مهاجرت تحصیلی یونان

رشته ژنتیک در یونان

رشته ژنتیک در یونان

یونان از کشورهای قدیمی اروپا و دارای سابقه زیادی در آموزش و علم است. رشته ژنتیک در یونان به عنوان یک رشته تخصصی در این کشور شناخته می شود. در حال حاضر 2 دانشگاه در یونان وجود دارد که رشته ژنتیک را در دوره های خود ارائه می کنند. یونان یکی از کشورهای زیبا و در عین حال ارزان نسبت به سایر کشورهای اروپایی است. عضویت این کشور در اتحادیه اروپا و منطقه شنگن مزایای مناسبی را برای دانشجویان خارجی در این کشور فراهم می کند. چنانچه مایل به اخذ اقامت در یکی از کشورهای اروپایی هستید می توانید با مشاوره کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم را بدست آورید.

درباره کشور یونان

یونان در جنوب شرقی اروپا واقع شده است و از شمال با آلبانی، جمهوری یوگسلاوی سابق مقدونیه و بلغارستان از شرق توسط دریای اژه و ترکیه و در غرب و جنوب به ترتیب توسط دریاهای ایونی و مدیترانه همسایه است. این کشور از سرزمین اصلی، شبه جزیره پلوپونس و بیش از 3000 جزیره تشکیل شده است که از این تعداد حدود 170 جزیره از جمله کرت، رودز و کورفو و گروه های ایونی، دودکانیز و سیکلادها ساکن هستند. اکثریت قریب به اتفاق جمعیت یونان، یونانی تبار (98%) و بقیه متعلق به سایر اقوام بودند. بیش از 95% یونانیان مسیحی ارتدکس هستند. مسلمانان 1.3% از جمعیت و 0.7% باقیمانده را كاتولیك ها، یهودیان، ارتودوكس، پروتستان ها و سایر ادیان تشکیل می دهند.

اکثریت اقلیت مسلمان در منطقه شمال یونان به نام تراکیه متمرکز شده اند. آنها تنها اقلیت رسماً به رسمیت شناخته شده در یونان هستند و از طریق پیمان لوزان در سال 1923 وضعیت قانونی دریافت کردند. تقریباً نیمی از جمعیت پس از روند شهرنشینی قابل توجهی که در 20 و 21 مشاهده شد، در 2 شهر بزرگ، آتن و تسالونیکی زندگی می کنند. در سال 1981، یونان به عضویت اتحادیه اروپا درآمد و سپس در سال 2001 به دوازدهمین عضو اتحادیه اقتصادی و مالی اروپا تبدیل شد. یونان که از خاورمیانه و جنوب غربی آسیا دروازه ای به اروپا است، تعداد مهاجران یا پناهندگان به سرعت در حال رشد را تجربه کرده است.

کار در رشته ژنتیک در یونان

افرادی که علاقه مند به کار رشته ژنتیک در یونان هستند می بایست به زبان یونانی آشنایی داشته باشند. همچنین اخذ ویزای کاری یونان برای کسب اقامت در این کشور جهت کار نیاز است. طبق بررسی های انجام شده یک متخصص رشته ژنتیک در کشور یونان به صورت متوسط 3360€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند. البته این در حالی است که کم ترین میزان حقوق اعلام شده در رشته ژنتیک در کشور یونان حدود 1910€ (یورو) می باشد و حداکثر حدود 5610€ (یورو) می باشد.

جهت بررسی حقوق کار در یونان در مشاغل ژنتیک می توانید نمودار زیر را بررسی کنید:

تحصیل رشته ژنتیک در یونان

ژنتیک انسانی مطالعه انتقال ژن ها در طی نسل های مختلف است. تغییرات در ژنوم ممکن است منجر به جهش شود، که کسری از آن ممکن است منجر به فنوتیپ بیماری شود. بیماری های ژنتیکی می توانند یکنواخت، کروموزومی یا چند عاملی باشند و از طریق الگوهای مختلف ارث از والدین به فرزندان منتقل می شوند، مانند اتوزوم مغلوب، مغلوب پیوند X و اتوزومال غالب. با داشتن جمعیت زیاد، نرخ زاد و ولد بالا و ازدواج فامیلی در برخی جوامع مورد پسند قرار گرفته، شیوع نسبتاً زیادی اختلالات ژنتیکی وجود دارد.

در این زمینه، برنامه تحقیق و توسعه وزارت در زمینه ژنتیک انسانی، تجزیه و تحلیل ژنوم و پزشکی دقیق در تلاش است تا از طریق درک طیف جهش بیماری های دارای پایه ژنتیکی، توسعه روش های تشخیصی مقرون به صرفه برای بیماری های ژنتیکی، اجرای قبل از تولد و برنامه های غربالگری نوزادان، ایجاد رژیم های دارویی شخصی و توسعه درمان های مقرون به صرفه برای این بیماری ها.

جهت تحصیل در یونان در رشته ژنتیک می توانید دانشگاه های زیر را در نظر داشته باشید:

ردیفنام دانشگاه
1National and Kapodistrian University of Athens
2Democritus University of Thrace

تاریخچه رشته ژنتیک در یونان

مطالعات، نظریه ها و مشاهدات مربوط به وراثت صفات جسمی در انسان را می توان در ادبیات یونان باستان از قرن 8 تا 4 قبل از میلاد جستجو کرد. داده ها حاکی از آن است که توسعه ایده های ژنتیکی با تمجید از ریشه نجیب قهرمانان در اشعار حماسی هومر آغاز شده است. نگرانی در مورد نسب شخصیت های تراژیک در نمایش یونان و نظریه های مربوط به وراثت و زادآوری که توسط پزشکان و فیلسوفان باستان بیان شده است، قرن ها در پیشرفت ژنتیک تأثیر داشته است. شواهد علمی برای الگوهای وراثت ژنتیکی تا زمان کار مندل ظاهر نشد. با این حال، تاریخ نشان می دهد که بشر باید مدت ها قبل از طلوع تمدن، زمانی که اولین گمانه زنی ها در مورد وراثت توسط یونانیان باستان ثبت شده بود، به وراثت علاقه داشته است.

ارسطو، که دانشجوی افلاطون بود، نظریه وراثت را ایجاد کرد که بر اساس آن هر جنسیت در وراثت نقش دارد، به طوری که دختران شباهت مادران و پسران پدران خود را دارند. این مفهوم در میان نسل های مختلف بیان شد. وی همچنین بر اهمیت خون در وراثت تأکید کرد. یکی از نظریه های وی این بود که خون مواد ژنتیکی را برای ساختن تمام اعضای بدن بزرگسالان تأمین می کند و پایه ای برای انتقال نیرو به نسل بعدی است. امروزه، مردم هنوز از برخی صفات به عنوان “در خون” یا “از خطوط خون” یا “پیوندهای خونی” صحبت می کنند. علاوه بر این، ارسطو شخصیتی اصلی در دانش ما از نظریه های باستانی تولید مثل در حیوانات بود، که برای انسان نیز قابل استفاده است.

تحصیل رشته ژنتیک در دانشگاه تراس یونان

تحصیل رشته ژنتیک در دانشگاه تراس یونان

گروه زیست شناسی مولکولی و ژنتیک (MBG) دانشگاه دموکریتوس تراس (DUTH) در سال 2000 در الکساندروپولیس با هدف تبدیل شدن به یک نهاد رهبر در آموزش و تحقیقات تاسیس شد. MBG تنها دپارتمان دانشگاه در یونان است که به ارائه یک برنامه درسی در زیست شناسی مولکولی و ژنتیک اختصاص دارد، 2 رشته علمی با رشد سریع که در قلب نوآوری در بهداشت، غذا، محیط زیست و کشاورزی نهفته است. امروز این دانشگاه دارای 722 دانشجوی کارشناسی، 76 دانشجوی کارشناسی ارشد و 37 دکترای پزشکی دارد. گروه زیست شناسی و ژنتیک مولکولی عمدتا در ساختمان Fotis Kafatos، در پردیس دانشگاه در دراگانا 7 کیلومتری خارج از الکساندروپولیس، کنار دانشکده پزشکی، کتابخانه گروه ها و بیمارستان دانشگاه فعالیت می کند.

برنامه کارشناسی مطالعات به منظور ارائه بنیادی نظری محکم و همچنین تجربه عملی در فناوری پایه و پیشرفته در زیست شناسی مولکولی و ژنتیک طراحی شده است. در طول 2 سال اول، دانشجویان در معرض مفاهیم اساسی، رویکردهای پیشرفته و روش های فعلی علوم زیستی مولکولی قرار دارند. انواع دوره های متوسط ​​و پیشرفته در سال 3 و 4، کاوش عمیق زیست شناسی مولکولی و ژنتیک و همچنین کاربردهای آنها را فراهم می کند. تعدادی از دوره های انتخابی روندهای در حال تکامل و زیست شناسی مولکولی و ژنتیک پایه و کاربردی را پوشش می دهد. دانشجویان این فرصت را دارند که یک پایان نامه دیپلم را انجام دهند و پروژه تحقیقاتی خود را در دانشگاه یا در موسسات تحقیقاتی همکاری در طول ترم آخر انجام دهند.

تحصیل ژنتیک پزشکی در دانشگاه ملی و کاپودیستریان یونان

آزمایشگاه ژنتیک پزشکی (LMG) دانشگاه ملی و Kapodistrian آتن، واقع در بیمارستان کودکان Aghia Sophia از سال 1965 به عنوان مرجع ژنتیک برای کل یونان محسوب می شود. این بخش سهم قابل توجهی در تشخیص، مدیریت و پیشگیری از بسیاری از اختلالات ژنتیکی و به عنوان یک مرکز ملی و اروپایی برای چندین بیماری ژنتیکی با توجه به تحقیقات کاربردی و تشخیص شناخته شده است. اعضای هیئت علمی بخشی با ارزش از دانشگاه ملی و کاپودیستریان آتن هستند، که به عنوان استاد دانشجویان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خدمت می کنند.

دوره های ارائه شده در این دانشگاه در رشته ژنتیک:

  • دوره انتخابی کارشناسی: ژنتیک بالینی
  • دوره کارشناسی ارشد پس از فارغ التحصیلی: ژنتیک پزشکی (جهت بالینی و آزمایشگاهی)

علاقه مندان به مهاجرت کاری به یونان می توانند اطلاعات لازم را از کارشناسان و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بدست آورند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *