مهاجرت تحصیلی چین

رشته همه گیرشناسی در چین

رشته همه گیرشناسی در چین

چین در زمینه آموزش یک رقیب سرسخت تبدیل شده است و تخصص هایی همچون رشته همه گیرشناسی در چین، جزو تخصص های دیرینه در این کشور است. از سوی دیگر چین با فرهنگ و تاریخ غنی خود، برنامه های کارشناسی ارشد مقرون به صرفه و در عین حال شناخته شده جهانی در بهداشت عمومی ارائه می دهد و انواعی از بورسیه های تحصیلی در حوزه بهداشت عمومی همچون بورسیه دانشگاه Tsinghua، دانشگاه پکن و دانشگاه ژجیانگ را در اختیار علاقه مندان به تحصیل در چین قرار می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا با شناسایی بورسیه های مطلوب، زمینه اخذ پذیرش تحصیلی شما از سوی دولت چین را فراهم نماید تا با خاطری آسوده وارد این کشور شوید.

شرایط عمومی رشته همه گیرشناسی در چین

دانشگاه های چین برای مقاطع بالاتر از کارشناسی، از متقاضیان می خواهند که دارای مدرک لیسانس در زمینه های مرتبط – بهداشت، پزشکی، پرستاری، زیست شناسی یا علوم زیستی باشند. در دانشگاهی مانند دانشگاه Tsinghua، دانشجویان همچنین باید حداقل 2 سال تجربه کاری در بهداشت عمومی یا زمینه های مرتبط داشته باشند. با توجه به آنچه گفته شد، چنین برنامه های رقابتی برای مقامات بهداشتی، متخصصان کنترل، پیشگیری از بیماری و مدیران پزشکی که مایل به ادامه تحصیل هستند توصیه می شود. از نظر موضوع زبان، بسیاری از دانشگاه های چین مدرک کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. نمونه های خوب عبارتند از دانشگاه Tsinghua و دانشگاه پکن است و برخی از دانشگاه ها، مانند دانشگاه شیان جیائوتنگ، به دانشجویان کارشناسی ارشد خود به زبان چینی آموزش می دهند. برای دانشجویان دو زبانه، دانشگاه ژنگژو برنامه MPH را به هر دو زبان ارائه می دهد.

در میان دانشگاه های مختلف مرتبط با رشته همه گیرشناسی، دانشگاه Tsinghua به عنوان برترین دانشگاه در چین شناخته می شود. این دانشگاه که در پکن واقع شده است، در حال حاضر رتبه بیست و سوم را در رتبه بندی دانشگاه های جهانی به خود اختصاص داده است. یکی از برنامه های آموزش زبان انگلیسی آن برنامه کارشناسی ارشد بین المللی بهداشت عمومی است. هدف اصلی آن شکل دادن به متخصصان بهداشت عمومی در صحنه جهانی است. با استفاده از این برنامه کارشناسی ارشد در بهداشت عمومی در چین، دانشجویان می توانند در مورد بهداشت عمومی و حکومت، تحقیقات بهداشت عمومی جهانی و نوآوری در ارائه خدمات بهداشتی، به نام چند مورد، بیاموزند. برنامه درسی توسط اساتید متخصص در زمینه بهداشت عمومی، پیشگیری از بیماری ها، و اپیدمیولوژی ارائه می شود.

در شکل زیر به سایر دانشگاه های مرتبط با رشته همه گیرشناسی در چین پرداخته شده است;

 

دلایل تحصیل رشته همه گیرشناسی در چین

چه فقط روی آسیا تمرکز کنیم و چه از منظر جهانی به آن نگاه کنیم، دانشگاه های چین جزو برترین ارائه دهندگان آموزش عالی هستند. بیش از 100 دانشگاه در چین جایگاه خود را در رتبه بندی های معتبر جهانی کسب می کنند که هر سال به روز می شوند. از سوی دیگر دولت تعداد زیادی بورسیه ارائه می دهد و دولت چین حداقل از نظر جذب دانشجویان بین المللی نمونه مثبت کاملی است. مقامات محلی نه تنها در مورد آن صحبت کرده اند، بلکه سرمایه گذاری زیادی نیز برای ایجاد محیطی دعوت کننده برای افراد غیر محلی انجام داده اند. کافی است به تعداد بسیار زیاد بورسیه ها و حمایت های مالی موجود بیش از 40 هزار بورسیه توجه کنید تا متوجه اهمیتی شوید که دولت برای جذب استعدادهای بین المللی قائل است.

از سوی دیگر با حضور در این کشور به زبان چینی مسلط می شوید که نه تنها پرگویش ترین زبان در سراسر جهان است، بلکه یک زبان پرتقاضا نیز هست، زبانی که می تواند به شما کمک کند تا در شرکت ها یا زیرمجموعه های چینی در سرتاسر جهان شغل هایی با درآمد خوب پیدا کنید. مطمئنا، یادگیری چینی دقیقاً آسان نیست. اما اگر اشتیاق شما وجود دارد و شما به این ایده علاقه دارید، تحصیل و زندگی در چین برای چند سال تمام پشتیبانی لازم را برای تسلط بر این زبان به شما می دهد. از سوی دیگر اگر با مدرک دیپلم از یکی از دانشگاه های چین فارغ التحصیل شوید، به عنوان یک کارجو در آینده با این مشکل مواجه نخواهید شد. چراکه دانشگاه ‌های چین بسیار مورد احترام هستند.

دلایل تحصیل رشته همه گیرشناسی در چین

الزامات ویزا برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در چین

برای حضور تحصیلی در چین، هر شهروند غیرچینی نیاز به ویزا دارد و برای دریافت ویزا، مدارک فوق توسط متقاضی باید تهیه شود که عبارتند از: کپی پاسپورت، 1 عکس (اندازه پاسپورت)، گواهی های فارغ التحصیلی، رونوشت های رسمی، 2 توصیه نامه (باید توسط معلمان/استادان شما نوشته و امضا شود و حاوی اطلاعات تماس آنها باشد)، بیانیه شخصی، صورتحساب بانک، فرم معاینه فیزیکی – نتایج پزشکی. البته ممکن است گزینه ای برای انتقال واحدها یا دانشجویان ورودی وجود داشته باشد، با این حال، این خاص به وضعیتی است که در آن اعمال می شود و اگر آنها هیئت(های) اعتبارسنجی را که دانشگاه قبلی شما تحت آن ثبت نام کرده اند، تشخیص دهند. پس از ارسال تمام مدارک، فرآیند بررسی درخواست تکمیل می‌شود و معمولاً در بازه زمانی حداکثر ۲ تا ۳ هفته به دانشجویان موفق اطلاع داده می‌شود و پس از پرداخت شهریه، نامه پذیرش رسمی صادر می‌شود.

البته طی این مدت و پس از ارائه مدارک، سوابق دانشجو به طور کامل مورد ارزیابی قرار می گیرد و من باید مانند برنامه های تحصیلات تکمیلی، مصاحبه و امتحانات برای بررسی بیشتر شایستگی یک فرد یا دوره پیشنهادی تحصیلی ترتیب داده شود. پس از اینکه همه موارد حل شد و دانشگاه از توانایی و سوابق دانشجویان راضی شد، نامه پذیرش اعطا می شود و پس از آن متقاضیان واجد شرایط انتخاب و ثبت نام یا ترم های آینده و دانشگاه مربوطه هستند و دانشجویان می توانند ثبت نام کنند و در یک مطالعه انتخابی ثبت نام کنند و دروس را برای ترم شروع مورد نظر خود انتخاب کنند.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در چین

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در چین کار می کند معمولاً حدود 45500CNY (یوان) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 21800 CNY (یوان) (کمترین) تا 71500 CNY (یوان) (بالاترین) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق اپیدمیولوژیست ها بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. با این حال متوسط ​​حقوق 47300 CNY (یوان) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند کمتر از 47،300 CNY (یوان) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 47،300 CNY (یوان) درآمد دارند. از سوی 25٪ از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 31,100 CNY (یوان) درآمد دارند، در حالیکه 75٪ از آنها بیش از 31,100 CNY (یوان) درآمد دارند. همچنین 75% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 61800 CNY (یوان) درآمد دارند، در حالیکه 25% بیش از 61800 CNY (یوان) درآمد دارند.

یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 25600 CNY (یوان) در ماه درآمد دارد. در حالیکه انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 36200 CNY (یوان) در ماه درآمد کسب کند که 42% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 47600 CNY (یوان) در ماه به دست می آورد که 31% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در چین می باشد;

 

علاوه بر مطالب طرح شده در این مقاله، از طریق ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و استفاده از مطالب سایت موسسه می توانند از هزینه زندگی در چین، اطلاعات لازم را بدست بیاورند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *