مهاجرت تحصیلی دانمارک

رشته چشم پزشکی در دانمارک

رشته چشم پزشکی در دانمارک

تحصیل رشته چشم پزشکی در دانمارک قطعا نتایج بسیار خوبی دارد که شما میتوانید با رعایت الزامات دانشگاه ها در این کشور یک دانشجوی بین المللی شوید. رشته چشم پزشکی یک رشته عالی و ضروری در هر کشوری است که متخصصان آن یک ماموریت ویژه به عهده دارند. در دانمارک دانشگاه های پزشکی رتبه های بسیار خوبی دارند و در جهان شناخته شده اند. با تحصیل رشته چشم پزشکی در دانشگاه های این کشور در یک فضای بین المللی قرار خواهید گرفت. در نظر داشته باشید که می توانید به زبان های انگلیسی و دانمارک تحصیل کنید. این نیز یک امتیاز عالی برای تحصیل رشته چشم پزشکی در دانمارک است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به کشور دانمارک جهت تحصیل و کار مشاور و راهنمای شما می باشد.

جایگاه رشته چشم پزشکی در دانمارک

تابستان امسال در بیمارستان دانشگاه آرهوس فرصتی به عنوان بخشی از برنامه اقدام منطقه اروپا برای تحرک دانشجویان دانشگاه (اراسموس+) ارائه شد. اراسموس حمایت و بودجه ای را فراهم می کند تا دانش آموزان از سراسر اروپا را قادر به تحصیل یا کار در کشورهای مختلف کند. بیمارستان دانشگاه آرهوس در دومین شهر دانمارک واقع شده است و به همین دلیل دارای دومین بخش بزرگ چشم پزشکی در دانمارک است که دارای 35 چشم پزشک، 5 اپتومتریست و یک ارتوپتیست است. تیم قرنیه با بیمارانی که از سراسر دانمارک برای درمان اختلالات قرنیه سفر می کنند، بسیار مورد توجه قرار می گیرد. AUH اولین بیمارستان در دانمارک بود که اپتومتریست ها را استخدام کرد. در واقع، اپتومتریست ها تنها در 10 سال گذشته در بیمارستان های دانمارک ظاهر شده اند، اما نقش آنها موفقیت آمیز بوده است.

دانشگاه رشته چشم پزشکی در دانمارک

در AUH، اپتومتریست ‌ها فقط در بخش‌های قرنیه و آب مروارید یافت می‌شوند، در حالی که در بریتانیا ممکن است در بیشتر بخش‌ های یک بخش چشم پزشکی درگیر باشند. همچنین تنها 17 ارتوپتیست در کل دانمارک وجود دارد، کشوری با جمعیتی کمتر از 6 میلیون نفر. این به این دلیل است که هیچ مرکز آموزشی ارتوپتیک در دانمارک وجود ندارد، بنابراین ارتوپتیست ها در دانمارک باید در خارج از کشور معمولاً در انگلیس، آلمان و سوئد تحصیل کنند. علاوه بر این، اپتومتریست ها و بینایی شناسان توزیع کننده به عنوان حرفه های جداگانه در دانمارک وجود ندارند. این اپتومتریست ها هستند که برای پخش عینک به آنها تکیه می شود و دستیاران نوری نیز مانند انگلستان از آنها پشتیبانی می کنند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته چشم پزشکی در دانمارک می باشید:

نام دانشگاهرتبه در دانمارکرتبه در اروپارتبه در جهان
University of Copenhagen1655
Aarhus University251167
Aalborg University3145444
University of Southern Denmark4201611

تحصیل رشته چشم پزشکی در دانمارک

تحصیل رشته چشم پزشکی در دانمارک

آموزش رشته چشم پزشکی در دانمارک با انگلستان متفاوت است. دانمارک فقط 2 مدرسه بینایی سنجی دارد: یکی در کپنهاگ و کالج دانمارکی بینایی سنجی در راندرس. دوره لیسانس 3 سال و نیم طول می کشد که شامل 2 سال تحصیل در دانشگاه و یک دوره کارآموزی 18 ماهه در یک عمل نوری است. از آنجایی که تنها 2 سال در دانشگاه دانمارک سپری می شود، بخشی از اطلاعات باید فشرده شود و برخی از موضوعات (مانند آسیب شناسی) به عمق لیسانس انگلستان کاوش نمی شوند. از سوی دیگر، انجام دوره های کارآموزی در طول دوره تضمین می کند که دانش آموزان با موفقیت می توانند آنچه را که در عمل آموخته اند برای حمایت از تحصیلات خود به کار گیرند.

نقش متخصص چشم پزشک در دانمارک

نقش یک متخصص چشم پزشک بسیار مهم است زیرا تمرکز کلیدی روی جنبه های بالینی مراقبت از چشم وجود ندارد. اپتومتریست ها در دانمارک نمی توانند به طور قانونی از داروهای تشخیصی استفاده کنند یا مستقیماً به بیمارستان مراجعه کنند، بنابراین تشخیص آسیب شناسی و نظارت بر شرایط چشم بخش کلیدی این نقش نیست. علاوه بر این، بینایی‌شناسان خیابانی در دانمارک درآمدی از سیستم مراقبت‌های بهداشتی برای معاینه چشم و روش‌های بالینی مربوطه دریافت نمی‌کنند. اکثر روش‌ها «آزمایش‌های چشم» رایگان را ارائه می‌دهند و سود صرفاً به پرداخت‌های بیمار بستگی دارد. در درجه اول از طریق عینک، لنزهای تماسی و فروش محصولات. مدیریت بیماری چشم در دانمارک از طریق چشم پزشکان خصوصی انجام می شود، درست مانند دندانپزشکان در بریتانیا که مشکلات روزمره چشمی را مدیریت می کنند و در صورت نیاز به مراقبت های بیشتر، مستقیماً به بیمارستان مراجعه می کنند.

بنابراین، در دانمارک، بیمارستان اغلب مرحله سوم مراقبت از چشم است، برخلاف مرحله ثانویه در بریتانیا. در واقع، برای وضوح، اپتومتریست ها در بریتانیا را می توان در محاوره با اپتومتریست ها در دانمارک به عنوان «پزشک کوچک چشم» توصیف کرد. با این اوصاف، نقش اپتومتریست در دانمارک در حال توسعه است و با مسئولیت بالینی فزاینده ای با نقش اپتومتریست در بریتانیا هماهنگ تر می شود. این تغییر هم از طریق افزایش حضور اپتومتریست در بیمارستان و هم در مطب های خصوصی چشم پزشک و همچنین در ظهور یک برنامه کارشناسی ارشد جدید در بینایی سنجی و علوم بینایی آشکار است. این 2 سال پیش معرفی شد و در حال حاضر فقط در دانشگاه آرهوس موجود است.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش در دانشگاه های دانمارک می باشید:

نرخ پذیرش در دانشگاه های دانمارک

تحصیل رشته چشم پزشکی در دانمارک

تحصیل در دانمارک در دوره فوق لیسانس 2 سال طول می کشد، در مقابل 1 سال در انگلستان. هدف اعطای دانش، اعتماد به نفس و مهارت های عملی به اپتومتریست های دانمارکی برای مشارکت بیشتر در روش های بالینی است. قبل از این مدرک، تنها گزینه موجود برای کسانی که مایل به گسترش نقش بالینی خود بودند، کالج بینایی سنجی پنسیلوانیا بود. حواس ما با افزایش سن به چالش کشیده می شود و تقریباً همه ما دچار اختلال تدریجی بینایی می شویم. ما دور بین می شویم، دچار شب کوری، آب مروارید یا گلوکوم می شویم. هدف حمایت از تحقیقات چشمی با کیفیت بالا و مرتبط بالینی است که در نتیجه می تواند برای بیماران مفید باشد. برنامه ‌هایی را اولویت‌ بندی می‌شود که به بیماری‌های عمده چشمی که باعث از دست دادن چشمگیر بینایی یا نابینایی می‌شوند، رسیدگی می‌کنند.

در لیست زیر شاهد رشته هایی هستید که در این کشور ارائه می شود و توسط دانشجویان بین المللی مورد توجه قرار گرفته است:

مزایا تحصیل رشته چشم پزشکی در دانمارک

به ویژه، برنامه های کاربردی برای پروژه های تحقیقاتی چند رشته ای را تشویق می شود که به ایجاد و حمایت از تحرک و هم افزایی بین گروه های تحقیقاتی در دانمارک یا بین المللی کمک می کنند. اگر ایده ای برای یک پروژه تحقیقاتی بین رشته ای چشم وابسته به بخش چشم پزشکی دارید، می توانید در هنگام ارسال درخواست آن را ضمیمه کنید. VELUX FONDEN تعدادی بورسیه برای محققان جوان چشم ارائه می دهد. این بورسیه ها برای دانشجویان پزشکی است که می توانند در طول 1 سال تحقیقاتی در دانشکده های پزشکی یکی از دانشگاه های دانمارک یا در بخش های چشم پزشکی بیمارستان ها از آن استفاده کنند. موضوع اصلی پروژه پژوهشی باید تحقیقات چشم امیدبخش و پروژه هایی باشد که با ارتباط بالا با تحقیقات چشم هدایت می شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت تحصیلی دانمارک مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *