مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته همه گیرشناسی در جمهوری چک

رشته همه گیرشناسی در جمهوری چک

اگر برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در جمهوری چک به این کشور پا می گذارید، باید گفت میان ملتی می روید که همچون هلندی ها سرخوش و شاد هستند. در واقع زندگی هیجان انگیز جزو اصلی اولویت چکی ها است و میزان درآمد و حمایت ها و برنامه های رفاه اجتماعی دولت، تمام مقدمات تجربه چنین زندگی ای را فراهم آورده است. از دیگر جذابیت های چک امکان همزمان کار با تحصیل برای دانشجویان است و از سوی دیگر در صورت نداشتن تمکن مالی کامل، می توانید از حمایت های دولت و حمایت های استانی تحصیل بهره مند شوید. اگر این مقاله تمام دغدغه های شما را پوشش نداد، می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس و ارتباط باشید تا دغدغه های شما برطرف شود.

هزینه زندگی دانشجویی در جمهوری چک

به طور کلی، هزینه های زندگی از بودجه های فردی و سبک زندگی متفاوت است، حتی تفاوت بیشتر در شهری به شهر دیگر. با این حال، اتفاق نظر در جمهوری چک در میان بسیاری از دانشجویان این است که زندگی در این کشور به اندازه بسیاری از کشورهای اروپایی گران نیست. هزینه اقامت از یک مکان به مکان دیگر کمی تغییر می کند، خانه های نزدیک به مرکز شهر کمی بیشتر از خانه های دورتر یا اطراف حومه شهر هزینه دارند. آپارتمان 1 خوابه320€ (یورو)، آپارتمان 2 خوابه 480€ (یورو)، هزینه دارد. درحمل و نقل عمومی، جمهوری چک دارای انواع اتوبوس، تراموا، مترو و شبکه کاملی از سیستم های قطار است که کل کشور را پوشش می دهد و دانشجویان می‌ توانند بهای یارانه ‌ای را برای یک کارت ماهانه بپردازند که امکان می‌ دهد با هزینه کمتری جابجا شوند. کارت حمل و نقل یک ماهه 20€ (یورو) است.

خرید اقلام مواد غذایی در سوپرمارکت، خواربارفروشی بازار هفتگی کشاورز در مرکز شهر انجام می شود. خرید غذا بسیار مقرون به صرفه است و بسیاری از فروشگاه های تخفیف دار قیمت های مناسب برای دانشجویان ارائه می دهند. به طور معمول هزینه برخی از مواد غذایی ضروری و محصولات غذایی عبارتند از: میوه ها 2.0€ (یورو) پنیر (100 گرم) 0.6€ (یورو) و ژامبون 6.0€ (یورو)، ماست (250 میلی گرم) 7.50€ (یورو) است. از نظر سرگرمی، طیف گسترده‌ ای از فعالیت ‌های هیجان ‌انگیز وجود دارد که دانشجویان و بازدیدکنندگان می‌ توانند در آن شرکت کنند و جمهوری چک را باید یکی از پر جنب و جوش‌ ترین کشورهای اتحادیه اروپا از نظر سرگرمی و آرامش درنظر گرفت که موزه ها با تخفیف دانشجویی، 1.2€ (یورو) و تئاتر 80€ (یورو) و بلیط فیلم 4€ (یورو) هزینه دارد. استاندارد مراقبت های بهداشتی نیز به طور کلی بالا و ارزان است.

فضای تحصیل رشته همه گیرشناسی در جمهوری چک

دپارتمان های همه گیرشناسی در جمهوری چک، دوره های اپیدمیولوژی و بهداشت عمومی را برای دانشجویان پزشکی عمومی و همچنین برای مدارک مراقبت های بهداشتی غیرپزشکی در دانشکده پزشکی تدریس می کنند. برنامه درجه بهداشت عمومی شامل یک مدرک لیسانس و یک مدرک کارشناسی ارشد است و مدرک لیسانس بهداشت عمومی حائز شرایط فوق است: تحصیل تمام وقت با مدت استاندارد 3 سال. این مدرک در درجه اول بر پیشگیری از بیماری و حفاظت و ارتقای سلامت عمومی متمرکز است. این یک مدرک بین رشته ای است که دانش پزشکی ضروری را به دانشجویان ارائه می دهد، همراه با مهارت ها و دانشی که آنها را قادر می سازد تا عوامل محیطی و شغلی مؤثر بر کیفیت زندگی و سلامت انسان را ارزیابی کنند. دانشجویان این رشته در جمهوری چک، در روش شناسی نظارت بر سلامت عمومی توسط مقامات دولتی، تکنیک های بهداشت حرفه ای و اپیدمیولوژی آموزش می بینند.

فارغ التحصیلان واجد شرایط کار به عنوان دستیار بهداشت عمومی در مقامات بهداشت عمومی منطقه ای و محلی در سراسر جمهوری چک، در تمام زمینه های بهداشت عمومی و اپیدمیولوژی هستند. آنها همچنین برای کار در سازمان های مشاوره بخش دولتی و خصوصی و ارائه مراقبت های بهداشتی شغلی در شرکت ها و سایر سازمان ها مجهز هستند. در مدرک کارشناسی ارشد، مدت زمان تحصیل 2 سال است و این مدرک بر دانش و مهارت های کسب شده به عنوان بخشی از مدرک لیسانس در بهداشت عمومی استوار می شود و آن را گسترش می دهد. این مدرک دانشجویان را با دانش نظری و مهارت ‌های عملی لازم تجهیز می‌ کند که آنها را قادر می ‌سازد در طیف وسیعی از موقعیت ‌ها در سیستم‌ های نظارت سلامت کار کنند.

فضای تحصیل رشته همه گیرشناسی در جمهوری چک

موقعیت دکترای رشته همه گیرشناسی در جمهوری چک

دانشکده های پزشکی در جمهوری چک 2 نوع مدرک دکتری در رشته همه گیرشناسی ارائه می دهند که عبارت است از بهداشت عمومی، تحصیلات تمام وقت/ پاره وقت، مدت استاندارد 4 سال. این مدرک دانشجویان را با دانش نظری گسترده در زمینه بهداشت عمومی و روش شناسی اپیدمیولوژیک در کار تحقیقاتی مجهز می کند. فارغ التحصیلان برای انجام نظرسنجی های جمعیتی در قالب مطالعات اپیدمیولوژیک برای بررسی تأثیر عوامل سبک زندگی و شرایط محیطی / شغلی بر ارگانیسم انسان مجهز هستند، از جمله دانش نظری و مهارت های عملی شامل روش هایی برای به حداقل رساندن اثرات منفی این عوامل.

نوع دوم مدرک شامل پزشکی پیشگیری و اپیدمیولوژی، تحصیلات تمام وقت/ پاره وقت به مدت استاندارد 4 سال است. فارغ التحصیلان قادر به طراحی و اجرای برنامه های بهداشت عمومی از جمله برنامه های مبتنی بر پیشگیری هستند و به ابزارهای لازم برای انجام کارهای تحقیقاتی مستقل مجهز هستند.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در جمهوری چک

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در جمهوری چک کار می کند، معمولاً حدود 95000CZK (کرونای) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق اپیدمیولوژیست ها بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است و از 46500 CZK (کرونای) در ماه (حداقل حقوق) تا 148000 CZK (کرونای) در ماه (حداکثر حقوق) تغییر می یابد. با این حال حقوق متوسط ​​96900 CZK (کرونای) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند، کمتر از 96900 CZK (کرونای) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 96900 CZK (کرونای) درآمد دارند. از سوی 25٪ از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 64500 CZK (کرونای) درآمد دارند در حالی که 75٪ از آنها بیش از 64500 CZK (کرونای) درآمد دارند. همچنین 75٪ از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 125000 CZK (کرونای) درآمد دارند.

یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 55200 CZK (کرونای) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 70900 CZK (کرونای) در ماه درآمد داشته باشد که 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 97800 CZK (کرونای) در ماه دریافت می کند که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. کارمندان مرد اپیدمیولوژیست در جمهوری چک به طور متوسط ​​6% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند. دانشجویان مشتاق به تحصیل در چک از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند دغدغه های خود پیرامون هزینه تحصیل و زندگی در جمهوری چک با کارشناسان ما طرح کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *