مهاجرت تحصیلی بلاروس

رشته ژنتیک در بلاروس

رشته ژنتیک در بلاروس

تحصیل در رشته ژنتیک در بلاروس موجب می شود تا شما پس از اتمام فارغ التحصیلی خود کوله باری از تجارب بسیار ارزشمند به دست آورید. اگر به دنبال کشوری زیبا و مقرون به صرفه هستید که در آن بتوانید در خارج از کشور تحصیل کنید و روسی یاد بگیرید، از بلاروس غافل نشوید. این کشور شوروی سابق که جنوب لیتوانی، روسیه و لتونی قرار دارد و با لهستان و اوکراین هم مرز است، غالباً تحت الشعاع همسایگان مشهورتر قرار می گیرد. مزیت تحصیل زبان روسی در بلاروس این است که در مقایسه با کشورهایی مانند روسیه و لتونی بسیار ارزانتر است. شما همچنین می توانید در حالی که آنجا هستید زبیلوروسی زیبا، کوچک شرقی است اروپا ملت است. بلاروس بهترین مکان برای تحصیل است.

برای آنکه بتوانید در یک کشور زندگی کنید و دوران خوبی هم برای تحصیل سپری کنید باید در خصوص آن بدانید. این کشور محصور در خشکی است که از شمال با لتونی و لیتوانی احاطه شده است. اوکراین از جنوب با روسیه همسایه است در حالی که روسیه از شرق با اوکراین همسایه است. بلاروس دارای ترکیبی جذاب از فرهنگ ها و تمدن ها است، و آن را به یک مطالعه منحصر به فرد و جذاب در خارج از کشور تبدیل کرده است. بلاروس به دلیل سیستم آموزشی عالی و تخصص عمیق در حرفه های مختلف شناخته شده است. هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی از سراسر جهان برای تحصیل در بلاروس می آیند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های بلاروس شما را راهنمایی می کند.

در نمودار زیر شاهد افزایش و روند مهاجرت به بلاروس هستید:

افزایش و روند مهاجرت به بلاروس

دانشگاه های رشته ژنتیک در بلاروس

هر ساله حدود 6000 دانشجوی بین المللی در موسسات بلاروس تحصیل می کنند. این کشور که در شرق لهستان و غرب روسیه واقع شده است، اولویت زیادی را برای تحصیلات دانشگاهی قائل است و برای دانشجویان بین المللی شهریه مناسب و فرصت های بسیار متفاوت و متنوع را برای تحصیل دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. تحصیلات دانشگاهی در بلاروس بسیار ارزشمند است و این کشور نسبت دانشجو به جمعیت بالایی دارد. اکثر نهادهای کشور توسط سازمانهای بین المللی مانند یونسکو، WHO و MCI شناخته می شوند. بسیاری از دانشگاه ها به طور منظم میزبان دانشگاهیان بازدید کننده از ایالات متحده ، انگلستان و سایر مناطق اروپا هستند. کشور بلاروس 48 دانشگاه دارد، که شامل دانشگاه های خصوصی و دولتی هستند و این دانشگاه ها در شهرهای این کشور پراکنده هستند اما در مینسک بیشتر واقع شده اند.

در زیر برخی از برجسته ترین دانشگاه های بلاروس آمده است:

  • دانشگاه دولتی بلاروس در مینسک
  • موسسه مدیریت مینسک
  • دانشگاه فنی دولتی بلاروس در مینسک
  • دانشگاه ایالتی برست در برست
  • دانشگاه اقتصادی دولتی بلاروس در مینسک

در نمودار زیر شاهد تحصیل در دانشگاه های دولتی بلاروس و دانشگاه های خصوصی می باشید:

تحصیل در بلاروس در دانشگاه های دولتی و خصوصی

مزایا تحصیل رشته ژنتیک در بلاروس

در بلاروس، سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می شود. ترم اول در اوایل سپتامبر آغاز می شود و تا هفته سوم ژانویه ادامه دارد. ترم دوم از اول فوریه آغاز می شود و در اول ژوئیه هر سال به پایان می رسد. دوره تعطیلات تابستانی دو ماه، از ژوئیه تا آگوست، طول می کشد. تعطیلات زمستانی یک هفته طول می کشد، اواخر ژانویه آغاز می شود. شهریه در بلاروس رایگان نیست اما هزینه آن به مراتب کمتر از سایر کشورها است. متوسط ​​شهریه سالانه هر دانشجو بین 2000$ تا 2500$ (دلار) (1600€ – 1800€ (یورو)) است. کتب درسی شامل شهریه می شوند و از طریق کتابخانه های دانشگاه توزیع می شوند. بیشتر کلاس ها در موسسات بلاروس و روسیه به زبان بلاروسی تدریس می شد. از طرف دیگر، برخی از دانشگاه ها چند دوره انگلیسی زبان ارائه می دهند.

در لیست زیر شاهد مزایای تحصیل رشته ژنتیک در بلاروس هستید:

  • چندین دانشگاه دولتی در بلاروس وجود دارد که برنامه ژنتیک برای دانشجویان داخلی و بین المللی تدریس می شود.
  • در این دانشگاه های دولتی بلاروس برنامه ژنتیک توسط کارکنان بسیار متخصص در بیشتر آزمایشگاهها و اتاق های سخنرانی مدرن تدریس می شود.
  • درجه ژنتیک از بلاروس در همه جای دنیا پذیرفته شده است و این فارغ التحصیلان دانشگاه های بلاروس ممکن است در هر جای دنیا کار کنند
  • هزینه ژنتیک در بلاروس .کاملا مقرون به صرفه است، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و هزینه های زندگی نیز بسیار ارزان تر از سایر مقاصد اروپایی است.
  • تحصیل در رشته ژنتیک در بلاروس تصمیم درستی برای هر دانشجوی خارجی است که به دنبال تحصیل در خارج از کشور مقصد اروپا است.

شرایط تحصیل رشته ژنتیک در بلاروس

برای مهاجرت تحصیلی به بلاروس باید در خصوص نحوه تحصل و شرایط آن بیشتر بدانید. دانش آموزانی که بلاروسی یا روسی بلد نیستند قبل از شروع تحصیل باید یک دوره 9 ماهه غوطه وری زبان را بگذرانند. بلاروس انتخاب گسترده ای از برنامه های چهار ساله دوره کارشناسی و همچنین دو سال تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهد. به عنوان مثال، دانشگاه دولتی بلاروس 56 درجه و 250 تخصص را ارائه می دهد. در بلاروس، بیشتر بر علوم و فنون تأکید می شود تا موضوعات مطالعه هنرهای لیبرال. دانشجویان بین المللی و ملی که دوره متوسطه خود را به پایان رسانده اند می توانند برای پذیرش در یکی از دانشگاه های دولتی بلاروس برای برنامه مدرک ژنتیک خود در دانشکده های زیست شناسی با گروه ژنتیک اقدام کنند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور برای تحصیل در بلاروس و رتبه های آنان در سال اخیر هستید:

نام دانشگاهرتبه در کشوررتبه در جهان در سال 2023
National Academy of Sciences of Belarus1996
Belarusian State University2995
Belarusian State University of Informatics and Radioelectronics31033
Stepanov Institute of Physics National Academy of Sciences of Belarus41087

روند تحصیل رشته ژنتیک در بلاروس

روند تحصیل رشته ژنتیک در بلاروس

ژنتیک در بلاروس برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می شود و آن دسته از دانشجویان داخلی و بین المللی که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های ژنتیک تحصیل کنند باید مدرک کارشناسی خود را از یکی از دانشگاه های دولتی بلاروس یا خارج از کشور داشته باشند. روند پذیرش کاملاً ساده است و با توجه به روند، کلیه دانش آموزان خارجی نسخه گواهی مدارس متوسطه خود را با کپی گذرنامه بین المللی در نامه پست الکترونیکی پذیرش اسکن می کنند که در زیر ذکر شده است. برای پذیرش در مقطع کارشناسی، گواهینامه متوسطه مورد نیاز است در حالی که آن دسته از دانشجویان خارجی که می خواهند در رشته های ژنتیک در دانشگاه های دولتی بلاروس تحصیل کنند، باید درجه لیسانس خود را نیز برای صلاحیت پذیرش اسکن کنند.

با دریافت مدارک پذیرش مورد نیاز، دفتر پذیرش مراحل واجد شرایط بودن را شروع می کند که حداکثر 2 روز طول می کشد. پس از فرآیند ارزیابی، کارکنان پذیرش از طریق ایمیل به متقاضیان بین المللی اطلاع می دهند و از این طریق امکان پذیرش را دارند. از آن دسته از دانشجویان خارجی که واجد شرایط شناخته می شوند، خواسته می شود هزینه پذیرش خود را ارسال کنند و رسید هزینه را از طریق ایمیل کارکنان پذیرش که برای ارسال مدارک خود برای ارزیابی استفاده می کنند، اسکن کنند. هنگامی که متقاضیان بین المللی هزینه پذیرش خود را ارسال می کنند، آنها باید برگه پذیرش خود را برای کارکنان پذیرش اسکن کنند. از متقاضیان فاقد صلاحیت خواسته می شود در صورت نیاز برای تکمیل مراحل پذیرش، گواهینامه های تحصیلی بیشتری را اسکن کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام دانشجو به بلاروس به شما مشاوره می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *