست و ویزا است و همه متخصصان پزشکی که به دنبال کار در عمان هستند باید از سه مانع بزرگ عبور کنند: معاینه پرومتریک عمان را پاک کنید – این یکی از سخت ترین معاینات پزشکی در جهان است و نیاز به آمادگی گسترده دارد. دریافت مجوز فعالیت از وزارت بهداشت.

درخواست برای مجوز می تواند از چند هفته تا حتی شش ماه یا بیشتر طول بکشد. علاوه بر این، متقاضیان ممکن است حتی زمانی که با موفقیت در آزمون پرومتریک عمان به پایان رسیده اند، مجوز دریافت نکنند. ویزای حامی مالی از کارفرما دریافت کنید. در عمان، این کارفرما است که از ویزای کارمند حمایت مالی می کند. کارفرمایان باید قبل از اینکه بتوانند یک کارمند خارج از کشور را وارد هواپیما کنند، از وزارت نیروی انسانی تسویه حساب دریافت کنند. اما به عنوان متقاضی کار و تحصیل گوارش در عمان نگران نباشید، چراکه عمان، مانند سایر کشورهای عربی، به طور سنتی برای همه بخش ها، از جمله مراقبت های بهداشتی، به نیروی کار مهاجر وابسته است.

در شکل زیر به سایر مزیت های کار در بخش گوارش در عمان اشاره شده است:

مزیت های کار در بخش گوارش در عمان

درآمد شاغلان رشته گوارش در عمان

نفردی که به عنوان پزشک متخصص گوارش در عمان کار می کند معمولاً حدود OMR4550 (ریال عمان) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است که بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و از 2320OMR (ریال عمان) در ماه (حداقل حقوق) تا 7010OMR (ریال عمان) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق 4460OMR (ریال عمان) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک متخصص گوارش کار می کنند کمتر از 4460OMR (ریال عمان) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 4460OMR (ریال عمان) درآمد دارند. از سوی دیگر25% از پزشکان متخصص گوارش کمتر از 3050OMR (ریال عمان) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 3050OMR (ریال عمان) درآمد دارند. همچنین 75% پزشکان متخصص گوارش کمتر از 5620OMR (ریال عمان) درآمد دارند.

از متغیرهای اثرگذار در این زمینه، سطح تجربه است که بر این اساس یک پزشک متخصص گوارش با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 2600OMR (ریال عمان) در ماه دریافت می کند. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 3400OMR (ریال عمان) در ماه کسب کند که 31% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 4760OMR (ریال عمان) در ماه به دست می آورد که 40% بیشتر از فردی با تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان تجربه کاری در رشته گوارش در عمان می باشد:

سطح حقوق بر حسب سالهای کاری در عماناز دغدغه مهم غالب مهاجران بحث هزینه ها است و در این زمینه می توانید با اتکا به دانش و تجارب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آگاهی بیشتری از هزینه زندگی و تحصیل در عمان پیدا کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *