مهاجرت تحصیلی نروژ

رشته همه گیرشناسی در نروژ

رشته همه گیرشناسی در نروژ

نروژ کشوری زیبا با طبیعت خام و دست نخورده، مناطق طبیعی و پارک ها و شفق قطبی است و با داشتن آبدره های بسیار مکانی زیبا برای زندگی است. تحصیل رشته همه گیرشناسی در نروژ فرصت یک زندگی جذاب در کشوری با کوه های زیاد و مناظر باشکوه را برای دانشجویان ایجاد میکند. امکانات بی حد و حصر ماجراجویانه بی پایان است. دانشجویانی که عاشق فعالیت ‌های فضای باز هستند، نروژ را برای نیازهای خود مناسب می‌ دانند و نروژی ‌ها سخت کار می‌ کنند، اما اوقات خوبی هم دارند. همین را می توان در مورد دانشجویان کشور نیز گفت. اما برای ورود به این کشور، مسیر مهاجرت به خصوص در رشته های پزشکی به دلیل رقابت کمی دشوار است. از همین رو توصیه می شود شما پیش از ورود به مسیر مهاجرتی از نظرات کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

شرایط ویزای تحصیل رشته همه گیرشناسی در نروژ

هر دانشجوی بین المللی که قصد تحصیل در نروژ را در یک دوره تحصیلی طولانی مدت دارد باید برای ویزای دانشجویی نروژ اقدام کند. این همچنین شامل شهروندان ایالات متحده، شهروندان کانادایی و هر کسی می شود که به طور معمول می تواند بدون ویزا از نروژ بازدید کند. واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی نروژ برای دریافت ویزای دانشجویی نروژ، باید شرایط فوق را رعایت کنید: شما باید در یک دانشگاه یا کالج نروژی پذیرفته شده باشید. دانشگاه یا کالج باید توسط آژانس نروژی برای تضمین کیفیت در آموزش NOKUT معتبر باشد. دوره تحصیلی شما باید تمام وقت باشد. شما باید پول کافی برای پوشش شهریه و هزینه های زندگی خود داشته باشید و تقریباً به 13600$ (دلار) تمکن مالی برای هر سال هزینه زندگی، علاوه بر هزینه تحصیل، نیاز دارید. شما باید این را در یک حساب بانکی نروژی نگه دارید.

این پول می تواند از منابع مالی شما یا وام های دانشجویی یا کمک های مالی باشد. اگر شغل پاره وقت دارید، می توانید پول حاصل از آن را به مبلغ مورد نیاز اضافه کنید. مدارکی که باید هنگام درخواست ویزای دانشجویی نروژ ارسال کنید عبارتند از: گذرنامه، همچنین باید کپی صفحات استفاده شده را در پاسپورت خود پیوست کنید. فرم درخواست ویزای دانشجویی نروژ، پس از تکمیل درخواست آنلاین در وب سایت اداره مهاجرت، این مورد را چاپ می کنید. 2 عکس در اندازه پاسپورت، این عکس ها باید مربوط به دوران اخیر باشد و پس زمینه سفید داشته باشند. علاوه بر این سطح تحصیلات و طول برنامه ذکر شود. اگر می خواهید برای تحصیل به نروژ بروید، باید ثابت کنید که جایی برای زندگی دارید. مثلا: قرارداد اجاره کتبی و باید آن را در نامه پذیرش قید کنند.

شرایط ویزای تحصیل رشته همه گیرشناسی در نروژ

بررسی مدارک ویزای تحصیلی نروژ

پس از تهیه مدارک ذکر شده در بخش قبل، شما باید اصل مدارک را به همراه کپی از آنها تحویل دهید. مدارک باید به زبان انگلیسی یا نروژی باشد. در غیر این صورت، ترجمه آنها را همراه با اصل ارائه دهید. ترجمه باید توسط مترجم دارای مجوز انجام شود. ممکن است مجبور شوید برخی از اسناد را از طریق مهر آپوستیل قانونی کنید، مانند اسناد مدنی. چک لیست چاپی را فراموش نکنید. برخی از سفارت ها بسته به کشور و وضعیت خاص شما ممکن است مدارک اضافی را درخواست کنند. اما در مورد اینکه چگونه برای ویزای دانشجویی نروژ اقدام کنیم؟ شما باید فرآیند درخواست ویزای دانشجویی نروژ را بصورت آنلاین شروع کنید و سپس مدارک خود را به نزدیکترین سفارت نروژ یا مرکز درخواست ویزا ارسال کنید. علاوه بر این شما باید یک حساب کاربری ثبت کنید. اگر قبلاً یک حساب کاربری دارید، با حساب موجود وارد شوید.

هزینه ویزای دانشجویی نروژ را پرداخت کنید و مدارک درخواست ویزای دانشجویی را تحویل دهید. سفارت درخواست شما را به اداره مهاجرت در نروژ ارسال می کند. UDI درخواست شما را پردازش می کند و تصمیم را به شما اطلاع می دهد. به یاد داشته باشید: اگرچه معمولاً از آن به عنوان «ویزای دانشجویی» یاد می شود، اما سند رسمی که UDI صادر می کند و به شما امکان زندگی و تحصیل طولانی مدت در نروژ را می دهد «مجوز اقامت نروژ برای تحصیل» است.

هزینه زندگی برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در نروژ

نروژ یکی از گران ترین کشورهای جهان برای زندگی است، حتی با وجود منابع فراوان، این کشور هنوز برخی از گران ترین قیمت ها را برای مسکن، تغذیه و حمل و نقل دارد و با اینکه یکی از ثروتمندترین کشورهای تولیدکننده نفت در جهان امروز است، بالاترین قیمت بنزین را دارد، تقریباً سه برابر بیشتر از سایر نقاط اروپا و حتی ایالات متحده. صرف نظر از این، مردم محلی به دلیل حاشیه حقوق بسیار بالا و مزایای بسیار خوب هنوز از استاندارد زندگی خوبی برخوردار هستند. حداقل دستمزد در نروژ ثابت نیست و شهروندان حقوق بسیار بالایی دریافت می کنند به طوری که قیمت های گران قیمت برای آنها در حال حاضر طبیعت دوم است. مسکن در این کشور کمی بالاست، زیرا یک آپارتمان معمولی می تواند 10000 NOK تا 20000 NOK (کرون) در ماه اجاره داشته باشد و به دانشجویان توصیه می ‌شود در خانه ‌های خانوادگی مسکن بگیرند.

این امر در کشور نروژ بسیار رایج است. چراکه نه تنها ارزان تر است، بلکه روابط متقابل و تبادل فرهنگ را نیز تقویت می کند و بسیاری از دانشجویان نیز ترجیح می دهند مسکن را با دانشجویان دیگر تقسیم کنند و کرایه و قبوض را تقسیم کنند. خدمات شهری مانند برق معمولاً ثابت هستند و بسته به کاربری بین NOK200 الی 400 NOK (کرون) هستند. معمولاً هزینه اینترنت از قبل با مسکن دانشجویی پرداخت می شود، اما برای کاربران ممتاز، کرایه 100 NOK (کرون) ضمیمه شده است. حمل و نقل در اتوبوس و قطارهای مترو، تراموا یا با ماشین شخصی بسیار گران است، زیرا هزینه سوخت بسیار بالاست. هزینه بلیط اتوبوس یا تراموا حدود 32 NOK (کرون) در ساعت و بلیط ماهانه 700 NOK (کرون) است. البته دانشجویان باید نیمی از قیمت مجوز ماهانه را بپردازند که اکنون 350 NOK (کرون) برای یک ماه است.

در شکل زیر قیمت سایر موارد در نروژ اشاره شده است:

قیمت سایر موارد در نروژ

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در نروژ

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در نروژ کار می کند، معمولاً حدود 1010000NOK (کرون) در سال درآمد دارد. این میانگین حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و به شدت بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و از 464000 NOK (کرون) در سال (حداقل حقوق) تا 1600000 NOK (کرون) در سال (حداکثر حقوق) متغیر می باشد. با این حال حقوق متوسط ​​1090000 NOK (کرون) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند، کمتر از 1090000 NOK (کرون) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 1090000 NOK (کرون) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 699000 NOK (کرون) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 699000 NOK (کرون) درآمد دارند. همچنین 75% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 1,450,000 NOK (کرون) درآمد دارند.

بر مبنای تجربه یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 526000 NOK (کرون) در سال درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 703000 NOK (کرون) در سال درآمد داشته باشد که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 1040000 NOK (کرون) در سال دارد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است و کارمندان مرد اپیدمیولوژیست در نروژ به طور متوسط ​​4% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در نروژ می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در نروژمتقاضیان اخذ پاسپورت نروژ بررای شروع تحصیل در رشته همه گیرشناسی در این کشور، برای آگاهی از روند اجرایی اقدام می توانند از پشتیبانی های خدماتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *