مهاجرت تحصیلی سوئیس

رشته گوارش در سوئیس

رشته گوارش در سوئیس

از میان دانشگاه های اروپا، دانشگاه های سوئیس جزو محبوب ترین ها هستند به خصوص در حوزه پزشکی و رشته گوارش در سوئیس نیز از این مزیت مستثنی نیست. دانشگاه های سوئیس از بهترین دانشگاه های اروپا هستند و افراد زیادی از سراسر قاره و فراتر از آن سوئیس را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. دانشجویان پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و سالانه هزاران نفر از آنها برای ورود به دانشگاه های سوئیس اقدام می کنند. با توجه به محدودیت‌ های پذیرش، همه افراد در مدارس قبول نمی ‌شوند و هر ساله آزمون استعدادیابی برای انتخاب دانشجویان با بالاترین امتیاز برگزار می‌ شود، چراکه نقاط در دانشکده های پزشکی در سراسر کشور محدود است. برای آغاز مسیر مهاجرتی خود در این زمینه و ارتباط راحت تر با دانشگاه ها، متقاضیان می توانند از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام نمایند.

کلیاتی در مورد تحصیل رشته گوارش در سوئیس

مانند سایر کشورهای اروپایی، تحصیل پزشکی در سوئیس 6 سال به طول می انجامد که 3 سال اول آن لیسانس و 3 سال دیگر تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است. بعد از اتمام تحصیلات پزشکی در سوئیس یا قبل از شروع اقامت، هیچ آزمایش یا معاینه اضافی وجود ندارد. با این حال، فارغ التحصیلان خارج از EEA باید هر دو بخش از آزمون پزشکی فدرال سوئیس را بگذرانند تا برای اقامت در سوئیس پذیرفته شوند، که اولین قدم برای تبدیل شدن به یک پزشک پزشکی در سوئیس است. پس از اتمام تحصیلات پزشکی، کلیه فارغ التحصیلان سوئیس یا سایر کشورهای حوزه شنگن می توانند اقامت خود را در سوئیس آغاز کنند. برای اقامت مانند درخواست شما برای هر شغلی درخواست می شود و هیچ مدرک یا شرایط خاصی برای شما وجود ندارد.

قبل یا بعد از اتمام اقامت شما در سوئیس نیازی به انجام معاینات اضافی نیست، اما اگر می خواهید بعد از اخذ اقامت در آنجا به کار خود ادامه دهید، باید در آزمون پزشکی فدرال سوئیس شرکت کنید. در مورد مجوز کار در زمینه پزشکی مثل گوارش اما، سوئیس برخی از سخت ترین فرآیندها را برای اخذ مجوز پزشکی در اروپا، هم برای اتباع سوئیسی و هم برای خارجی ها دارد. 3 راه اصلی برای دریافت مجوز پزشکی در کشور وجود دارد که اولین مورد فارغ التحصیلی از یک دانشکده پزشکی سوئیس است که پس از آن بلافاصله واجد شرایط اقامت می شوید و سپس برای شرکت در امتحان نهایی پزشکی قبل از گرفتن گواهینامه خود. گزینه دوم درخواست اقامت 3 ساله در سوئیس است که برای آن ابتدا باید هر دو بخش از معاینه پزشکی ملی را بگذرانید. آخرین مرحله ثبت نام در اداره پزشکی محلی کانتونال است.

در شکل زیر در مورد جزئیات راه سوم موضوعاتی اشاره شده است:

جزئیات تحصیل گوارش در سوئیس

رویه گرفتن ویزای کار برای رشته گوارش در سوئیس

همه اتباع کشورهای شنگن در صورت داشتن مجوز پزشکی مجاز به شروع کار به عنوان پزشک در سوئیس هستند. سایر اتباع خارجی نیز علاوه بر مدارک پزشکی و مجوز، به اجازه اقامت نیاز خواهند داشت. برای اینکه بتوانید بیش از 90 روز در این کشور بمانید، باید برای ویزای ملی سوئیس اقدام کنید. در حالی که درخواست ویزای شنگن معمولی می تواند به صورت آنلاین انجام شود، ویزای ملی باید در سفارت محلی سوئیس درخواست شود. روند درخواست ویزا به طور کلی سریع و آسان است، حداقل زمانی که از سفارت وقت بگیرید، اما لطفاً توجه داشته باشید که قبل از درخواست ویزا ابتدا باید شغل پیدا کنید. می توانید اطلاعات شخصی بیشتری را در سیستم ویزای آنلاین سوئیس بیابید.

اما موضوع دیگر بحث یافتن خود شغل است که در این زمینه وب‌ سایت ‌های زیادی وجود دارد که به عنوان متقاضی اقامت پس از تحصیل، می‌ توانید در آن‌ها به دنبال کار در سوئیس باشید و مستقیماً درخواست دهید. همچنین راه دیگری حضور فیزیکی در بیمارستان های سوئیس است که درخواست برای موقعیت “Assistenzart” است. شما باید یک آزمون سخت را پشت سر بگذارید و حداقل دانش B2 آلمانی داشته باشید، اما به هر حال اگر می خواهید در سوئیس پزشک شوید، به آن نیاز خواهید داشت. شما می توانید برای موقعیت Assistenzart با Bundesamt fur Gesundheit (BAG) با ارسال یک ایمیل به آنها درخواست دهید. اما در کل می توان گفت که جای نگرانی نیست، چراکه اساتید نیز در این زمینه پس از تحصیل به متقاضیان کار کمک می کنند.

 درآمد شاغلان رشته گوارش در سوئیس

درآمد شاغلان رشته گوارش در سوئیس

فردی که به عنوان پزشک متخصص گوارش در سوئیس کار می کند به طور معمول حدود 351000CHF (فرانک سوئیس)در سال درآمد دارد. البته بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی میزان حقوق فرق می کند و از 182000CHF (فرانک سوئیس) در سال (حداقل حقوق) تا 537000CHF (فرانک سوئیس) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. هرچند به طور کلی حقوق متوسط ​​337000CHF (فرانک سوئیس) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک متخصص گوارش کار می کنند کمتر از 337000CHF (فرانک سوئیس) دریافت می کنند در حالی که نیمی دیگر بیش از 337000CHF (فرانک سوئیس) درآمد دارند. در سوی دیگر 25% پزشکان متخصص گوارش کمتر از 234000CHF (فرانک سوئیس) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 234000CHF (فرانک سوئیس) درآمد دارند.

در این میان تجربه در سطوح حقوقی تغییر ایجاد می کند. به عنوان مثال یک پزشک متخصص گوارش با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 207000CHF (فرانک سوئیس) در سال درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 278000CHF (فرانک سوئیس) در سال درآمد داشته باشد که 34 % بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 361000CHF (فرانک سوئیس) در سال دارد که 30 % بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر، انواع سطوح درآمدی را بر حسب تجربه سالهای کاری در سوئیس تفکیک نموده است:

سطح حقوق برحسب سالهای کاری در سوئیسکارشناسان فعال در زمینه مهاجرت به سوئیس در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا به متقاضیان علاقه مند مهاجرت تحصیلی به این کشور در زمینه هزینه اقامت سوئیس و سایر مسائل مرتبط به این کشور، مشاوره دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *