مهاجرت تحصیلی دومینیکا

رشته چشم پزشکی در دومینیکا

رشته چشم پزشکی در دومینیکا

رشته چشم پزشکی در دومینیکا در خصوص مراقبت از چشم در برابر بیماری ها و آسیب ها و همچنین نحوه درمان بیماری های اکتسابی و مادرزادی می پردازد. کشور دومینیکا یک کشور با آب و هوای خوب و متعدل است که جذابیت های بسیاری دارد. در این کشور رشته چشم پزشکی در دانشگاه های پزشکی معتبر ارائه می شود و دانشجویان از سراسر جهان در صورتی که درخواست آن ها مورد قبول واقع شود می توانند در این کشور تحصیل کنند. در دومینیکا یک فرهنگ دانش دوستی در تمام مردم و در سطوح گوناگون دیده می شود. این کشور دانشجویان بین المللی را به بهترین نحو می پذیرند و امکانات خوبی را برای آن ها فراهم می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی و اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

جایگاه رشته چشم پزشکی در دومینیکا

رشته چشم پزشکی مطابق با برنامه راهبردی سازمان جهانی بهداشت برای چشم انداز 2024-2023 معرفی شد: حق بینایی یک ابتکار جهانی برای از بین بردن نابینایی قابل اجتناب. برنامه چشم پزشکی از سال 2009 با موفقیت اجرا می شود و گروه های زیادی از فارغ التحصیلان را ایجاد کرده است که همگی شاغل هستند. برنامه ما بر اساس یک سیستم ترکیبی از دوره های انگلستان و ایالات متحده است. این کشور همچنین در حال برنامه ریزی و طراحی یک برنامه تحصیلات تکمیلی با شرکای خارجی خود در بریتانیا و ایالات متحده می باشد. به صورت محلی با دولت ترینیداد و توباگو برای معرفی خدمات بینایی سنجی در تمام بیمارستان های اصلی و با انجمن رفاه نابینایان ترینیداد و توباگو برای ایجاد پروتکل راهنما و همچنین درمان مراجعین کم بینای آنها کار می کنند.

پس از اتمام برنامه، متخصص چشم پزشک قادر خواهد بود:

  • عملکرد به عنوان یک رهبر تحول آفرین در تنظیمات عمل چشم
  • به طور مؤثر اصول عمومی مدیریت را در چشم پزشکی اعمال کنید
  • از فن آوری های پیشرفته به طور موثر در زمینه تخصصی استفاده کنید
  • از یافته های تحقیق در عمل استفاده کنید و به طور معناداری در پروژه های تحقیقاتی شرکت کنید.

تحصیل رشته چشم پزشکی در دومینیکا

رشته چشم پزشکی نیز در دومینیکا در مقطع ارشد هم ارائه می شود. این برنامه منحصر به ‌فرد و مبتنی بر تحقیق با هدف آماده ‌سازی یک متخصص چشم مجهز به دانش، مهارت ‌ها و ارزش ‌های حرفه‌ای برای پاسخگویی به نیازهای مراقبت ‌های بهداشتی جمعیت با اشاره خاص به سلامت چشم است. عملکرد متخصص UCT منعکس کننده درک پیامدهای تحولات اجتماعی-سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در چارچوب نیازهای مراقبت بهداشتی کشور دومینیکا خواهد بود، در حالی که مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی عملکرد است. مدت زمان تحصیل رشته چشم پزشکی در دومینیکا 4 سال است. این فقط تمام وقت است که شامل 1 سال دوره کارآموزی بالینی است و در پایان آن مدرک B.Sc بینایی سنجی توسط دانشگاه اعطا می شود.

این برنامه مبتنی بر نتایج تخصصی است و برای پاسخگویی به نیازهای یادگیرندگان طراحی شده است:

  • ایجاد یک محیط آموزشی حمایتی و محرک
  • افزایش خودراهبری و استقلال فراگیر
  • کمک به فراگیران برای بر عهده گرفتن مسئولیت شخصی فزاینده برای یادگیری مادام العمر

در نمودار زیر شاهد میزان اعطای بورسیه به دانشجویان بین المللی در دومینیکا هستید:

عطای بورسیه به دانشجویان بین المللی در دومینیکا

دروس رشته چشم پزشکی در دومینیکا

دانشگاه های دومینیکا کسب دانش، درک، مهارت‌ها و نگرش‌ها را در سطحی مناسب برای یک متخصص چشم، که کاملاً آماده شروع کار خود به عنوان یک چشم پزشک مستقل است، تسهیل می‌کند. این برنامه همچنین به دنبال ارتقای قدردانی از حسابرسی و تحقیق است. آناتومی چشم، مسیرهای بینایی و جنبه های مرتبط با سر و گردن و آناتومی عصبی هم از این موضوعات می باشد. همچنین شامل جنین شناسی خواهد شد. فیزیولوژی چشم، آدنکس ها و CNS، از جمله فیزیولوژی عمومی (قوانین و پدیده ها). این شامل سازمان، عملکرد، مکانیسم عمل، تنظیم و انطباق ساختارها و اجزای آنها بافت های مرتبط با روش های بالینی ارزیابی (به عنوان مثال حدت، میدان های بینایی، الکتروتشخیص، فشار داخل چشم) می شود. تحقیقات چشم پزشکی در ارتباط با بیماری چشمی (دیابت، فشار خون بالا) خواهد بود. بیماری های عروقی کلاژن، روماتولوژی، تیروئید، کم خونی داسی شکل نیز از این موضوعات هستند.

در جدول زیر شاهد دروس و واحدهای تحصیلی در رشته چشم پزشکی در دومینیکا می باشید:

دروستعداد واحد
اپتیک2
تئوری و عمل انکسار2
کاربرد اپتیک فیزیکی و فیزیولوژیکی در مدیریت بالینی3
مدیریت بالینی و جراحی بیماری های چشمی در ارتباط با پزشکی و مغز و اعصاب3
اصول ابزار دقیق مانند چشمی مستقیم و غیرمستقیم، کراتومتر، فوسی متر، میکروسکوپ3

دوره های مختلف تحصیل رشته چشم پزشکی در دومینیکا

دوره های مختلف تحصیل رشته چشم پزشکی در دومینیکا

چشم پزشکی شاخه ای از پزشکی است که به ساختار، عملکرد و بیماری های چشم می پردازد. هدف ارائه آموزش عالی بالینی و جراحی است تا دستیاران مهارت و دانش لازم برای تبدیل شدن به چشم پزشکان برجسته را داشته باشند. دانشگاه های دومینیکا مفتخرند که دستیاران چشم پزشکی را برای یک عمر خدمت هم در سطح محلی و هم در سطح جهانی، با فرصتی برای کارهای ماموریتی در طول دوره رزیدنتی آماده می کنند. دستیاری چشم پزشکی یک برنامه 3 ساله است که برای ارائه آموزش های بالینی فشرده در یک محیط دانشگاهی طراحی شده است که تعامل نزدیک بین دستیاران و اساتید را تشویق می کند. رشته قلب و عروق در دومینیکا مانند رشته چشم پزشکی یک رشته مهم و اساسی است که دانشجوی بین المللی می پذیرد.

هدف گروه چشم پزشکی در دومینیکا این است که به همه دانشجویان پزشکی مراقبت های اولیه چشم را آموزش دهد نحوه تشخیص و درمان مشکلات رایجی که روی چشم تأثیر می گذارد و آنها باید در مراقبت های اولیه مدیریت کنند. اکثر دانشکده‌های پزشکی در سراسر کشور چشم‌ پزشکی را به عنوان بخشی از برنامه درسی اصلی خود تدریس نمی‌کنند و از زمانی که تخصص‌های چشم‌ پزشکی و گوش و حلق و بینی با هم ترکیب شدند. تقریباً 50 سال پیش، این موضوع وجود داشته است. اغلب اوقات، رشته های انتخابی در چشم پزشکی ارائه می شود. با این حال، دانشجویان پزشکی باید بین بسیاری از دروس انتخابی ارائه شده در تخصص های مختلف یکی را انتخاب کنند تا به تحصیل خود ادامه دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جهت اخذ اقامت از طریق تحصیل در دومینیکا شما را راهنمایی می کند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *